ایران‌ را بگردیمبا نقشه سفر کنجاهای تفریحیجاهای دیدنی

جزیره هرمز ؛ برنامه و هزینه حرکت شناورهای هرمز (1401) بر روی نقشه

پاییز و زمستان که از راه می‌رسد، خیلی از ما فکر سفر به جزایر جنوب می‌افتیم؛ جزایری با طبیعت متفاوت و در عین حال آب‌و‌هوای معتدل در این فصل! اینکه کدام جزیره را برای سفر انتخاب کنیم، دقیقا به سلیقه و البته هدف ما از سفر برمی‌گردد. اگر اهل طبیعت باشید، احتمالا جاهای دیدنی جزیره قشم، جزیره هنگام و جزیره هرمز را جزو سفرهای پاییز و زمستانی قرار می‌دهید. هر چند ممکن است به قصد خرید و گشت‌وگذار در مراکز خرید قشم یا حتی تجربه‌ی یک سفر ارزان، بهار و تابستان را برای سفر به این جزایر انتخاب کنید.
سفر طبیعت گردی هیچ وقت شبیه به یک شهرگردی نیست که لیستی از جاذبه‌ها را ردیف کنید و بعد از بازدید، تیک آن را بزنید. شما می‌توانید یک هفته به جزیره‌ی هرمز یا هنگام یا سایر جزایر خلیج فارس سفر کنید و روزها به تماشای طلوع و غروب خورشید بنشینید، در حالی که هر لحظه برای‌تان تازگی داشته باشد. با این وجود ما در این نوشته سعی می‌کنیم بعضی از جاهای دیدنی هرمز که اسم و رسمی دارند و بیشتر شناخته شده هستند را معرفی کنیم.

جزیره هرمز کجاست؟

هرمز با مساحتی حدود 42 کیلومتر مربع، جزیره‌ای کوچک از توابع استان هرمزگان، در دل آب‌های خلیج فارس قرار گرفته. یا بهتر است این طور تصور کنید، اگر در جزیره‌ی هرمز سوار ماشین شوید و جایی توقف نکنید، احتمالا دور تا دور جزیره را در عرض نیم ساعت می‌چرخید و به همان نقطه اول برمی‌گردید. پس عجله نکنید و اجازه دهید زیبایی‌های جزیره شما را غرق خودش کند.

جزیره هرمز

مسیر دسترسی به جزیره هرمز

برای دسترسی به جزیره‌ی هرمز دو مسیر را می‌توانید انتخاب کنید، از اسکله‌ی حقانی بندرعباس یا اسکله‌ی ذاکری در قشم با اتوبوس‌های دریایی یا همان شناورهایی که به مقصد هرمز حرکت می‌کنند. اگر از قشم به سمت هرمز می‌روید، فراموش نکنید تعداد این شناورها به نسبت بندرعباس کمتر است، پس حواستان به ساعت تردد شناورها باشد. فاصله‌ی بندرعباس از جزیره‌ی هرمز چیزی حدود 10 کیلومتر یا همان نیم ساعت مسیر آبی‌ست و این فاصله از قشم تقریبا دو برابر می‌شود. برای اطلاع از ساعت‌های حرکت شناورها می‌توانید با گیشه‌ی فروش بلیت اسکله‌ها تماس بگیرید.

  • شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس: 07632237783
  • شماره تماس اسکله شهید ذاکری قشم: 07635225536
  • شماره تماس اسکله هرمز: 07635323185
هزینه و ساعت حرکت شناورها پاییز 1400 قیمت شناور ساعت حرکت
هزینه و ساعت حرکت شناورهای قشم به هرمز 67.500 تومان 7:00 و 14:00
هزینه و ساعت حرکت شناورهای هرمز به قشم 67.500 تومان 8:00 و 15:00
هزینه و ساعت حرکت شناورهای بندرعباس به هرمز 65000 تومان 7:00 ، 9:00، 13:00، 17:00، 21:00
هزینه و ساعت حرکت شناورهای هرمز به بندرعباس 65000 تومان 7:00، 9:00، 11:00، 14:30، 19:00

یک چیز را در سفر به هرمز فراموش نکنید و آن وضعیت دریاست که اگر طوفانی شود، امکان تردد معمولا وجود ندارد و برنامه‌ی سفر شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس بهتر است از پیش بینی هوا در روزهای سفر مطلع شویم.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

آب‌وهوای جزیره هرمز بسیار گرم است. اگر در فصل تابستان به این جزیره بروید، هزینه‌ی سفر برای شما بسیار ارزان خواهد بود؛ اما در عوض، حسابی آفتاب ‌سوخته خواهید شد. اگر هم می‌خواهید در بهترین زمان سال به هرمز سفر کنید، باید پاییز و زمستان را انتخاب کنید که هوای معتدلی دارد و بادهای خنکی در جزیره می‌وزد.

اجاره ویلا و سوئیت در هرمز

عجایب جزیره‌ هرمز

حتی اگر خیلی اهل مطالعه نیستید، همیشه داشتن یک سری اطلاعات کلی از یک مقصد می‌تواند سفر شما را دلچسب‌تر و البته امن‌تر کند. مثلا وقتی روی خاک هرمز قدم برمی‌دارید شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید:

  • جزیره هرمز نوعی گنبد نمکی‌ست که چیزی حدود 600 میلیون سال پیش شکل گرفته و 50 هزار سال پیش سر از آب‌های خلیج فارس بیرون در‌می‌آورد.
  • یا مثلا قبل سفر بدانید هرمز پر از شگفتی‌های زمین‌شناسی‌ است و با دقت بیشتری به خاک‌های رنگی و پدیده‌های آن نگاه کنید.
  • جزیره هرمز در مجاورت تنگه‌ی هرمز قرار گرفته و هنوز هم اهمیت تجاری و سیاسی خودش را حفظ کرده، به همین خاطر جزیره هرمز را به عنوان «کلید خلیج فارس» هم معرفی می‌کنند.
  • این که از کنار خاک سرخ آن سرسری عبور نکنید و بدانید این خاک اسمی خاص به نام «گلک» دارد که از آن به عنوان یک خوراکی یا چاشنی در غذاها استفاده می‌شود و به همین خاطر شاید در کنار جزیره هرمز، عنوان جزیره خوراکی ایران هم ببینید. دلیل این سرخی را زمین‌شناسان به وجود اکسید آهن و نمک ناخالص نسبت می‌دهند.
  • در جزیره هرمز حدود 100 رنگ خاک وجود دارد و تنوع رنگی آن در جایی مانند دره رنگین کمان به اوج خودش می‌رسد.
  • از معدن خاک سرخ جزیره حتی برای مصارف آرایشی و صنعتی استفاده می‌کنند.
عجایب جزیره هرمز
  • احتمالا وقتی از قلعه‌ی پرتغالی‌ها بازدید می‌کنید به فکر تاریخچه‌ی جزیره‌ی هرمز بیافتید. روزهایی که این جزیره از مراکز مهم تجاری خاورمیانه بوده و سال‌ها بعدی را مرور کنید که این جزیره به همراه تعدادی از مناطق جنوبی ایران به دست پرتغالی‌ها افتاده است. شاه عباس صفوی طی جنگ با پرتغالی‌ها این جزیره و دیگر سواحل جنوبی را از اشغال آن‌ها خارج کرد و بندر تجاری را از هرمز به گمبرون برد. همین اقدام باعث شد تا جزیره هرمز، دیگر رونق قبل را نداشته باشد.

جاهای دیدنی جزیره هرمز

حمل و نقل در جزیره هرمز

اگر قرار بر دیدن باشد، جاذبه‌های هرمز را می‌توانید در طول یک روز و چند ساعت ببینید، برای پیدا کردن آنها هم نگران نباشید! به محض خروج از شناور و اسکله‌ی هرمز، ماشین‌های زیادی با راهنمایان محلی ایستاده‌اند که شما را به گشت جزیره ببرند اما اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از گشت در جزیره داشته باشید، سوار موتورهای سه چرخ که به آن «توک توک» می‌گویند، شوید.

در حالی که هوای جزیره به صورتتان می‌خورد، محو تماشای مسیر شوید و قدم به قدم با ایستادن موتور از جاهای دیدنی هرمز لذت ببرید. با هم چرخی در جزیره می‌زنیم. فراموش نکنید کفش مناسب برای پیاده روی بپوشید!

  • دره‌ی رنگین کمان و لمس خاک‌های رنگی هرمز

دره رنگین کمان در جزیره هرمز

اوج تنوع خاک‌های رنگی هرمز را در دره‌ی رنگین کمان می‌بینید؛ جایی که کوه‌ها و تپه‌های اطراف آن زرد، سفید، نارنجی، نقره‌ای و سیاه دیده می‌شود. این خاک‌های رنگی ناشی از ترکیبات رسوبی و اکسید آهن است. اگر خوش شانس باشید و بعد از بارندگی به دره‌ی رنگین کمان بروید، زیبایی آن را بیشتر می‌بینید. اینجا همان نقطه از هرمز است که به «بهشت زمین‌شناسان» شناخته می‌شود. اگر چشم بچرخانید، سنگ‌های فلزی مختلف و نوعی سنگ فلزی طلایی که به نام «چشم شیطان» معروف شده است، می‌بینید.

  • دره‌ی مجسمه‌ها و هنری از فرسایش طبیعت

دره مجسمه ها در جزیره هرمز

یکی از زیباترین چشم‌اندازهایی که رو به دریا می‌بینید، بدون شک در همین دره است. صخره‌هایی که بر اثر فرسایش به اشکال مختلف و شبیه به مجسمه‌ها درآمده‌اند. تماشای غروب در دره‌ی مجسمه‌ها از آن تجربه‌های دلچسبی‌ست که در سفر به جزیره‌ی هرمز نباید از دست داد. برای رسیدن به منظره حدود چند دقیقه‌ای باید در دالان‌های صخره‌ای پیاده‌روی کنید، بنابراین اگر افراد مسن و کودکی همراه خودتان دارید به این موضوع بیشتر توجه کنید.

بیشتر بخوانید: مسیرهای دسترسی به قشم

الهه‌ی نمک و غار نمکی

الهه‌ی نمک در جزیره هرمز

این غار عجیب و غریب، دیوارهایی نمکی دارد که رنگ غالب آن‌ها فیروزه‌ای‌ست. در دل غار نیز رودخانه‌ای جریان دارد که انگار آب آن را با طلای ذوب شده مخلوط کرده‌اند. تلألؤ این رنگ طلایی بر آن آبی‌های فیروزه‌ای، روح آدم را به بازی می‌گیرد. دانشمندان می‌گویند خاصیت نمک موجب آرامش اعصاب می‌شود و بهترین فضا را برای مدیتیشن فراهم می‌کند. پیش از این که وارد غار شوید با کوهی از نمک‌های رنگی دیدار می‌کنید؛ کوهی شبیه به الهه‌ها در افسانه‌ها؛ با شکوه و زیبا!

  • ساحل سرخ و آبی خلیج فارس

ساحل سرخ هرمز

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی جزیره‌ی هرمز ساحل سرخ است. احتمالا عکس‌های زیادی از گردشگران جزیره دیده باشید در حالی که چهره و بدن‌هایشان را با خاک جزیره به رنگ سرخ درآورده‌اند، عکس‌هایی که در ساحل سرخ از خودشان ثبت کرده‌اند. هر چند خاک سرخ در همه جای هرمز دیده می‌شود اما در این ساحل که معدنی از خاک سرخ وجود دارد، خالص‌تر و در وسعت بیشتری به چشم می‌آید. قدم زدن در ساحل سرخ، آن هم با پای برهنه، حس عجیب و تکرار نشدنی را به شما القا می‌کند.

خاک گلک یا همان خاک خوردنی در همین ساحل دیده می‌شود و زیبایی ساحل سرخ، زمانی که خاک آن به آبی دریا می‌رسد، دو چندان می‌شود. اکسید آهن خاک به حدی بالاست که حتی موج‌های خلیج فارس را به رنگ سرخ درمی‌آورد و طیف زیبایی از رنگ سرخ به آبی می‌سازد.

  • ساحل نقره‌ای و درخشش خاک‌های ساحل

ساحل نقره‌ ای جزیره هرمز

شاید در رویا به ساحلی فکر کنید که برق می‌زند و وقتی خورشید به خاک آن می‌تابد، تلالو زیبایی از خودش ساطع می‌کند. اگر روزی به ساحل نقره‌ای هرمز سفر کردید و این رویا به حقیقت پیوست تعجب نکنید. وجود سنگ‌ها و کانی‌های آذرین و میکا که از مواد مذاب آتشفشانی باقی مانده، براده‌های درخشانی به جا می‌گذارند که سواحل نقره‌ای را شکل می‌دهند. این سواحل در جزیره هرمز و هنگام دیده می‌شوند و یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی به شمار می‌آید.

  • ساحل سنگ مرغان و فرش خاکی

ساحل مرغان دریایی هرمز

در شمال شرقی جزیره و نزدیک به ساحل، سنگی در دل خلیج فارس سر از آب بیرون آورده که پاتوق مرغ‌های دریایی شده و نام ساحل سنگ مرغان از همین جا وام گرفته شده. در سال‌های گذشته، فرشی از خاک‌های رنگی ساحل به دست هنرمندان بومی و غیر بومی ساخته می‌شد و نگاه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کرد. آنچه در این هنرنمایی ارزش بسیار دارد، به تصویر کشیدن تمدن هزار ساله‌ی جزیره‌ی هرمز در طراحی فرش شنی است. با این وجود چند سالی هست که دیگر خبری از این هنرنمایی نیست و باید به تماشای ساحل اکتفا کرد.

  • ساحل مفنق و تابش فیتوپلانکتون‌ها

ساحل منفق هرمز

یکی از سواحل هرمز که می‌توانید از آنجا سوار قایق شوید و زیبایی‌های جزیره را با نگاهی متفاوت ببینید، ساحل مفنق است. این ساحل را می‌توان آشیانه‌ی موجودات ریز و تابنده‌ای به نام فیتوپلانکتون‌ها دانست که سوار بر موج به ساحل می‌رسند و در شب‌ها نور آبی رنگی از خودشان ساطع می‌کنند و موجب درخشش دریا می‌شوند.

  • ساحل لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

ساحل لاک پشت های پوزه عقابی جزیره هرمز

ساحلی که در آن لاک پشت‌های پوزه عقابی؛ از گونه‌های نادر حیوانی و لاک پشت‌های سبز زندگی می‌کنند. پس اگر به محیط زیست علاقه‌مندید و دوست دارید این موجودات را از نزدیک ببینید، اواخر زمستان و ابتدای بهار زمانی‌ست که لاک‌پشت‌ها به سواحل هرمز می‌آیند و در اینجا تخم‌گذاری می‌کنند. بخش‌هایی از این ساحل، منطقه‌ی حفاظت شده است و بخش‌هایی هم به صورت عمومی بازدید می‌شود. صخره‌های اطراف ساحل لاک پشت‌ها چشم انداز زیبایی از خلیج فارس دارد که اگر ساعتی هم در آنجا بگذرانید، خالی از لطف نیست.

  • جنگل حرا و ریشه‌های شورپسند

جنگل های حرا جزیره هرمز

پراکندگی جنگل‌های حرا یا مانگرو که از جذاب‌ترین نوع گیاهان درختان هستند، از دریای عمان تا غرب خلیج فارس است. جنگل‌های حرا در قشم متراکم‌تر هستند و معمولا برای تماشای آنها به این جزیره سفر می‌کنند. ریشه‌ درختان حرا شور پسند هستند و در آب دریا رشد می‌کنند اما چیزی که زیبایی تماشای آن‌ها را دو چندان می‌کند، جزر و مد دریاست که دو چهره متفاوت از آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. اگر از ساعات جزر و مد دریا مطلع باشید، می‌توانید ریشه‌ این درختان را در زمان جزر که آب دریا پایین می‌آید، به خوبی تماشا کنید.

  • کوه برفی هرمز

کوه برفی جزیره هرمز

شاید تصور بارش برف در جزیره هرمز، تصور عجیب و غیر قابل باوری باشد. با این حال هرمز یک کوه برفی دارد! این کوه سرتاسر از نمک پوشیده شده و به دماوند نمکی هرمز معروف است. از آنجا که این کوه سفید در بین خاک‌های رنگی قرار گرفته، به طور متفاوتی دیده می‌شود و اغلب کوهنوردان به تماشای آن می‌روند.

  • قلعه‌ی پرتغالی‌ها و تاریخ تلخ اشغال

قلعه پرتغالی های هرمز

تاریخ گاهی می‌تواند بقایای قلعه‌ای باشد که قصه‌ی اشغال بیگانگان را روایت می‌کند؛ قلعه‌ای شبیه به قلعه‌ی پرتغالی‌ها در جزیره‌ی سرخ هرمز! این جزیره و خیلی از مناطق جنوبی ایران، روزگاری یعنی حدود 500 سال قبل در تصرف پرتغالی‌ها بوده. آنها قلعه‌هایی شبیه به پادگان نظامی با امکان انبار اسلحه و اسکان سربازها برای پیشبرد اهداف نظامی‌شان در منطقه می‌ساختند. چیزی که از آن روزها مانده، تنها بقایایی از قلعه‌ست که قلعه هرمز از معروف‌ترین آنهاست. برای بازدید از آن می‌توانید به شمال جزیره بروید.

احتمالا اطراف آن زنان محلی را در حال نقش حنا زدن و فروش صنایع دستی ببینید که حال و هوای بومی و دلنشینی به فضا می‌دهند.

  • غارهای دریایی و سواحل بکر

غارهای دریایی هرمز

به جز تماشای خاک‌های رنگی هرمز، چیزی که بیشتر از هر جاذبه‌ای شما را به وجد می‌آورد، تنوع سواحل مختلف جزیره است. از بین این اشکال نمی‌توان غارهای دریایی را ندید. در دل سنگ‌های کنار ساحل، حفره‌هایی عمیق وجود دارد که شبیه به غار هستند؛ صخره‌هایی گنبدی شکل که زیر آنها سواحل دنج و آرامی شکل می‌گیرد و جایی خنک برای فرار از آفتاب گرم ایجاد می‌کنند. این سواحل مورد علاقه‌ی افراد ماجراجویی‌ست که ورزش اسلک لاین را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند و با بستن نانو بر روی طناب‌ها، استراحت می‌کنند و از ارتفاع و منظره‌ی خلیج فارس لذت می‎برند.

  • پوشش گیاهی و حیات جانوری جزیره هرمز

طبیعت جزیره هرمز

حتی اگر با قصد آشنایی محیط زیست به هرمز سفر نکنید، نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. پوشش گیاهی و حیات جانوری جزیره هرمز، سوژه‌ی بسیار مناسبی برای عکاسان طبیعت است و با کمی صبر و تحمل برای دیدن گونه‌های خاص شکار جذابی در ثبت تصاویر کرد. در این جزیره به دلیل نوع خاص خاک آن، گیاهان خاصی نیز رشد می‌کنند. درخت‌های آکاسیا، بوته‌ها و خارهای خودرو و درختان حرا، مهم‌ترین گونه‌های گیاهی جزیره هرمز هستند.
آهوهای زیبایی به نام جبیر، عقاب ماهیگیر، پرنده‌های بومی، مرغ‌های کاکایی، باکلان، آبچلیک، سلیم، حواصیل، پرستوی دریایی، لاک‌پشت دریایی سبز، لاک‌پشت پوزه عقابی، کوسه‌های خلیجی، خرچنگ‌ها، صدف‌ها و انواع ماهی‌های آکواریومی بخش مهمی از پوشش جانوری این جزیره را شکل داده‌اند.

تفریحات جزیره هرمز

تفریحات جزیره هرمز

اگر چه جزیره هرمز به‌ خودی‌ خود جاذبه‌های طبیعی خاص و شگفت‌انگیزی دارد؛ اما به دلیل استقبال زیاد گردشگران از این جزیره، امکانات تفریحی‌ای که با شرایط طبیعی و جوی (تا حدی) تطابق داشته باشد، برای گردشگران فراهم شده است. بعضی از تفریحاتی که می‌توانید در جزیره هرمز به سراغشان بروید عبارت‌اند از:

  • بازدید از بازار جزیره هرمز
  • قایق‌سواری در سواحل جزیره هرمز
  • گذاشتن نقش حنا روی دست‌ها
  • غواصی در اعماق دریا
  • ماهی گیری
  • پیاده‌روی روی خاک جزیره هرمز
  • دوچرخه‌سواری دور تا دور جزیره
  • کافه‌نشینی و شنیدن صدای موسیقی محلی
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش
  • شکم‌گردی در جزیره هرمز

رستوران های جزیره هرمز

در جزیره هرمز می‌توانید تمام غذاهای اصیل جنوبی را پیدا کنید. در ساعاتی از روز که وقت غذا خوردن است، عطر ادویه‌های جنوبی که در غذاهای رستوران‌ها و خانه‌ی محلی ریخته شده‌اند، را از چند فرسخی استشمام می‌کنید و ناخودآگاه مسیرتان به سمت رستوران کج می‌شود. هر چند بعضی از خانه‌ها هم غذا می‌پزند و به صورت بیرون بر می‌فروشند. اغلب غذاهای جنوبی غذای دریایی هستند پس اگر نسبت به غذاهای دریایی حساسیت دارید، به فکر غذاهای آماده باشید. در بیشتر غذاها از میگو، ماهی، خرچنگ و دیگر گونه‌های خوراکی دریایی استفاده می‌شود. حیف است غذاهای محلی جنوب را نچشید.
با وجود گردشگران فصلی در جزیره‌ی هرمز، کافه‌های جذابی ایجاد شده که مردم بومی و غیر بومی آنها را اداره می‌کنند. تعدادی از آنها را در لیست زیر می‌آوریم.

  • کافه‌ رستوران‌ های هرمز

  • سفره‌ خانه خاله فاطمه و خالو شهریار
  • کافه گلک
  • کافه رونگ
  • کافه صبورا
  • رستوران ساحل سرخ
  • سوغات و صنایع دستی جزیره هرمز

سوغات و صنایع دستی هرمز

اصولا خرید از مردم بومی به اقتصاد و رشد منطقه کمک می‌کند اما منطقه‌ای که با حساسیت‌های محیط‌زیستی همراه می‌شود، ایجاد و فروش سوغات و صنایع‌دستی‌ای که برگرفته از منابع منطقه هستند هم با حساسیت مواجهه می‌شود. تا چند سال گذشته مردم بومی هرمز، خاک‌های رنگی جزیره را در شیشه‌های بزرگ می‌ریختند و به گردشگران می‌فروختند. این فرهنگ می‌توانست به شدت به جزیره آسیب بزند، از این رو سازمان حفاظت محیط‌زیست با همکاری خود مردم محلی به این کار خاتمه دادند و برای فروش سوغات و صنایع‌دستی جزیره‌ی هرمز به تزیینات رنگی اکتفا کردند. با این وجود شما می‌توانید از هنر سوزن‌دوزی زنان هرمز به یادگار چیزی بخرید یا نقش حنایی بزنید و زیبایی آن را به نمایش بگذارید.
یکی دیگر از صنایع‌دستی هرمز مربوط به زیورآلاتی می‌شود که با صدف‌های دریا می‌سازند و در طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارد. همین طور اگر می‌خواهید سوغاتی را با خود ببرید که مختص جزیره هرمز باشد، می‌توانید خوراکی‌هایی که با خاک هرمز طعم گرفته‌اند را انتخاب کنید.

اقامت در جزیره هرمز

اقامت در هرمز

در جزیره هرمز هرگز به دنبال هتل‌های مجلل و چندین ستاره نباشید، هر چند معمولا مسافران این جزیره از آن دست گردشگرانی نیستند که به دنبال خدمات لوکس باشند. اگر می‌خواهید سفری دلنشین به هرمز داشته باشید، باید خود را برای اقامت در یک اقامتگاه بوم‌گردی آماده کنید تا هم لذت یک زندگی کاملاً جنوبی را در تجربیات خود بگنجانید و هم فرهنگ مردم این جزیره را از نزدیک لمس کنید. در هر اقامتگاه جزیره هرمز که بمانید، چیزهای جدید و جالبی می‌بینید. همچنین مهربانی مردم این جزیره را با گوشت و پوست و استخوان خود خواهید چشید.
برای اجاره اقامتگاه در هرمز، می‌توانید به سایت هومسا مراجعه کنید؛ به خصوص اگر در پاییز یا زمستان راهی هرمز هستید، بهتر است چند هفته قبل سفر برای رزرو اقدام کنید. زیرا در این فصل‌ها جزیره، پذیرای گردشگران زیادی هست و احتمالا با کمبود اقامتگاه مواجه می‌شوید. هومسا به عنوان سامانه‌ی اجاره‌ی‌ سوئیت، ویلا و انواع اقامتگاه، بهترین اقامتگاه‌های هرمز را معرفی کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده بار سفر ببندید.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر باشه، آیا امکان بردن ماشین شخصی به جزیزگره هرمز هست؟ چون داخل بعضی از سایت ها نوشته شده فقط هرمز وند ها میتونن ماشینشون ببرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا