اقتصاد در سفردانستنی‌های سفر

چطور با بودجه بندی سفر کنیم؟ (قسمت دوم)

کاوش مکان‌های عجیب و غریب در صورتی که بدانید چطور پول خود را بودجه بندی کنید به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و برای راهی شدن به آن برنده شدن لاتاری برای سفر به دور دنیا نیاز نیست. ما نکاتی که قبلا امتحان شده و نتیجه داده است را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا بتوانید برای رفتن به تعطیلات گردشگری با یک بودجه محدود برنامه‌ریزی کنید.

  • وسایل سفر را به درستی جمع کنید

مطمئن شوید هر چیزی که لازم دارید را به همراه دارید، بنابراین در طی سفر مجبور نمی‌شوید خرید کنید و تعدادی سوغاتی محدود تنها خرید شما خواهد بود. مهم نیست به کجا می‌روید، حداقل دو شلوار جین، هودی گرم و بارانی برای هوای غیر قابل پیش بینی به همراه داشته باشید. برای جمع کردن وسایل مورد نیاز در هر نوع سفر برخی از توصیه‌های ما را در سایت “مانند یک راهنمای تور حرفه ای سفر کنید” مطالعه فرمایید.

حتما پرواز برگشت را هم رزرو کنید. تمام شدن بودجه سفر و نداشتن بلیت هواپیما برای بازگشت هرگز ایده ال نیست. خطوط هوایی پروازهای پیش رو را تا یک سال آزاد نگه می‌دارند. هر چه به تاریخ خروج شما نزدیک‌تر باشد، مخصوصا در ماه آخر سال،  قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

سفر با هواپیما

  •  در مورد این که چطور پرواز می کنید باهوش باشید

سفر را در روز سه شنبه را انتخاب کنید. سفرهای میان هفته‌ای قیمت ارزان‌تری دارند و به خاطر مزایا، پروازهای آخر هفته گران‌تر است. همچنین شما در صف کوتاه‌تری برای چک لیست و امنیت قرار خواهید گرفت و اقتصادی سفر خواهید کرد، زیرا نیازی به بررسی این که پرواز کلاس تجاری چگونه به نظر می رسد نیست. پولی که برای صندلی ارزان قیمت پس انداز می شود می تواند در زمان رسیدن به مقصد برای غذا یا اقامت خرج شود. خطوط هوایی ارزان قیمت برای پروازهای کوتاه مناسب است. اگر برای یک سفر آخر هفته برنامه ریزی می‌کنید سعی کنید وسایل کمی به همراه داشته باشید و تنها از ساک دستی استفاده کنید، در این صورت با داشتن توشه راه نیز کمی صرفه جویی کرده اید.

  • وسایل نقلیه عمومی را بپذیرید.

اتوبوس و قطار از هواپیما ارزانتر هستند. ساده است. سفری که یک شب از آن در قطار بگذرد یعنی یک شب اقامت در هتل را کم می کند.

وسیله نقلیه عمومی در سفر

  • پول نقد خود را با خوردن وعده های غذایی گران قیمت هدر ندهید.

ناهار ارزان را می توانید از سوپرمارکت‌ها و یا حتی فروشگاه‌های مواد غذایی تازه محلی تهیه کنید. به جای اینکه چندین برابر آن را در کافه ها و رستوران ها خرج کنید. همچنین برای انتخاب محل شام خوردن محله ای که در آن هستید را بررسی کنید. در صورتی که اولین رستورانی که با آن مواجه شوید را انتخاب کنید، از اینکه چقدر هزینه اضافی کنید مطلع نخواهید شد. نوشیدن آبجو با هر وعده غذایی هم به ضرر کیف پولتان و هم به ضرر سایز کمرتان خواهد شد، پس سعی کنید گاها نوشیدن آب را جایگزین کنید. هاستل ها و مهمان سراها گاهی به شما این امکان را می دهند که از آشپزخانه شان استفاده کنید، اگر می خواهید پول بیشتری پس انداز کنید خودتان آشپزی کنید.

  • در زمان سفر درآمد داشته باشید.

کار کردن در تعطیلات راه خوبی برای رسیدن به این خواسته است که توانایی چند ماه از سال را در سفر رویایی گذراندن داشته باشید. آموزش اسکی در فصل زمستان، مراقبت از مسافران سفر به مدیترانه در تابستان و یا آموزش هر زبانی در تایلند میتواند نمونه ای از کار باشد. شما می توانید در سفر، مستقل کار کنید. این فرصت ها نا محدود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا