ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیسفرهای زمستانی

پیست اسکی دیزین | بزرگترین پیست اسکی خاورمیانه

یکی از جاهای دیدنی کرج پیست اسکی دیزین است که همیشه ما را یاد برف و زمستان می اندازد. همیشه وقتی از پیست اسکی یاد می شود، همه به یاد برف و سرما و زمستان و وسایل اسکی می افتند و بیشتر وقت ها زیبایی های این منطقه از نظر دور می ماند. یکی از دلایل شهرت دیزین پیست اسکی بین المللی آن است که آن را به یک منطقه زیبای سفیدپوش تبدیل کرده است. در این مقاله سعی کرده ایم در مورد زیبایی های این شهر صحبت کنیم تا این خطه بیشتر در مورد توجه قرار گیرد و فقط وقتی نام اسکی را می شنوید، یاد آن نیفتید.

دیزین در شهرستان کرج و در استان البرز واقع شده است که بدون اغراق یکی از مهم ترین پیست اسکی های خاورمیانه را در خود جای داده است.

پیست دیزین کجاست؟

قبل از هر چیزی اول باید ببینیم که پیست اسکی دیزین در کجا قرار دارد. دیزین در شهرستان کرج و در استان البرز واقع شده است که بدون اغراق یکی از مهم ترین پیست اسکی های خاورمیانه را در خود جای داده است و یکی از مهمترین پیست های اسکی تهران محسوب می شود. همین جاذبه گردشگری به تنهایی دیزین را معروف کرده است اما شاید خیلی از جاذبه های گردشگری دیزین از نظر مخفی مانده است.

پیست اسکی دیزین در 74 کیلومتری کرج قرار گرفته است که معمولا از اواسط پاییز تا اوایل بهار گردشگران زیادی به این منطقه می روند تا تفریح کنند. همچنین این پیست در فاصله 123 کیلومتری تهران قرار گرفته است که این فاصله باعث شده تا در یک روز، هم فرصت بازدید از جاهای دیدنی تهران را داشته باشید و هم به پیست اسکی بروید. اما باید پیست اسکی را قبل از غروب آفتاب بروید تا در روشنی روز به تفریحات خود بپردازید.

برای رسیدن به پیست اسکی بین المللی دیزین راه های زیادی وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم از مسیر جاده چالوس بروید چون راحت تر به پیست می رسید. از سمت جاده چالوس که رفتید، بعد از هتل گچسر باید وارد ورودی ولایت رود شوید و پس از طی مسافتی به دیزین می رسید. زمان رسیدن به این پیست بدون ترافیک خیلی جدی و مشکلات غیر منتظره، بر اساس میزان مسافت، تقریبا دو ساعت و نیم است.

پیست اسکی دیزین در 74 کیلومتری کرج قرار گرفته است که معمولا از اوایل پاییز تا اوایل بهار گردشگران زیادی به این منطقه می روند تا تفریح کنند.

زیبایی های پیست اسکی دیزین در فصول مختلف

در اطراف پیست دیزین جاذبه های گردشگری زیادی قرار دارد که معمولا از نظر دور می ماند ولی به شما ثابت می کند که تنها فصل های بهار و تابستان برای تفریح مناسب نیستند و پاییز و زمستان هم می توانید بگردید و لذت ببرید. برای این کار باید چند کیلومتری از تهران دور شوید و به شهر سفیدپوش دیزین برسید.

روستای گچسر

در دیزین به یکی از قدیمی ترین و زیباترین روستاهای این شهر می رسید که در ارتفاع 2300 متری از سطح زمین واقع شده است. آب و هواب دلچسب و مطبوع این منطقه، مورد توجه گردشگران است. قدمت این روستا بر اساس لوازم کشف شده از آن، به دوره صفوی برمی گردد.

در دیزین به یکی از قدیمی ترین و زیباترین روستاهای این شهر یعنی روستای گچسر می رسید که در ارتفاع 2300 متری از سطح زمین واقع شده است.

تله کابین ها در دیزین

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی دیزین ، تله کابین آن است که در مقایسه با سایر تله کابین ها، مسافت بیشتری در حدود 510 متر را طی می کند تا به کوه برسد. تله‌ کابین چمن در دیزین از رستوران چمن شروع می ‌شود و به ارتفاع ۳۸۰ متری می‌ رسد. منظره ای که از تله کابین می توانید ببینید، تمام روستاهای اطراف است که معمولا از وسط شان یک رود گذشته و طبیعتی فوق العاده دارد.

پیست اسکی دیزین

باغ لاله ها

در روستای گرماب که در نزدیکی روستای گچسر قرار گرفته است، یک باغ به وسعت 1 هکتار وجود دارد که در آن گونه های زیادی از لاله ها وجود دارد. در این باغ گل لاله های زیادی وجود دارد که از آن جمله میتوان به گل لاله ستاره ای، فنجانی، قدحی زرد و قرمز و نارنجی و ارغوانی و صورتی، حاشیه دار، پرگلبرگ و جامی اشاره کرد. بهترین فصل بازدید از این باغ، بهار است که هر ساله در نیمه اردیبهشت، مسافران و گردشگران زیادی به این باغ می روند تا زیبایی های آن را ببینند.

در روستای گرماب که در نزدیکی روستای گچسر قرار گرفته است، یک باغ به وسعت 1 هکتار وجود دارد که در آن گونه های زیادی از لاله ها وجود دارد و به باغ لاله ها معروف است.

باغ لاله دیزین

غار یخ مراد

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی که در دیزین قرار دارد، غار یخ مراد است که با دو ساعت پیاده روی می توانید به آن برسید. این غار در فاصله ۸۴ کیلومتری از شهر کرج واقع شده است و منظره زیبایی از قندیل ها را در آن می توانید مشاهده کنید.

فرقی نمی کند که در چه فصلی از سال به این غار می روید، در هر صورت هوای آن بسیار سرد است و از پاییز تا اوایل خرداد قندیل های آن قابل مشاهده است. درون غار هم یخ های زیادی وجود دارد که به زیبایی غار افزوده است.

غار یخ مراد

پل سنگی

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی که در روستای گچسر قرار دارد، پل سنگی است که در فاصله ۲ کیلومتری روستای گچسر واقع شده است. معروفیت این پل به خاطر معماری منحصر به فرد آن است. قدمت این پل به دوره ایلخانی برمی گردد و در دوره صفویه مرمت هایی روی آن قرار گرفته است.

به جز موارد گفته شده جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود دارد که میتوان به کوره های گچ پزی یا کاخ رضا شاهی اشاره کرد.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی که در روستای گچسر قرار دارد، پل سنگی است که در فاصله ۲ کیلومتری روستای گچسر واقع شده است.

تفریح در پیست دیزین

پیست دیزین یکی از قدیمی ترین پیست های ایران است که در دهه 40 تاسیس شده است و مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی در سراسر جهان است. این پیست هم برای مبتدی ها و هم برای حرفه ای ها مناسب است ولی پیست آن ها به دلیل رعایت مسائل امنیتی از هم جداست. دیزین دارای 4 تله كابين، 2 تله سيژ، 9 تله اسكی بشقابی و 1 تله اسكی چكشی است. علاوه بر اسکی روی برف و یخ، می توانید اسکی روی چمن را هم در این پیست در فصل تابستان تجربه کنید که دیدن مناظر زیبای آن، خاطره ای خوش در ذهن تان به جا خواهد گذاشت.

قیمت بلیط پیست اسکی دیزین

اولین چیزی که در اسکی مهم است، قیمت بلیط پیست اسکی دیزین است. قیمت بلیط پیست اسکی دیزین بر اساس نوعی که انتخاب می کنید، متفاوت است و در حال حاضر قیمت پیست روزانه بیش از 100 هزار تومان و در روزهای تعطیل 153 هزار تومان است. بلیط اسکی دیزین را هم می توانید به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری تهیه کنید. بعد از تهیه بلیط اسکی دیزین می توانید به پیست بروید و از خدمات پیست بهره ببرید.

همان طور که در ادامه آمده است، می توانید عکس پیست اسکی دیزین را مشاهده کنید که با زیبایی های آن، واضح تر آشنا شوید. در این پیست هرساله مسابقات خاصی برگزار می شود.

دو تله‌ سیژ قله و چمن هم شما را به بالای کوه می ‌برند و فرق ‌شان با تله‌ کابین در این است که فقط از یک نیمکت و محافظ تشکیل شده اند و به اتاق ‌های کابین شباهتی ندارند. دیزین چهار تله‌ کابین به اسم‌ های شاله، قله، دره و چمن دارد.

اولین چیزی که در اسکی مهم است، قیمت بلیط پیست اسکی دیزین است. قیمت بلیط پیست اسکی دیزین بر اساس نوعی که انتخاب می کنید، متفاوت است

مسابقات در پیست

در زمان شروع مسابقات دو دسته از افراد به این منطقه می روند، افرادی که عاشق اسکی بازی هستند و دوست دارند در مسابقات شرکت کنند و دسته دوم افرادی که دوست دارند مسابقات اسکی را تماشا کنند. در این پیست آموزش اسکی هم وجود دارد که مبتدیان برای آموزش می توانند به این منطقه مراجعه کنند. در این مدرسه آموزشی هم اسنوبرد آموزش داده می شود و هم آلپاین. اسنوبرد ورزشی است که فقط به یک تخته چوب نیاز دارد اما آلپاین اسکی با دو چوب دستی و دو تخته است.

زمان رفتن به دیزین

برای رفتن به دیزین بهتر است از اوایل آذر ماه اقدام به رفتن به پیست کنید و معمولا  تا اردیبهشت ماه هم می ‌توانید به آن جا بروید و اسکی کنید. در فصل تابستان هم می توانید برای اسکی روی چمن به این منطقه بروید.

خدمات مورد نیاز در پیست دیزین

پمپ بنزین تا پیست اسکی تنها 18 کیلومتر فاصله دارد و لازم نیست نگران کمبود بنزین تان باشید. اگر به خدمات پزشکی هم نیاز داشتید، یک آمبولانس همیشه در پیست اسکی دیزین موجود است که خدمات پزشکی ارائه می کند.

چندین رستوران مختلف در دیزین وجود دارد که می توانید از غذاهای لذیذ آن ها استفاده کنید. رستوران شاله در ارتفاع 2 هزار و 900 متری واقع شده است. رستوران چمن هم در ارتفاع 2 هزار و 600 متری.

تجهیزات اسکی هم در کنار پیست وجود دارد و می توانید از آن ها استفاده کنید. لوازم اسکی اجاره داده می شوند و در صورتی که تنها برای تفریح و یک بار استفاده به پیست رفته اید، می توانید آن ها اجاره کنید. در صورتی که دوست ندارید هزینه کنید، می توانید تیوپ یا تخته و چوب های اسکی را خودتان ببرید.

کجا بمانیم؟

پس از گشت و گذار در پیست اسکی دیزین و سایر جاذبه های گردشگری آن باید به دنبال اقامت در این شهر باشید. برای این کار می توانید در این شهر به صورت آنلاین ویلا و اقامتگاه اجاره کنید. هومسا یک سامانه رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه است که به شما کمک می کند تا از راهی ایمن بتوانید ویلا یا اقامتگاه اجاره کنید. لینک زیر به شما کمک می کند تا لیست اقامتگاه های دیزین را ببینید.

یک دیدگاه

  1. فصل پائیز که میرسه دیزین رفتن شروع میشه و واقعا جدا از تله کابینش حتما پیست اسکی امتحان کردنش ضرر نداره و تجهیزاتش واقعا تکمیله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا