ایران‌ را بگردیم

رشت میزبان مسافران نوروزی

رشت یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای حاشیه دریای خزر است که همواره به شهر نخستین‌های ایران شهرت دارد. بر اساس مطالعاتی که در سال‌های اخیر روی صنعت گردشگری ایران انجام شده است، این شهر سومین شهر گردشگری ایران است که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. این شهر سالانه پذیرای بین 12 تا 15 میلیون مسافر است و در بین برخی از مردم به پاریس کوچک معروف است.

این شهر در سال 2015 موفق شد در یونسکو به عنوان خلاق‌ترین شهر در خوراک شناسی معرفی شود. رشت و 18 شهر دیگر در جهان در لیست یونسکو به عنوان خلاق‌ترین شهرها قرار گرفته اند. این شهر 270 نوع غذای متفاوت برای ذائقه‌های مختلف دارد که در حوزه غذاشناسی باعث محبوبیت رشت شده است.

اولین شعبه بانک، اولین راه آهن، اولین داروخانه شبانه‌روزی، اولین کتابخانه ملی و اولین تئاتر کلاسیک در رشت بنا شدند. همین موضوع باعث نام گذاری رشت به شهر اولین‌ها شد. رشت در کنار رشته کوه البرز قرار دارد و به سبب ریزش باران‌های ریز و دائمی به شهر باران‌های نقره‌ای معروف شده است.

شهر رشت مکان های دیدنی زیادی دارد که می‌توان به میدان شهرداری (که نماد رشت محسوب می‌شود) که شامل ساختمان شهرداری و برج ساعت است، موزه پست و ساختمان هتل ایران که یک بنای قدیمی ست، بازار بزرگ رشت، مسجد سفید، خانه ابریشمچی، خانه قدیری، خانه میرزا کوچک خان، پارک ملت رشت، پارک جنگلی سراوان ، دریاچه سقالکسار و تالاب عینک است. بناهای گردشگری دیگری هم مثل موزه گنجینه رشت، عمارت کلاه فرنگی و موزه میراث روستایی گیلان قرار دارند که تقریبا یک ربع با ماشین از خود شهر فاصله دارند.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

معروف ترین‌های شهر رشت

شهر رشت صنایع دستی زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کلوشو، جارو، گلیم، سفال، رشتی دوزی و حصیر بافی اشاره کرد. همچنین در این شهر بامبو بافی هم زیاد وجود دارد.

معروف‌ترین غذاهای رشت میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، ترشی تره، دبیجی، سیرواویج، اناربیج و کال کباب است اما به دلیل وجود رستوران‌های زیاد در سطح شهر رشت، غذاهای شهرهای دیگر گیلان را هم می‌توانید در منوی غذا ببینید. در خوراکی‌های معروف رشت چاشنی‌های مانند رب انار، گردو، دلار و سیر را به کرات مشاهده خواهید کرد. معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی رشت کاکا، رشته خوشکار، عسلی حلوا هستند.

اگر برای خرید سوغاتی می‌خواهید به این شهر بروید، سوغاتی‌هایی مانند انواع کلوچه، انواع ترشیجات، انواع ماهی و پرندگان، نان برنجی و لوازم حصیری سوغاتی‌های خوبی هستند. یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های این شهر رشته خوشکار است که بعد از خرید باید داخل روغن سرخ کنید.

اجاره ویلا در رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا