اخبار

ضرغامی:گلستان می‌تواند در توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه نقش‌آفرینی کند

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با تاکید براینکه یکی از راه‌های توسعه و تعمیق روابط گردشگری، توسعه این صنعت با کشورهای همسایه از طریق مرز زمینی است، عنوان کرد:استان گلستان نیز می‌تواند در این‌باره نقش‌آفرینی داشته باشد و از مسیر و خط زمینی برای بهبود و توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه بهره ببرد.

به‌گزارش هومسا، سید عزت‌الله ضرغامی روز گذشته دوشنبه ۳۰ خرداد ماه در دیدار با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان که در محل دفتر وزیر میراث‌فرهنگی در تهران برگزار شد، گفت: با جدیت طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با این وزارتخانه را در استان مهمی مثل استان گلستان پیگیری خواهیم کرد.

دیدار  ضرغامی با استاندار گلستان
دیدار ضرغامی با استاندار گلستان

نقش استان گلستان در توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه

وب با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری زمینی با کشورهای همسایه بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه و تعمیق روابط گردشگری، توسعه این صنعت با کشورهای همسایه از طریق مرز زمینی است. در همین رابطه راه‌اندازی خط تهران – تاجیکستان به صورت زمینی با هدف توسعه گردشگری می‌تواند کمک خوبی به توسعه و رونق گردشگری ایران با کشورهای همسایه کند. استان گلستان نیز می‌تواند در این‌باره نقش‌آفرینی داشته باشد و از مسیر و خط زمینی برای بهبود و توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه بهره ببرد.

ارائه خدمات و امکانات شایسته به گردشگران در استان گلستان، توسعه گردشگری دریایی با توجه به اختصاص سوخت یارانه‌ای به قایق‌ها و کشتی‌های کروز از دیگر مسائلی بود که ضرغامی در دیدار با استاندار گلستان به آن‌ها تاکید کرد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین به مصوبات سفر قبلی خود و رییس جمهوری به استان گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: مصوبات این سفر با هدف توسعه همه‌جانبه استان باید به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

اختصاص ۱۱۰۰میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهوری به استان گلستان

پیش‌تر رسول فلاحت در نشست پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان گفته بود: در سفر ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۱۰۰میلیارد ریال برای حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مصوب شد.

سفر رئیس‌جمهوری به استان گلستان
سفر رئیس‌جمهوری به استان گلستان

وی همچنین در این نشست عنوان کرد: که در مجموع ۱۱۰۰میلیارد ریال در قالب ۵۵ پروژه در سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان به حوزه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصوب شد،از این میزان اعتبار مصوب در سفر رئیس جمهور به استان، تاکنون مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های استان تخصیص یافته است.

رییس جمهور 13 اسفند ماه سال 1400 به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، گردشگری، زیربنایی و عمرانی، گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم به استان گلستان سفر کرد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا