اخبار

توسعه گردشگری پایدار در جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه

جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه با هدف توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، معرفی پتانسیل‌های گردشگری و برندسازی تولیدات روستایی دهستان علی‌آباد برگزار شد.

به‌گزارش هومسا،  علی‌اکبر دهقان طزرجانی، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان تفت امروز شنبه اول مردادماه با اشاره به برگزاری جشنواره علی‌آباد، نگین پیشکوه در شهرستان تفت گفت: در این جشنواره، نمایشگاهی در راستای تقویت توانمندی روستاییان، با عرضه محصولات کشاورزی، تولیدات صنایع‌دستی و پوشاک محلی روستا برپا شد.

وی از استقبال بی‌نظیر مردم از جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه خبر داد و افزود: پخت نان محلی، اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و باغ‌گردی با درشکه از برنامه‌های جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه است.

دهقان طزرجانی ادامه داد: در جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه با فراهم آوردن زمینه میزبانی از عشایر و اجرای بازی‌های بومی_محلی مختص منطقه، بخشی از ظرفیت‌های روستای علی‌آباد که در حال فراموشی بودند، به نمایش درآمد.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

اهداف جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه

جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه

وی با اشاره به اینکه جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه با حمایت بخشداری مرکزی تفت، ادارات مختلف، شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان تفت و همکاری دهیاری و شورای اسلامی دهستان علی‌آباد برگزار شد، گفت: توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، برندسازی محصولات روستایی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه و حمایت از تولید محصولات داخلی از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

علی‌آباد پیشکوه کجاست؟

جشنواره علی‌آباد پیشکوه

دهستان علی‌آباد پیشکوه از توابع تفت در فاصله ۳۶ کیلومتری از این شهرستان و ۶۰ کیلومتری شهر یزد، با مساحت تقریبی ۲۹۵ کیلومترمربع در کنار محور اصلی یزد به شیراز واقع‌شده است. علی‌آباد و روستاهای آن با داشتن چشم‌اندازهای زیبا، آب‌وهوای مطبوع به‌ویژه در تابستان، وجود سه امامزاده، مسجد جامع قدیمی، قلعه و… دارای پتانسیل و جاذبه‌های خوب گردشگری، توریستی است، همچنین این دهستان دارای تعداد زیادی چشمه و چندین رشته قنات است که آب چشمه‌های آن شیرین و سرشار از املاح معدنی است.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا