اطراف تهرانجاهای تفریحی

باغ فاتح کرج | باغ زیبایی و آرامش

باغ‌های بزرگی که در کرج وجود دارد، باعث می‌شوند این شهر آب‌وهوای خوبی داشته باشد و بسیاری از پایتخت‌نشینان برای رهایی از آلودگی هوای تهران به این شهر بروند. تورهای یک روزه به کرج می‌تواند شما را با زیبایی‌های این منطقه آشنا کند. جهانشهر کرج هم سال ها به خاطر باغ‌های وسیعش زبانزد همگان بوده است و صاحب باغ‌های جهانشهر مرحوم محمد صادق فاتح یزدی بوده است. او یکی از ثروتمندترین سرمایه‌داران قبل از انقلاب بود و حتی می‌توان او را موسس جهانشهر دانست. در حال حاضر تمامی باغ های مرحوم فاتح به پارک تبدیل شده است تا مردم از فضای سبز آن استفاده کنند.

باغ فاتح یکی از جاهای دیدنی استان البرز که در منطقه جهانشهر کرج قرار گرفته است. یکی از جاهای دیدنی کرج که آب‌و‌هوای خیلی خوبی دارد و هم یک پارک بزرگ برای ورزش کردن و پیاده روی است. این باغ زیبا در حاشیه بلوار جمهوری قرار گرفته است و طبیعت زیبای آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. باغ فاتح یکی از جاهای دیدنی استان البرز که در منطقه جهانشهر کرج قرار گرفته است. یکی از جاهای دیدنی کرج که آب و هوای خیلی خوبی دارد و هم یک پارک بزرگ برای ورزش کردن و پیاده روی است.

باغ فاتح

تاریخچه باغ فاتح

در حدود 50 سال پیش به دلیل خشکسالی و قحطی و بیکاری‌ای که در کشور اتفاق افتاد، گروهی از یزدی‌ها برای پیدا کردن محلی برای سکونت و سرمایه‌گذاری در آن، به منطقه کرج رفتند و حضور سرمایه‌گذارانی مثل حاج فاتح یزدی در این منطقه باعث شد بازار کار و اقتصاد در کرج رونق زیادی پیدا کند. او کارخانجات زیادی در ایران به راه انداخت که باعث به راه افتادن کسب و کارهای زیادی شد.

اجاره آنلاین ویلا در کرج

باغ فاتح یکی از باغ‌هایی بود که این شخص خریداری کرد و سپس مورد استفاده مردم قرار گرفت. وسعت باغ فاتح در گذشته بین ۱۳۰ تا ۳۰۰ هکتار بود ولی در حال حاضر به دلیل ساختمان سازی و تخریب‌هایی که صورت گرفت، متاسفانه کمتر از ۲۰ درصد آن باقی مانده است. در حال حاضر باغ فاتح قسمتی از دارایی‌های حاج محمد صادق فاتح یزدی به حساب می‌آید که آن را به شهرداری کرج سپرده است.

بیشتر بخوانید: پارک چمران کرج

باغ فاتح

امکانات باغ فاتح کرج

یکی از دلایل محبوبیت این باغ، پارک تنیس آن است که حتی از شهرهای اطراف کرج برای دیدن این باغ می‌آیند. باغ فاتح دارای ۸ زمین تنیس، ساختمان اداری، فروشگاه ورزشی، رستوران، جایگاه ویژه مقامات و اتاق داوران، کمیته برگزاری مسابقات، استراحتگاه موقت ورزشکاران، جایگاه ویژه خبرنگاران، محوطه فضای سبز، پیست سلامت و… است. پارک تنیس این باغ یک مجموعه بین‌المللی است که شامل هفت زمین تمرین و یک زمین مسابقه است. جاده تندرستی و زمین بازی کودکان از دیگر امکانات باغ فاتح است.

یکی دیگر از مزایای این باغ این است که در آن می‌توانید به والیبال و بسکتبال بپردازید. باغ فاتح در نقطه‌ای از کرج قرار دارد که شما به راحتی می‌توانید به انواع رستوران های کرج و سنتی دسترسی داشته باشید یا برای رفع خستگی‌تان به کافی‌شاپ بروید. در این باغ تا نیمی از شب می‌توانید شب نشینی مردم باشید و اگر دوست دارید در این باغ لحظاتی را به خوشی بگذرانید، می‌توانید در کنار مردم بنشینید و با آن‌ها به گفتگو بپردازید.

یکی از دلایل محبوبیت این باغ، پارک تنیس آن است که حتی از شهرهای اطراف کرج برای دیدن این باغ می آیند. باغ فاتح دارای ۸ زمین تنیس است.

باغ فاتح

بهترین فصل سفر به باغ فاتح کرج

درختان تنومند و گل کاری های زیبای این منطقه باعث شده تا این باغ در تمام فصل‌ها یکی از بی‌نظیرترین مناظری باشد که می‌توانید ببینید. در باغ فاتح درختان زیادی وجود دارند و همین باعث شده است که در هر فصلی از سال زیبا باشد. بهترین زمان برای بازدید از باغ فاتح فصل بهار و پاییز است اما در فصل تابستان و زمستان هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل این منطقه یکی از مناطق چهار فصل کرج است.

باغ فاتح

کجا بمانیم؟

برای این که بتوانید تمام جاهای دیدنی کرج را ببینید باید چند روزی را در این شهر بمانید و به دنبال اقامتگاه در این شهر باشید. برای اجاره سوئیت در کرج به هومسا سر بزنید. هومسا یک سامانه رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه است که به شما کمک می‌کند از راهی ایمن اقدام به اجاره ویلا یا اقامتگاه کنید.

یک دیدگاه

  1. این باغ واقعا برای پیاده روی و ورزش ساخته شده و باصفا بودنش حدو مرز نداره به نظرم دوستان اهل طبیعت و ورزش عاشقش میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا