ایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردیجاهای تفریحی

تفریح در تهران برای سلیقه‌های مختلف

تهران شهری با مکان‌های تاریخی، فرهنگی، ورزشی، طبیعی و تفریحی است که هرکدام به تنهایی می‌توانند افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند. شما هم شاهد مکان‌های تاریخی تهران هستید و هم جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی؛ به عبارت دیگر، برای تفریح در تهران گزینه‌های بسیار متنوعی پیش روی شماست تا با هر سلیقه‌ای بتوانید از میان آنها انتخاب کنید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم با هم یک تهران‌گردی کوتاهی داشته باشیم و  چند مورد از بهترین مراکز تفریحی تهران را به شما معرفی کنیم تا در اوقات فراغت خود بتوانید با آسودگی از میان جاهای تفریحی تهران، بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب کرده و لحظات خوب و لذت‌بخشی را بگذرانید.

اجازه بدهید با موزه‌های تهران شروع کنیم:

موزه ملی ایران

موزه ملی ایران اولین و بهترین گزینه تاریخی برای تفریح در تهران است. این موزه که مهم‌ترین موزه ایران است، اولین بار در یکی از اتاق‌های دارالفنون برپا شد. آنگاه با گذر از مسیری پر فزار و نشیب، و پس از حدود یکصد سال به شکل کنونی درآمد. بنای موزه ایران باستان در سال ۱۳۱۶ توسط آندره گدار ساخته شد. این موزه از دو مجموعه موزه ایران باستان و موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی ایران تشکیل شده است. قدمت اشیای این موزه به دوران پارینه سنگی برمی‌گردد، یعنی بین یک میلیون تا  حدود دوازده هزار سال پیش.

این موزه در خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن قرار دارد و در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در آن اجرا می‌شود.

موزه ملی ایران

موزه‌ جواهرات ملی ایران 

موزه جواهرات ملی ایران یکی از جاذبه‌های دیدنی و ارزشمندی است که می‌توان به عنوان گزینه تفریح در تهران انتخاب کرد. این موزه جواهرات ارزشمندی را از دوره‌های صفوی، افشار، قاجار و پهلوی به نمایش گذاشته است. از معروف‌ترین این جواهرات می‌توان به الماس دریایی نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهرنشان، تخت طاووس، تخت نادری و … اشاره کرد. موزه جواهرات ملی ایران در حال حاضر به عنوان خزانه‌ در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی در میدان امام خمینی، خیابان فردوسی قرار گرفته است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در حال حاضر متاسفانه این موزه تعطیل است.

موزه جواهرات

کاخ موزه گلستان

یکی از بهترین مراکز تفریحی در تهران کاخ سلطنتی گلستان است. این کاخ زیبا در دوره صفوی بنا شده است، اما چیزی از بنای آن دوره برای آن باقی نمانده و آنچه امروزه ما مشاهده می‌کنیم، بازمانده دوران قاجار است. مجموعه تاریخی گلستان دارای سیزده ساختمان است که مشهورترین آنها عبارتند از: شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر. این مجموعه برای تفریح در تهران، فوق‌العاده است، در خیابان 15 خرداد، میدان ارگ قرار دارد و در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در آن اجرا می‌شود.

کاخ موزه گلستان

کاخ موزه سعدآباد

یکی از خوش آب‌و‌هواترین و زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز، دربند است که مجموعه کاخ سعدآباد را در خود جای داده است. این مجموعه در ابتدا به عنوان ییلاق قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در زمان پهلوی به عنوان محل زندگی شاه انتخاب شده بود. کاخ موزه سعدآباد پانزده بنای مستقل دارد که بزرگ‌ترین بنای این مجموعه کاخ سفید است. هرکدام از این بناها آثار هنری و تاریخی زیادی را در خود جای داده‌اند که باعث می‌شود این کاخ موزه برای تفریح در تهران انتخاب مناسبی باشد. کاخ موزه سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد و در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در آن اجرا می‌شود.

کاخ موزه سعدآباد

امامزاده داوود

از موزه‌های تهران که بگذریم، به یکی از مشهورترین مراکز تفریحی تهران از دوران قدیم یعنی امامزاده داوود می‌رسیم که در کوهستان‌های شمال غربی تهران واقع شده است. مسیر منتهی به آرامگاه امامزاده داوود که در پانزده کیلومتری فرحزاد قرار گرفته است، از میان دره‌های زیبا و سرسبزی می‌گذرد و در تمام فصول سال مسافران و گردشگران بسیاری را به سوی خود دعوت می‌کند. البته در فصول سرد سال برف بسیار سنگینی در این منطقه می‌بارد و تقریباً امکان زیارت و سفر به این منطقه را ناممکن می‌سازد. علاوه بر برف، وجود دره‌های خطرناک و بهمن‌گیر، عاملی برای جلوگیری از تردد زمستانه در این منطقه است.

با این وجود امامزاده داوود از قدیم یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی تهران بوده است و همچنان نیز مورد توجه علاقمندان و گردشگران است.

امامزاده داود

بازار تجریش

بازار تجریش در قسمت شمالی پایتخت، یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح در تهران است. این بازار از یک طرف به میدان تجریش و از طرف دیگر به امامزاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دارد. بازار تجریش که از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران است، همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده، به طوری که‌ حجره‌های معروف و قدیمی بازار شکل و ظاهر خود را از دست نداده‌اند. این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند.

بازار تجریش

بازار تجریش مثل همه بازارهای سنتی ایران دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل شده‌ است. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌‌بار است.

بازار تجریش، با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال، در ابتدای شکل‌گیری خود کاملا روباز بود. روباز بودن بازار در فصل‌های پاییز و زمستان، به علت بارش باران و برف موجب دردسر برای مغازه‌داران و خریداران می‌شد. از این‌رو کسبه با چوب و حلب سقف را می‌پوشاندند. با گذر زمان، سقفی از جنس آهن یکپارچه را جایگزین آن کردند. چند سال پیش با مرمت سقف و همچنین تزیینات سردر مغازه‌ها با کتیبه‌های سنتی کاشی‌کاری شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این بازار شمایل باشکوهی به خود گرفت.

در این بازار که بسیار برای تفریح در تهران مناسب است، می‌توانید از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. با غروب آفتاب، هیاهو و تحرک در بازار تجریش چند برابر می‌شود. این بازار رنگارنگ که فضای مناسبی را برای عکاسی فراهم کرده است، با حدود ۴۰۰ مغازه همراه با تنوع کالایی بالا، روزانه گردشگران و مشتاقان زیادی را به سوی خود روانه می‌کند. از جمله محصولات و کالاهای ارائه‌شده در این بازار می‌توان به زیورآلات و تسبیح اشاره کرد که نوعی یادگاری و سوغات این بازار است. وقتی در بازار تجریش قدم می‌زنید، ادویه‌ها با رنگ‌ها و نام‌های متنوع، با ایجاد طیف رنگی درون حجره‌های ادویه‌فروشی، مشام‌تان را پر می‌کند. ترشی‌های خوشمزه با اسم‌های متفاوت و طعم‌های بی‌نظیر، دهان آدم را آب می‌اندازند. آجیل و خشکبار درجه یک، از مرغوب‌ترین نوع‌شان هم درون حجره‌ها خودنمایی می‌کنند. صنایع‌دستی که از معروف‌ترین آنها می‌توان از ترمه یزد، سفال همدان، خاتم، مینا و ظروف مس اصفهان، گلیم و جاجیم کردستان و کرمان و… نام برد، فرهنگ و هنر کشورمان را در این بازار پر آب و رنگ به نمایش می‌گذارند. همچنین میوه و تره‌بار بخش مهمی از بازار تجریش است که گاهی شامل میوه‌های عجیبی می‌شوند که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید، یا میوه‌هایی هستند که فصلشان تمام شده و نایاب هستند.

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

 

برای دسترسی به بازار تجریش نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، متروی تجریش است که پس از پیاده شدن در این ایستگاه، که ایستگاه پایانی در خط یک مترو است، با پیاده‌روی پنج دقیقه‌ای در خیابان شهرداری به سمت غرب می‌توانید به ورودی بازار برسید.

اگر هم می‌خواهید از تاکسی برای رسیدن به این بازار استفاده کنید، می‌توانید از تمام نقاط شهر که به میدان تجریش تردد می‌کنند، تاکسی بگیرید. خط BRT راه‌آهن – تجریش نیز مسیر دیگری‌ست که می‌توانید از طریق آن به بازار تجریش دسترسی پیدا کنید.

اما اگر قصد دارید با ماشین شخصی خودتان به بازار تجریش بروید، باید از خیابان ولیعصر به سمت میدان قدس یا تجریش برانید. ولی با توجه به اینکه پارک خودرو در این محل، به دلیل شلوغی، کار سختی است، و معمولا پارکینگ‌های اطراف در ابتدای روز ظرفیتشان تکمیل می‌شود، ما به شما توصیه می‌کنیم از سه راه دیگری که گفتیم به بازار تجریش بروید و به این ترتیب در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید: درکه تهران

بازار تهران

بازار بزرگ تهران با جاذبه‌های بی‌نظیر، معماری خاص، حجره‌ها، راسته‌ها و دالان‌های فراوان و داستان‌های تاریخی جذاب یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی تهران است.

اولین بناهای بازار تهران در زمان صفویان ساخته شده بود، ولی در دوره قاجار ساخت بازار تهران به دست معماران خبره سپرده شد تا شکل و شمایل کنونی را به خود بگیرد. بازار تهران به قلب تپنده اقتصاد ایران در تهران معروف است، بیشتر کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، نمایندگی‌هایی در بازار تهران دارند تا بتوانند با خریداران و فروشندگان عمده و خرده در تعامل باشند.

بازار تهران

این بازار که یکی از بهترین مکان‎ها برای تفریح در تهران است، بخش‌های بسیاری دارد که ما فقط به معرفی مهم‌ترین بخش‌های آن می‌پردازیم:

سبزه میدان

قدمت سبزه میدان به دوره‌ صفویه برمی‌گردد، ولی در دوران قاجار به دستور امیرکبیر تغییرات زیادی به خود دیده است. این میدان در دوره قاجار، مرکز برگزاری مراسم‌های مذهبی و تجمعات سیاسی و اجتماعی بوده است. در گذشته ورودی بازار بزرگ تهران در قسمت جنوبی سبزه میدان بوده که امروزه سردر زیبای بازار را می‌توانید در این میدان مشاهده کرد.

طاق‌ها و گنبدهای آجری بازار

ضمن گشت و گذار در بازار، حتما طاق‌ها و گنبدهای آجری را خواهید دید که متاسفانه به شدت آسیب دیده‌اند، البته بخش‌هایی از آن‌ها نیز در حال مرمت هستند.

چهارسوق بزرگ بازار

چهار سوق در بازارهای ایران در واقع محل تقاطع دو راسته اصلی است. چهار سوق بزرگ بازار تهران در نزدیکی مسجد جامع قرار دارد که گچ‌بری‌هایش نیز بسیار چشم‌نواز است.

سرای امیر

این بخش که با اموال شخصی امیرکبیر و به کمک شیخ عبدالحسین یکی از روحانیون مشروطه خواه ساخته شده، یکی از ارکان تاریخی بازار بزرگ تهران است.

تیمچه حاجب‌الدوله

تیمچه‌ حاجب‌الدوله یکی زیباترین بخش‌های بازار تهران است. این بخش که به صورت مجزا به ثبت ملی رسید‌ه است، توسط فردی به همین نام، یعنی حاجب‌الدوله در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است.

تیمچه مهدیه

یکی دیگر از بخش‌های زیبای بازار تهران مربوط به تیمچه‌ مهدیه است. این تیمچه در نزدیکی سبزه میدان و ابتدای راسته کفاشان قرار دارد. معماری تیمچه مهدیه، معماری گنبدی و دارای یزدی‌بندی‌هایی بی‌نظیر است.

بازار بزرگ تهران، نه تنها مرکز خرید است، بلکه چندین جای قدیمی و معروف دارد که خوردن غذا در آن مکان‌ها تجربه بسیار دلنشینی است. قهوه‌خانه حاج علی درویش که به عنوان کوچک‌ترین قهوه‌خانه دنیا در آثار ملی میراث فرهنگی ثبت شده است، در بازار تهران قرار دارد. این قهوه‌خانه در راسته بازار بزرگ (بزازها)، بعد از ورودی مسجد امام، جنب مسجد عبدالله خان قرار دارد و از سال ۱۲۹۷ توسط آقای مبهوتیان مشغول فعالیت است. رستوران‌های مسلم، نایب، شمشیری، حاج مرشد، شرف الاسلامی، جوان و فلافلی مروی نیز از جمله رستوران‌های معروف بازار تهران هستند. اما یادتان باشد که در دوران شیوع کرونا به پروتکل‌های بهداشتی دقت کنید و مراقب غذاهایی که بیرون از منزل می‌خورید، باشید.

برای رفتن به بازار تهران که از شمال به پانزده خرداد، از شرق به خیابان مصطفی خمینی، از جنوب به خیابان مولوی و از غرب به خیام می‌ر‌سد، چند راه دارید. اول از همه توجه داشته باشید که این بازار در موقعیت طرح ترافیک قرار دارد، به همین دلیل اگر می‌خواهید برای رفتن به بازار تهران از خودروی شخصی استفاده کنید، حتما باید طرح ترافیک بخرید. به علاوه به یاد داشته باشید که بازار پارکینگ ندارد و شما مجبور هستید ماشین خود را در کوچه پس کوچه‌های اطراف پارک کنید.

ایستگاه مترو پانزده خرداد در خط یک مترو، راحت‌ترین راه برای رفتن به بازار تهران است. با اتوبوس‌های تندرو BTR نیز که از خیابان مولوی تردد دارند، می‌توان به ضلع جنوبی بازار دست یافت. همچنین تاکسی‌های پایانه آزادی و صادقیه شما را به بازار می‌رسانند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ی برج آزادی را مطالعه کنید.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یک پارک دیدنی برای تفریح در تهران است که در ضلع شمالی فاز دوم بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی احداث شده است. این پارک که پارک دایناسورهای متحرک است، محیطی مفرح و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها، به ویژه کودکان و نوجوانان به وجود می‌آورد. هر آنچه باید درباره دایناسورها بدانید، در این پارک پیدا می‌شود؛ از دایناسورهایی با دست و پای متحرک گرفته تا دایناسوری که از تخم خود بیرون می‌آید. این پارک در سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز قرار دارد.

پارک ژوراسیک

بام تهران

در انتهای خیابان ولنجک در منطقه یک تهران، مکانی وجود دارد که به نام بام تهران شناخته می‌شود. این منطقه زیبا، یکی از مراکز تفریحی تهران است که مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران و همچنین مردم پایتخت‌نشین قرار دارد. بام زیبای تهران، درست از انتهای خیابان ولنجک آغاز می‌شود و تا اول تله‌کابین توچال ادامه دارد. این منطقه دیدنی، در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و اگر از آن بالا به پایین نگاه کنید، می‌توانید تهران را با همه برج‌های بلند و ساختمان‌های ریز و درشتش، درست زیر پایتان حس کنید.

اگر به این منطقه می‌روید، می‌توانید مطمئن باشید که بهترین نقطه را برای تفریح در تهران انتخاب کرده‎اید، سکوت دلچسب، هوای بی‌نظیر و آرامش این منطقه، خستگی را از تن شما خارج می‌کند. در طول مسیر از نقطه شروع حرکت تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال، انواع امکانات رفاهی، هایپرها، مغازه‌ها و انواع رستوران‌های سنتی، فست‌فود و جیگرکی‌ها وجود دارند. البته در این روزها که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، بهتر است مراقب غذاهایی که از بیرون از منزل تهیه می‌کنید باشید.

بام تهران، علاوه بر اینکه محیطی دل‌نشین و آرام برای چند ساعت استراحت و یا پیاده‌روی در هوای آزاد است، امکانات تفریحی متنوعی هم دارد. این امکانات تفریحی تقریبا برای همه قابل استفاده هستند و باعث می‌شود همه بتوانند ساعات خوشی را به بهانه تفریح در تهران تجربه کنند.

از آنجا که این امکانات تفریحی بسیار زیاد هستند، ما در این مطلب کوتاه سعی می‌کنیم به صورت خلاصه همه آنها را به شما معرفی کنیم. اما یادتان باشد حالا که بیماری کرونا شایع شده است، قبل از رفتن به بام تهران برای استفاده از هرکدام از این امکانات تفریحی، ابتدا از ساعات کاری آنان و نیز پروتکل‌های بهداشتی که رعایت می‌کنند مطلع شوید.

اولین و ابتدایی‌ترین امکانی که در این نقطه از تهران برای شما فراهم شده، امکانات پیاده‌روی و کوهنوردی است. اگر اهل کوهنوردی هستید و یا دوست دارید این ورزش را شروع کنید، بام تهران بهترین گزینه است.

دومین قسمت تفریحی که در این منطقه می‌توانید تجربه کنید، سوار شدن به تله‌کابین توچال است. تله‌کابین توچال، یکی از مهم‌ترین تفریحات تهران است. این تله‌‌کابین ۷ هزار و ۵۰۰ متر طول دارد و به عنوان یکی از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های دنیا معرفی می‌شود.

تفریح بعدی بگ جامپ است، ورزشی مهیج و جذاب که بیشتر جنبه تفریحی دارد. در این ورزش، فرد باید خود را از بالای یک سکو بر روی یک تشک بادی بزرگ پرتاب کند.

یکی از قسمت‌هایی که در بام تهران طرفداران بسیاری دارد، کافه بیلیارد است. در این کافه که در سمت چپ جاده سلامتی قرار گرفته، آموزش‌های اولیه بازی بیلیارد کاملاً رایگان است.

یکی از کارهایی که برای تفریح در تهران می‌توانید در قسمت بام پایتخت انجام بدهید، ترامپولین است. ترامپولین در لغت به معنای بلند و محکم پریدن است و در معنای عام‌تر، شامل پارچه ضخیم و محکم با قابلیت ارتجاعی است که تعدادی فنر از چهار طرف، آن را به یک چهارچوب فلزی متصل کرده‌اند. ورزشکار باید بر روی این پارچه بپرد. گفته می‌شود این پرش باعث سوزاندن کالری زیادی می‌شود، ضمن اینکه با ترشح اندروفین در بدن باعث شادی و نشاط می‌شود.

یکی از ورزش‌های سنگینی که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید، سنگ‌نوردی یا همان صخره‌نوردی است. این ورزش، با وجود آنکه ورزش سنگینی است، اما اصلاً نیاز به آمادگی جسمانی خاصی ندارد. صخره‌های مصنوعی که در بام تهران برای صعود علاقمندان ساخته شده‌اند، کنار سکوهای پرش آزاد بام قرار دارد.

زیپ لاین بام تهران هم یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید. زیپ لاین این منطقه گردشگری حدود دویست متر طول دارد و شما را در ارتفاع ۶۰ متری زمین به پرواز در می‌آورد.

بانجی جامپینگ ورزش هیجان‌انگیز و تفریحی ناب است که می‌توانید از روی یک سکوی پرش با ارتفاع چهل متر در بام تهران آن را تجربه کنید. یادتان باشد که این ورزش فقط مختص آقایان بوده و برای تجربه آن حتماً باید بالای پانزده سال سن داشته باشید.

بام تهران

سورتمه هم از جمله تفریحات جذاب بام تهران است. سورتمه بام تهران، طولانی‌ترین خط سورتمه کشور به طول 1420 متر است.

ورزش مفرح بعدی که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید، اسکی در مجموعه پیست اسکی توچال است. این مجموعه، سه پیست اسکی را در برمی‌گیرد که مرتفع‌ترین پیست در ارتفاع ۳۸۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. علاوه بر این، می‌توانید با رفتن منطقه پیست اسکی توچال، اقامت در مرتفع‌ترین هتل جهان با ۳۵۵۰ متر ارتفاع از سطح دریا را تجربه کنید. این هتل جذاب، هتل توچال نام دارد و اقامت در آن، بدون شک خاطره‌ای ماندگار را برایتان به وجود می‌آورد.

و در نهایت اسکیپ روم یا اتاق فرار که یکی دیگر از تفریحات جذاب بام تهران است. اتاق فرار یک تفریح دسته جمعی و جذاب است که با زندانی شدن در یک اتاق و حل معماهای عجیب و غریب می‌توانید آن را تجربه کنید.

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی به بام تهران بروید، می‌توانید از طریق بزرگراه چمران شمال، وارد خیابان ولنجک شوید و با کمک تابلوهای راهنما، خودتان را به این نقطه از پایتخت برسانید. اما اگر قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی به این منطقه بروید، بهترین راه این است که با اتوبوس‌های BRT  و یا متروی خط یک (تجریش_کهریزک)، ابتدا به میدان تجریش بروید و سپس از آنجا با تاکسی‌های خطی تجریش_ بام تهران، خودتان را به مقصد برسانید.

برج میلاد

یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی تهران که در سال‌های اخیر افتتاح شده، برج میلاد است. این برج در طی سال‌های اخیر به شدت میان اهالی تهران و نیز کسانی که برای گردش و تفریح و یا حتی کار و مشغله‌های روزمزه به سمت تهران می‌آیند، محبوبیت پیدا کرده است. برج میلاد در ابتدا با هدف تامین نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شد، اما از آنجا که خدمات متنوعی در آن ارائه می‌شود همیشه گردشگران و میهمانان مخصوص خود را دارد و تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح در تهران شده است..

یادتان باشد اگر خواستید این روزها به برج میلاد بروید، اولاً که باید حتما بلیت را به صورت آنلاین تهیه کنید و ثانیاً به خاطر شیوع بیماری کرونا در برج میلاد پروتکل‌های بهداشتی حاکم است که بهتر است قبل از تهیه بلیت به آنها دقت کنید؛ از جمله اینکه در طول مسیر بازدید استفاده از ماسک اجباریست، نمی‌توانید به صور گروهی به برج میلاد بروید، دمای بدنتان پیش از ورود به برج مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ورود کودکان زیر هفت سال جلوگیری به عمل می‌آید.

برج میلاد تهران

سخن آخر

آنچه گفتیم، تنها بخشی از جاذبه‌های بسیاری هستند که می‌توانید برای تفریح در تهران تجربه‌شان کنید. جاهای دیدنی تهران و جاذبه‌های گردشگری آن مانند جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری، اماکن تفریحی، زیارتی، باغ، بوستان و … دارد که نمی‌توان در یک مقاله کوتاه به همه آنها پرداخت. این جاذبه‌ها و مراکز تفریحی تهران چنان یاد هستند که ممکن است بعضی از نقاط از چشم پنهان بمانند، یا در شلوغی و ازدحام جمعیت گم شوند. پیشنهاد ما این است که هر از گاهی به مراکز تفریحی گوناگونی که در دل تهران پنهان شده‌اند، سری بزنید تا خستگی و روزمرگی‌های زندگی شلوغ و ماشینی امروزی را از خود دور کنید. همچنین شما می‌توانید با بازدید از جاهای دیدنی تهران در شب ترافیک را دور بزنید و تجربه متفاوتی از تفریح در تهران را به خود هدیه دهید.

یک دیدگاه

  1. کاخ موزه سعدآباد، در بند واقعا تو فصل پائیز دیدنی ترین کاخ موزه دوران قاجار و پیاده روی داخل حیاطش بی نظیره
    بازار تجریش که میشه بعد بازدید کاخ سعد آباد بری اونجا و ساعت ها وسائل مصرفی ببینی و بخری واقا با صفاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا