بلاگ

هومسا و فلایتیو همسفر هم در هلدینگ ارنیکا

هلدینگ ارنیکا در سال 1390 پا به دنیای تجارت و اقتصاد نهاد و با تمرکز بر علم، فناوری و نوآوری به حمایت کسب و کارهای نو به ویژه در حوزه تجارت‌های الکترونیک و آنلاین پرداخت. شرکت‌های بازرگانی اولین خشت‌های این شرکت بودند و به مرور سبد سرمایه‌گذاری متنوع‌ و پربارتری را به وجود آورد. هم اکنون هلدینگ ارنیکا شامل 10 زیر مجموعه می‌شود که ازجمله‌ی آنها شرکت‌های توکبا و آوازه بازرگانی پارس (تولید، فرآوری، فروش و صادرات بین المللی میوه و خشکبار)، اکسکوینو (پلتفرم ایرانی ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال با بیشترین تنوع کیف پول)، بیت راه (اولین درگاه ارز دیجیتال)، کاوان (استارتاپ حوزه اینترنت اشیا، مخابرات، شبکه‌های داده، اتوماسیون اداری و تله متری)، پویان انرژی لیدوما (واردات و فروش دیزل ژنراتور)، کانکتا ( پلتفرم انجام خدمات فریلنسرها)، کلینیک نیاوران (بهداشت و درمان)، هومسا (سامانه اجاره آنلاین و روزانه اقامتگاه) و در نهایت فلایتیو (سامانه صدور بلیت‌ و هتل) که اخیرا به این خانواده بزرگ اضافه شد، هستند.

استراتژی‌های نوین کسب و کاری و در عین حال جذب و استخدام نیروهای متخصص و کارآزموده به پیشرفت و نوآوری این شرکت‌ها کمک کرده و هلدینگ ارنیکا تا کنون موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی برای چندین شرکت خود شده است.

در این مقاله قصد داریم به سبد سرمایه‌گذاری ارنیکا در گردشگری بپردازیم که موضوع را به سمت هومسا و همسفر از راه رسیده یعنی فلایتیو می‌کشاند. با ما همراه باشید.

هومسا؛ سامانه اجاره آنلاین و روزانه اقامتگاه در سراسر ایران

سال 1396 پلتفرمی طراحی شد که در آن میزبانان محلی بتوانند انواع اقامتگاه‌های خود را در معرض نگاه و رزرو کاربران یا همان مسافران قرار دهند و در هزینه‌ی زمانی و مالی صرفه‌جویی شود. در یک بیان کلی هدف این کسب و کاراین بود که اجاره روزانه اقامتگاه‌هایی مانند سوئیت، ویلا، آپارتمان مبله، کلبه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سبک و سیاق سنتی به شکلی سازمان یافته و مدرن تغییر کند. این امر در راستای توسعه‌ی پایدار و حمایت از اقتصاد محلی شکل گرفت و از طرفی معیارهای ارزشی مهمانان را نیز تحت پوشش قرار داد. حالا دیگر گردشگران و دیگر انواع مسافران پیش از رسیدن به مقصد و صرف زمان، انواع اقامتگاه‌های موجود را به لحاظ کیفیت و قیمت قیاس و مورد دلخواهشان را رزرو می‌کنند. تا کنون که 4 سال از تأسیس هومسا می‌گذرد، فرضیات و امور اجرایی پروژه در همین مسیر طی شده و هر روز با اضافه کردن تعداد اقامتگاه، بهینه سازی محصول، سایت و تجربه کاربری سعی در جذب سهم بازار بیشتری از مهمانان می‌شود.

هلدینگ ارنیکا

فلایتیو؛ بزرگ‌ترین سامانه خرید بلیط مسافرت

5 سال از تأسیس آژانس مسافرتی آنلاین فلایتیو می‌گذرد و حالا کاربران زیادی این برند را با عنوان شرکت گردشگری آنلاین می‌شناسند. بیایید با هم به مسیری که این کسب و کار در این مدت طی کرده نگاهی بیندازیم:

تأسیس فلایتیو و افزوده شدن قطار داخلی به سبد محصولات و رونمایی از اپلیکیشن اندروید در سال 1395

گذر از ۱ میلیون بازدید وب سایت در ماه، صعود به رده بندی ۱۰ فروشنده برتر پروازهای خارجی در ایران، افزوده شده هتل خارجی به سبد محصولات فلایتیو، کسب جایگاه سوم فروش پروازهای خارجی در ایران و رونمایی از اپلیکیشن ios فلایتیو در سال 1396

کسب جایگاه دوم فروش پروازهای چارتری و سیستمی داخلی، گذر از ۵۰ هزار پشتیبانی تلفنی موفق، افزایش تعداد نیروی انسانی بیش از 100 نفر، کسب رتبه نخست فروش پروازهای خارجی و کسب 5 برتر فروش قطارهای داخلی در سال 1397

افزوده شدن قطار خارجی به سبد محصولات فلایتیو، گذر از فروش ۵۰۰۰ بلیط در روز، ثبت بالاترین رکورد فروش فلایتیو، افزایش تعداد هتل‌های خارجی به ۱ میلیون، افزوده شدن اتوبوس به سبد محصولات، گذر از مرز ۳ میلیون مسافر و راه اندازی باشگاه مشتریان در سال 1398

سال 1399 با گسترش اپیدمی و ویروس کرونا در سراسر جهان و رکود صنعت گردشگری، فلایتیو توانست بدون تعدیل نیروی انسانی به حیات خود ادامه دهد و در این دوران بحرانی این امر موفقیتی قابل مشاهده است. نهایتا اردیبهشت 1400 پس از چندین ماه مذاکره، این برند 70 درصد سهام خود را به مبلغ 200 میلیارد تومان به هلدینگ ارنیکا واگذار کرد و در کنار هومسا؛ دیگر کسب و کار گردشگری هلدینگ قرار گرفت.

فلایتیو

نشست خبری هومسا و فلایتیو

26 اردیبهشت به طور رسمی و طی یک نشست خبری مدیران و اعضای هلدینگ ارنیکا و فلایتیو در خصوص این رویداد بزرگ و آینده‌ی بازارصنعت گردشگری در ایران به گفتگو نشستند. در ابتدا ساسان نایب؛ مدیر عامل اجرایی شرکت فلایتیو از جزئیات قرارداد و جذب سرمایه‌گذاری صحبت کرد. در ادامه مدیرعامل فلایتیو درخصوص استراتژی‌های کلان و افزایش سهم و نفوذ در بازار توضیحاتی ارائه داد. علی کشفی؛ مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو چشم اندازی از آینده‌ی این دو کسب وکار ترسیم کرد و در پاسخ به سوالی مبنی بر ادغام هومسا و فلایتیو خاطر نشان شد که بدون شک همکاری بین هومسا و فلایتیو وجود خواهد داشت اما در حال حاضر هر کدام به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

پس از آن امید طهرانی؛ مدیر اجرایی هلدینگ ارنیکا از بیوگرافی سازمان و زیرمجموعه‌های آن مطالبی بیان نموددد. وی به تجربه‌ی هومسا در دوران کرونا اشاره نمود و افزود همکاری فلایتیو و هومسا می‌تواند افق جدیدی را پیش روی صنعت گردشگری کشور قرار دهد.

سرمایه‌گذاری بر روی امید و احیای صنعت گردشگری

واگذاری بخش اعظمی از سهام فلایتیو به هلدینگ ارنیکا که تا پیش از این سامانه هومسا را در سبد گردشگری خود داشت، گامی موثر و امیدبخش در دوران رکود گردشگری خواهد بود. استراتژی‌های کلان و خرد این دو برند در آینده، همکاری متقابلی فراهم می‌کند که منجر به نفوذ و افزایش سهم بازار، تنوع بخشی به محصول و در عین حال حمایت از کسب و کارهای کوچک این حوزه خواهد شد.

‫2 دیدگاه ها

  1. نمیدونستم درپلتفرم شما علاوه بر رزرو اقامتگاه میتونیم بلیط هواپیما از فلایتیو هم بگیریم . پشتیبانان شما بعد از رزرو اقامتگاه ما از هومسا راهنماییمون میکنن برای خرید بلیط هواپیما؟

    1. سامان جان
      بله اگه نیازی به راهنمایی برای رزرو بلیت هواپیما از فلایتیو داشته باشین، پشتیبانی هومسا حتما راهنمایی‌تون می‌کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا