اخبار

کاخ نیاوران به راهنمای گردشگری صوتی مجهز شد

کاخ نیاوران برای نخستین بار به سیستم راهنمای صوتی مجهز شد.

به گزاش هومسا، این راهنمای صوتی به‌منظور ارائه اطلاعات بناها و آثار تاریخی به نمایش درآمده در موزه‌های این مجموعه از طریق روش‌های مختلف و فناوری‌های روز، راه‌اندازی شده است.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

روایت قصه‌های کاخ نیاوران در راهنمای گردشگری صوتی

این راهنما شامل معرفی ۶ موزه مجموعه، باغ تاریخی نیاوران و روایت وقایع تاریخی از قاجار تا پهلوی است که به استقبال گردشگران می‌آید تا قصه‌های نیاوران را برای بازدیدکنندگان روایت کند و اطلاعات مربوط به هر جاذبه را به شکل کامل به علاقه‌مندان ارائه دهد.

بازدیدکنندگان در بدو ورود به مجموعه نیاوران یا در طول بازدید می‌توانند به دو شکل استفاده از دستگاه و نصب اپلیکیشن مربوطه بر روی تلفن همراه خود، با اسکن کیو- آر- کد تابلوهای نصب شده در مسیر، به محتوای صوتی مجموعه نیاوران دسترسی پیدا کنند. این راهنما به گردشگران کمک می‌کند با سرعت دلخواه خود از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های این مجموعه بازدید کنند.

راهنمای گردشگری صوتی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران به سفارش این مجموعه و با حمایت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، توسط شرکت آوایار صنعت طراحی و تولید شده و طی برنامه‌ریزی انجام شده در آینده نزدیک به زبان انگلیسی نیز مجهز می‌شود.

دراین‌باره هم بخوانید: بهترین مکان های تاریخی تهران

کاخ نیاوران کجاست؟

کاخ نیاوران تهران

مجموعه کاخ‌موزه نیاوران یکی از مکان‌های تاریخی تهران است که در ابتدا متعلق به فتحعلی شاه قاجار بود. فضای ابتدایی آن نیزاری بود که به دستور شاه کاخی کوچک در کنار آن بنا شد. اما در زمان پهلوی، به دستور محمدرضا شاه این کاخ تخریب و کاخی بزرگتر به جای آن ساخته شد. این کاخ به عنوان اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاخ موزه نیاوران با ۱۱ هکتار مساحت، توسط بزرگترین هنرمندان آن زمان آیینه‌کاری، گچ‌بری و کاشی‌کاری شد.

آدرس: تهران، میدان نیاوران

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا