ایران‌ را بگردیماطراف تهرانسفرهای تابستانی

چند مقصد برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران

در این مقاله می‌خواهیم از شلوغی، ترافیک، آلودگی و دود تهران گذر کنیم و برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران به سراغ زیبایی‌های اطراف پایتخت برویم. اگر فقط یک روز را برای گردش در نزدیکی تهران در فصل تابستان انتخاب کنید، به کجاها می‌روید؟ کردان، افجه، لواسان یا ؟ در این مقاله مناطق خنک و خوش آب‌وهوای نزدیک تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا در تابستان و در یک آخر هفته دل‌چسب به دل طبیعت بروید و از تجربه یک سفر کوتاه لذت ببرید. بگذارید هرکدام از این مناطق نزدیک تهران را درکنار هم بررسی کنیم تا برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران بهترین مقصد را پیدا کنید.

روستای کردان

روستای کردان

کردان، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرج روستایی ییلاقی در اطراف کرج و از توابع کوهسار است. این روستا که نامش را از رود کردان گرفته است، در ۶۵ کیلومتری غرب تهران و ۲۵ کیلومتری کرج، قرار دارد.  کردان پر است از باغ‌های میوه و رودخانه‌ای که در آن جریان دارد. با وجود این طبیعت زیبا و بکر مطمئن باشید از سفر به کردان پشیمان نخواهید شد. البته تیم هومسا برای اقامت در کردان پیشنهادهای جذابی برای شما دارد؛ پس برای اجاره ویلا در کردان به سایت هومسا مراجعه کنید  و از میان ده‌ها ویلای لوکس و ارزان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به کردان: وقتی به کرج رسیدید باید در آزادراه به سمت قزوین حرکت کنید تا در سمت راست جاده تابلو کردان را مشاهده کنید.

اجاره ویلا در کردان

لواسان

لواسان

اگر می‌خواهید تفریح و تماشای طبیعتی زیبا را درکنار هم داشته باشید، لواسان را برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران انتخاب کنید. لواسان در دامنه‌های جنوبی کوه البرز قرار گرفته است. طبیعت سرسبز لواسان و سد زیبای لتیان در یک منطقه خوش آب‌وهوا، هر گردشکری را وسوسه می‌کند که حداقل یک بار به این منطقه برود و تهران را زیر پای خود حس کند. در سفر یک روزه خود به لواسان حتما سر زدن به باغ موزه وزیری را در برنامه‌هایتان قرار دهید. اگر برای تفریح به لوسان رفتید برای اجاره ویلا و سوئیت در لواسان حتما به سایت هومسا سربزنید از میان ویلاهای استخردار لواسان حتما موردی مناسب برای اقامت پیدا خواهید کرد.

مسیر دسترسی به لواسان: برای رفتن به لواسان از غرب باید از اتوبان بابایی و سپس جاده لشگرک، راه مرسوم دسترسی به لواسان را طی کنید؛ اگرهم از شرق تهران قرار است به لواسان سفر کنید می‌توانید یا از انتهابی اتوبان باقری وارد اتوبان بابایی شده و سپس مسیر لواسان را در پیش بگیرید یا اینکه از مسیر فلکه چهارم تهرانپارس مسیر جاده لشگرک را برای رسیدن به لواسان ادامه دهید. البته شما می‌توانید از طریق اتوبان ارتش نیز مسیر لواسان را در پیش بگیرید. در انتهای اتوبان ارتش به جاده لشگرک خواهید رسید.

روستای افجه

روستای افجه

در لواسان روستای زیبایی به نام افجه وجود دارد که آب‌وهوای کوهستانی دارد و در فصل تابستان بسیار خنک است. مکان‌های دیدنی آن، دشت هویج (یا دشت گرچال) است که در میان بسیاری از گردشگران طبیعتی بسیار شگفت‌انگیز دارد.  این روستا به واسطه باغ‌های سرسبز و طبیعت بی‌نظیر خود شهرت دارد. گیلاس و سیبی که به نام گیلاس و سیب شمیران می‌شناسید محصول باغ‌های افجه هستند.

روستای افجه در کنار دشت هویج، آبشارهای پسچویک و موآب، چند بنای تاریخی مانند قصر قاجاری، قلعه و حمام تاریخی هم دارد. خوشبختانه این روستا بافت قدیمی خود را همچنان حفظ کرده به طوری که دو خانه قدیمی در این روستا مربوط به دوره قاجار هستند. محله چراغان سری جایی است که بافت قدیمی روستا را در دل خود جای داده است.

مسیر دسترسی به افجه: افجه در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران و در پنج کیلومتری شمال شرقی شهر لواسان، در دهستان لواسان کوچک، بخش لواسانات و در شهرستان شمیرانات واقع است.

روستای برگ جهان

پس از افجه به روستای برگ جهان می‌رسیم که یکی‌دیگر از روستاهای زیبا و ییلاقی در لواسانات است. این منطقه ییلاقی 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در دامنه های جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد. رودخانه‌ای در این روستا وجود دارد که بسیار زیبا است و از آبشار برگ جهان نشات می‌گیرد. این جاذبه‌های طبیعی و ییلاقی بودن این روستا باعث شده مقصدی مناسب برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران باشد. پیشنهاد می‌کنیم در فواصل بارندگی به این منطقه سفر نکنید تا در معرض خطر سیلاب ناشی از رودخانه قرار نگیرید.

مسیر دسترسی به روستای برگ جهان:  روستای برگ جهان در فاصله ۴۰ کيلومتری تهران قرار دارد؛ برای دسترسی به باید باید از بزرگراه شهيد بابايی، جاده لشگرک، به شهر لواسان بروید و از آنجا راهی نارون، هنزک و افجه شوید که در نهایت به روستای زیبای برگ جهان منتهی می‌شود. مسیر دوم شامل حرکت از تهران و از مسیر جاجرود، سد لتیان، نیکنامده است و از طریق راهی آسفالته به برگ جهان خواهید رسید. پس اگر از سمت شمال‌شرق تهران و مناطق پردیس و رودهن عازم برگ جهان هستید، می‌توانید از مسیر دوم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی لواسان

روستای طالقان

روستای طالقان

روستای طالقان کمی از تهران دور است اما آنقدر زیباست که تجربه سفر به آن همیشه در خاطر شما خواهد ماند. طالقان از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران است و تفریحگاه آخر هفته‌های مردم تهران شناخته می‌شود. طالقان به کوه‌های زیبا و طبیعت سرسبز معروف است و در فصل تابستان هم یکی از مناطق گردشگری محبوب است. از جاهای دیدنی طالقان میتوان به سد طالقان، چشمه آبگرم گنداب، چشمه آبگرم گراب بالا و چشمه آبگرم خچیره اشاره کرد. اواخر بهار و در فصل تابستان بسیاری از کوهنوردان برای صعود به قله‌های اطراف این روستا، به این روستا می‌روند. اما اجاره ویلا در طالقان از بهترین گزینه‌هایی  است که برای اقامت و وقت‌گذرانی در طالقان می‌توان انتخاب کرد.

مسیر دسترسی به روستای طالقان: از اتوبان تهران – کرج که به سمت قزوین می روید، بعد از آبیک، یک جاده اختصاصی برای طالقان وجود دارد که تقریبا 120 کیلومتر از شمال غربی تهران فاصله دارد.

فشم

فشم

اوشون فشم یکی از باغ‌های ییلاقی در 30 کیلومتری شرق تهران است. این منطقه به‌خاطر باغ‌های میوه‌ای که دارد، معروف است و حتی در تابستان هم هوایی خنک و معتدل دارد. اگرچه گرمای تابستان است که بسیاری از تهرانی‌ها را به سمت جاهای دیدنی فشم راهی می‌کند اما تماشای این منطقه را در پاییز نیز نباید از دست داد؛ فراموش نکنیم که فشم از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز است. این منطقه، روستاهای زیادی دارد که هر کدام زیبایی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند. برای رفتن به فشم، جاده لشگرک بهترین و اصلی‌ترین مسیر است.

شما می‌توانید برای گشت‌وگذار بیشتر در اوشون فشم، مدت زمان بیشتری را در این منطقه اقامت داشته باشید؛ شما می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در فشم به سایت هومسا مراجعه کنید با وارد کردن نام فشم در قسمت جست‌وجو روند اجاره اقامتگاه را آغاز کنید.

مسیر دسترسی به فشم: هنگامی که از جاده لشگرک وارد شهر لواسان می‌شوید تابلوی فشم را خواهید دید، با ادامه مسیر در جاده زیبای فشم به اوشون فشم خواهید رسید.

روستای برغان

برغان

اگر دوست دارید یک روستا با بافت قدیمی و سنتی به‌همراه باغ‌های سر سبز و زیبا و پر از میوه ببینید، به روستای برغان بروید. بهترین زمان سفر به این روستا، فصل بهار و تابستان است و می‌نواند برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران مقصد مناسبی باشد. از جاهای دیدنی روستای برغان می‌توان به رودخانه شاهرود و سنج اشاره کرد که از کوه های البرز سرچشمه می گیرند. علاوه بر آن جاهای دیدنی مانند پل تاریخی برغان، درخت سپیدارک، تپه باستانی قلعه کش کلا، زیارتگاه چهل دختر و چنار قدیمی برغان از دیگر جاذبه‌های دیدنی آن است.

اگر مایل هستید در این روستا اقامت داشته باشید تا فرصت بیشتری برای بازدید از جاذبه‌های آن برای شما فراهم شود، می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در برغان وارد سایت هومسا شوید و با وارد کردن نام برغان در قسمت جست‌وجو روند اجاره اقامتگاه را آغاز کنید.

مسیر دسترسی به برغان: این روستا با مرکز شهر تهران حدود ۶۸ کیلومتر فاصله دارد. برای دسترسی به روستای برغان باید وارد جاده تهران-کرج شوید و از شهر کرج به سمت رجایی شهر بروید و پس از کردان به روستای برغان برسید.

دماوند

دماوند

در ۷۴ کیلومتری شرق تهران شهرستان  دماوند قرار دارد که بلندترین قله ایران را در دل خود جای داده است. دماوند با رودخانه‌های پر‌آب و دشت‌های سرسبز وسیع می‌تواند مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران باشد. کوهستانی بودن شهرستان دماوند باعث شده تابستان‌هایی خنک و مطبوع بسیاری از شهروندان تهرانی را برای سفر یک روزه به سمت خود جذب کند. در این منطقه تعداد زیادی آبشار و چشمه‌های جوشان وجود دارند که به صورت رودهایی پرآب در میان دره‌ها و صخره‌ها جریان پیدا می‌کنند. این طبیعت زیبا می‌تواند در گرمای تابستان رهایی بخش بسیاری از تهرانی‌ها باشد و اوقات خوشی را برای آن ها رقم بزند.

شاید سفر به دماوند برای خیلی‌ها فقط سفر یک روزه نباشد و برخی علاقه‌مند باشند ضمن بازدید از تمامی جاهای دیدنی دماوند، چند روزی را در این شهر کوهستانی اقامت داشه باشند. تیم هومسا در مسیر اجاره ویلا و سوئیت در دماوند در کنار شما خواهد بود؛ ضمن مراجعه به سایت هومسا می‌توانید در قسمت جست‌وجو نام شهر دماوند را وارد کنید تا اقامتگاه‌های این شهر به شما نمایش داده شود.

پیست آبعلی، دشت مشا، دریاچه‌های تار و هویر،چشمه دیو آسیب لار، پارک ملی لار، آبشارهای دره گروبار، چشمه سیاه رنگ، چشمه اعلا و چشمه و آبشار تیز آب از جمله جاهای دیدنی شهرستان  دماوند است که در سفر یک روزه خود به این شهرستان زیبا از آن‌ها بازدید داشته باشید. 

مسیر دستری به شهرستان دماوند: مسیر دستری به شهرستان دماوند راحت است، شما می‌توانید خودتان را به شرق تهران برسانید و از چهارراه تهرانپارس وارد جاده دماوند شوید، در ادامه مسیر می‌توانید جاده قدیم و یا آزاد راه را برای رسیدن به این شهرستان انتخاب کنید.

روستای آینه ورزان

روستای آینه ورزان

خود شهرستان دماوند تنها مقصد برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران نیست و توابع آن هم می‌تواند مقصد خوبی برای این سفر یک روزه باشد. اگر از شرق تهران 60 کیلومتر بروید، به توابع شهرستان دماوند می‌رسید که یک روستا با قدمت 2000 ساله در آن قرار دارد. زرینه کوه به این روستا مشرف است و طبیعت شگفت انگیز این روستا، نگاه هر گردشگری را به خود جلب می کند. اگر به روستای آینه ورزان سفر کردید، حتما از آبشار هم دیدن کنید. برای رسیدن به آبشر باید رودخانه‌ای که در روستا در جریان است را به مدت 30 دقیقه و به سمت شمال دنبال کنید. برای اقامت در این مطقه اجاره سوئیت و ویلا در دماوند بهترین و نزدیک ترین گزینه است.

مسیر دسترسی به روستای آینه ورزان:  برای دسترسی به این روستا از تهران باید وارد جاده تهران به فیروزکوه شوید؛ روستای آینه ورزان در کیلومتر ۷۰ جاده این جاده و در فاصله چهار کیلومتر از جاده اصلی و در سمت شمال جاده روستایی بر دامنه کوه زرین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی دماوند

روستای خور

آبشار خور

در شمال غرب تهران و در ارتفاعات استان البرز، روستایی زیبا با طبیعتی منحصر‌به‌فرد به نام روستای خور وجود دارد. مسیر رسیدن به این روستا پر است از باغ‌های پر پیچ و خم و سرسبز، دره‌ها و قله‌های زیبا؛ از زیبا بودن این مسیر همین را بگوییم که بخشی از آن در  از جاده چالوس می‌گذرد. این روستا نزدیک شهر کرج است و قدمت آن به 2000 سال هم می رسد. در این روستا می توانید از ابشار زیبای خور، دره دو چنار، قلعه خور و چنار معروف آن که قدمت 800 ساله دارد، دیدن کنید. پیست اسکی خور هم یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی آن است که 1800 متر طول دارد. بنابراین همه چیز در این روستا مهیا است تا به مقصدی مناسب و خنک برای یک سفر تابستانه یک روزه تبدیل شود؛ از هوای مطبوع و خنک تا جاذبه‌های طبیعی زیبا و البته مسیر سرسبز و رویایی.

مسیر دسترسی به روستای خور: برای رفتن به روستای خور باید وارد جاده چالوس شوید چراکه این روستا  بین جاده چالوس و جاده سولقان قرار دارد. پیش از رسیدن به سد کرج در جاده چالوس باید وارد مسیر فرعی روستای خوزنکلا شد. پس از حدود پانزده کیلومتر رانندگی یک دوراهی‌ وجود دارد که یکی به خوزنکلا می‌رود و دیگری به روستاهای سیجان و خور منتهی می‌شود؛ توجه کنید که روستای خور بعد از روستای سیجان واقع شده است.

تنگه واشی

تنگه واشی

تنگه واشی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی کشورمان مقصد خوبی برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران محسوب می‌شود؛ تنگه واشی از بهترین ییلاق‌های نزدیک تهران ناجی شما برای فرار از هوای گرم تابستانی خواهد بود. این منطقه با طبیعتی بکر که در نزدیکی شهر فیروزکوه قرار گرفته‌ دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی است که از جمله آن می‌توان به صخره‌های پیچ‌درپیچ، رودخانه خروشان و آبشار ساواشی اشاره کرد. البته برای تماشای آبشار باید از میان دو تنگه واشی و سا عبور کنید.

مسیر دسترسی به تنگه واشی: این تنگه در فاصله ۲۰ کیلومتری فیروزکوه قرار گرفته است. برای رفتن به تنگه واشی در کیلومتر دو جاده فیروزکوه به تهران،‌ باید مسیر فرعی به‌سمت روستای جلیزجند را انتخاب کنید. با ادامه مسیر و گذشتن از روستای جلیزجند به رودخانه‌ای می‌رسید که در طول تنگه واشی جریان دارد و از آبشار ساواشی سرچشمه می‌گیرد.

کن سولقان

کن سولقان

کن سولقان نام دوروستای ییلاقی است در شمال غربی تهران به عنوان مقصد سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران  بسیار مناسب است. اگرچه سفر به این دو روستا در تابستان بسیار دل‌انگیز است؛ اما تماشای منظره‌های پاییزی آن هم یک تجربه رویایی برای شما خواهد بود. مسیر رسیدن به این منطقه خوش‌ آب‌وهوا هم بسیار زیبا و دل‌چسب است شما می‌توانید در طول این مسیر سرسبز از رستوران‌های بین راهی آن هم بازیدد کنید و برای صرف غذا و اختصاص دادن مدتی برای استراحت به آن ها مراجعه کنید. فراموش نکنید تماشای رودخانه کن که در  دره کن سولقان واقع است تجربه شیرین و خاطره‌انگیزی خواهد بود.

مسیر دسترسی به کن سولقان: پس از بلوار کوهسار تهران، جاده‌ای به طول بیست و پنج کیلومتر را در مقابل خود خواهید داشت؛ این جاده از سولقان می‌گذرد و در آخر و به امام زاده داوود ختم می‌شود. این جاده، یک جاده کوهستانی پر پیچ‌وخم اما دارای مناظر طبیعی زیبا است که رانندگی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند و شما را از روستاهای وردیج، سنگان، رندان، طالون، کشار، واریش، علیا عبور می‌دهد.

کلام آخر

قطعا مناطق دیگری هم می‌توانند برای سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران مناسب باشند؛ اما ما در این مقاله تلاش داشتیم تا معروف‌ترین و پرجاذبه‌ترین این مقاصد را به شما همراهان هومسا معرفی کنیم تا در تابستانی گرم و آفتابی کوله‌بار سفری یک روزه ببندید و به هوای خنکای این مناطق ییلاقی نزدیک تهران دل را به جاده بسپارید. اگر شما هم از سفرهای تابستانی یک روزه در اطراف تهران خاطره‌ای دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما و با دیگر همراهان هومسا به اشتراک بگذارید.

یک دیدگاه

  1. از بین موارد بالا من روستای طالقان رو ترجیح میدم علاوه بر ساده بودنش واقعا سرسبز و هوای تمیزی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا