ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیشمال

تله کابین رامسر کجاست؛ امکانات مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

رامسر، عروس شهرهای ایران، هرآنچه از زیبایی‌های استان مازندران انتظار دارید را به شما عرضه می‌کند. این شهر آنقدر زیباست که دلتان می‌خواهد کاش دوتا بال داشتید و می‌توانستید از ارتفاع بالا این مناظر زیبا را نظاره کنید. خب شاید بال نداشته باشیم؛ اما خوشبختانه می‌توان از برخی وسایل امروزی استفاده کرد تا از چنین چشم‌انداز زیبایی لذت برد. رامسر شهری است که از مناطق جنگلی و کوهستانی در کنار دریا تشکیل می‌شود. همین مناطق کوهستانی باعث شد تا مسئولان شهرداری رامسر به فکر افتتاح یک تله‌کابین بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بیافتند. همین ایده ساده، تله کابین رامسر را به وجود آورد. امروز هم قصد داریم تا سیر تا پیاز این تله کابین را برای شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی رامسر

تله کابین رامسر کجاست؟

اگر به عکس تله کابین رامسر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این تله کابین در ارتفاعات شهر زیبای رامسر واقع شده است. برای دسترسی به این تله کابین، باید خودتان را به بخش غربی استان زیبای مازندران برسانید. سپس وارد کمربندی شهر شده و بعد عبور از میدان شهید رجایی، حدود 5 کیلومتر به‌سمت غرب بروید. در همین حوالی، با تابلوی ورودی تله کابین رو‌به‌رو خواهید شد. توجه داشته باشید که این مجموعه به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود که جاده از میان آن عبور می‌کند. تله کابین در بخش شمالی که کنار دریا است قرار دارد. در صورتی که اگر در جاده غرب به شرق قرار داشته باشید، باید از جاده زیرزمینی بخش جنوبی به بخش شمالی بروید.

تله کابین رامسر از جمله بهترین جاهای دیدنی رامسر به حساب می‌آید. این تله کابین در یک مجموعه تفریحی، خدماتی و اقامتی کامل با نام « مجتمع تفریحی شهر سبز رامسر» واقع شده است. این مجموعه برای چندین ساعت وقت‌گذرانی و تفریح به‌صورت کامل جان می‌دهد.

بخش‌های مختلف مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

در بخش‌های قبلی به‌صورت مختصر و مفید اشاره کردیم که این مجموعه به‌وسیله جاده به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. بخشی از این مجموعه در کنار ساحل قرار دارد و بخشی دیگر منتهی به جنگل می‌شود. در این مجموعه می‌توانید از امکانات و تفریحات مختلفی از قبیل تله کابین، کارتینگ، کلوپ تفریحات آبی، شهربازی، پل معلق، زیپ لاین، پینت بال و … لذت ببرید. پس در ادامه شما را به‌صورت کامل با هر بخش آشنا می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانید برای بازدید خود، برنامه‌ریزی داشته باشید. همچنین اگر هنوز اقدام به اجاره ویلا در رامسر نکرده‌اید، بهتر است در حوالی جنگل دالخانی به‌دنبال ویلا باشید تا هم از هوا لذت ببرید و هم بتوانید در کمترین زمان خودتان را به این مجموعه برسانید.

  • تله کابین

تله کابین همیشه از جمله تفریحات لذت‌بخش به حساب می‌آید. اصلاً باید اینگونه بگوییم که وقتی عکس تله کابین رامسر را نگاه می‌کنید، قطعاً عاشق آن خواهید شد و دلتان می‌خواهد که در یکی از این کابین‌ها حضور داشتید. تله کابین در هر جایی زیباست؛ اما واقعاً تله کابین رامسر زیبایی منحصر‌به‌فردی دارد. هرچه از زیبایی این تله کابین بگوییم، کم است. به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را با تله کابین شهرهای دیگر یا حتی تله کابین نمک آبرود مقایسه کرد. این تله کابین مسیر دو کیلومتری را با سرعت 3متر بر ثانیه طی می‌کند. به این ترتیب در عرض 12 دقیقه به ارتفاعات رامسر خواهید رسید.

این تله کابین توسط شرکت دوپل مایر اتریش طراحی و ساخته شده است. در این مسیر، شاهد 16 دکل مختلف خواهید بود. به هر دکل که می‌رسید، کابین‌ها یک تکان سنگین می‌خورند و دلتان ناگهان می‌ریزد! در طول مسیر به‌تدریج بالا می‌روید. مسیر موازی با شیب کوه بالا می‌رود. البته هرچه بالاتر می‌روید، ارتفاعتان با زمین بیشتر خواهد شد. به همین خاطر با گذشت زمان، هیجان نیز افزایش پیدا می‌کند. در بخشی از مسیر، باید خودتان را خم کنید تا ادامه مسیر را ببینید. وقتی یکم سرک بکشید، مناظر دریا را خواهید دید که به‌تدریج کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود. در این تله کابین 54 کابین مختلف وجود دارد. پس اگر با صف طولانی مواجه شدید که معمولاً هم می‌شوید، لازم نیست نگران باشید. این صف به سرعت تمام می‌شود.

ساعت کار تله کابین رامسر: 

از ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰ عصر

  • زیپ لاین

زیپ لاین رامسر

وقتی که با کمک تله کابین به ارتفاعات رامسر دسترسی پیدا کردید، می‌توانید در سکوی بازگشت که یک ایستگاه تفریحی عالی به حساب می‌آید، حسابی تفریح کنید. در بخشی از این سکو، بخشی با عنوان زیپ لاین وجود دارد. زیپ لاین بیشتر یک روش نظامی برای انتقال از یک سمت به‌سمت دیگر است که شاید بارها در فیلم‌های اکشن آن را دیده باشید.

در این روش، شما خودتان را با طناب و قلاب به یک کابل می‌بندید و از روی کابل به سمتی دیگر حرکت می‌کنید. البته نگران نباشید؛ طناب‌ها، قلاب‌ها و کابل قدرت کافی دارند. پس اصلاً از سقوط نترسید و فقط هیجان را تجربه کنید. این بخش تفریح در مجموعه، یکی از پرطرفدارترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. جالب است بدانید که هرچه جلوتر روید، سرعت شما نیز افزایش می‌یابد و هیجان بیشتری را نیز تجربه می‌کنید. شک نکنید که عبور از میان مناظر جنگلی با زیپ‌لاین به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفرتان تبدیل خواهد شد.

  • شهربازی

شهربازی تله کابین رامسر

اگر وقتی که تله کابین بالا می‌رود کمی سرک بکشید، متوجه می‌شوید که یک شهربازی بسیار سرگرم‌کننده در بخش جنوبی مجموعه تفریحی بام سبز قرار دارد. این شهربازی شامل بخش‌های متعدد از جمله سرزمین آدرنالین می‌شود. سرزمین آدرنالین یک آیتم بخش بسیار هیجان‌انگیز است. در این بخش فقط افراد بالای 18 سال می‌توانند شرکت کنند. باور کنید که وقتی از وسایل این بخش شهربازی استفاده کنید، قیافه شما دیدنی خواهد بود! آیتم سقوط آزاد، شما را تا بالای ارتفاع 26متری می‌برد و ناگهان به‌سمت پایین پرتاب می‌کند. به‌گونه‌ای که دل و روده شما با هم جابه‌جا می‌شود و جگرتان سر لگن می‌آید! مطمئناً زمانی که سقوط را تجربه می‌کنید، بارها به خود لعنت می‌فرستید که چرا پول دادم که بترسم!

تاب زنجیری نیز یک تاب بسیار بزرگ است که با کمک قوانین فیزیک، شما را در ارتفاع 30 متری با زاویه حدود 45 درجه دور یک محور بزرگ می‌چرخاند. پاندول فضایی هم که شما را همانند مشک شیر، از این سمت به آن سمت می‌برد و حسابی همانند سانتریفیوژ می‌چرخاند! خلاصه که در این بخش می‌توانید حسابی هیجان را تجربه کنید. البته این شهربازی فقط شامل بخش آدرنالین نمی‌شود. بلکه می‌توانید سری به ماشین‌های کوبنده یا سرزمین رویاها بزنید که هیجان و خطر کمتری برای کودکان دارد. فنجان چای، ترن هوایی، قلعه وحشت ، سرسره چرخان و چندین آیتم دیگر نیز در این شهربازی وجود دارند.

خلاصه که این مجموعه از نظر تفریحی، هیچ از تله کابین رامسر کم ندارد. حتماً در کنار عکس تله کابین رامسر ، تصاویر بخش آدرنالین را ببینید! فقط اگر قصد بازدید از این بخش را دارید، پیش از مراجعه با تلفن تله کابین رامسر تماس بگیرید و از فعالیت آن مطلع شوید.

  • تفریحات آبی

قایق سواری تله کابین رامسر

وقتی که صحبت از تفریحات آبی متعدد می‌شود، اکثر ما به یاد جنوب کشور و کیش می‌افتیم؛ اما اگر عاشق تفریحات آبی متعدد هستید، می‌توانید روی مجتمع تفریحی بام سبز رامسر نیز حساب کنید. در بخش کلوب تفریحات دریایی این مجتمع که در بخش شمالی و کنار اسکله قرار دارد، می‌توانید اوج تفریحات آبی را تجربه کنید. هر نوع وسیله تفریحی که تصور کنید و در کیش دیده‌اید، در این مجموعه نیز وجود دارد. از شاتل‌های دریایی که شما را روی یک تیوب بزرگ پشت قایق می‌کشد گرفته تا پاراسل و اسکی روی آب را می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. اگر عاشق سرعت هستید، می‌توانید جت اسکی کرایه کنید. جت اسکی یک تفریح لوکس و بسیار هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید به‌صورت گروهی سوار قایق‌های موتوری پرسرعت بروید و از بخش‌های مختلف دریا دیدن کنید.

در نهایت اگر به‌دنبال یک تفریح آبی آرام و خانوادگی هستید، می‌توانید در تور کروز کشتی مایا شرکت کنید. این کشتی یک نوع شناور گردشگری لوکس به حساب می‌آید. طراحی آن به شکلی است که می‌توانید به‌صورت 360 درجه از نمای دریا لذت ببرید. در این کشتی امکان استفاده از رستوران، فست‌فود، کافی شاپ و کافه قنادی وجود دارد. همچنین برنامه‌های شاد و مفرح بسیاری را در آن برگزار می‌کنند.

اجاره ویلا رامسر

  • پل معلق

وقتی که عکس تله کابین رامسر را جستجو کنید، در بین نتایج، تصویری از یک پل معلق خواهید دید که از میان جنگل عبور می‌کند. منظور از پل معلق، همان پل‌هایی است که در فیلم‌های هیجان‌انگیز نشان می‌دهند. این پل‌ها فاقد ستون هستند و فقط دو سر آن به ابتدا و انتها متصل شده است. به همین خاطر حسابی تکان می‌خورند و هیجان‌انگیز هستند. حال تصور کنید که یک پل معلق چوبی که با طناب به دو سر متصل شده است، از ارتفاعات میان جنگل عبور می‌کند! عبور از این پل حسابی سطح آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهد! اگر به‌دنبال هیجان هستید، حتماً از این پل عبور کنید. البته نگران نباشید، تمامی اصول ایمنی در این پل رعایت می‌شود.

  • کارتینگ

کارتینگ تله کابین رامسر

کارتینگ از جمله تفریحات هیجان‌انگیز برای جوانان است. در کارتینگ از ماشین‌های کوچک مخصوص کمک می‌گیرند. البته این ماشین‌ها سرعت بسیاری دارند و رانندگی با آن‌ها بسیار مزه می‌دهد. مخصوصاً اگر به‌صورت گروهی همراه با دوستان خود در کارتینگ شرکت کنید، حسابی کیف خواهید کرد. این کارتینگ با 600 متر طول و 8 متر عرض، از جمله بهترین کارتینگ‌های شمال کشور به حساب می‌آید. ماشین‌های آن نیز مدل 2014 تا 2016 و ساخت کشور ایتالیا هستند. پس اگر به سرعت علاقه‌مند هستید، حتماً سری به کارتینگ بزنید. البته پیش از مراجعه، با تلفن تله کابین رامسر تماس بگیرید و درباره ساعت کار و تعطیلی مجموعه سؤال کنید.

  • پینت بال

پینت بال یک بازی هیجان‌انگیز و گروهی است که چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این بازی شما همانند یک سرباز کارکشته، تفنگ به دست می‌گیرید و اعضای تیم دشمن را ناکار می‌کنید! البته جوگیر نشوید، قرار نیست کسی اسلحه واقعی به دستتان دهد! اسلحه شما گلوله‌های رنگی پرتاب می‌کند. همچنین تجهیزات ایمنی کامل باید به تن کنید تا آسیب نبینید. محیط زمین بازی پینت بال اهمیت بسیاری دارد و آن را می‌توان بسیار هیجان‌انگیز کند. زمین بازی پینت بال رامسر در میان مناطق جنگلی قرار دارد و می‌توانید حسابی ژست فیلم‌های اکشن را بگیرید!

  • ماشین چهارچرخ

ماشین‌های چهارچرخ، ماشین‌هایی هستند که از نظر ظاهری و سیستم هدایت و پیشرانه، شباهت بسیاری به موتورسیکلت دارند؛ اما در عین حال دارای چهارچرخ هستند. هدایت این خودروها اصلاً دشوار نیست. هرکسی می‌تواند این خودروها را براند. این ماشین‌ها دارای سیستم تعلیق بسیار خوبی هستند. به همین خاطر می‌توانید در محیط‌های جنگلی به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. تجربه آفرود با این ماشین‌ها به بخشی فراموش‌نشدنی از سفرتان تبدیل خواهد شد.

امکانات مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

در این مجموعه تفریحی بزرگ به امکانات زیر دسترسی دارید:

  • رستوران

رستوران تله کابین رامسر

در این مجموعه از چندین و چند رستوران مختلف می‌توانید استفاده کنید. اولین گزینه در لیست رستوران‌های این مجموعه، رستوران بین‌المللی ایل میلی قرار دارد. این رستوران دارای فضایی بسیار شیک و لوکس است. رستوران بین المللی ایل میلی در طبقه پنجم ساختمان هتل بام سبز رامسر قرار دارد. به همین خاطر می‌توانید از تماشای مناظری بی‌نظیر لذت ببرید. رستوران بعدی، رستوران سنتی تله بام نام دارد. این رستوران در سایت ساحلی واقع شده است و می‌توانید در آلاچیق‌های سنتی بنشینید و از تماشای مناظر لذت ببرید. در این رستوران سنتی، قلیان نیز سرو می‌شود. تالار پذیرایی رامسر پلازا، سومین گزینه شما برای میل کردن غذا محسوب می‌شود. این رستوران را می‌توان در لیست بهترین رستوران های رامسر قرار داد. در نهایت اگر عاشق غذاهای فست‌فود هستید، می‌توانید به فست‌فود تعطیلات سری بزنید که در ورودی سایت ساحلی واقع شده است.

  • پارکینگ

مجموعه تله کابین رامسر مجهز به یک پارکینگ عمومی در بخش ساحلی است که ظرفیت بسیاری دارد. معمولاً این پارکینگ به ندرت تکمیل ظرفیت می‌شود و لازم نیست که نگران جای پارک خودرو خودتان باشید.

  • آلاچیق

چه در بخش سکوی بالایی تله کابین و چه در بخش ساحلی، چندین و چند آلاچیق مختلف برای استراحت و تماشای مناظر اطراف تعبیه شده است. اگر قصد استفاده از آلاچیق‌های بخش رستوران سنتی را دارید، باید حتماً سفارش غذا یا نوشیدنی دهید؛ اما آلاچیق‌های محوطه رایگان هستند و می‌توانید برای استراحت از آن‌ها استفاده کنید.

  • کافی‌شاپ

چند کافی‌شاپ مختلف در مجموعه تفریحی بام سبز رامسر قرار دارند.

اولین کافی شاپ، کافی‌شاپ بین المللی ایل میلی است. این کافی‌شاپ در طبقه دوم ساختمان تله کابین قرار دارد. پس دسترسی به آن فقط از طریق تله کابین مقدور است. کافی‌شاپ ایل میلی ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد و انواع نوشیدنی و دسر باکیفیت را به مشتریان ارائه می‌دهد. فضای این کافه بسیار آرام است  و در کنار پنجره‌ها می‌توانید از مناظر هم لذت ببرید.

کافی‌شاپ لاویتا از دیگر کافی‌شاپ‌های این مجموعه به حساب می‌آید. این کافی‌شاپ در تراس قرار دارد و مشرف به دریا و جنگل است. لاویتا میز و صندلی‌های خود را در محوطه بیرون قرار داده و به همین خاطر چشم‌اندازی بسیار  زیبا دارد. برای دسترسی به این کافی‌شاپ باید خودتان را به ضلع شمالی ساختمان اصلی تله کابین برسانید.

در نهایت می‌توانید به کافی‌شاپ راکات که در کارتینگ حضور دارد یا به کافی‌شاپ سرزمین رویاها نیز مراجعه نمایید. کافی‌شاپ باراکا نیز در بخش پارک جنگلی هزار پله واقع شد است. کافی‌شاپ داخل مرکز خرید نیز کیفیت مطلوبی دارد و دارای فضای سرپوشیده است.

  • هتل بام سبز

پینت بال تله کابین رامسر

هتل بام سبز را می‌توان از جمله خاص‌ترین هتل‌های تمام ایران دانست. این هتل در ارتفاع 700متری از سطح دریا واقع شده است. به این ترتیب سرتان را که از پنجره اتاق بیرون کنید، شاهد چشم‌اندازی بی‌نظیر خواهید بود. ساختمان اصلی این هتل 6 طبقه دارد. ایستگاه تله کابین در طبقه پنجم این ساختمان واقع شده است. پس همان طور که می‌توانید حدس بزنید، دسترسی به هتل بام سبز فقط از طریق تله کابین امکان‌پذیر است. این هتل شامل دو بخش می‌شود. بخشی از آن سوئیت‌های VIP و بخشی دیگر دهکده جنگلی است.

  • مرکز خرید

در بخش شمالی مجموعه تفریحی، یک مرکز خرید بزرگ وجود دارد. اگر به‌دنبال خرید سوغات هستید، می‌توانید سری به این مرکز خرید بزنید و کمی پاساژگردی کنید. لازم به ذکر است که اجناسی که در رامسر وجود دارند، از نظر قیمتی با مزون‌های گران‌قیمت تهران رقابت می‌کنند. پس نباید انتظار خرید ارزان داشته باشید. برای مثال یک نمایندگی پوشاک ال سی در این مرکز خرید وجود دارد. مرکز خرید مجتمع تله کابین رامسر ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد و یک مرکز خرید لوکس محسوب می‌شود. همچنین در بخش طبقه همکف همین مرکز خرید، یک کافی شاپ بزرگ به چشم می‌خورد که می‌توانید از آن برای استراحت و میل‌کردن یک میان‌وعده استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از تله کابین رامسر

این تله کابین در هر فصل زیبایی خاص به خود را دارد؛ اما اگر بخواهید شاهد زیباترین مناظر سرسبز باشید، بهتر است بهار را برای بازدید انتخاب نمایید. همچنین فصل پاییز نیز مناظر بسیار عاشقانه خواهند شد. همچنین طوری برنامه‌ریزی کنید که برای طلوع آفتاب، در سکوی بالایی تله کابین باشید. به این ترتیب می‌توانید منظره غروب را از بام رامسر ببینید و از آن لذت ببرید.

شماره تماس تله کابین رامسر: 

011-5505

مسیر دسترسی به تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

برای دسترسی به این مجموعه فقط می‌توانید از تاکسی یا خودرو شخصی استفاده کنید و خبری از ایستگاه اتوبوس نیست. باید ابتدا به کمربندی رامسر بروید. از آنجا بعد میدان رجایی، بعد 5 کیلومتر، ورودی تله کابین را در سمت راست خود مشاهده می‌کنید. اگر در جاده غرب به شرق قرار داشته باشید، می‌توانید از ورودی جنوبی کمک بگیرید و از زیرگذر به بخش شمالی و پارکینگ تله کابین رامسر بروید.

اقامت در شهر رامسر

برای اقامت در شهر رامسر گزینه‌های بسیاری پیش رویتان قرار دارد. می‌توانید به‌دنبال اجاره ویلا روزانه در رامسر یا سری به هتل‌های مختلف یا حتی هتل آپارتمان‌ها بزنید. اجاره ویلا برای افرادی که به‌صورت جمعیتی سفر می‌کنند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر هم برای ماه عسل به رامسر می‌آیید، می‌توانید به اقامت در هتل بام سبز رامسر فکر کنید. البته این اقامت برایتان بسیار گران تمام می‌شود.

خب دوستان عزیز و همراهان هومسا، شما به‌صورت کامل با مجموعه تله کابین رامسر آشنا شدید. نظرتان درباره این تله کابین چیست؟ به نظرتان زیباترین تله کابین ایران کدام است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تفریحات تله کابین رامسر چیست؟

تفریحات آبی، پینت بال، موتور چهارچرخ، شهربازی، زیپ لاین، پل معلق، کارتینگ از تفریحات تله کابین رامسر هستند.

تله کابین رامسر کجاست؟

آدرس تله کابین رامسر: مازندران ، کیلومتر 5 غرب رامسر
 

یک دیدگاه

  1. خیلی خوب بود از ان بالا تمام شهرمعلوم بود حتی از اونجا تنکابن هم معلوم بود و بالا کافه های خوبی هم دارهه ولی با این حال تله کابین نمک ابرود رو هم حتما بهتون پیشنهاد میکنم زیبایی های خودشو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا