ایران‌ را بگردیمبازارها و مراکز خرید

معرفی بهترین مجموعه بازار‌های سنتی و مراکز خرید یزد

یزد یکی از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری است که به دلیل داشتن کویر، باغ های خاص، مسجدهای زیبا و بازارهای سنتی و قدیمی یکی از مقاصد خوب برای گردشگری است. هرسال تعداد مسافران زیادی به این شهر می روند تا زیبایی های این شهر تاریخی را از نزدیک ببینند. یکی از جاذبه های گردشگری ای شهر، مراکز خرید و بازار سنتی یزد است که بازدید و خرید از آن ها خالی از لطف نیست. در این مقاله لیستی از بهترین مراکز خرید یزد و بازارهای یزد را آورده ایم تا هم برای خرید سوغاتی و هم دیدن معماری زیبای آن ها به سراغ شان بروید.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

بازارهای قدیمی یزد

مهم ترین قسمت بازار یزد ، بازارهای قدیمی آن است که یکی از جاهای دیدنی یزد محسوب می شوند. قسمتی از این بازار به دوره پهلوی برمی گردند ولی با گذشت زمان قسمتی از آن تخریب شده است. در این بازار می توانید کالاهایی مثل پارچه، فرش، طلا و شیرینی های سنتی یزد را پیدا کنید.

مراکز خرید سنتی یزد

بازار حاجی قنبر ، یک بازار قدیمی و مهم یزد

یکی از قدیمی ترین بازار های یزد ، بازار حاجی قنبر است که به توسط نظام‌الدین خواجه قنبر جهانشاهی بنا شده است و دلیل نام گذاری آن هم همین است. قدیمی ترین بخش این بازار، بازار امیر چخماق است که به قرن 9 هجری برمی گردد. دلیل ساخت این بازار، رونق دادن به اقتصاد شهر یزد و فروش صنایع دستی در این شهر بوده است. مسجدی هم در این بازار وجود دارد که به دوره تیموریان برمی گردد. این بازار با کاشی های مختلف تزیین شده است و یکی از مکان های دیدنی یزد به شمار می رود.

اجاره آنلاین خانه در یزد

بازار تبریزیان

یکی دیگر از قدیمی ترین بازارهای یزد ، بازار تبریزیان است. معماری این بازار به دوره قاجار برمی گردد و طاق ها و قوس های آن توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. طاق ها و قوس های این بازار نقطه قوت آن است و توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. درهای قدیمی و چوبی بازار هم آن قدر زیبا هستند که یک سوژه خوب برای عکاسی هستند.

مراکز خرید یزد

بازار خان یزد

یکی از بزرگترین و زیباترین بازارهای سنتی یزد ، بازار خان یزد است که به دوره ناصر الدین شاه برمی گردد. سازنده این بازار زیبا محمد تقی‌خان بافقی است که آن را به یکی از مراکز دیدنی یزد تبدیل کرده است. طول این بازار حدود ۲۷۴ متر است و حدود ۱۵۳ مغازه در بازار خان یزد فعال است.

وقتی به این بازار رفتید، علاوه بر اجناسی می توانید به جاهای دیدنی آن مثل حمام، میدان و مدرسه هم سر بزنید و از دیدن این همه شگفتی، به وجد بیایید. این بازار خود از بازارهای دیگری تشکیل شده است که عبارتند از: بازار زرگری، بازار پنجه علی، بازار قیصریه، بازار مسگری و… در گذشته این بازار مخصوص خان ها بوده است و مردم عادی نمی توانستند از آن استفاده کنند و به همین دلیل است که نامش بازار خان لقب گرفته است. ۲۰ تیمچه در این بازار وجود دارد که نشانگر پویایی آن پس از گذشت این همه سال است.

بازار قیصریه یزد

یکی از زیباترین بازارهای سنتی یزد، بازار قیصریه یزد است. بازار قیصریه به دلیل داشتن معماری زیبا یکی از پنج بازار معروف ایران است. اگر در حق بازارهای دیگر کم لطفی نباشد، میتوان این بازار را به عنوان بهترین بازار سنتی یزد انتخاب کرد. این بازار در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برای رفتن به این بازار باید به حد فاصل میدان و مدرسه خان در یزد بروید.

بازار زرگری یزد

فقط در یزد میتوان بازار و مراکز خریدی پیدا کرد که در نوع خود یک اثر تاریخی و گردشگری هم هستند. قدمت این بازار به قرن های 12 و 13 هجری برمی گردد. این بازار به دلیل فروش طلا به یکی پر بازدیدترین بازارهای یزد تبدیل شده است. این بازار 53 حجره دارد و یکی از زیباترین معماری های یزد دارد. شاید برای تان سوال پیش بیاید که این بازار زیبای یزد کجاست؟ برای رفتن به بازار زرگری یزد باید به شمال خیابان قیام بروید.

بازار زرگری یزد

بازار مسگرها یا بازار پنجه علی یزد

یکی دیگر از مراکز خرید جذاب یزد ، بازار مسگرهاست. این بازار بافت و ساختار سنتی دارد و قدمت آن به 600 سال پیش برمی گردد. چیزی که این بازار را جذاب کرده است، حضور خود مسگرها در آن است و در حجره های خود مشغول چکش کاری روی مس هستند و انواع صنایع دستی تزیینی و ظروف آشپزخانه را تولید می کنند. این بازار باعث شده تا نیازهای مختلف مردم برطرف شود و رونق آن حداقل در میان بومیان یزد زیاد است. این بازار سنتی یزد در خیابان قیام واقع شده است.

بازار مسگری یزد

مراکز خرید یزد و شروع مدرنیته در شهر

جدا از بازارهای قدیمی و سنتی یزد که هر کدام به عنوان یکی از آثار تاریخی و باستانی یزد به شمار می روند، مدرنیته هم به یزد وارد شده که بازدید از آن ها کمک می کند تا مایحتاج خود را بخرید.

پاساژ کویتی ها

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مراکز خرید یزد ، پاساژ کویتی هاست. در این پاساژ می توانید اجناسی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس و پوشاک، عطر و ادکلن و … را پیدا کنید. قیمت اجناس در این بازار مناسب است و همین موضوع به عاملی برای جذب اقشار مختلف تبدیل شده است. زلا و جواهرات یکی دیگر از کالاهایی است که در این بازار می توانید پیدا کنید. اگر قصد خرید طلا دارید، حتما از این مرکز خرید یزد دیدن کنید چون تنوع طلاهای آن زیاد است. برای رفتن به این پاساژ باید به میدان شهید بهشتی،‌ نزدیک خیابان شهید فتوحی بروید.

مجتمع تجاری آریا در یزد

یکی از مراکز خرید یزد که هر چیزی که لازم دارید را می توانید در آن پیدا کنید، مجتمع تجاری آریا در یزد است. این مرکز خرید اقلامی مثل انواع پوشاک، صنایع چرمی، اسباب بازی، لوازم آشپزخانه و دیگر لوازم مورد نیاز را فراهم کرده است. این مرکز خرید در ساختمانی ۵ طبقه بنا شده است و طبقه آخر آن به رستوران و کافی شاپ و پارکینگ تعلق دارد. این مرکز خرید یزد در بلوار شهید قندی واقع شده است.

مرکز خرید آریا

 مرکز تجاری ستاره یزد

در میان مراکز تجاری یزد ، پاساژ ستاره یزد یکی از به روز ترین و مدرن ترین پاساژ ها به حساب می آید. در این مرکز خرید کافی‌شاپ، رستوران، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی و یک شهربازی وجود دارد که باعث شده این پاساژ به یکی از بهترین و پر هیجان ترین مراکز خرید یزد تبدیل شده است. در شهربازی این مرکز خرید می توانید تفریحاتی را برای همه رده های سنی پیدا کنید. در این مرکز خرید لوازمی مانند پوشاک، اسباب بازی و… وجود دارد که از لحاظ کیفیت خیال تان راحت باشد چون جنس بد پیدا نخواهید کرد. برای رفتن به این مرکز خرید باید به میدان آزادی، روبه روی پارک باغ ملی بروید.

مرکز خرید ستاره یزد

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا