اطراف تهرانایران‌ را بگردیمبا نقشه سفر کنجاهای دیدنی

جاهای دیدنی فشم بر روی نقشه

فشم یکی از مناطق خنک و پرطرفداری است که تنها ۲۵ کیلومتر با شمال شرق تهران فاصله دارد. اغلب تهرانی‌ها و حتی طبیعت‌گردان از سایر نقاط کشور، در تابستان به این منطقه می‌آیند تا از هوای خنک و طبیعت بی‌نظیر آن استفاده کنند. فشم، یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران و از توابع شمیران محسوب می‌شود. به خاطر داشتن درختان میوه و طبیعت زیبایی که دارد،  برای یک تفریح یک روزه بسیارمناسب است. این منطقه به اوشون- فشم معروف است که نام دیگر آن، اوشان–فشم–میگون بوده است. در این مقاله سعی می‌کنیم علاوه بر معرفی جاهای دیدنی فشم تهران، نکاتی درباره اجاره ویلا و اقامتگاه هم ذکر کنیم تا راحت‌تر بتوانید مکان مورد نظر خود را اجاره کنید.

1. روستاهای فشم

جاهای دیدنی فشم تهران

فشم دارای روستاهای زیادی است که از بهترین روستاهای آن می‌توان به دورود، جیرود، گرمابدر، روته، آبنیک، زایگان و لالان اشاره کرد که هرکدام زیبایی‌های منحصر به فردی دارند و باعث می‌شوند تا از سروصدای شهری دور شوید و جز زیبایی و آرامش چیز دیگری حس نکنید. هر کدام از این روستاها خوبی‌های خاص خود را دارند و گشت‌وگذار در هر کدام از آن‌ها، شما را با چیزهای جدیدی آشنا خواهد کرد.

2. روستا و آبشار لالان یا لالون

روستای لالان در 50 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. جاذبه‌های چون آبشار، تونل برفی، دره و رودخانه لالان و همچنین چشمه تلخاب و قله خلنو از دیدنی‌های این روستای زیبا هستند. افراد زیادی در فصل‌های مختلف برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی و کمپینگ وارد روستای لالان می‌شوند.

جاذبه های فشن

3. آبشار لاوان

شاید بتوان گفت یکی از بهترین جاهای دیدنی فشم، همین آبشار لاوان باشد. اگر به سمت شرق فشم و مسافت ۱۲ کیلومتری بروید، به آبشار لاوان می‌رسید که در دره لاوان واقع شده است. در کنار این آبشار یک قله ۴۲۰۰ متری قرار دارد که کوهنوردان برای صعود به آن‌جا می‌روند. می‌توانید برای داشتن لحظات پر آرامش، در کنار باغ‌های زیبا بنشینید و از چشمه‌هایی زلال و خنک آن‌ها لذت ببرید.

4. آبشار لارمحله

آبشار لارمحله یکی دیگر از آبشارهای معروف فشم است که 13 کیلومتر با فشم فاصله دارد. این آبشار از کوهی به نام کاسونگ سرچشمه می‌گیرد. بهترین زمان برای رفتن به آبشار لارمحله، بهار و تابستان است. در این دو فصل لارمحله بسیار سرسبز و زیباست.

 

5. دشت جانستون

جاذبه های فشم

یکی از جاهای دیدنی زیبا و منحصر به فرد فشم، دشت جانستون است که در ارتفاع ۳۰۰۰ متری و در شمال آبنیک قرار دارد.
برای این که به این دشت برسید، به شمال شرق فشم بروید و پس از طی مسافت ۱۲ کیلومتر، به روستای آبنیک می‌رسید. با پیاده‌روی‌ یک ساعته در این روستا و بعد از عبور از رودخانه و مسیر صخره‌ای که شیب تندی هم دارد، می‌توانید به دشت جانستون برسید.

6. دره آهنگرک

دره آهنگرک فشم

دره آهنگرک یکی از جاهای دیدنی فشم است که بین کوه آهنگرک و حاجیه آفتاب کوه قرار گرفته است. چیزی که این دره را خاص کرده است، طبیعت زیبای آن است که پوشیده از مزارع و درختان سرسبز است که این منطقه را برای یک سفر یک روزه مناسب کرده است. اگر به طبیعت گردی و عکاسی علاقه دارید، حتما به این منطقه بروید چون دست خالی از آن برنخواهید گشت.

برای رفتن به این دره باید به میدان فشم بروید سپس راه خود را به سمت شمشک کج کنید. بعد از این که به روستای میگون رسیدید، دره پیش روی شما خواهد بود. در نزدیکی این دره، دشت لار هملون قرار دارد که می توانید به آن‌ها هم سر بزنید. پس از گذر از کوچه باغ‌های زیبا و سرسبز این منطقه می‌توانید در ادامه راهتان به دره الله بند برسید که در کنار آن قله‌های بلند و سر به فلک کشیده قرار دارد.

7. آبشار یخی آبنیک

دیدنی های فشم

در انتهای دره آبنیک و در کنار این تنگه زیبا، یک آبشار یخی زیبا و چشم‌نواز قرار گرفته که یک محل مناسب برای ورزش‌های زمستانی از جمله یخ‌نوردی است. چشمه آبنیک با آب سفید و گوارا در کنار این آبشار قرار گرفته است. در کنار این آبشار، کوه‌ها و دره‌های زیادی وجود دارد که هرساله کوهنوردان و طبیعت‌گردان زیادی خصوصا در فصل تابستان به این منطقه می‌روند تا به قله‌های اطراف صعود کنند.

البته که در فصل بهار هم زیباست و در دامنه‌های اطراف، گیاهانی مثل والک یا تره کوهی می‌روید و حتی قارچ‌های خوراکی که بومیان از آن‌ها استفاده می‌کنند. گیاهانی که در این منطقه می‌روید، به عطراگین کردن فضای آن منطقه کمک زیادی می‌کند و زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.

8. کوه‌های فشم

کوه های فشم تهران

منطقه فشم در میان کوه‌های سر به فلک کشیده البرز مرکزی قرار گرفته است. این قله‌ها که تعداد آن‌ها به 70 مورد می‌رسد حدود 4000 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند. پوشش گیاهی این کوه‌ها پر است از لاله‌های وحشی، قارچ، ریواس و انواع سبزی‌های کوهی.

9. غار اسبول

فشم برای دوستداران غار و غارنوردی نیز چیزی برای ارائه دارد. غار اسبول که در نزدیکی شهر اوشان قرارگرفته از سه غار در هم تنیده شکل گرفته است. خوشبختانه مسیر دسترسی به غار چندان سخت نیست و تا نزدیکی دهانه غار را با خودرو می‌توانید بروید.

10. رستوران‌های فشم

رستوران‌های فشم

اگر دوست دارید از رستوران‌هایی که در فشم هستند استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به رستوران‌های سفیر، باغ بهشت، زاگرس، باباکوهی و کاکتوس بروید. این رستوران‌ها هم محیط زیبا و سنتی‌ای دارند، هم غذاهای آن‌ها بسیار خوشمزه و بی‌نظیر است. معمولا کباب می‌تواند گزینه مناسبی در این رستوران‌ها باشد.

بهترین زمان برای سفر به فشم

فشم منطقه‌ای از تهران است که در هر فصلی از سال گردشگران زیاد و البته خاص خود را دارد. طبیعت‌گردان و کوهنوردان معمولا بهار و تابستان را برای رفتن به این منطقه انتخاب می‌کنند. اگر دوست دارید برای مدتی از گرمای زیاد تهران دور شوید و در منطقه‌ای خنک اقامت کنید، تابستان می‌تواند بهترین گزینه باشد. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در فصل برف و سرما به فشم بروید تا از کوهستان‌ها و پیسک اسکی آن استفاده کنید. اگر به عکاسی علاقه‌مندید و دوست دارید رنگ‌های مختلف را در یک قاب داشته باشید، پاییز بهترین گزینه خواهد بود.

هر فصلی را که برای سفر به فشم انتخاب کنید، شک نکنید که از آن لذت خواهید برد چون هر فصل زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. خوشبختانه فشم امکانات اقامتی خوبی دارد. اجاره ویلا و سوئیت در فشم با امکانات و قیمت مناسب، می‌تواند خاطره سفر را برایتان جذاب‌تر کند.

راه رسیدن به فشم

در ابتدای مقاله بیان کردیم که فشم در شمال شرق تهران قرار دارد. اگر می‌خواهید به فشم بروید، باید به اتوبان بابایی بروید و لواسان را برای ادامه راه انتخاب کنید. سپس وارد منطقه اوشون–فشم شوید و این منطقه بی‌نظیر را از نزدیک ببینید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی لواسان

اقامت در فشم

اقامت در فشم

گرچه فشم یکی از جاهای دیدنی تهران است که می‌توانید یک روزه به آن‌جا سفر کنید، اما آنقدر جاذبه گردشگری دارد که برای دیدن همه آن‌ها، باید چند روز زمان صرف کنید. در فشم اقامتگاهها معمولا به شکل ویلا و یا آپارتمان هستند. برای اجاره این اقامتگاه‌ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای اجاره ویلا در فشم، به موقعیت آن دقت کنید. اگر ویلا دور از شهر است، حتما نگهبان داشته باشد و از امنیت بالایی برخوردار باشد.

برای اجاره روزانه آپارتمان مبله در فشم به صورت آنلاین، تمام عکس‌ها را با دقت بررسی کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال، با پشتیبان سایت اینترنتی صحبت کنید.

اگراز سایت اینترنتی برای اجاره ویلا یا اقامتگاه کمک می‌گیرید، به نمادهای اعتباری سایت دقت کنید تا سایت معتبر باشد و متعلق به یک شرکت ثبت شده باشد.

در هومسا تعداد زیادی ویلا و آپارتمان ثبت شده است که با مقایسه آن‌ها می‌توانید به راحتی محل اقامت دلخواه خود را پیدا کرده و سفری به یادماندنی را در کنار خانواده یا دوستان خود سپری کنید.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی فشم کدامند؟

روستا و آبشار لالان یا لالون، آبشار لاوان، آبشار لارمحله، دشت جانستون، دره آهنگرک، آبشار یخی آبنیک، کوه‌های فشم و…

‫3 دیدگاه ها

    1. راحله جان
      خیلی بستگی به اقامتگاه مورد نظرتون داره ولی معمولا تقاضا که کم می‌شه، قیمت‌ها پایین‌تر میاد

  1. آبشار دربندسر یکی از آبشار های خیلی خوبه فشمه که پیشنهاد میکنم حتما اگر به فشم رفتید یه سرم به این آبشار خیلی جالب بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا