ایران‌ را بگردیماطراف تهرانجاهای طبیعی

کردان ؛ بهشت گمشده در حوالی تهران

دوست دارید یک روز تعطیل‌تان را یک جای خوش آب‌وهوا، در نزدیکی تهران و کرج بگذرانید؟ یکی از بهترین پیشنهادهایی که می‌توانیم برای شما داشته باشیم، روستای کردان در استان البرز، از جاهای دیدنی و تفریحی کرج است. منطقه‌ای روستایی در دل کوه‌های البرز در کناره رودخانه که چند وقتی است به خاطر ویلاهای لوکس، تالارهای مجلل و خانه‌باغ‌های جذابش، بین سفر دوستان طرفداران زیادی پیدا کرده است. روستایی به نام کردان که در این مطلب می‌خواهیم با این روستا آشنا شویم و از جاهای دیدنی آن برای‌تان بگوییم. همراه‌مان باشید.

با روستای کردان بیشتر آشنا شوید

بسیاری فکر می‌کنند روستای کردان بخشی از شهرستان کرج است اما کردان در واقع از توابع شهرستان ساوجبلاغ محسوب می‌شود. این روستا نام خود را از رودی که در این شهر جریان دارد و به نام کردان خوانده می‌شود، گرفته است. رودی که باعث شده روستا زمین‌های حاصلخیزی داشته باشد و باغ‌های میوه گیلاس، زردآلو، گردو و توت اینجا به وفور دیده شود.

جاهای دیدنی کردان

برای گشت‌وگذار در کردان زیبا، می‌توانید روی گزینه‌های زیر حساب باز کنید:

رود کردان

رود کردان از ارتفاعات کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد، از روستای کردان عبور می‌کند و باعث رونق کشاورزی و باغ‌های میوه در این منطقه خوش آب‌وهوا می‌شود. بسیاری در روزهای تعطیل از شهرهای اطراف تهران راهی اینجا می‌شوند و در کنار رود کردان، پیک‌نیک می‌کنند. البته از آنجایی که در روزهای تعطیل اطراف رود کردان بسیار شلوغ می‌شود، توصیه می‌کنیم روزهای عادی برای پیک‌نیک و لذت بردن از طبیعت کوهستان راهی اینجا شوید.

رود کردان

برج مقبره

شاید برای‌تان عجیب باشد که بگوییم کردان جاذبه تاریخی هم دارد. بنایی به اسم برج مقبره که گفته می‌شود قدمت آن به دوره سلجوقیان می‌رسد. سقف این مقبره شبیه یک کلاهخود است و روی دیوارهای آن سوراخ‌هایی به چشم می‌خورد. سوراخ‌هایی که باعث می‌شود هوا داخل برج بچرخد و رطوبت آن از بین برود.

برخی می گویند اینجا یک مقبره شخصی بوده اما برخی هم اعتقاد دارند این برج کارکرد نظامی داشته است. اگر در سفر به کردان زمان کافی برای گشت‌وگذار داشتید، بازدید از اینجا خالی از لطف نیست.

کوچه‌باغ‌های کردان

یکی از زیبایی‌های روستاهای اطراف تهران و کرج، کوچه‌باغ‌های آنهاست. اگر دوست دارید از فضای شهری فاصله بگیرید و با قدم زدن در کوچه‌باغ‌ها، روح‌تان را تازه کنید، کوچه‌پس‌کوچه‌های کردان را فراموش نکنید.

برج مقبره کردان کرج

در کردان چه تفریحاتی می‌توان انجام داد

برای خوش گذرانی در کردان، گزینه‌های زیر را در پیش رو دارید.

کوه‌نوردی

همان‌طور که گفتیم روستای کردان در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، به همین دلیل اگر اهل کوه‌نوردی هستید، می‌توانید با یک کوله‌بار مطمئن و همراهی دوستان، این ورزش را در کردان تجربه کنید. کردان از شرق به کوه‌های طالقان و از غرب به کوه‌های شمال کرج متصل می‌شود و فضای مناسبی برای تجربه این ورزش دلچسب دارد.

معروف‌ترین کوه کردان هم کوه کهار است که 4000 متر ارتفاع دارد و رود کردان از آنجا سرچشمه می‌گیرد. البته دسترسی به قله کوه کهار کار سختی است و نیاز به کوه‌نوردی حرفه‌ای دارد؛ اما کوه‌نوردهای آماتور می‌توانند تا دامنه کوه بالا بروند.

رود کردان

پرواز با پاراگلایدر

برای آن‌هایی که به تجربه تفریحات هیجانی علاقه دارند، کردان گزینه خوبی محسوب می‌شود؛ چرا که می‌توان در  پرواز با پاراگلایدر را در این روستا تجربه کرد. کردان یک سایت پروازی معروف در منطقه کوهسار دارد که از سال 1396 کار خود را شروع کرد. در این شهرک پروازی، پرواز با گلایدر توسط متخصصان به شما آموزش داده می‌شود.

کمپینگ

اگر اهل کمپینگ باشید، می‌توانید در روستای کردان، در نزدیکی رودخانه یا کوه‌های اطراف آکمپ کنید و از آب‌و‌هوای کوهستانی این منطقه نهایت لذت را ببرید.

  • دقت داشته باشید که در زمان کمپینگ در زمین اهالی روستا کمپ نکنید.

اجاره ویلا در کردان

اقامت در ویلاهای کردان

نمی شود اسمی از کردان برده شود اما حرفی از اقامت در ویلاهای جذاب و لوکس این منطقه به میان نیاید. ویلاهایی که به یکی از مهم‌ترین گزینه‌های خوشگذرانی و تفریح در این روستای خوش آب‌وهوا تبدیل شده‌اند و هر هفته بسیاری را به سمت خود می‌کشانند.

ویلاهای کردان تمام امکانات لازم برای یک استراحت جانانه را دارند و یک آخر هفته عالی برای شما رقم می‌زنند. ویلاها و عمارت‌هایی که به زیباترین شکل ممکن ساخته شده‌اند و بسته به امکاناتی که دارند با قیمت‌های مختلف، به گردشگران اجاره داده می‌شوند.

اگر دوست دارید این آخر هفته همراه با دوستان یا خانواده در یکی از این ویلاهای کردان کرج اقامت داشته باشید، می‌توانید از پیشنهادهای سایت هومسا برای اجاره ویلا در کردان کمک بگیرید و بر اساس بودجه و امکاناتی که نیاز دارید، یک اقامت خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

ویلا استخردار کردان

چرا کردان اینقدر محبوب شد

در زمان جنگ و بمباران شهر تهران، بسیاری از مردم این شهر به دنبال مکانی می‌گشتند که بتوانند آنجا پناه بگیرند و از حملات نیروهای عراقی در امان بمانند. یکی از جاهایی که مردم تهران برای زندگی انتخاب کردند، منطقه کردان بود که با آب‌وهوا و مناظر کوهستانی‌اش به شدت بین آن‌ها محبوب شد و اسمش بر سر زبان‌ها افتاد.

بعد از جنگ، بسیاری از تهرانی‌ها در کردان ماندگار شدند و اینجا را به یک قطب کاری و اقتصادی تبدیل کردند. به مرور واحدهای صنعتی مانند کارتن‌سازی، آلومینیوم‌سازی، مرغ‌داری، بافندگی و ریسندگی در اینجا شروع به فعالیت کرد و ارزش زمین‌های اینجا بالاتر رفت. موضوعی که باعث شد ویلاها و خانه‌هایی لوکس و مجلل در این منطقه ساخته شود و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

بهترین زمان سفر به کردان

کردان در هر فصلی زیباست و به خاطر اینکه جاده سازی مناسبی دارد، سفر به آن در هر فصلی راحت است. بهار و تابستان کردان به خاطر آب‌وهوای تازه و خنک طرفداران بیشتری دارد اما در پاییز و زمستان هم می‌توان از زیبایی‌های کردان و اقامت در ویلاهای مجلل آن لذت برد.

چگونه به کردان برویم

برای رسیدن به روستای کردان باید راهی مسیر آزادراه کرج-قزوین شوید و 20 کیلومتر در این جاده به پیش برانید. بعد از 20 کیلومتر، تابلوی خروجی کردان را می‌بینید که مسیر رسیدن به روستا را به شما نشان می‌دهد و راهنمایی‌تان می‌کند. این جاده در حدود 10 کیلومتر رانندگی دارد و پر از درخت است.

یک دیدگاه

  1. من با دوستام تقریبا هر دو ماه یکبار کردان ویلا میگیریم ولی بهترین قسمت کردان شهرک طاووسیه هست که هم فضای خوبی داره هم دسترسی وامنیت زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا