ایران‌ را بگردیمدانستنی‌های سفرقشم

از چه مسیرهایی می‌توان به قشم سفر کرد؟

شما با هر سلیقه‌ و هر جمعی که به قشم سفر کنید، از این جزیره اعجاب انگیز و زیبا لذت خواهید ‌برد. فرقی نمی‌کند که اهل خرید باشید یا دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یا شیفته فرهنگ اصیل جنوب! جاهای دیدنی قشم و جاذبه‌های فرهنگی شما را شگفت زده خواهد کرد.

در این مقاله هومسا قصد داریم، سراغ یکی از موضوعات کاربردی سفر به جزیره زیبا قشم برویم، یعنی راه‌ها و مسیرهای سفر به قشم که اطلاع دقیق از آن‌ها می‌تواند بر کیفیت سفر شما تاثیر زیادی داشته باشد.

این مقاله به صورت جامع و کامل شما را راهنمایی می‌کند تا با توجه به شرایط خود، بهترین مسیر را انتخاب کنید. قبل از آگاه شدن درباره مسیرهای ورود به قشم، بهتر است کمی درباره موقعیت جغرافیایی این جزیره بدانید.

موقعیت جغرافیایی جزیره رویایی قشم

جزیره قشم آنقدر وسیع است که عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز را به خود اختصاص داده ‌است. این جزیره متعلق به استان هرمزگان است، از سمت شمال شرق، شرق و جنوب در همسایگی سه جزیره قرار دارد: جزیره هرمز، لارک و هنگام.

یکی از دلایل محبوبیت آن، قرار داشتن در فهرست مناطق آزاد تجاری به حساب می‌آید. آزاد بودن منطقه تجاری به این معناست که مشمول هزینه‌های گمرک نمی‌شود؛ بنابراین اجناس با قیمت مناسب و تنوع فراوان به فروش می‌رسند.

بهترین مسیرهای سفر به قشم از طریق وسایل نقلیه مختلف

خوشبختانه شما از طریق مسیرها و وسایل نقلیه متنوعی می‌توانید به قشم سفر کنید. سفر به قشم با ماشین، سفر با کشتی از بندرعباس به قشم، پرواز مستقیم به قشم و غیره تعدادی از گزینه‌های پیش روی شما هستند.

این روزها با وجود نرم‌افزارهایی مانند: گوگل‌مپ، مسیریابی سفرها بیش از پیش آسان‌تر شده‌است. مهم است بدانید که یک نسخه و فرمول مشخص برای انتخاب بهترین مسیر به سمت قشم وجود ندارد؛ اما دانستن اطلاعات این مقاله به شما کمک می‌کند تا بسته به شرایط و بودجه خود مناسب‌ترین انتخاب را داشته ‌باشید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بندرعباس
  • سفر به قشم با ماشین

فارغ از این که کدام نقطه ایران مبدا سفر شماست، برای سفر به قشم با ماشین باید خود را به بندر‌عباس برسانید. برای رفتن به بندر‌عباس می‌توانید یکی از دو راه زیر را انتخاب کنید:

  • یزد و سیرجان
  • اصفهان و شیراز

اگر از  مسیرهای کویری لذت می‌برید، یزد و سیرجان برای شما گزینه مناسب‌تری‌ست، در غیر این صورت اصفهان و شیراز را انتخاب کنید.

جا‌به‌جایی ماشین به قشم

  • سفر به قشم با ماشین و لندینگ کرافت‌ها

اگر مایلید ماشین خود را در داخل جزیره قشم  همراه داشته ‌باشید، باید پس از رسیدن به بندر‌عباس به سمت بندر پل حرکت کنید. این مسیر کوتاه است و حدود نیم ساعت طول می‌کشد. در بندر پل شما باید خودروی خود را به لندینگ کرافت‌ها (شناورهایی که وسایل و بارهای مختلف مانند خودرو را در دریا حمل می‌کنند) بسپارید تا شما و ماشین‌تان را به جزیره لافت ببرند.

شرایط کاری لندینگ کرافت‌ها

ساعت کاری لندینگ کرافت محدودیتی ندارد و به صورت شبانه‌روزی به شما سرویس‌دهی می‌کنند. شما در ازای خدمات لندینگ کرافت، باید مبلغی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان پرداخت و یک رسید، دریافت کنید. بعد از آنکه که ماشین خود را به لندینگ کرافت تحویل دادید، خودتان از طریق اتوبوس‌های دریایی به سمت جزیره لافت بروید. در جزیره لافت می‌توانید با ارائه برگ رسید، ماشین خود را تحویل بگیرید و به سمت قشم حرکت کنید. در نظر داشته ‌باشید که در مسیر لافت به قشم باید از درگهان عبور کنید.

لندیکرافت قشم

  • سفر به قشم با ماشین تا بندرعباس

در صورتی که قصد ندارید ماشین خود را به جزیره قشم ببرید، بهترین کار آن است که خودرو را در پارکینگی مطمئن در بندر‌عباس پارک کنید. پس از سپردن ماشین خود به پارکینگ، وقت آن است که خودتان به سمت جزیره حرکت کنید. برای رفتن به جزیره ابتدا به سمت اسکله شهید حقانی رفته و آنجا از طریق اتوبوس‌های دریایی به سمت قشم بروید.

دقت کنید که ساعت کاری اتوبوس‌های دریایی از ۶ صبح تا ۱۱ شب است اما در حالتی که وضعیت جوی هوا نامساعد و طوفانی باشد، اتوبوس‌ها تعطیل هستند و مسافری را به سمت قشم نمی‌برند. بهتر است، قبل از تصمیم به حرکت از وضعیت فعال بودن اتوبوس‌ها، مطلع شوید.

  • سفر به قشم با ماشین شخصی به کمک قطار

شما می‌توانید سختی رانندگی تا بندرعباس را با حمل خودروی خود با قطار، آسان کنید. سفر به قشم با ماشین شخصی به کمک قطار با شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • ارتفاع خودرو کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر باشد.
  • حداکثر عرض خودرو باید ۱۸۰ سانتی‌متر باشد.
  • تهیه بلیط مخصوص حمل خودرو از دفاتر فروش بلیط قطار و همراه داشتن مدارک خودرو هنگام خرید بلیط

اگر شما دیرتر از ماشین خود به بندرعباس رسیدید، نگران نباشید، خودروی شما تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن به بندرعباس، به صورت رایگان در پارکینگی مناسب قرار می‌گیرد. بعد از گذشت این زمان، به ازای هر روز اضافه، باید مبلغ اندکی را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

اجاره آنلاین اقامتگاه در قشم

  • سفر با کشتی از بندرعباس به قشم

اگر دوستدار سفر کردن از طریق مسیرهای آبی و دریایی هستید، سفر با کشتی از بندرعباس تا قشم قطعا برای شما خاطره‌انگیز و لذت‌بخش خواهد ‌بود.

برای سفر با کشتی از بندر به قشم باید بلیط تهیه کنید و یکی از مسیرهای زیر را طی کنید:

  • بندر پل به بندرلافت قشم
  • بندر شهید باهنر به قشم
  • بندر شهید حقانی به قشم

برای این سفر دریایی بهتر است جلیقه نجات بپوشید و در مکان‌های مشخصی که ملوان و ناخدا آنجا را امن می‌دانند، بنشینید.

  • سفر به قشم با اتوبوس؛ سفری اقتصادی و کم‌هزینه

اتوبوس، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای سفر به قشم است. در نظر داشته ‌باشید که اتوبوس‌ها مستقیم شما را به قشم نمی‌رسانند و نزدیک‌ترین مقصد آنها به سمت قشم، بندرعباس است. پس از آنکه به بندرعباس رسیدید، خود را به اسکله شهید حقانی رسانده تا با اتوبوس‌های دریایی به قشم بروید.

اگر شرایط طوری بود که بلیط اتوبوس به سمت بندر‌عباس موجود نبود، می‌توانید بلیطی را با مقصد بوشهر یا فارس خریداری کنید. در این صورت باید از راننده بخواهید شما را در بندر پل پیاده کند، تا با لندینگ کرافت‌ها از بندر پل به بندر لافت و در نهایت به قشم بروید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بوشهر
  • سفری راحت و امن با قطار به سمت قشم

سفر به قشم با قطار مخصوص کسانیست که خواهان راحتی و امنیت در سفر هستند. قطار شما را تا بندرعباس می‌برد. در بندرعباس شما باید از طریق اتوبوس‌های دریایی از اسکله شهید حقانی بندر‌عباس به اسکله شهید ذاکری قشم بروید. این مسیر دریایی بسیار چشم‌نواز و آرامش‌بخش است و حدودا ۵۰ دقیقه تا قشم روی آب‌های خلیج فارس خواهید بود.

برای اطلاع از ساعت حرکت اتوبوس‌های دریایی در این مسیر با شماره‌های زیر در تماس باشید:

  • اسکله شهید حقانی (بندرعباس): ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱
  • اسکله شهید ذاکری (قشم) : ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

سفر به قشم با قطار

  • سفر با هواپیما؛ سریع‌ترین راه برای رسیدن به جزیره قشم

هواپیما در کم‌ترین زمان ممکن شما را به قشم می‌رساند، بدون هیچ‌گونه خستگی و زحمتی. ایران‌ایر، معراج، ماهان، آتا، تابان، ایران‌ایرتور و… نام خطوط هوایی هستند که می‌توانید از آنها بلیط به مقصد قشم را تهیه کنید.

اگر نتوانستید بلیط مستقیم به قشم را تهیه کنید، بلیط با مقصد بندرعباس را بخرید و از طریق اتوبوس‌های دریایی اسکله شهید حقانی بندر‌عباس خود را به قشم برسانید.

هر یک از این موارد، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که شما باید بسته به سلیقه و بودجه خود، آن را انتخاب کنید. به طور مثال سفر به قشم با ماشین شخصی از طرفی رفت و آمد شما را در جزیره آسان می‌کند و از طرفی حمل آن با لندینگ کرافت‌ها (شناورهای دریایی مخصوص حمل خودرو) هزینه‌ و زمان‌ بیشتری را صرف می‌کند.

برای ورود به قشم از راه  بندر‌عباس در خاطر داشته ‌باشید که باید خود را از طریق ون یا تاکسی به اسکله شهید حقانی برسانید. در این اسکله اتوبوس‌های دریایی شما را تا اسکله شهید ذاکری جزیره قشم همراهی می‌کنند. اتوبوس‌های دریایی از صبح تا شب فعال هستند؛ مگر آنکه هوا نامساعد و طوفانی باشد.

علاوه بر انتخاب مسیر مناسب برای سفر به قشم، بهتر است به آب و هوای جزیره هم دقت کنید. با توجه به آنکه آب و هوای قشم گرم و مرطوب است، مناسب‌ترین و خنک‌ترین آب و هوا را در قشم در فصل پاییز شاهد خواهید ‌بود.

اگر برای اقامت خود در جزیره قشم دغدغه و تردید داشتید، سامانه آنلاین هومسا با ارائه بهترین خدمات در کنار شماست تا مناسب‌ترین اقامتگاه‌ها در جزیره را به شما پیشنهاد ‌دهد.

ضمانت برگشت وجه، پیشنهاد میزبان‌های مطمئن و اماکن گفتگو با میزبان در هر مرحله از رزرو از جمله خدمات ویژه سامانه آنلاین هومسا است.

شما می‌توانید با مراجعه به سامانه هومسا به صورت آنلاین هتل، سوئیت و یا اقامتگاه مد نظر خود را در قشم رزرو کنید تا سفری به دور از نگرانی و دغدغه را تجربه کنید. گفتنیست قیمت، تصاویر و اطلاعات تمامی اقامتگاه‌ها در این سامانه درج شده‌ است تا با توجه به بودجه و سلیقه خود بهترین مکان را انتخاب کنید.

اقامتگاه قشم

‫3 دیدگاه ها

  1. به نظرم راحت ترین راه سفر به قشم پرواز مستقیم به قشم ولی لگه یکم هیجان و دریاگردی هم دوست دارید میتونید با پرواز به بندرعباس برید و اونجا امن ترین و بهترین راه برای رفتن به قشم استفاده از همون کشتی ها یا به اصطلاح ” اتوبوس های دریایی ” هست و اگه اهل یکم خطر و ریسک بودید از بندرهای نزدیک تر به قشم با قایق موتوری هم میشه رفت که یه تجربه متفاوت و حدود ده دقیقه بعد به قشم میرسید…

    1. آناهیتاجان
      از این که تجربه سفر به قشم رو با ما به اشتراک گذاشتی ممنونیم

  2. درسته که راحت ترین راه سفر از طریق سفر هواییه ولی من به شخصه یکی از بهترین تجربه سفرم سفر با ماشینم از تهران تا بندرعباس بود و بعدش از بندر با لندیگراف به قشم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا