ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیسفرهای بهاریکافه‌ها و رستوران‌ها

معروف‌ترین رستوران‌های شیراز که حتما باید سر بزنید

رستوران‌های شیراز، از هفت خوان گرفته تا باغ عمارت شاپوری و باغ راز و… هر کدام پر از مزه‌های خوب و به‌یادماندنی هستند. شیراز مانند بسیاری از شهرهای دیگر، غذاهای سنتی بسیار خوش‌طعمی دارد که باید آن‌ها را در بهترین رستوران‌های شیراز بچشید تا یاد و خاطره‌اش زیر دندان‌هایتان بماند. کلم‌پلو شیرازی، دمپختک، دوپیازه و…، غذاهایی هستند که در لیست غذاهای رستوران‌های شیراز مشاهده می‌شوند. اگر قصد سفر به شیراز را دارید فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر، شکم‌گردی و چشیدن غذاهای محلی در رستوران‌ها است.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

۲۰ تا از بهترین رستوران‌های شیراز

اگر می‌خواهید در میان بهترین جاهای تفریحی شیراز  به بهترین رستوران‌های شیراز نیز سری بزنید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. در این مقاله به‌اتفاق هم به 20 تا از بهترین رستوران‌های شیراز سری می‌زنیم و با حال و هوای جذاب آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱- رستوران هفت خوان شیراز

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران هفت خوان یکی از رستوران‌های بسیار باشکوه و مجلل شیراز است که چند طبقه دارد. هر کدام از طبقات مختص یک سبک غذا هستند. طبقه‌ی غذاهای سنتی، طبقه‌ی غذاهای فرنگی، طبقه‌ی فست فود، طبقه‌ی کافی‌شاپ و…، هر کدام منوهای مخصوص به خود را داشته و با تنوع غذایی بالا، دست شما را در انتخاب غذا باز گذاشته‌اند. سبک دکوراسیون هر طبقه نیز با نوع غذاهای همان طبقه تطابق دارد. به عنوان مثال: در طبقه‌ی غذاهای سنتی، تنور پخت نان در قسمتی عمومی واقع شده و می‌توانید خانم‌هایی را که در حال پخت نان هستند، مشاهده کنید.

هفت خوان را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های شیراز معرفی کرد. تعداد زیادی از شیرازی‌ها جشن‌های نامزدی، عروسی و اعیاد را در این رستوران برگزار می‌کنند. این مجموعه برای عروس و دامادها آتلیه‌ عکاسی هم دارد.

آدرس رستوران هفت خوان:

شیراز، بلوار قرآن

شماره‌تماس رستوران هفت خوان:

۰۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰

اینستاگرام رستوران هفت خوان 

سایت رستوران هفت خوان 

۲- خانه سنتی پرهامی

بافت تاریخی شهر شیراز، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز است که خانه سنتی پرهامی در آن واقع شده است. این خانه حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و معماری بسیار زیبایش، تداعی‌گر روزهای خوش و خرم در خانه‌های ویلایی و بزرگ است. خانه پرهامی در حال حاضر تبدیل به یک رستوران سنتی در شیراز شده که بهترین غذاهای سنتی شیرازی را به دست مشتریان خود می‌دهد. در میان رستوران‌های شیراز ، خانه پرهامی شهرت زیادی دارد.

آدرس خانه سنتی پرهامی:

شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

شماره‌تماس خانه سنتی پرهامی:

۰۹۱۷۷۰۰۸۰۸۵

اینستاگرام خانه سنتی پرهامی

۳- رستوران برنتین

یکی از بهترین رستوران‌های شیراز که انواع غذاهای فرنگی، ایرانی و دریایی را ارائه می‌کند، رستوران برنتین است. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا بوده و فضای داخلی آن نیز آرام و دلنشین است. اغلب افرادی که در این رستوران غذا می‌خورند از سرویس‌دهی و رفتار پرسنل آن تعریف می‌کنند. شاید برای همین است که قیمت غذاهایش کمی بالاتر از بقیه‌ی رستوران‌ها است.

آدرس رستوران برنتین:

شیراز، بلوار ستارخان، روبروی بیست متری نمازی، نبش کوچه‌ی ۱۲

شماره‌تماس رستوران برنتین:

۰۷۱۳۶۲۸۲۰۰۷

 اینستاگرام رستوران برنتین 

۴- رستوران باغ عمارت شاپوری

بهترین رستوران‌های شیراز

این رستوران در یکی از معروف‌ترین باغ های شیراز قرار گرفته است. باغ عمارت شاپوری، بنایی است که در دوران پهلوی و با ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی ساخته شده است. این بنای تاریخی، یکی از باشکوه‌ترین بناهای شهر شیراز و از جاذبه‌های این شهر است. رستوران شاپوری در داخل عمارت شاپوری که در میان باغ واقع شده، راه‌اندازی شده است. غذاهای این رستوران، اغلب سنتی بوده و با فضای آن تطبیق دارد. این‌جا تنها جایی است که می‌توانید یک وعده‌ی غذایی را در عمارتی زیبا و تاریخی میل کنید.

آدرس رستوران باغ عمارت شاپوری:

شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی

شماره‌تماس رستوران باغ عمارت شاپوری:

۰۷۱۳۲۳۴۷۴۹۱

۵- رستوران صوفی

رستوران صوفی در مجموعه‌ی صوفی قرار دارد. این مجموعه شامل: رستوران، سفره‌خانه، بازارچه‌ی غذا و مجتمع گردشگری است. در ابتدا، سبک معماری رستوران صوفی شبیه به معماری دوران قاجار بود؛ اما پس از چند سال آن را با سبک معماری دوران زندیه بازسازی کردند. صوفی یکی از کامل‌ترین منوها را در میان رستوران های شیراز دارد. طعم غذاهای سنتی، فست‌فود و غذاهای عجیب‌وغریب فرنگی را می‌توانید در رستوران صوفی تجربه کنید.

آدرس رستوران صوفی:

شیراز، بلوار ستارخان، روبروی کوچه‌ی ۱۸

شماره‌تماس رستوران صوفی:

۰۷۱۳۶۴۹۰۰۰۰

 

بیشتر بخوانید: مقبره کوروش کبیر

 

۶- رستوران باغ راز

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران باغ راز در یکی از خلوت‌ترین نقاط شیراز قرار گرفته و فضایی بسیار آرام دارد. غذاهای این رستوران همگی در دسته‌ی غذاهای امروزی قرار دارند و خبری از غذای سنتی در آن نیست. باغ راز یک رستوران با دو فضای متفاوت است. یکی فضای باز که میز و صندلی‌های چوبی دارد و به نمای زیبای باغ مشرف است و دیگری نیز فضای بسته با دیوارهای شیشه‌ای که باز هم طبیعت بی‌نظیر باغ را به تصویر می‌کشد. باغ راز از نظر کیفیت غذا در دسته‌ی بهترین رستوران‌های شیراز قرار دارد.

آدرس رستوران باغ راز:

شیراز، قصرالدشت، بلوار شاهد

شماره‌تماس رستوران باغ راز:

۰۷۱۳۶۲۳۴۰۰۰

اینستاگرام رستوران باغ راز

اجاره ویلا وسوئیت در شیراز

۷- شرزه

شرزه را قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین رستوران شیراز می‌دانند که غذاهای خوش‌طعم سنتی را سرو می‌کند. این رستوران از پرطرفدارترین رستوران‌های شیراز است و فضای زیبای آن نیز به شکل کاملاً سنتی چیدمان شده است. غذاهای این رستوران در ظروف مسی و سینی‌های فلزی سرو می‌شود که این موضوع برای مراجعه‌کنندگان بسیار جذاب است. رستوران شرزه را بهترین رستوران سنتی شیراز می‌دانند.

آدرس رستوران شرزه:

شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل

شماره‌تماس رستوران شرزه:

۰۷۱۳۲۲۴۱۹۶۳

۸- پیتزا ناپل

بهترین رستوران‌های شیراز

پیتزا ناپل، از جمله خوش‌طعم‌ترین پیتزاهای شیراز را طبخ می‌کند. پیتزاهای: استیک، فیلیتو، پپرونی و سالاد سزار این رستوران بسیار مشهور است. در این فست‌فود، آن دسته از غذاهای متنوع ایتالیایی‌ که مورد علاقه ما ایرانی‌ها است را پیدا خواهید کرد. فضای پیتزا ناپل نیز، مانند بسیاری از رستوران‌های شیراز دوستانه و بسیار خوب است.

آدرس پیتزا ناپل:

شیراز، خیابان نارون، حد فاصل چهارراه چنچنه و خاک‌شناسی

شماره‌تماس پیتزا ناپل:

۰۷۱۳۶۵۴۰۹۲۱

 اینستاگرام پیتزا ناپل

دراین‌باره هم بخوانید: معروف‌ترین مراکز خرید شیراز

۹- کته ماس

کته ماس رستورانی سنتی است که فضای آن در عین سادگی، بسیار زیبا و دل‌نشین است. کارکنان این رستوران با لباس سنتی از شما پذیرایی می‌کنند و رفتاری بسیار دوستانه و محبت‌آمیز دارند. اغلب مراجعه‌کنندگان، این رستوران را دنج‌ترین و صمیمانه‌ترین رستوران شیراز می‌دانند.

آدرس رستوان کته ماس:

شیراز، سه راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید

شماره‌تماس رستوران کته ماس:

۰۷۱۳۲۲۳۱۸۱۸

۱۰- شاطرعباس

بهترین رستوران‌های شیراز

شاطر عباس از معروف‌ترین رستوران‌های شیراز است که با تخت‌های سنتی، غذاهای سنتی بسیار با کیفیت و فضایی که ایام قدیم را تداعی می‌کند، شناخته شده است. نان‌های این رستوران در تنور سنتی رستوران پخته می‌شوند و طعم بی‌نظیری دارند. رستوران شاطر عباس دو شعبه دارد که هر دو غذاهای کبابی، سنتی و دریایی سرو می‌کنند.

آدرس رستوران شاطرعباس:

شعبه مرکزی: خیابان خاکشناسی

شعبه کوبانی مجموعه گردشگری: قدوسی غربی،خیابان سبحانی مجتمع امیریه

شماره‌تماس رستوران شاطرعباس:

شعبه مرکزی: 07132261370

شعبه کوبانی مجموعه گردشگری: 07138335003

اینستاگرام رستوران شاطرعباس

۱۱- رستوران قوام

رستوران قوام که به سرای سنتی قوام نیز شهرت دارد، رستورانی با فضای سنتی است که دیزی، کشک‌وبادمجان، خورشت‌های سنتی و غذاهای اصیل شیرازی جزو پرطرفدارترین غذاهای آن است. رستوران قوام، منوی کافه نیز دارد که در آن انواع چای و دمنوش‌های سنتی، عرقیات شیرازی، شیرینی و انواع دسر به چشم می‌خورد.

آدرس رستوران قوام :

شیراز، بلوار زند، خیابان رودکی، چهارراه فردوسی

شماره‌تماس رستوران قوام :

۰۷۱۳۲۳۵۹۲۷۱

۱۲- رستوران هتل سنتی نیایش

هتل نیایش، معماری‌ای به سبک خانه‌های سنتی شیراز دارد. البته خود هتل نیز در دسته‌ی خانه‌های تاریخی قرار می‌گیرد. این هتل در مکانی قرار گرفته که موزه‌ها، کلیساها، مساجد، خانقاه‌ها، کنیسه‌ها و آتشکده‌های زیادی اطرافش را احاطه کرده‌اند. این‌جا در گذشته اولین چاپخانه‌ی شیراز بوده است. رستوران این هتل از فضای داخلی بسیار مرتب و دلنشین، موسیقی زنده‌ی سنتی، منوی کافی‌شاپ و میز اردور برخوردار است و انواع غذاهای سنتی و فرنگی در آن سرو می‌شود.

شماره‌تماس رستوران هتل سنتی نیایش:

۰۷۱۳۲۲۳۳۶۲۲

آدرس رستوران هتل سنتی نیایش:

سه‌راه نمازی، به طرف شاه‌چراغ، کوچه کلانتری عباسی، بعد از بی‌بی دختران، کوچه‌ی شاهزاده جمالی، پلاک ۱۰

۱۳- رستوران عمارت فیل

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران عمارت فیل دارای غذاهایی با کیفیت بسیار زیاد است که در فضایی دلچسب و زیبا سرو می‌شوند. همین دو خصیصه سبب شده تا این رستوران، طرفداران بسیاری داشته باشد. عمارت فیل، یک اقامتگاه سنتی-بومگردی است که رستورانش غذاهای محدود ایرانی و محلی دارد.

آدرس رستوران عمارت فیل:

شیراز، خیابان کریم خان زند، دروازه سعدی، بازارچه‌ی فیل

شماره‌تماس رستوران عمارت فیل:

۰۷۱۳۲۲۳۱۴۶۶

اینستاگرام رستوران عمارت فیل 

۱۴- کافه‌رستوران گابریک

در میان رستوران‌های شیراز، گابریک با منوی کافه و غذاهای فست‌فودی‌اش شهرت زیادی پیدا کرده است. غذاهای گابریک بسیار خوش‌طعم هستند و کیفیت بالایی دارند. همچنین فضای داخلی رستوران با دکوراسیون خاصش، آن را به یک رستوران متفاوت تبدیل کرده است. این فست‌فود شامل دو قسمت است که یکی در فضای باز و دیگری در فضای بسته طراحی شده است.

آدرس کافه‌رستوران گابریک:

شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبروی پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه‌ی ۳۴

شماره‌تماس کافه‌رستوران گابریک:

۰۷۱۳۶۲۴۸۰۱۶

 اینستاگرام کافه‌رستوران گابریک

۱۵- مستر برگر شیراز

بهترین رستوران‌های شیراز

مستر برگر یک فست‌فود قدیمی و بسیار شناخته شده در شیراز است که شهرتش را به برگرهای بسیار خوش‌طعمش مدیون است. این رستوران فست‌فودی، فضایی کوچک دارد و برای افرادی مناسب است که به‌صورت گروهی به رستوران نمی‌روند. این فست‌فود غذای بیرون‌بر نیز ارائه می‌دهد.

آدرس مستر برگر شیراز:

شیراز، خیابان حر،تقاطع حدادی

شماره‌تماس مستر برگر شیراز:

۰۷۱۳۲۲۸۱۲۶۸

۱۶- بل پاسی

بل پاسی جزو معدود رستوران‌های شیراز است که به طبخ غذاهای متنوع ایتالیایی پرداخته است و در منوی آن نیز فقط غذای ایتالیایی دیده می‌شود. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و منوی کافی‌شاپ آن نیز طرفداران زیادی دارد. معماری و نمای رستوران به سبک امروزی و مدرن ساخته شده و بالکنی دارد که می‌توانید غذای خود را در آن‌جا سرو کنید.

آدرس رستوران بل پاسی:

شیراز، خیابان خاک‌شناسی، نبش سروناز، جنب کافی‌شاپ تولیپ

شماره‌تماس رستوران بل پاسی:

۰۷۱۳۲۲۷۴۹۲۴

۱۷- باکویه

بهترین رستوران‌های شیراز

مجموعه رستوران‌های باکویه شامل چهار رستوران با نام‌های غار، قشقایی، آلاچیق کاج و بیرون‌بر است که بر فراز کوه‌های شمالی شیراز واقع شده‌اند و ترکیبی از هنر، فرهنگ و طبیعت را پدید آورده‌اند. نمایی که از کنار این رستوران‌ها و از بالای کوه خواهید دید، بافت تاریخی شهر به همراه شاه‌چراغ است که جلوه‌ای زیبا ایجاد کرده‌اند. در رستوران قشقایی می‌توانید غذاهای سنتی و اصیل را نوش جان کنید.

آدرس رستوران‌های باکویه:

شیراز، بلوار جدید قرآن، نرسیده به بلوار ابوالکلام

شماره‌تماس رستوران‌های باکویه:

۰۷۱۳۲۲۸۱۰۰۰

۱۸- رستوران حاجی‌بابا

این رستوران یکی از رستوران‌های خانوادگی شیراز است که دو طبقه دارد. یکی از طبقات صرفاً مخصوص آقایان بوده و طبقه‌ی دیگر نیز برای بانوان و لژ خانوادگی در نظر گرفته شده است. خورشت‌های سنتی ایران و ماهی سفید حاجی‌بابا از نظر طعم و کیفیت بسیار مشهور هستند و هر کسی که به این رستوران مراجعه می‌کند با نیت خوردن این غذاها وارد می‌شود.

آدرس رستوران حاجی‌بابا:

شیراز، بلوار کریم خان زند

شماره‌تماس رستوران حاجی‌بابا:

۰۷۱۳۶۲۶۲۴۴۴

۱۹- خانه فرهنگ وکیل

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران خانه فرهنگ وکیل، روبروی مسجد وکیل شیراز واقع شده است. این‌جا رستورانی بسیار مدرن و امروزی با انواع غذاهای محلی و فرنگی است که فضایی آرام و دنج دارد. سوپ قارچ‌های این رستوران، بسیار مشهور است. این رستوران برای ملاقات‌های کاری، پذیرایی از مهمان‌های خارجی، جشن‌ها و مهمانی‌های کوچک و قرارهای دو نفره بسیار مناسب است.

آدرس خانه فرهنگ وکیل:

شیراز، خیابان طالقانی، روبروی حمام وکیل، پلاک ۲۲، طبقه‌ی دوم

شماره‌تماس خانه فرهنگ وکیل:

۰۷۱۳۲۲۳۰۸۸۴

۲۰- کافه رستوران هدایت

کافه رستوران هدایت منویی بسیار متنوع و محبوب دارد. نکته‌ی جالب در این کافه رستوران این است که دانشجوها می‌توانند بین ساعت ۲ تا ۶ بعدازظهر در سفارش‌های خود از تخفیف ۱۲ درصدی استفاده کنند. منوی این رستوران شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، غذاهای فست‌فودی و ایتالیایی و… است.

آدرس کافه رستوران هدایت:

شیراز، بیست متری سینما سعدی، هدایت غربی، نبش کوچه‌ی ۴
اقامت در شیراز

شماره‌تماس کافه رستوران هدایت:

۰۷۱۳۲۳۴۹۱۵۲

اقامت در شیراز با هومسا

بهترین رستورانهای شیراز

در صورتی که مسافر شیراز هستید و می‌خواهید چند روزی را در این شهر زیبا سپری کنید، می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در شیراز و یا اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در شیراز، پیش از سفر، محل استقرار خود را مشخص کنید. سایت هومسا بهترین اقامتگاه‌های شیراز را شناسایی کرده و در اختیار کاربران گذاشته است تا با خیالی راحت، روند اجاره ویلا و سوئیت را انجام دهند. فاصله‌ی بسیاری از این اقامتگاه‌ها با بهترین رستوران های شیراز بسیار اندک است.

جمع بندی

شیراز یکی از پرترددترین و پربازدیدترین شهرهای ایران است که سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب می‌کند. همین امر سبب شده تا رستوران‌های شیراز در نقاط مختلف شهر پراکنده شده و اغلب به دنبال ارتقاء کیفیت خود باشند.

توجه داشته باشید که اغلب این رستوران‌ها در سه وعده‌ی صبحانه، ناهار و شام، خدمات ارائه می‌کنند؛ اما برای آگاهی از ساعت کاری دقیق آن‌ها، بهتر است با رستوران مورد نظر تماس بگیرید. چرا که ممکن است در ایام مختلف سال، ساعت کاری رستوران‌ها متفاوت باشد. ما در این مطلب، بهترین رستوران های شیراز را از نظر کیفیت غذا، برخورد کارکنان و فضای داخلی معرفی کردیم. امیدواریم شکم‌گردی دلچسبی را در شیراز تجربه کنید.

یک دیدگاه

  1. رستوران سنتی شاطرعباس با تخت های سنتی و فضا و معماری قدیمی طوری که داره واقعا قدمتش رو به وضوح نشون میده ظرف و ظروف سنتی واقعا دل نشنیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا