ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحی

مهیج‌ترین مراکز تفریحی اصفهان | شهری برای تمام سلیقه‌ها

امروز می خواهیم به اصفهان سفر کنیم و چند مورد از بهترین مراکز تفریحی اصفهان را پیدا کنیم تا هنگام سفر به این استان تاریخی، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی آن، مکان‌های تفریحی اصفهان را هم ببینیم. چیزی که اصفهان را زیبا کرده است، زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی آن است و سال‌هاست که مراکز تفریحی آن در حال گسترش است تا به خوبی از گردشگران داخلی و خارجی استقبال کند و خاطره‌ای خوش در ذهن‌شان به جا بگذارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم مهم‌ترین مراکز تفریحی اصفهان را معرفی کنیم تا اگر زمان کافی برای بازدید از تمام مکان‌های تفریحی را نداشتید، این چند مورد را انتخاب کنید. چیزی که باید به آن توجه کنید، این است که بر اساس علاقه‌مندی خود اولویت‌بندی کنید تا جاهایی که دوست دارید را ببینید.

پارک جنگلی ناژوان

اگر دوست دارید طبیعت اصفهان را ببینید، از فرصتی که شهرداری اصفهان برایتان فراهم کرده است، استفاده کنید. پارک جنگلی ناژوان محلی برای تفریح کردن در کنار خانواده است که می‌توانید به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و… بگذرانید. این پارک یکی از میراث‌های طبیعی است که به یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی اصفهان برای بومیان و گردشگران تبدیل شده است. در این پارک می‌توانید جاهای تفریحی دیگر اصفهان را هم ببینید برای مثال می‌توانید به پارک آبی، شهربازی، تله سیژ ناژوان (که یکی از معروف ترین تله کابین های ایران است)، موزه‌های طبیعی بروید و از آن ها بازدید کنید.

لطفی که این پارک به اصفهان کرده است، این است که آن را از تبدیل شدن به یک شهر آلوده نجات داده است. در اصفهان کارخانجات زیادی ساخته شده و آن را به یک شهر صنعتی تبدیل کرده است و این پارک با اکسیژنی که ایجاد می‌کند، طبیعت زیبا و تمیزی را به اصفهان هدیه کرده است. در این پارک جنگلی می توانید فعالیت‌هایی مثل قایقرانی و رفتینگ را انجام دهید و در کافی‌شاپی که در این منطقه وجود دارید، استفاده کنید و خستگی‌تان را رفع کنید. پس از آن می‌توانید به باغ پرندگان اصفهان و البته آکواریوم اصفهان بروید که هر دو از جاذبه های گردشگری اصفهان و پارک جنگلی ناژوان هستند.

پارک جنگلی ناژوان یکی از میراث های طبیعی است که به یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی اصفهان برای بومیان و گردشگران تبدیل شده است.

آکواریوم اصفهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان که خاص و البته تازه تاسیس است، آکواریوم آن است. ساختن یک تونل آکواریومی در شهر کویری مانند اصفهان، می‌تواند یک مکان تفریحی جالب و خوبی باشد و آن را به یکی از خاص ترین مراکز تفریحی اصفهان تبدیل کند. آکواریوم اصفهان به شما کمک می‌کند تا یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید. چیزی که ممکن است برای‌تان جالب باشد، این است که برای اولین بار حیوانات جدید و خاصی را ببینید. اگر به اصفهان رفتید، آکواریوم را که یکی از بهترین مکان‌های تفریحی اصفهان است، از دست ندهید. برای این که این جاذبه گردشگری را ببینید، باید پارک جنگلی ناژوان بروید.

آکواریوم اصفهان

در آکواریوم اصفهان چه خبر است؟

ورودی آکواریوم شبیه به شکل موج ساخته شده است و در آن حیوانات آبزی زیادی زندگی می‌کنند. در ساخت معماری این ساختمان دقت زیادی شده است تا برای همگان مناسب باشد. سطوح شیبداری که در این محل ساخته شده است، عبور و مرور را برای افراد ویلچری و کالسکه دار مناسب کرده است. برای رسیدن به تونل آکواریومی باید 7 متر به زیر زمین بروید تا محفظه های غول پیکر آکواریوم را که در آن ها بیش از 6500 گونه وجود دارد، را ببینید. 33 آکواریوم وجود دارد که طول آن ها بین 5 تا 10 متر متغیر است و موجودات زنده درون آن ها، شرایط زندگی خاص خودشان را دارند.

گونه‌های نادر موجودات آبزی مثل اسب دریایی، عقرب ماهی، ماهی خاویار، خرچنگ آبی و کمانگیر در این آکواریوم ها موجود هستند. یکسری از آکواریوم هایی که در این تونل وجود دارند، لمسی هستند که قسمتی از رودخانه آمازون را نشان می دهد. یکی دیگر از عجایب این جای دیدنی اصفهان این است که 6 مدل کوسه در آن قرار دارند که در همین آکواریوم ها هستند. ساعت کاری این مجموعه همه روزه از 9 تا 19 است.

گونه های نادر موجودات آبزی مثل اسب دریایی، عقرب ماهی، ماهی خاویار، خرچنگ آبی و کمانگیر در آکواریوم اصفهان موجود هستند و آن را به یکی از عجیب ترین مراکز تفریحی اصفهان تبدیل کرده است.

اجاره آنلاین اقامتگاه در اصفهان

باغ پرندگان

یکی از زیباترین مراکز تفریحی اصفهان و یکی از قسمت های مهم در پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان است. در این منطقه بیش از 130 گونه و 4 هزار پرنده هستند که هر کدام زیبایی های مخصوص به خودشان را دارند. این باغ هم در پارک ناژوان و در ۴ کیلومتری پل وحید واقع شده است که در واقع در نزدیکی زاینده رود ساخته شده است و چون شرایط آب و هوایی آن برای پرندگان مناسب بود، در این محل ساخته شد. بیشتر پرندگانی که در این منطقه زندگی می کنند، توانایی زندگی در شرایط گرم و خشک اصفهان را ندارند و نزدیکی به زاینده‌رود به آن‌ها کمک کرده است تا شرایط زیستگاه خود را داشته باشند.

این جا محلی است که پرندگانی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند و دور از دسترس یا کمیاب هستند، معرفی شوند و زیستگاه‌های هر کدام توضیح داده شود و حتی می تواند محل مناسبی برای انجام تحقیقات و پژوهش های مختلف باشد تا محققان بتوانند به نتایج بهتری دست یابند. همچنین در این باغ می توانید در آلاچیق هایی که وجود دارد، استراحت کنید یا در کافه آن، چای و قهوه سفارش دهید. مدت زمان بازدید از این باغ هم 9 تا 19 می باشد.

باغ پرندگان اصفهان

تله سیژ

طبیعت زیبای اصفهان را از ارتفاع 24 متری می توانید در تله سیژ اصفهان ببینید. تله سیژ یکی از مکانهای تفریحی اصفهان است که در جاده الفت قرار گرفته است و یکی از بهترین مراکز تفریحی برای عکس گرفتن است. تله سیژ شبیه به تله کابین است که به جای این که اتاقک داشته باشد، یکسری صندلی های ایمن در آن قرار دارد و 60 صندلی سه نفره هستند. این تله سیژ در ارتفاع 24 متری از سطح زمین قرار دارد. بعد از تله سیژ تجربه غذاهای محلی اصفهان می تواند بهترین گزینه باشد.

تله سیژ یکی از مکانهای تفریحی اصفهان است که در جاده الفت قرار گرفته است و یکی از بهترین مراکز تفریحی برای عکس گرفتن است.

تله سیژ اصفهان

شهر رویاها | تجربه‌ای هیجان انگیز در جاهای تفریحی اصفهان

یکی از مراکز تفریحی اصفهان که باعث دگرگون شدن حال شما می‌شود و می‌توانید برای گذران اوقات فراغت و تجربه آدرنالین، به شهر رویاهای اصفهان بروید. در این شهر رویایی وسایل خاص و هیجان انگیزی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شهربازی اشاره کرد که شهربازی آن بزرگترین شهربازی خاورمیانه است. در ادامه برخی از وسایل تفریحی این شهر را نام برده ایم.

بیشتر بخوانید: سوغات اصفهان

ترن هوایی

یکی از وسایل غول پیکر که باعث بالا بردن آدرنالین بدن تان می‌شود، ترن هوایی است. ترن هوایی یکی از جاهای تفریحی اصفهان است که کودک و نوجوان و جوان از آن لذت خواهند برد. فضایی توام با ترس و دلهره را تجربه خواهید کرد.

تجربه فضانوردی در شهر رویاها

یکی دیگر از مراکز تفریحی اصفهان سفر به فضاست. شاید کمی دور از دسترس باشد اما شما می توانید در حدود 7 دقیقه و به کمک واقعیت مجازی به فضا سفر کنید و در جایی دور از سیاره خود بچرخید تا شگفتی های فضا را بهتر درک کنید یا به اقیانوس بروید و دنیای زیر آب را ببینید. فناوری های پیشرفته ای که در این مجموعه قرار دارد به شما کمک می کند تجربه حضور در قسمت های ناممکن را داشته باشید تا تجربه ای به یاد ماندنی از اصفهان داشته باشید.

شهربازی شهر رویاها

بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه، شهربازی شهر رویاهاست که محلی خانوادگی برای تفریح و تجربه‌های هیجانی است. می‌توانید سراسر لذت را برای کودکان تان فراهم کنید و از امن ترین وسایل تفریحی لذت ببرید. تنوع بازی های این شهربازی آن قدر زیاد است که از گذران وقت در این شهربازی خسته نخواهید شد.

یکی دیگر از مراکز تفریحی اصفهان سفر به فضاست. شاید کمی دور از دسترس باشد اما شما می توانید در حدود 7 دقیقه و به کمک واقعیت مجازی به فضا سفر کنید.

شهربازی اصفهان

باغ گلها

یکی از زیباترین مناظری که می‌توانید در اصفهان پیدا کنید، باغ گلهاست. باغ گلها یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که انواع گل و گیاه در آن وجود دارد و برای حدود 250 نفر ظرفیت دارد. گل خانه، باغ صخره‌ای، برکه و باغ رز مناظر شگفت‌انگیزی در این مجموعه به وجود آورده اند. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به نمایشگاه‌های مختلف، آمفی تئاتر روباز و سخنرانی اشاره کرد. باغ گلها یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که انواع گل و گیاه در آن وجود دارد و برای حدود 250 نفر ظرفیت دارد.

موزه موسیقی

یکی از موزه های مهمی که در اصفهان می‌توانید پیدا کنید، موزه موسیقی است که یکی از مراکز مهم تفریحی و گردشگری اصفهان است. در تالار این موزه انواع سازهای ملی و محلی موجود است که شما را با اساتید برجسته‌ای در زمینه موسیقی آشنا می‌کند. در سالن موزه اجرای موسیقی زنده سنتی لذتی دیگر دارد. کارگاه سازها هم نحوه ساخت سازها را به شما آموزش می‌دهد. هر روز 9 صبح تا 9 شب می توانید برای بازدید از این موزه بروید.

موزه موسیقی اصفهان

سالن های سینما

یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی که می‌توانید در اصفهان پیدا کنید، سالن‌های سینمای آن است. برای تجربه لحظاتی متفاوت در اصفهان، می‌توانید به سینما بروید. محبوب‌ترین سالن‌هایی که در اصفهان قرار دارند، سینما سپاهان، مجتمع سینمایی چهارباغ، پردیس سینمایی ساحل و سینما قدس است. پس از سالن‌های سینما می‌توانید به بهترین مراکز خرید اصفهان سر بزنید و مایحتاج خود را خریداری کنید.

سینماهای اصفهان

کجا اقامت کنیم؟

جاهای دیدنی اصفهان آنقدر زیاد هستند که پس از گشت و گذار در آن ها نیاز به استراحت دارید. اگر مقاله راهنمای کامل سفر به اصفهان را مطالعه کنید با دیگر ویژگی‌های این شهر زیبا آشنا می‌شوید و می‌توانید برای سفر آینده خود برنامه‌ریزی کنید. ویلاها و هتل‌های زیادی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما اگر دوست ندارید هزینه زیادی متحمل شوید، می‌توانید به سایت هومسا که یک سامانه رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه است مراجعه کنید.برای اجاره سوئیت در اصفهان یا اجاره اقامتگاه بوم گردی در اصفهان هومسا بهترین موارد را در کنار هم جمع کرده تا خدمات خوبی را به کاربرانش ارائه دهد.

‫2 دیدگاه ها

  1. آکواریوم جذاب اصفهان کگه شبیه تونل هستش واقعا ماهی های خیلی خیلی زیادی رو گنجایش داده و بسیار چشم گیره بعد از اون هم میتونم به تجربه ای که در باغ پرندگان داشتم اشاره کنم که صدای دل نواز پرنده رو وقتی ادم میشنوه بسیار لذت بخشه

    1. فرشاد جان
      آکواریوم اصفهان واقعا جذابه. اگه به دنیای زیرآب علاقه داری و از تماشای ماهی‌های رنگارنگ لذت می‌بری پیشنهاد می‌کنم مقاله آکواریوم انزلی رو هم بخونی تا در مورد بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی ایران بیشتر بدونی.
      آکواریوم انزلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا