اخبار

گردشگران از تردد در مسیرهای گردشگری قزوین خودداری کنند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی و شدت بارش‌ها در روزهای آینده، گردشگران و هم استانی‌های عزیز از تردد و توقف در برخی محورهای گردشگری استان با احتمال وقوع سیل جدا خودداری کنند.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

گردشگران از تردد، توقف و اطراق در مسیرهای گردشگری قزوین خودداری کنند

تردد در قزوین

به‌گزارش هومسا، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین امروز شنبه ۸ مردادماه جاری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) با اشاره به بارندگی‌های اخیر و امکان وقوع سیل در برخی محورهای گردشگری گفت: درپی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در برخی مناطق استان و نیز پیش‌بینی شدت بارندگی‌ها در روزهای آتی از هم‌استانی‌ها و گردشگران عزیز درخواست می‌شود از تردد، توقف و اطراق در مسیرهای با امکان وقوع سیل به‌ویژه مناطق کوهستانی همجوار رودخانه‌ها و حرائم آن خودداری کنند.

گردشگران قبل از سفر، امکان تردد در محورهای قزوین را بررسی کنند

وی با تاکید بر اینکه لازم است گردشگران قبل از سفر اطمینان لازم از امکان تردد در محورهای استان را داشته باشند، افزود: تمام زیرساخت‌های گردشگری و آثار تاریخی سطح استان در این ایام پایش می‌شوند تا در صورت وارد آمدن خسارات و صدمات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رصد مداوم مسیل‌ها،رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم

مهدی کاظمی، جانشین ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری قزوین نیز در گفت‌وگو با برخی خبرگزاری‌ها از انجام اقدامات لازم برای استقرار ماشین آلات و نیروهای عملیاتی در نواحی پرخطر به ویژه ارتفاعات شمالی قزوین با هدف مدیریت بحران خبر داده است. به گفته کاظمی تمام مسیل‌ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در هنگام وقوع سیلاب ایجاد نشود.

اخیرا بارش ناگهانی نزولات آسمانی و شرایط خاص جوی در کشور موجب شده است تردد در بسیاری از جاده‌ها و محورهای استانی تحت تاثیر قرار گیرد و با مخاطرات طبیعی همراه باشد. بر همین اساس و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی و شدت بارش‌ها در روزهای آینده مسئولان استانی و مدیریت بحران در اقصی نقاط کشور از گردشگران و مردم خواسته‌اند فعلا سفر‌های خود را به زمان دیگر موکول کنند و از ترددهای بین شهری غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا