ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنی

جاهای دیدنی سرعین و دلیل شهرت جهانی آن!

سرعین را همه به عنوان شهر چشمه های آبگرم می شناسیم، چشمه هایی که از دل زمین سربرآورده اند و خواص درمانی فوق العاده ای دارند. هر سال خصوصا در ماه های گرم سال، تعداد زیادی گردشگر به این شهر می روند تا از چشمه های آبگرم آن دیدن کنند و تنی به آب بزنند. می توان گفت که عمده ی جاهای دیدنی سرعین را آبگرم های طبیعی تشکیل می دهند.

این شهر در سی کیلومتری اردبیل واقع شده است و در فرهنگ فارسی نام سرعین به معنای سرچشمه است. جدا از چشمه های درمانی ای که این شهر دارد، مکان های دیدنی فوق العاده ای دارد که هنگام سفر به سرعین حتما باید به آن سر بزنید.

1. آبگرم گاومیش گلی

اول از همه به سراغ معروف ترین آبگرم سرعین می رویم. آبگرمی که به عنوان پر آب ترین چشمه معدنی شناخته شده است. ترکیبات آب این آبگرم برای درمان بیماری های عمومی، دردهای روماتیسمی و بیماری های که مربوط به سیستم حرکتی و حتی برخی بیماری های قلبی می شود، مفید است که از لحاظ علمی هم ثابت شده است. آب این چشمه ترش مزه است و بوی خاصی دارد. آبگرم گاومیش گلی به صورت دائمی جوشان و در جریان است.

2. آب درمانی رویال پارک سرعین

مجتمعی در سرعین تاسیس شده است که امکانات رفاهی از جمله استخرهای سر پوشیده، سونا بخار و خشک، جکوزی، استخر کودکان، سالن بدنسازی، وان های اختصاصی و رستوران شاندیز رویال را داراست. این مجموعه اولین عضو ایرانی در اتحادیه آب های درمانی دنیا است. آبگرم این مجموعه از چشمه سحرآمیز گاومیش گلی ناشی می شود که معروفیت آن به دلیل جذب سریع املاح از طریق پوست است.

آب درمانی در کوه سبلان و سرعین

3. چشمه گورگور

یکی از معروف ترین چشمه های منطقه سبلان چشمه گورگور است. این چشمه در دره آلوارس واقع شده است. این چشمه در حدود 12 متر ارتفاع دارد و یکی از مناطق زیبا و جذاب در دامنه کوه سبلان است. وجود یخچال های طبیعی و چشمه های آبگرم و سرد به جذابیت این منطقه کمک کرده است.

چشمه گوگور سرعین

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اردبیل

4. دره گلستان (دره الوارس)

دره گلستان یکی از زیباترین دره های ایران و خصوصا سرعین است. به این دره، دره الوارس هم گفته می شود و در شرق کوه سبلان قرار گرفته است. این دره یکی از چشمه های پر آب در سرعین است و به دلیل داشتن یخچال های طبیعی و چمنزارهای زیبا و گلزارهای رنگارنگ، مکان مناسبی برای گردشگران و طبیعت گردان است.

مکان دیدنی دره گلستان در شهر سرعین

5. پیست اسکی الوارس

پیست اسکی الوارس در دامنه های کوه سبلان است. این پیست از نظر وسعت، بزرگ ترین پیست اسکی در کشور است و به دلیل وجود برف در این منطقه، برای 8 ماه قابل استفاده است. در این پیست تله سیژ هم قرار داده شده است تا اسکی بازان راحت تر بتوانند به بالای پیست برسند. در نزدیکی پیست جاده آسفالت وجود دارد و یک لاین اسکی آموزشی هم برای تازه کاران در نظر گرفته شده است.

پیست اسکی الوارس در سرعین

6. آبشار ورگه سران

یکی از مکان های دیدنی در سرعین که به راحتی می توانید زیر سایه درختان دراز بکشید و از صدای آب لذت ببرید، آبشار ورگه سران است. این آبشار در دامنه های سرسبز سبلان قرار دارد و یکی از بکرترین مناطق سرعین است.

آبشار ورگه سران

7. مجتمع آب درمانی قیه سویی

یکی از مجتمع درمانی های معروف به همراه هتل 5 ستاره، آب درمانی مدرن قیه سویی است. این مجموعه استخرهای آب درمانی برای بزرگسالان، استخر آب سرد، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن ماساژ و استخر نمکی دارد.

خواص درمانی قیه سویی

  • درمان بیماری های حرکتی مانند رمانتیسم، بیماری های مفصلی، آرتروز و دیسک کمر و گردن
  • باز کننده رگ های خونی
  • درمان بیماری های قلب و عروق
  • درمان بیماری های تنفسی مانند آسم و سل و از بین برنده عفونت های مجاری تنفسی
بیشتر بخوانید: دریاچه نئور

8. دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران

یکی از جالب ترین مکان های دیدنی سرعین ، دهکده صخره‌ای و باستانی ویند کلخوران است. این دهکده از خانه سنگی تشکیل شده است که در 5 کیلومتری جنوب غربی سرعین واقع شده است. این دهکده یکی از پدیده های معماری باستانی و تاریخی کم نظیر است که هر ساله مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گیرد. یکی دیگر از جذابیت های این روستا، دخمه های سنگی است که در دل کوه و به دست انسان ساخته شده‌اند. روی دیواره های این غارها نقوشی دیدنی حکاکی شده است.

دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران

9. تپه باستانی آناهیتا

یکی از مکان های دیدنی تاریخی در غرب شهر سرعین ، تپه باستانی آناهیتا است که پس از کند و کاوهای زیادی که در این منطقه انجام شد، اشیا و سفالینه های زیادی در این منطقه کشف شد که بر اساس تخمین باستان شناسان، قدمت آن ها به دوره هزاره اول و دوم قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی سرعین کدامند؟

آبگرم گاومیش گلی، آب درمانی رویال پارک سرعین، چشمه گورگور، دره گلستان، پیست اسکی الوارس، آبشار ورگه سران، مجتمع آب درمانی قیه سویی، دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران، تپه باستانی آناهیتا و…

یک دیدگاه

  1. اطلاعات مقاله واقعا جامع بود من فقط خواستم بگم اینها رو تجربه کنید که ضرر نمیکنید
    چشمه گورگور
    پیست اسکی الوارس
    آبشار ورگه سران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا