اخبار

دومین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای لرد برگزار شد

دومین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای لرد با حضور جمعی از مسئولان استانی، محلی و مردم شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش هومسا، دومین جشنواره فرهنگی و گردشگری در روستای لرد بخش شاهرود شهرستان خلخال در استان اردبیل، ۳۱ تیرماه سال جاری با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی، محلی و گردشگری منطقه با حضور جمعی از مسئولان استانی، محلی و مردم شهرستان برگزار شد.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

برنامه‌های دومین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای لرد

دومین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای لرد

معرفی صنایع دستی و غذاهای محلی این روستا، موسیقی محلی، بازی‌های بومی و محلی و رقص محلی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در دومین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای لرد گفت: سالانه بیش از ۴۰ جشنواره در حوزه گردشگری در استان برگزار می‌شود که جشنواره فرهنگی گردشگری روستای بزرگ لرد در شهرستان خلخال یکی از مهم‌ترین این جشنواره‌ها است.

وی افزود: با توجه به میزبانی استان اردبیل در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تلاش می‌کنیم از سال آینده با ملی کردن جشنواره روستای لرد آن را جزو جشنواره‌های مصوب وزارتخانه قرار دهیم.

فلاحی همچنین تاکید کرد: فرهنگ بومی و کهن روستای لرد به ویژه پوشش و حجاب زنان این روستا از زیبایی خاصی برخوردار است که دعوت می‌کنم علاقه‌مندان برای آشنایی با منطقه و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستای بزرگ لرد به این منطقه سفر کنند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی مسیر آبشار موجود در منطقه روستای لرد در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌ها شرایط را برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم کنیم.

روستای لرد کجاست؟

دومین جشنواره فرهنگی گردشگری روستای لرد

روستای لِرد در بخش شاهرود شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل قرار دارد. بخش شاهرود، در جنوب خلخال واقع شده‌است و مرکز آن شهر کلور است. بخش شاهرود دارای ۳۴ روستا و در سه دهستان شاهرود، شال و دهستان پلنگا واقع شده‌است. لرد جزء دهستان پلنگا است و از نام کوه بزرگی که در ضلع شرقی آن قرار دارد، برگرفته شده‌است.  این بهشت دارای مناطق دیدنی از جمله آبشار سفید چشمه است. راه اصلی این روستا از مسیر شاهرود به طول ۶۵ کیلومتر و راه فرعی از مسیر روستای بفراجرد به طول ۳۲ کیلومتر با شهر خلخال، مرکز شهرستان خلخال فاصله دارد. این روستا از شمال به روستای میان رودان و از جنوب به روستای کرنق و از مشرق به کلور و روستای درو جنوب شرقی به روستای کرین و از مغرب به کوه سر به فلک کشیدهٔ آق‌داغ متصل است.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا