ایران‌ را بگردیمبازارها و مراکز خرید

مراکز خرید ایران که برای خرید بهترین هستند

یکی از لذت‌های سفر خرید کردن است که در فرهنگ ما نیز مرسوم است. مسافران به هنگام بازگشت از سفر برای نزدیکان خود سوغاتی می‌خرند، از صنایع دستی آن شهر دیدن می‌کنند و یادگاری از آن سفر برای خود به خانه می‌برند. اما امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرها بازارهاست که سبک معماری آن به فرهنگ و اقلیم آن منطقه نیز بستگی دارد. از طرفی در ایران بسیاری از شهرهای مرزی و مناطق آزاد مورد استقبال مسافرانی قرار می‌گیرند که خرید مهم‌ترین هدف آن‌ها از سفر به این مناطق است؛ زیرا اقلام موجود در این بازارها وارداتی بوده و مسافران اجناس مورد نیاز خود را با واسطه‌های کمتری تهیه می‌کنند و به همین دلیل قیمت هایی بسیار مناسب دارد. در این مقاله از هومسا قصد داریم تا به معرفی بهترین مراکز خرید ایران برای خریدی ارزان بپردازیم.

1. مراکز خرید در بندر چابهار

چابهار بندری که به دریای عمان و اقیانوس هند دسترسی دارد و لنگرگاه کشتی‌هایی است که از بنادر خارج از کشور در ساحل این بندر کناره گرفته‌اند و به همین دلیل بی‌واسطه‌ترین بازارهای ایران را می‌توان در این شهر یافت.
فصل‌های مناسب برای سفر به چابهار بهار، پاییز و زمستان است زیرا اگر در فصل تابستان به این بندر سفر کنید هوا بسیار گرم و آزاردهنده می‌شود. اگر حتی برای خرید به این بندر سفر می‌کنید و قصد اجاره سوئیت در چابهار را دارید پیشنهاد می‌شود علاوه بر تهیه سوغاتی و گشت و گذار و خرید در بازارهای این شهر به جاهای دیدنی چابهار نیز سری بزنید:

اگر قصد خرید کردن از ارزان‌ترین مراکز خرید چابهار را دارید اسامی زیر را به یاد داشته باشید!

  • مجتمع تجاری ابریشم
  • مرکز خرید پردیس
  • بازار سنتی فجر
  • مجتمع تجاری تیس
  • مرکز خرید صالحیار

مراکز خرید چابهار

2. مراکز خرید در تهران

در پایتخت مراکز خریدی وجود دارد که تنوع بسیار بالا آن‌ها لذت خرید را دوچندان می‌کند. در طبقات فوقانی این مراکز خرید مراکز تفریحی چون شهربازی‌های سر بسته، سالن‌های فودکورت، رستوران‌ها و سینماهای مجهز تعبیه شده است که این مراکز را علاوه بر مرکزی برای خرید به مرکزی برای تفریح تبدیل نموده است.  در ادامه با بهترین مراکز خرید در تهران از نظر پایتخت‌نشینان آشنا خواهیم شد.

مراکز خرید تهران

  • بهترین مراکز خرید در شمال تهران

اگر به تهران سفر می‌کنید یا در پایتخت ساکن هستید، مراکز خرید شمال تهران از بهترین جاها برای تفریح در تهران هستند. با اجاره آپارتمان مبله در تهران در هومسا می‌توانید به مراکز خرید شمال تهران نزدیک‌تر باشید و رفت و آمد خود را آسان کنید و از دردسرهای ترافیک سنگین تهران در امان باشید. نام و آدرس معروف‌ترین مراکز خرید شمال تهران.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران

مرکز خرید ارگ تجریش

آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید پالادیوم

آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف (مشاهده روی نقشه)

• مرکز خرید سانا

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید مدرن الهیه

آدرس: تهران، خیابان الهیه، بلوار آفریقای شمالی، مقابل خیابان گلنار (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید گالریا

آدرس: تهران، ولنجک، کامران، انتهای خیابان سیزدهم شرقی (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید آواسنتر

آدرس: تهران، اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید روشا

آدرس: تهران، نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه، دپارتمان استور روشا (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید تندیس

آدرس: تهران، ضلع شمالی میدان تجریش، خیابان شهید جعفری (مشاهده روی نقشه)

  • بهترین مراکز خرید در شرق تهران

شرق تهران از پرجمعیت‌ترین مناطق تهران است که مراکز خرید آن مورد استقبال اهالی این مناطق قرار گرفته. گشت و گذار در این مراکز خرید از بهترین پیشنهادها برای تهران گردی هستند.

• مرکز خرید تیراژه ۲

آدرس: تهران، اتوبان امام علی جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه مترو مدنی (مشاهده روی نقشه)

• مرکز خرید دنیای نور

آدرس: تهران، بزرگراه رسالت، نبش خیابان کُرد (مشاهده روی نقشه)

• مرکز خرید سون سنتر

آدرس: تهران، نارمک، میدان هفت حوض، نبش رضوان غربی (مشاهده روی نقشه)

  • بهترین مراکز خرید در غرب تهران

در غرب تهران مدرن‌ترین مراکز خرید ایران قرار دارد که تنوع بسیاری داشته و به علت تنوع بالای محصولات نظر بسیاری از سلایق را به خود جلب می‌کند. اجاره سوئیت در تهران و رزرو آنلاین اقامتگاه در غرب تهران به شما کمک می‌کند که با تنوع بسیار بالا خرید خود را انجام دهید.

• مرکز خرید تیراژه 

آدرس: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین تر از پل همت (مشاهده روی نقشه)

• مرکز خرید میلاد نور

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی(مشاهده روی نقشه)

• مرکز خرید بام لند

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند (نمایش روی نقشه)

• مرکز خرید کوروش

آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری خیابان پیامبر مرکزی (نمایش روی نقشه)

• مرکز خرید اپال

آدرس: تهران، بلوار کوهستان، روبروی خیابان درختی (نمایش روی نقشه)

  • بهترین مراکز خرید در مرکز تهران

• مرکز خرید شانزلیزه

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد (نمایش روی نقشه)

بازار بزرگ تهران

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان، بازار تهران (نمایش روی نقشه)

3. مراکز خرید ماکو

شهر ماکو نزدیک‌ترین مرز را به ترکیه دارد که در شمال غربی آذربایجان به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران شناخته شده است. هر ساله بسیاری از گردشگران برای بازدید از بازارچه مرزی ماکو به این شهر سفر می‌کنند. برای اقامت در ماکو و اجاره سوئیت در ماکو از طریق سایت هومسا اقدام کنید تا قبل از رسید به مقصد، برنامه اقامت خود را انجام داده باشید. یکی از امتیازاتی که این شهر برای خرید دارد این است که شاید جزء کمتر شهرهایی باشد که جلوی ورود اجناس چینی گرفته می‌شود و بیشتر محصولات با برند ترک به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند که از مرغوب بودن اجناس و مارک‌هایی که بر آنها وجود دارد؛ این امر کاملا مشهود است. پیشنهاد می‌شود در ماکو همه زمان خود را به خرید کردن اختصاص ندهید و به دیدن جاذبه های گردشگری ماکو نیز بروید.

اجاره آنلاین اقامتگاه در ماکو

4. مراکز خرید ارومیه

در شمال غرب ایران شهر ارومیه شهری مرزی به نام سرو قرار دارد که بازارچه مرزی آن در بین گردشگران مشهور است که هم‌مرز با شهر وان ترکیه است. بسیاری از عمده‌فروشان اصناف مختلف سالی چند بار سفر به ارومیه را برای خرید از این بازارچه تجربه می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به این منطقه را دارید با اجاره سوئیت در ارومیه از سایت هومسا می‌توانید در اسرع وقت بهترین اقامتگاه را اجاره کنید. در ادامه با جاهای دیدنی ارومیه بیشتر آشنا خواهیم شد.

مراکز خرید ارومیه

5. مراکز خرید مهاباد

مهاباد یکی دیگر از شهرهای مناسب برای خرید است که به شما پیشنهاد می‌شود حتما برای یک بار هم که شده سفر به مهاباد را تجربه کنید؛ این شهر که در استان آذربایجان غربی واقع شده است علاوه بر بازارچه‌های بسیار مقرون به صرفه طبیعتی بی‌نظیر دارد. جاذبه‌های گردشگری مهاباد یادگاری است از روزهای بسیار دور تاریخی که تمدن این منطقه را به رخ می‌کشد. بازدید از جاهای دیدنی مهاباد همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد که قصد دارند با یک تیر دو نشان را مورد هدف خود قرار دهند؛ اولی، خریدی مقرون به صرفه و دوم، لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مهاباد. در ادامه به صورت موردی به برخی از پرطرف‌دارترین بازارهای مهاباد اشاره خواهیم کرد.

  • بازار اصغری مهاباد

  • مجتمع تجاری نگین غرب مهاباد

  • بازار تاناکورای مهاباد

  • بازارچه نور مهاباد

مراکز خرید مهاباد

6. مراکز خرید مرزی جلفا

جلفا شهری بسیار زیبا در کنار رودخانه ارس واقع شده است که در 132 کیلومتری تبریز قرار دارد و به عنوان شهری مرزی که محصولات خارجی اصل در آن با تنوع بسیار زیادی مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. در منطقه آزاد ارس بازار برخی از محصولات از جمله؛ لباس‌های ترک، لوازم‌های آرایشی، شوینده‌های خارجی و اسباب‌بازی‌ها بسیار پرطرفدار است. رودخانه ارس علاوه بر این که مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان است موجب شده طبیعت این منطقه نیز طراوت بی‌نظیری بگیرد. پیشنهاد می‌شود که حتما از جاهای دیدنی جلفا دیدن کنید در ادامه به پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری جلفا آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز

7. مراکز خرید بانه

اگر صحبت از نام شهری مرزی به میان آید که از بهترین شهرهای ایران برای خرید است، ناخودآگاه همه ذهن‌ها به سمت بانه می‌رود. این شهر مرزی که در استان کردستان قرار دارد تبدیل شده است به منطقه‌ای معتبر برای خرید کردن محصولاتی که به ایران وارد می‌شود. در سال‌های اخیر این شهر پیشرفت‌هایی کرده است تا آسودگی خرید برای گردشگران فراهم شود و علاوه بر بافت قدیمی؛ بازارها، پاساژها و مراکز خریدی نیز وجود دارد که امکانات بهتری پیدا کرده است. در گذشته افراد بیشتر برای تهیه لوازم برقی و خانگی به این منطقه سفر می‌کردند اما امروزه محصولات متنوعی چون؛ لوازم آرایش، ظرف‌های خارجی و لوازم آشپزخانه، پوشاک و غیره طرفداران بیشتری دارد.

  • مرکز خرید کاندیش

  • مرکز خرید قادری

  • مرکز خرید اربابا

  • پاساژ پاسارگاد

  • پاساژ گلستان

  • پاساژ عزیزی

نکته کلیدی که در خرید از بانه باید در نظر داشته باشید این است که اجناس اصل و تقلبی در بازار زیاد شده که سودجویان درصدد فروش اجناس تقلبی به جای اصل هستند. راهکارهایی برای تشخیص اصل بودن کالا با تقلبی بودن آن وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بازارچه های مرزی ایران 

راهکارهایی برای تشخیص اصل بودن کالا

  1. مقایسه عکس اصلی این محصول که در سایت نمایندگی فروش‌های آن قرار گرفته است با خود محصولی که در بانه قصد خرید آن را دارید.
  2. این فرضیه که با چک کردن کد کالا می‌توانید به اصل بودن آن محصول پی ببرید کاملا اشتباه است، زیرا کد محصول کشورهای همسایه که به بانه آورده شده با کدی که در ایران درج شده است متفاوت بوده و با این قیاس به نتیجه نمی‌رسید!
  3. از مراکزی که از قدیم در بانه مشغول به کارند خرید کنید زیرا هیچ‌گاه اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی زیر سوال نخواهند برد. در ادامه به چند نمونه از این مراکز اشاره خواهیم کرد.

مراکز خرید بانه

8. مراکز خرید قشم

قشم از جزیره‌های بسیار زیبای خلیج فارس است که به علت بودن در منطقه آزاد، اجناس وارداتی بدون واسطه به خریداران فروخته می‌‌شود و به همین علت برخی از محصولات را می‌توان تقریبا 30 درصد ارزان‌تر از شهرهای دیگر ایران خرید کرد. به همین علت بسیاری از گردشگران سفر به قشم را برای خرید انتخاب می‌کنند. علاوه بر مراکز خرید ارزان اقامت در قشم نیز نسبت به دیگر جزیره‌های توریستی خلیج فارس ارزان‌تر است و می‌توان یک سفر اقتصادی را تجربه کرد. پیشنهاد می‌شود در سفر به این جزیره زیبا از جاهای دیدنی قشم حتما دیدن کنید و تفریحات ساحلی جزیره قشم را فراموش نکنید. برای اقامت در قشم در دسترس‌ترین گزینه اجاره ویلا و سوئیت در قشم است. فقط کافیست با تلفن همراه خود هومسا را در گوگل جستجو کنید و بقیه موارد را به هومسا بسپارید.

  • بازار قدیم قشم

  • مرکز خرید ستاره قشم

  • بازار فردوسی قشم

  • بازار بزرگ خلیج فارس

  • بازار پردیس قشم

  • مجتمع تفریحی-تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲

  • مراکز خرید بندر درگهان

  • بازار دو دلفین قشم

  • بازار نخل

  • بازار نور

  • بازارهای قدیم درگهان

اجاره ویلا و سوئیت در قشم

بیشتر بخوانید: مراکز خرید قشم

مراکز خرید قشم

9. مراکز خرید کیش

در هنگام سفر به هرمزگان مگر می‌شود که به عروس جزیره‌های ایران سری نزد با آن ساحل زیبای آرام و زلالی آب خلیج‌فارس که صدف‌ها را هدیه می‌آورد. در سفر به کیش می‌توانید از پاساژهای لوکس جزیره دیدن کنید که هم فال است و هم تماشا و برخی از این مراکز تجاری قیمت‌های بسیار مناسبی دارند و برخی دیگر بسیار گران‌قیمت هستند. بعد از این که خریدی عالی را تجربه کردید به ساحل زیبا بیایید و در یکی از کافه‌رستوران‌های ساحلی کیش استراحت کنید و یا با تفریحات جزیره کیش هیجان را چاشنی سفر خود کنید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل و آدرس این مراکز، به مقاله ی مراکز خرید کیش مراجعه کنید.

  • مرکز خرید دامون کیش

  • بازار مروارید کیش

  • بازار پردیس یک کیش

  • بازار پردیس دو کیش

  • بازار ونوس کیش

  • بازار سارینا یک کیش

  • بازار دیپلمات کیش

  • بازار مرکز تجاری کیش

  • بازار زیتون کیش

  • بازار مریم کیش

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش

مراکز خرید کیش

کلام آخر

در این مقاله سعی در معرفی شهرهایی داشتیم که در لب مرز و در هر نقطه‌ای از ایران استقبال بسیاری از آنها شده است و مردم برای خرید محصولات مورد نیازشان به این مناطق سفر می‌کنند. امیدواریم توانسته باشیم گامی کوچک برای شما برداشته باشیم تا لذت خریدی به صرفه و درجه یک را تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین مراکز خرید ایران کدامند؟

مراکز خرید در بندر چابهار، مراکز خرید در تهران، مراکز خرید ارومیه، مراکز خرید مهاباد، مراکز خرید بانه، مراکز خرید قشم، مراکز خرید کیش و…

‫4 دیدگاه ها

  1. از نظر من بهترین مرکز خریدی که تاحالا رفتم در شهر بندر انزلی منطقه ازاد کاسپین بود اگر تواون منطقه هم اقامتگاه باشه خیلی خوبه

    1. سلام.
      کنار منطقه آزاد ،پلاژهای ساحل جفرود جهت کرایه وجود دارد
      همچنین روبروی منطقه آزاد روستاهایی هست که منزل اجاره ای وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا