بلاگ

بنیامین مارکو؛ جهانگردی که با پژو 207 به دور اروپا سفر کرد!

از قدیم الایام تا به امروز سفر بخش مهمی از زندگی آدم‌ها بوده است، سفرهای تجاری، زیارتی و تفریحی و غیره، سفرهایی که ریشه در پویایی و حرکت انسان دارد و گاها به رفع کنجکاوی او ختم می‌شود. کشف دنیای ناشناخته و آشنایی با مردم سرزمین‌های مختلف از آن دلایلی است که گردشگران زیادی را راهی سفر می‌کند. بنیامین رضایی، جهانگردی از ایران که ماجرای سفرهایش خواندنی و شنیدنی است و در ادامه قصد داریم از این بلاگر سفر بیشتر بگوییم.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

بنیامین رضایی کیست؟

بنیامین رضایی که در دنیای مجازی با نام بنیامین مارکو شناخته می‌شود، تیر ماه سال ۱۳۶۴ در شهر کرج البرز به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته گردشگری گذراند و با علم و علاقه‌ای که داشت سفرهای زیادی را تجربه کرد. بنیامین تا کنون به بیش از ۵۰ کشور در ۴ قاره مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب منتشر کرده است. از آثار این جهانگرد جوان می‌توان به کتاب‌هایی مانند یدونه ولی مردونه، تهران تا ونکوور، هشتاد روز دوره اروپا، مهاجرت به استانبول اشاره کرد.

بن مارکو

سفرهای بنیامین مارکو

بنیامین پس از مهاجرت به ترکیه در دوران جوانی، حدود ۴ سال در شهرهای مختلف این کشور را به تورلیدری گذارند و از سال ۲۰۱۰، به مقاصدی از آسیا مانند چین، مالزی، آذربایجان، هند، قبرس، دبی و گرجستان سفر کرد. سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را به سفر در بعضی کشورهای اروپایی مانند فرانسه پاریس، آلمان فرانکفرت، هلند آمستردام، یونان تسالونیکی گذراند. سال ۲۰۱۷ مسیر سفرهای بنیامین به سمت آفریقا شامل کشورهای کنیا، نایروبی، تانزانیا، اوگاندا و زنگبار پیش رفت و پس از آن به شهرهایی مانند ونکوو، تورنتو،ویستلر، مونترال در کانادا سفر کرد. آنچه که سفرهای بنیامین رضایی را متفاوت می‌کند سفر اخیر او به دور اروپا با خودرو شخصی‌اش بود که به طور مفصل‌تر از آن خواهیم گفت.

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

سفر به دور اروپا با پژو ۲۰۷

قاعدتا سفر به صورت زمینی به خصوص با خودرو شخصی با مسائل و مشکلاتی همراه خواهد بود که به سادگی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، اما این نوع سفر که در ادبیات انگلیسی به آن سفر آرام (Slow Tourism) می‌گویند با مزایا و شیرینی‌هایی نیز همراه است. بنیامین در سال ۲۰۱۹ با پژو ۲۰۷ برنامه سفر به دور اروپا را آغاز کرد. او مسیر اروپا را از تهران به سمت ترکیه و سپس یونان طی کرد و از آنجا با کشتی به ایتالیا رفت. مسیر سفر بنیامین مارکو به شرح زیر است:

تهران-آنکارا-استانبول

یونان (الکساندر پولی،تسالونیکی-اگنومنیتسا)

ایتالیا (باری، رم، ناپولی، فلورانس، ونیز)

اتریش (اینسبورگ)

لیختن اشتاین (فادوس)

آلمان (مونیخ)

سوییس (زوریخ، برن، ژنو)

فرانسه (آنسی، موناکو، مارسیآنتیبس،مونتپولیه)

اسپانیا (بارسلون، گرانادا، والنسیا، مالاگا، سویا)

وصال به جبل اطارق رکورد زده شد

پرتقال (لیسبون)

دوباره اسپانیا (مادرید، پامپلونا)

فرانسه(بوردو، پاریس)

لوگزامبورگ (لوگزامبورگو، شینگین)

بلژیک (بروکسل)

هلند (آمستردام، لیدن، لاهه)

آلمان (هامبورگ، برلین)

جمهوری چک (پراگ)

اتریش (وین)

اسلوونی (براتیسلاوا)

مجارستان (بوداپست)

صربستان (بلگراد)

بلغارستان (صوفیا، استارا، زاگورا)

ترکیه (چاناک‌کاله، قونیه، کاپادوکیا، وان )

و نهایاتا بعد از ۱۱۰ روز سفر پرماجرا در مهر ماه وارد ایران شد.

بنیامین مارکوپولو

تجارب سفر به دور اروپا

بنیامین رضایی از همان ابتدای سفر، تجارب خود را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و روز به روز به طرفداران سفر او اضافه شد. حوادث تلخ و شیرینی که همگی یک تجربه متفاوت را شکل می‌داد. بنیامین با رسیدن به جبل الطارق توانست رکورد سفر به دورترین نقطه اروپا، با خودرو ایرانی را به نام خودش ثبت کند و در یک ویدئو جمله‌ای این چنینی بیان کرد: ” به من نگو ماشینت چیه، به من بگو با ماشینت تا کجا ها رفتی! ” و همین موضوع جریان مثبتی برای سفربروهایی شد که علاقه‌مند به سفر با خودرو شخصی هستند. از تجارب جذاب او بازدید از کارخانه بنز و تهیه مستند از این برند معروف بود. شاید برایتان جالب باشد که بنیامین به دلیل علاقه و احترامی که به مولانا داشت، شعری از این شاعر ایرانی، بر روی خودرو خود نوشت و در زمان برگشت از اروپا و رسیدن به آرامگاه او در گزارشی گفت: ” لذت خیلی زیادی داره که با شعر مولانا دور اروپا رو بگردی و در پایان سفر برای ادای احترام به آرامگاه این شاعر بیای!”

بنیامین در شهر بارسلون اتفاق تلخی را تجربه کرد، دزدهای بارسلون شیشه خودرو او را شکستند و وسایل شخصی او مانند گوشی، دوربین و چیزهایی دیگر را دزدیدند و پلیس نیز به دلیل حمل خودرو به پارکینگ، ۲۰۰ یورو او را جریمه کرد. علاوه برتمام این مصائب، این جهانگرد ایرانی برای پیدا کردن شیشه پژو ۲۰۷ درگیر مسائلی شد که همگی دست به دست هم دادند تا او تجربه ناخوشایندی از این شهر داشته باشد.

کتاب تهران تا ونکوور

سخن آخر

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، آدم‌ها بنا به سلیقه، تیپ شخصیتی، جغرافیای فرهنگی، مسائل مالی و دهها موضوع دیگر، سفرهای مختلفی را تجربه می‌کنند که می‌تواند دلیل خاصی برای آن داشته باشند. افراد ماجراجو مانند بنیامین مارکو یک روز تصمیم می‌گیرند به رویای خودشان جامه‌ی عمل بپوشانند و با وسیله نقلیه شخصی خود همانند دیگر جهانگردان بزرگ ایران و جهان راهی سفر شوند.  مسافرت به ویژه سفرهای زمینی و آرام، ممکن است همراه با مشکلات بیشتری نسبت به یک سفر برنامه ریزی شده با تور باشد، اما گردشگران و جهانگردانی که این نوع سفرها را انتخاب می‌کنند، برای مواجه با مشکلات ناگهانی از آمادگی بیشتری برخوردارند. این افراد معمولا معتقدند سفر باعث قوی شدن روحیه‌ی آنها در زندگی به ویژه مشکلات می‌شود و گذر از هر شهر و دیاری و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، حس کنجکاوی آنان را رفع می‌کند. البته لازم به توضیح است که هر جهانگردی با مطالعه و رصد تجارب دیگران، چیزهای زیادی برای سفر یاد می‌گیرد که مسائل پیش بینی نشده را به حداقل برساند. افراد با خواندن کتاب‌ها، دنبال کردن شبکه‌های مجازی و سایت‌های شخصی بلاگرهای سفر این تجارب را با هزینه‌ی ناچیز برای خود می‌خرند.

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا دمش گرم چه کار بزرگی کرده ما فوقش تلاش کنیم شهر های داخل خود ایرانمون رو بریم بگردیم

  2. آقای رضایی خیلی دوستت دارم منم خیلی کشورها را رفته ام دوست دارم سفر کنم به همه دنیا یه روزخوب یه جای خوب همدیگه را خواهیم دید ودوستان خوبی برای هم میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا