ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنیشمال

جاهای دیدنی محمود آباد ؛ از پارک ساحلی تا تالاب سرخرود

یکی از شهرهای توریستی و گردشگری در شمال ایران، شهر محمود آباد است که طبیعت بکر و ساحل زیبای آن، بسیار خارق‌العاده است. این شهر پارک‌های ساحلی و  جاهای دیدنی زیادی دارد. گردشگران زیادی هرساله به این منطقه سفر می‌کنند.

آب‌وهوای مطبوع محمود آباد و شرایط جغرافیایی خاص آن که هم دریا و هم طبیعت بکر را در خود جای داده است، باعث شده تا هر ساله و در فصول مختلف، گردشگران زیادی به این شهر مسافرت کنند و از زیبایی های آن لذت ببرند. در این شهر شما می توانید آرامش را در کنار ساحل تجربه کنید یا در طبیعت قدم بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. محمود آباد از محبوب‌ترین شهرهای توریستی استان مازندران است. اگر قصد سفر به مازندران و محمود آباد را دارید حتما قبل از سفر مقاله راهنمای کامل سفر به مازندران را مطالعه کنید.

پارک ساحلی شهرداری

پارک ساحلی شهرداری

یکی از مراکز تفریحی و جاهای دیدنی محمود آباد ، پارک ساحلی شهرداری است که هم فضای سرسبزی دارد و هم یک استراحتگاه مناسب برای گردشگران و طبیعت‌گردان محسوب می‌شود. این پارک علاوه بر این که یک محیط طبیعی زیبایی دارد، دارای شهربازی، کافی‌شاپ، فضای سبز و مکان‌های مشخص شده برای شنا است. اگر به محمود آباد سفر کردید، فراموش نکنید که پارک ساحلی شهرداری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اقامت، استراحت و تفریح شما باشد.

آدرس پارک ساحلی شهرداری: مازندران، محمود آباد، ورودی شهر از سمت فریدون کنار.

پارک ساحلی ملت

پارک ساحلی ملت

پارک ساحلی ملت به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی محمود آباد، یک مکان مناسب برای انواع تفریحات ساحلی به شمار می‌رود. انجام تفریحاتی مثل قایق سواری و شنا در یک محدوده حفاظت شده؛ وجود آلاچیق‌ها، زمین بازی کودکان، رستوران و سرویس‌های بهداشتی از جمله امکانات این پارک ساحلی است. این پارک زیبا و دیدنی است و شما می توانید آرامش را در یک محیط طبیعی تجربه کنید. قدم زدن درمیان فضای سبز گسترده با پوشش گیاهی متنوع این پارک ساحلی و تماشای غروب افتاب تجربه‌ای به یادماندنی برای شما خواهد بود.

آدرس پارک ساحلی ملت: استان مازندران، محمود آباد، بین خیابان بسیج و خزر.

روستای کلوده

روستای کلوده

یکی از روستاهای پرجمعیت که از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی محمود آباد به‌شمار می‌رود، روستای کلوده است. نام این روستا از کلوخده آمده است که در واقع کلوخ واحد پول آن زمان بوده است و چون این روستا از جهت داشتن منابع طبیعی در رفاه کامل بوده، به کلوخده معروف شده است. این روستا تمام امکانات رفاهی همچون انواع صنوف و مغازه ،ها، پارک بازی، سالن ورزشی، بانک، درمانگاه، مسجد  و… را دارا است. اگر به محمودآ باد سفر کردید حتما به روستای کلوده سر بزنید و از طبیعت بکر و آرامش این روستا لذت ببرید. وسط سه شهر آمل، محمود آباد و چمستان قرار گرفته است و مغازه­های تجاری زیادی دارد به عنوان شاه راه تجاری منطقه شناخته شده است. این روستا به‌دلیل اینکه درمیان سه شهر آمل، محمود آباد و چمستان واقع شده، به‌عنوان شاه راه تجاری منطقه شناخته می‌شود.

اگر در محرم به این روستا سفر کنید، می‌توانید آیین پیر علم کلوده را از نزدیک ببینید. این مراسم سابقه ای 300 ساله دارد و تا کنون گردشگران زیادی  به این منطقه رفته اند تا این مراسم را تماشا کنند.

آدرس روستای کلوده: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، بخش مرکزی، دهستان اهلمرستاق جنوبی، روستای کلوده

اجاره آنلاین ویلا در محمود آباد

دریاچه آزادمون

دریاچه آزادمون

یکی از روستاهای زیبا و بکر که در فاصله سه کیلومتری محمود آباد قرار گرفته است، روستای آزادمون است. این روستا یکی از جاهای دیدنی محمود آباد است و دارای یک دریاچه زیبا با همین نام است. زیبایی و چشم انداز این دریاچه بسیار خیره‌کننده است و یکی از مکان‌های پر رفت‌وآمد و مورد استقبال گردشگران و مسافران است. آب بندان، دریاچه و استخر شهدای ازجمله دیگر جاذبه‌های این روستا است. اگر به محمود آباد سفر کردید حتما به این روستای دنج سر بزنید و از زیبایی و طبیعت بکر دریاچه آن لذت ببرید.

آدرس دریاچه روستای آزادمون: روستای مازندران، محمود آباد، جاده آمل، خط آزادمون، روستای آزادمون

امامزاده قاسم محمود آباد

امام زاده قاسم محمودآباد

امامزاده قاسم یکی از اماکن مذهبی محمود آباد، یکی از جاذبه‌های گردشگری و پر مسافر این شهر محسوب می‌شود.امام زاده قاسم از دیرباز به‌عنوان یک مکان معنوی و مقدس مورد احترام مردم محمود آباد بوده و به‌‌عنوان یکی از جاهای دیدنی محمود آباد مورد توجه گردشگران نیز بوده است. این زیارتگاه که محلی برای دعا کردن برای مردم محمود آباد محسوب می‌شده در مسیر در مسیر زائرین امام رضا (ع) قرار داشته و این مهم بر اهمیت آن افزوده است. اگر به محمود آباد سفر کردید، می‌توانید برای زیارت این آستانه مبارکه به مرکز شهر مراجعه کنید.

آدرس امام زاده قاسم محمود آباد: استان مازندران، محمود آباد، مرکز شهر

تالاب سرخرود

تالاب سرخرود

اگر به محمود آباد سفر کردید از تماشای تالاب سرخرود در منطقه‌ای سرسبز و بکر غافل نشوید. این تالاب در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز محمود آباد و در میان شالیزارها، میزبان گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر است. محیط اطراف این تالاب برای کمپ و طبیعت‌گردی مناسب است و شما می‌توانید در اطراف این تالاب به گشت‌وگذار و تماشای طبیعتی سرسبزو بکر مشغول شوید. تالاب سرخرود از جاهای دیدنی محمود آباد است با طبیعتی زیبا و مناظری خارق‌العاده هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. البته اگر اهل کمپ کردن نیستید و استراحت در اقامتگاه را ترجیح می‌دید، می‌توانید از طریق سایت هومسا برای اجاره ویلا و سوئیت در سرخرود اقدام کنید.

آدرس تالاب سرخرود: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، بخش سرخرود، تالاب سرخرود

تپه های باستانی سرخرود

تپه های باستانی سرخرود

تپه‌های باستانی سرخرود یا تپه‌های فلاکتی، دو تپه قدیمی و تاریخی است که با وسعتی در حدود ۳,۰۰۰ متر مربع، در فاصله تقریبی چهار کیلومتری  ساحل سرخرود قرار گرفته‌ است. به گفته باستان‌شناسان این تپه‌های باستانی مربوط به به دوره‌های اشکانیان و ساسانیان بوده و تا زمان قاجار کاربری نظامی داشته است. لازم به ذکر است که این تپه‌های باستانی  در سال ۱۳۹۰ در فهرست میراث آثار ملی ایران به ثبت رسید. اگر علاقه‌مند به تاریخ و باستان‌شناسی هستید، در سفر خود به محمود اباد حتما از این تپه‌های باستانی دیدن کنید. گنجاندن برنامه بازدید از یک میراث تاریخی درمیان سفری که باهدف طبیعت‌گردی آغاز می‌شود، می‌تواند سفر شما را از یک‌رنگی و یک‌نواختی دور کند و تجربه‌ای پربار تر برای شما رقم بزند.

آدرس تپه‌های باستانی سرخرود: استان مازندران، شهر محمودآباد، جنوب سرخ رود، تپه‌های باستانی سرخ رود (قلاکتی).

جنگل بونده

جنگل بونده

جنگل بونده در نزدیکی روستای بونده و در 20 کیلومتری محمود آباد واقع شده است و خنکی و شرجی نبودن آن باعث شده بسیاری از گردشگران برای فرار از شلوغی به تماشای مناظر سبز و خارق‌ا‌لعاده این جنگل پناه ببرند. پوشش متراکم گیاهی این جنگل درکنار اینکه باعث ایجاد هوایی خنک و معتدل شده، طبیعتی خارق‌العاده فراهم آورده تا با جامه‌ای سبز و یک‌دست در چشم میهمانان خود دل‌ربایی کند. این جنگل با دارا بودن گونه‌های متنوع گیاهی مقصد مناسبی برای گردشگران است و در میان جاهای دیدنی محمود آباد یکی از نقاط گردشگری با اهمیت است.

آدرس جنگل بونده: مازندران، محمودآباد، روستای بونده

پارک جنگلی تشبندان

جنگل تشبندان

پارک جنگلی تشبندان، یکی دیگر از جاهای دیدنی محمودآباد به شمار می‌رود که در دهستان اهلم رستاق و در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد واقع شده است. این پارک جنگلی، یک منطقه جنگلی حفاظت شده است که گونه‌های متنوعی از درختان هیرکانی شمال را در خود جای داده است. دم زدن در این جنگل و تماشای مناظر سرسبزو زیبا برای هر گردشگری دل‌نشین و جذاب است؛ البته تفریحات پارک جنگلی تشنبندان به همینجا ختم نمی‌شود و گردشگران می‌توانند از دوچرخه‌سواری، عکاسی و پیک‌نیک لذت ببرند.

آدرس پارک جنگلی تشبندان: استان مازندران، محمودآباد، جاده آمل نرسیده به کلوده ، با فاصله ده کیلومتر از مرکز شهر.

بهترین زمان سفر به محمود آباد

محمود آباد مانند دیگر شهرهای شمالی در فصل تابستان آب‌وهوای شرجی دارد و این موضوع ممکن است گردشگران را کمی آزار دهد. بنابراین شما می‌توانید فصل بهار، پاییز و حتی شهریورماه را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. اگر هم با هوای سرد و بارش مستمر باران مشکلی ندارید در فصل زمستان هم می‌توانید به محمود اباد سفر کنید.

مسیر دسترسی به محمود آباد

برای سفر به محمود اباد از طریق جاده فیروزکوه باید از محله تهرانپارس واقع در  شرق تهران، وارد جاده دماوند شوید و پس از رد کردن شهرهای پردیس، رودهن و بومهن وارد جاده فیروزکوه به قائم‌شهر شوید. مسیر دیگری که برای رفتن به محمود آباد می‌توانید در پیش بگیرید، جاده هراز است. شما می‌توانید از همان شهر بومهن مسیر  امام زاده هاشم را در پیش بگیرید و در جاده تهران به آمل حدود ۲۰۰ کیلومتر تا آمل را طی کنید تا سپس راهی محمود اباد شوید.

اقامت در محمود آباد با هومسا

محمود آباد یکی از شهرهای پر طرفدار شمال ایران است و مسافران زیادی که به شمال سفر می‌کنند، این شهر را برای اجاره ویلا و سوئیت انتخاب می‌کنند. این شهر هم به ساحل و هم به جنگل نزدیک است و سوئیت یا اقامتگاه‌هایی که در آن وجود دارد، دارای تنوع هستند. از اقامتگاه بوم‌گردی گرفته تا لوکس‌ترین ویلا با پیشرفته‌ترین امکانات را می توانید در این شهر پیدا کنید. محمود آباد یکی از محبوب ترین شهرهای شمال برای اقامت است و به همین دلیل تعداد ویلاها و خانه ها برای اجاره در این شهر زیاد است و شما می‌توانید بر اساس معیارهای خود همچون امکانات ویلا، متراژ ویلا، چشم انداز آن و تعداد اتاق خواب‌ها و قیمت اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

محمود آباد یکی از معروف‌ترین شهرهای شمالی کشور، از مقاصد محبوب گردشگران داخلی است. محمود آباد با دارا بودن کلی جاهای دیدنی، به‌دلیل نزدیکی به تهران در میان پایتخت نشینان دارای محبوبیت زیادی است و توانسته مقصدی دائمی برای تعطیلات تهرانی‌ها باشد. محمود آباد با جاهای دیدنی متنوع طبیعی و تاریخی، آب‌وهوای مناسب و مناظر خارق‌العاده و سرسبزی که دارد عنوان یکی از شهرهای گردشگری پرطرفدار را دریافت کرده است و سفر به آن تجاربی رویایی برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگرچه اشاره به تمام جاهای دیدنی محمود آباد در یک مقاله از حوصله خواننده خارج می‌شود و ما تلاش کردیم در این مقاله صرفا به معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر اشاره کنیم. اگر شماهم از سفر به محود آباد و جاهای دیدنی آن خاطره یا تجربه‌ای دارید، با ما و با همراهان هومسا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی محمود آباد کدامند؟

پارک ساحلی شهرداری، پارک ساحلی لاله، پارک ساحلی ملت، روستای کلوده، دریاچه آزادمون، امامزاده قاسم محمود آباد و…

یک دیدگاه

  1. پارک ساحلی شهرداری میتونم به جرات بگم استراحتگاه باصفائی برای استراحت بین راهی و تفریح کوتاه مدته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا