ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیشمال

مجموعه تفریحی نمک آبرود ؛تجربه‌های مهیج در دل طبیعت

نمک آبرود، شهرکی تفریحی در ۱۲ کیلومتری چالوس در استان مازندران است. مجموعه تفریحی نمک آبرود، یکی از مراکز تفریحی نسبتا جدید در شمال کشور بوده که در یکی از زیباترین و خوش آب‌وهواترین مناطق استان مازندران ساخته شده است. این مجموعه به مساحت ۶۵۰ هکتار فضایی فوق‌العاده برای لذت بردن از مناظر زیبای جنگل‌ها و کوه‌های نوار شمالی کشور ایجاد کرده است. گردشگران می‌توانند با استفاده از تله‌کابین نمک آبرود، زیبایی این مناظر فوق‌العاده جذاب را در ذهن خود ثبت کنند. تله‌کابین نمک آبرود از جمله محبوب‌ترین مراکز تفریحی این شهرک محسوب می‌شود و در طول سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. در این مطلب از هومسا می‌خواهیم با مجموعه تفریحی نمک آبرود ، امکانات و حال‌وهوای آن بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تله‌کابین نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود

نمک آبرود شهرکی تفریحی در بین شهرهای تنکابن و چالوس است و از مرکز شهر تهران تقریبا ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی این مجموعه، نزدیک بودن آن به شهر تهران و شهرهای استان‌های همجوار و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر استان گیلان، باعث شده این مجموعه به یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی شمال کشور تبدیل شود. طرح توسعه، طراحی مجموعه و سپس احداث و بهره‌برداری از این مجموعه در اواسط دهه ۶۰ آغاز شد. هدف از ایجاد مجموعه نمک آبرود ایجاد یک مرکز اقامتگاهی-تفرجگاهی و همچنین جذب بخشی از جمعیت شهرستان‌های چالوس و نوشهر بود.

حالا با گذشت نزدیک به ۳۰ سال از آغاز این طرح، مجموعه نمک آبرود به یکی از مراکز تفریحی اصلی کشور تبدیل شده است و در بین مسافران شمال کشور طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نوشهر

معرفی بخش های مختلف مجموعه تفریحی نمک آبرود

این مجموعه دارای بخش‌های مختلف و جذابی است. پس اگر علاقه‌مند به هیجان و طبیعت‌گردی آن هم در یک فضای منحصربه‌فرد هستید، بهتر است ابتدا با تمام امکانات مجموعه نمک آبرود آشنا شوید.

تله کابین نمک آبرود

نمک آبرود

تله‌کابین نمک آبرود یکی از بخش‌های اصلی و درحقیقت هسته مرکزی مجموعه تفریحی-ویلایی نمک آبرود است. این تله‌کابین دارای دو لاین مجزا است و هریک از لاین‌ها مسافت، سرعت و در نهایت ارتفاع مقصد متفاوتی دارند. بنابراین شما تعیین می‌کنید که در تله‌کابین نمک آبرود چه سطحی از هیجان را تجربه کنید. لاین اول دارای ۴۲ کابین ۴ نفره است که پس از طی مسیری ۲۱۰۰ متری در ارتفاع ۱۰۵۰ متری در نهایت به کوه مدوبن می‌رسد.

لاین دوم تله کابین نمک آبرود دارای ۳۵ کابین ۶ نفره است که سرعت بیشتری نسبت به لاین اول دارد، اما در ارتفاع ۷۰۰ متری حرکت می‌کند و در نهایت با طی ۱۷۰۰ متر، به کوه دیوحمام خواهد رسید. هر دو کوه، دارای مناظری فوق‌العاده از بخش جنوبی نمک آبرود هستند و گردشگران با رسیدن به مقصد، می‌توانند از زیبایی خیره‌کننده جنگل‌ها و کوه‌های البرز لذت ببرند. هوای تازه و پاک، سکوت و آرامش فضا بعد از یک سفر کوتاه، آن هم در ارتفاعات، قطعا تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان خواهد شد.

سایت پرواز نمک آبرود

اگر اهل ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز هستید و با ارتفاع هم مشکلی ندارید، می‌توانید سری به سایت پرواز نمک آبرود بزنید. در اینجا مسافران می‌توانند پرواز با پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد را تجربه کنند. آموزش‌های لازم برای استفاده از هریک از این وسایل به مسافران داده می‌شود و پرواز نیز با همراهی یک فرد باتجربه انجام خواهد شد. شما می‌توانید در سایت پرواز نمک آبرود پروازی فراموش‌نشدنی بر فراز دریای خزر و جنگل‌های شمال را تجربه کنید.

پیست دوچرخه سواری نمک آبرود

اگر به دوچرخه سواری علاقه‌مند هستید، باز هم در مجموعه تفریحی نمک آبرود می‌توانید فعالیت مورد علاقه خود را انجام دهید. در اینجا تعداد زیادی دوچرخه وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی کشور رکاب بزنید و از هوای تازه، سکوت، آرامش و زیبایی محیط اطراف خود لذت ببرید. دوچرخه سواری در نمک آبرود یکی از کم‌هزینه‌ترین و در عین حال انرژی‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید.

زیپ لاین نمک آبرود

نمک آبرود

یکی دیگر از بخش‌های جذاب مجموعه تفریحی نمک آبرود، زیپ لاین آن است. افرادی که دوست دارند از زیپ لاین مجموعه استفاده کنند، ابتدا باید با تله‌کابین نمک آبرود به سایت مربوطه بروند و سپس از آنجا سفر کوتاه ماجراجویانه خود را شروع کنند. زیپ لاین شامل دو سایت آغاز و پایین در دو نقطه دور از هم است. این دو سایت از طریق کابل‌های ضخیم و مقاوم به هم وصل می‌شوند. افراد با استفاده از تجهیزات مخصوص و ایمن، از طریق این کابل بین دو سایت جابجا می‌شوند، در این قسمت تفریحی کم‌وبیش شبیه به تله‌کابین اما هیجان‌انگیزتر را تجربه خواهید کرد. اگر دوست دارید مناظر جنگلی را از ارتفاع چند صد متری آن هم به صورت آزاد و بدون هیچ محفظه و کابینی ببینید و هوای تازه و خنک جنگلی را وارد ریه‌هایتان کنید، حتما سری به زیپ لاین نمک آبرود بزنید.

پینت بال نمک آبرود

اگر اهل ورزش‌های دسته جمعی و مهیج هستید، پینت بال نمک آبرود را از دست ندهید. این مجموعه، بزرگترین پیست پینت بال در فضای باز کشور است. فضای پیست در حقیقت بخشی از جنگل است و به این ترتیب بازیکنان می‌توانند تجربه جالبی از بازی در چنین فضایی برای خود بسازند. تمام افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند در بازی پینت بال شرکت کنند. در این بازی، افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند و هر تیمی که زودتر بتواند پرچم خود را به انتهای زمین ببرد، برنده خواهد شد.

پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود

یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار مجموعه تفریحی نمک آبرود، پیست موتور چهارچرخ آن است. با استفاده از موتورهای این مجموعه می‌توانید در طبیعت زیبای نمک آبرود سرعت و هیجان را تجربه کنید. استفاده از موتور ۴ چرخ یا ATV نیاز به مهارت زیادی ندارد. پیش از سوار شدن بر موتورها، آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد و سپس با استفاده از تجهیزات ایمنی لازم، مثل کلاه کاسکت، می‌توانید گردش خود را آغاز کنید.

کارتینگ نمک آبرود

نمک آبرود

اگر اهل هیجان از جنس سرعت هستید، حتما سری به کارتینگ نمک آبرود بزنید. اینجا تنها پیست کارتینگ کشور است که دارای بخش ویژه برای نوجوانان است. بنابراین نوجوانان هم می‌توانند هیجان رانندگی آن هم با سرعت زیاد را تجربه کنند. کارتینگ نمک آبرود دارای دو بخش مجزا ویژه نوجوانان و بزرگسالان است. بخش نوجوانان دارای ۲۰۰ متر وسعت و ۵ دستگاه کارت و بخش بزرگسالان نیز دارای ۶۰۰ متر وسعت و ۱۰ دستگاه کارت است. مهم نیست که رانندگی بلد هستید یا نه، کار با این ماشین‌ها اصلا کار سختی نیست. ضمن اینکه قبل از ورود به پیست، در یک کلاس آموزشی کوتاه به تمام افرادی که قصد کارتینگ دارند آموزش‌های لازم داده می‌شود. بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید از کارت‌های این مجموعه برای ثبت یک تجربه هیجان‌انگیز و فوق‌العاده استفاده کنید.

پل معلق نمک آبرود

حتما در فیلم‌های هیجان‌انگیز صحنه‌های دلهره‌آور عبور از پل‌های معلق در میان جنگل‌های مه‌آلود را دیده‌اید. می توانید دقیقا همین تجربه را در مجموعه تفریحی نمک آبرود داشته باشید. عبور از پل معلق نمک آبرود یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌توانید در این مجموعه آن را تجربه کنید. کافی است با لاین دوم تله‌کابین نمک آبرود به کوه دیو حمام بروید. پل در ارتفاع زیادی قرار دارد و درست در میان انبوه درختان جنگلی ساخته شده و عبور از روی آن می‌تواند بسیار مهیج باشد.

سینما سه بعدی نمک آبرود

نمک آبرود یک مجموعه عالی برای تجربه انواع تفریحات هیجان‌انگیز است. در سینما سه بعدی نمک آبرود می‌توانید همانطور که روی صندلی خود نشسته‌اید، به مهیج‌ترین سفرهای مجازی بروید و هیجان را به شکلی دیگر تجربه کنید.

مجموعه تفریحی آکوالیون نمک آبرود

اگر خودتان یا کودکان‌تان به حیوانات علاقه‌مند هستید، مجموعه تفریحی آکوالیون نمک آبرود می‌تواند جای جالبی برایتان باشد. در این مجموعه می‌توانید با دیدن حیوانات دریایی چند دقیقه‌ای سرگرم شوید.

سورتمه نمک آبرود

نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود یکی دیگر از این بخش‌های تفریحی این مجموعه است. این سورتمه با ریلی به طول ۱۲۵۰ متر، طولانی‌ترین سورتمه کشور است. ۵۶ دستگاه سورتمه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت گردشگران را در دل جنگل و در میان کوه‌ها می‌گردانند و تجربه‌ای بی‌نظیر از یک تفریح جذاب و طبیعت‌گردی منحصربه‌فرد در ذهن‌شان ثبت می‌کند.

نمایشگاه حیوانات تاکسیدرمی نمک آبرود

باز هم اگر به حیوانات علاقه‌مند هستید و دوست دارید انواع پرندگان و حیوانات مختلف را از نزدیک مشاهده کنید، می‌توانید سری به نمایشگاه حیوانات نمک آبرود بزنید. در این نمایشگاه تعداد زیادی از حیوانات و پرندگان مختلف به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید گردشگران قرار گرفته‌اند. این بخش از مجموعه تفریحی نمک آبرود نیز می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار جالب و در عین حال آموزنده باشد.

شهر بازی نمک آبرود

در شهر بازی نمک آبرود تمام اعضای خانواده، از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند بازی‌های مختلفی را امتحان کنند. از تاب زنجیری گرفته تا ترامپولین و مری گو روند، می‌توانید هر وسیله جذاب و مهیج یک شهر بازی را در اینجا ببینید.

مجموعه تیراندازی نمک آبرود

اگر به تیراندازی علاقه‌مند هستید و دوست دارید آن را در یک فضای امن و استاندارد تجربه کنید، می‌توانید سری به مجموعه تیراندازی نمک آبرود بزنید. در اینجا این امکان را دارید که انواع شکل تیراندازی، مثل تیراندازی با کمان و تیراندازی با تفنگ را تجربه کنید. در این مجموعه امکانات لازم برای تیراندازی وجود دارد، اما اگر خودتان صاحب تفنگ شکاری هستید، می‌توانید از تفنگ شخصی هم استفاده کنید. علاقه‌مندان می‌تواند در کلاس‌های آموزشی کوتاه مجموعه نیز شرکت کنند.

سایر بخش های تفریحی مجموعه نمک آبرود

نمک آبرود

بخش‌هایی که تا اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، تمام بخش‌های تفریحی مجموعه نمک آبرود نبودند و این لیست می‌تواند بسیاری طولانی‌تر باشد. مجموعه ساحلی نمک آبرود، جنگل‌های نمک آبرود، مراکز خرید، تالارها و رستوران‌ها، بخش‌های دیگر مجموعه تفریحی-ویلایی نمک آبرود هستند که می‌توانند یک سفر کامل و فراموش نشدنی را برایتان رقم بزنند.

دراین‌باره نیز بخوانید: راهنمای کامل سفر به مازندران

چطور به تله کابین نمک آبرود برویم؟

برای رفتن به نمک آبرود باید وارد جاده چالوس شوید. مسافرانی که از تهران وارد چالوس می‌شوند باید مسیر خود را به سمت غرب ادامه دهند. بعد از عبور از پلیس راه چالوس-تنکابن، باید مسیر خود را به سمت جنوب ادامه دهند تا در نهایت پس از رسیدن به بلوار صنوبر، به ورودی مجموعه تفریحی نمک آبرود برسند. فاصله مرکز شهر تهران تا نمک آبرود حدود ۱۷۰ کیلومتر است که با ماشین شخصی می‌توان آن را در ۳ ساعت طی کرد.

شرایط اقامت در نمک آبرود

نمک آبرود

برای استفاده از امکانات تفریحی مجموعه نمک آبرود بهتر است در خود مجموعه اقامت کنید. به این ترتیب دسترسی راحتی برای استفاده از بخش‌های مختلف آن خواهید داشت. شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در نمک آبرود بدون صرف زمان برای جابجایی‌های طولانی، به راحتی از امکانات مجموعه استفاده کنید. اقامتگاه‌های زیادی در نمک آبرود وجود دارند که احتمالا کار را برای انتخاب کمی سخت می‌کنند. یک اقامتگاه خوب باید فضایی راحت، تمیز، زیبا و امن داشته باشد. داشتن قیمت مناسب هم فاکتور مهم دیگری است که در این زمینه برای همه ما اهمیت دارد.

مجموعه هومسا در کنار شما است تا در روند اجاره ویلا و سوئیت به شما کمک کند بهترین اقامتگاه را در مجموعه نمک آبرود برای خود و همراهان‌تان رزرو کنید و تجربه‌ای از یک سفر بی‌دغدغه و فراموشی نشدنی برای خود رقم بزنید. کافی است به صفحه اصلی سایت هومسا بروید و در آنجا واژه نمک آبرود را جست‌وجو کنید. در این صفحه بهترین اقامتگاه‌های نمک آبرود به شما نمایش داده خواهد شد. می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف، محدوده قیمت، کیفیت، مکان یا ویژگی‌های دیگر که مورد نظرتان هستند را مشخص کنید تا سریع‌تر به نتیجه دل‌خواه برسید.

کلام آخر

مجموعه تفریحی نمک آبرود بدون شک یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تفریحی در کل کشور است. موقعیت خاص و فوق‌العاده آن از یک سو و امکان ثبت تجربه‌های منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز از سوی دیگر باعث شده این مجموعه طرفداران زیادی پیدا کند. اگرچه تله‌کابین نمک آبرود بیش از سایر بخش‌های این مجموعه در بین مردم شناخته شده، اما اینجا یک مجموعه کامل از انواع تفریحات جالب است. امکان اسکان و اقامت در ویلاها و سوئیت‌های باکیفیت، امن و راحت در مناطق جنگلی و کوهستانی دلیل دیگری برای جذابیت این مجموعه بی‌نظیر است. شما تا به حال به مجموعه نمک آبرود رفته‌اید؟ کدام بخش آن برایتان جالب‌تر بوده است؟ تجربه‌های خود را با ما زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.

‫3 دیدگاه ها

  1. بهترین تجربه من از شهر نمک آبرود تله کابین خط یک هستش واقعا جنگل زیبایی داره بالای کوه و رستوران و سفره خانه های باحالی داره فقط حیف که برای ورودی به شهرک هم بااید هزینه ورودی بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا