اخبار

جشنواره گردشگری برداشت توت برگزار شد

جشنواره گردشگری برداشت توت در روستای آدران برگزار شد.

به گزارش هومسا، فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه دراین‌باره گفت: با توجه به اینکه البرز مرکز برخی از مهم‌ترین میوه‌هاست در صددیم از ظرفیت گردشگری کشاورزی استفاده کنیم. به همین دلیل امروز جشنواره گردشگری برداشت توت را در روستای آدران برگزار کردیم و پس از آن جشنواره برداشت گیلاس در شهرستانک، جشنواره برداشت آلو در برغان و آلبالو در فشند برگزار می‌شود.

وی بیشترین هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را معرفی روستا و محصولات روستایی عنوان کرد و گفت: به این ترتیب امیدواریم در آینده روستاها با استفاده از ظرفیت باغ‌ها، از محل گردشگری درآمد داشته باشند. آدران روستای هدف گردشگری است و برگزاری این جشنواره باعث می‌شود محصولات و سوغات این شهر نیز معرفی شوند.

محمدی همچنین بیان کرد: رونق گردشگری کشاورزی باعث می‌شود هم مردم روستا از لحاظ اقتصادی توانمند شوند و هم جاذبه‌های گردشگری روستا شناخته شوند.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

روستای آدران

روستای آدران

 

آدران روستایی از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز است. این روستا در جنوب دریاچه سد کرج در محور جاده کرج – چالوس قرار دارد.

 

جشنواره‌های‌ گردشگری روستایی

جشنواره‌های‌ گردشگری روستایی که معمولا به معرفی و عرضه محصولات کشاورزی منطقه خود می‌پردازند در توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر نقش به سزایی دارند. این مهم در کنار تاثیرگذاری در اقتصاد کلان کشور می‌تواند جاذبه‌های گردشگری ایران را به خوبی معرفی کند.

جشن ملی توت فرنگی سنندج، جشنواره گلاب گیری کاشان یا جشنواره گردشگری برداشت توت آدران از جمله این جشنواره‌ها می‌باشد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا