اخبار

سومین جشنواره گیلاس برگزار می‌شود

سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر شهرستان طارم برگزار می‌شود.

به گزارش هومسا، «سومین جشنواره گیلاس» در روزهای پنجشنبه و جمعه 2 و 3 تیرماه جاری در روستای گردشگری ولیدر شهرستان طارم برگزار می‌شود و انواع گیلاس‌های تولید شده در این روستا به فروش گذاشته خواهد شد.

به گفته علی اکبر شرفی معاون گردشگری زنجان، در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره گیلاس در روستاهای شیت و ولیدر شهرستان برگزار نشد که امسال با انجام واکسیناسیون عمومی و اتمام بیماری کرونا این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد،  فرمانداری، شورا و دهیاری در روستای ولیدر شهرستان طارم برگزار خواهد شد.

 

سومین جشنواره گیلاس برگزار می‌شود
سومین جشنواره گیلاس برگزار می‌شود

وی همچنین از اجرای موسیقی فولکلور، پخت آش سنتی، نمایش و فروش لباس محلی و اجرای آیین‌های سنتی دیگر در این جشنواره خبر داد.

جشنواره گیلاس؛فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری روستایی

معاون گردشگری زنجان همچنین تاکید کرد که برگزاری این جشنواره ها در استان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و هر ساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن‌ ها به روستاهای استان سفر می ‌کنند و حضور این حجم از گردشگر در یک منطقه روستایی فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط آفرینی و در نهایت توسعه گردشگری روستایی است.

 

جشنواره گیلاس
سومین جشنواره گیلاس

جشنواره گیلاس برای شناسایی جاذبه‌های توریستی، گردشگری، شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی” صنایع دستی” و محصولات تولیدی کشاورزی از جمله گیلاس با هدف بازاریابی بیش از پیش در این مجموعه برگزار می گردد.

 

روستای ولیدر کجاست؟

روستای ولیدر یکی از روستاهای شهرستان طارم می‌باشد. يخچال‌هاي طبيعی، خصوصيات جغرافيايی و طبيعت بكر این روستا جزو آثار طبيعي كم نظير است. روستای ولیدر در دامنه کوه قرار گرفته و آب هوای معتدلی نسبت به مرکز شهرستان یعنی آب‌بر دارد.

خواص مفید گیلاس برای بدن

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، درمان نقرس و جلوگیری از التهاب، کنترل گواتر مزمن، پیش گیری از سرطان، کاهش درد ماهیچه، تنظیم فشار خون و ضربان قلب، پاکسازی بدن، خون سازی، جلوگیری از رشد تومور، سلامت پوست، محافظت در برابر دیابت از جمله خواص مفید گیلاس برای بدن است.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا