جاهای تفریحی

پارک ناژوان اصفهان ؛ ریه شهر بزرگ اصفهان

پارک ناژوان اصفهان یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که در قسمت غربی این شهر قرار دارد. این پارک جنگلی، بازمانده‌ای از باغ‌های سرسبز و قدیمی اصفهان است که امروزه دیگر اثری از آن‌ها نیست. پارک ناژوان را به عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان پس از زاینده‌رود معرفی کرده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با جاهای دیدنی پارک ناژوان آشنا کنیم. 

آشنایی با پارک جنگلی ناژوان اصفهان

از میان باغ‌های سرسبز و زیبای اصفهان، فقط تعداد اندکی از آن‌ها از ساخت‌وسازهای شهری جان سالم به در برده‌اند. پارک جنگلی ناژوان یکی از مناطق سرسبزی است که از گذشته‌های دور به برکت وجود زاینده‌رود پدید آمده و همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. نقشه پارک ناژوان اصفهان نشان می‌دهد که این پارک حدود ۱۲۰۰ هکتار مساحت دارد.

در بخش‌های مختلف این پارک جنگلی، تفریحات و امکانات گوناگونی برای گردشگران و مردم بومی اصفهان تعبیه شده است. مردم اصفهان، این پارک را به دلیل قرار داشتن بر سر راه بادهای جنوب غربی به سمت شمال شرقی و تصفیه هوای شهر از آلاینده‌های صنعتی، ریه‌ی اصفهان نام نهاده‌اند. در ادامه می‌توانید با امکانات و تفریحات این پارک آشنا شوید.

ساعت کار پارک ناژوان

ساعت کار پارک ناژوان ۲۴ ساعته بوده و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز که خواستید به این پارک بروید؛ اما برای استفاده از امکانات و تفریحات آن باید به محدودیت‌های زمانی توجه کنید.

ورودی پارک ناژوان

همچنین هزینه‌ ورودی پارک ناژوان در هر یک از بخش‌ها متفاوت است؛ اما به طور کلی هزینه‌ زیادی شامل حالتان نخواهد شد.

پارک ناژوان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

آب‌وهوای پارک جنگلی ناژوان اصفهان برای نگهداری از پرندگان و حیوانات بسیار مناسب است؛ به همین دلیل در قسمتی از این منطقه‌ جنگلی، انواع پرندگان با نژادهای گوناگون زندگی می‌کنند. باغ پرندگان ناژوان، علاوه بر این‌که دارای قسمت‌هایی برای نگهداری پرندگان است، بخش‌های آموزشی، علمی و تحقیقاتی نیز دارد. برخی از این بخش‌ها عبارت‌اند از:

  • واحد تکثیر
  • واحد تغذیه
  • واحد دامپزشکی
  • واحد قرنطینه
  • واحد تاکسیدرمی

شما می‌توانید در تمامی روزهای هفته از باغ پرندگان پارک جنگلی ناژوان اصفهان دیدن کنید. برای بازدید از این باغ، کافی است وقتی وارد پارک جنگلی می‌شوید، وارد خیابان الفت شده و پیش بروید تا به باغ پرندگان برسید.

ساعات بازدید از این باغ در نیمه‌ی اول سال از ساعت ۹ الی ۱۹ و در نیمه‌ی دوم سال از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ است.

بیشتر بخوانید: کاخ هشت بهشت اصفهان

تله سیژ ناژوان

تله سیژ ناژوان یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های اصفهان است که در پارک جنگلی ناژوان اصفهان قرار دارد. این تله سیژ حدود ۲۲ متر از سطح زمین ارتفاع داشته و ایستگاه اول آن در خیابان الفت و در نزدیکی باغ پرندگان است.

طول تله سیژ ناژوان ۱۹۲۰ متر و ظرفیت آن ۱۲۰ نفر است. سرعت این تله سیژ در هر ثانیه حدود ۳ الی ۵ متر است.

برای استفاده از تله سیژ باید بین ساعت ۱۰ الی ۱۹ به این بخش مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: سوغات اصفهان
تله سیژ ناژوان

باغ‌موزه‌ پروانه‌ها

در پارک جنگلی ناژوان اصفهان مجموعه‌ای وجود دارد که پروانه‌های رنگارنگ در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوت در آن زندگی می‌کنند. باغ پروانه‌ها حدود دو هزار مترمربع مساحت دارد و بالغ بر صد نوع گیاه در آن پرورش یافته است. در بخش موزه‌ این باغ نیز بیش از ۴۸ قاب بزرگ وجود دارد که در آن پروانه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند.

ساعات بازدید این مجموعه ۸:۳۰ تا ۱۸:۳۰ است.

اجاره آنلاین اقامتگاه در اصفهان

باغ پروانه ها ناژوان

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان نخستین آکواریوم ایران است که در پارک جنگلی ناژوان اصفهان قرار دارد. این آکواریوم را بزرگ‌ترین آکواریوم کشور نیز دانسته‌اند. آکواریوم ناژوان در زمینی ۳۵۰۰ متری ساخته شده و دارای یک تونل سی متری در دل خود است.

علاوه بر این آکواریوم بزرگ، چند آکواریوم کوچک نیز در این بخش قرار گرفته که در مجموع، گونه‌های زیادی از آبزیان مناطق مختلف دنیا را در خود جای داده‌اند.

می‌توانید برای بازدید از آکواریوم اصفهان از ساعت ۸ تا ۲۲ به این بخش مراجعه کنید.

آکواریوم اصفهان
بیشتر بخوانید: آکواریوم انزلی

موزه‌ صدف‌ها

موزه‌ صدف‌های پارک جنگلی ناژوان اصفهان از دو هزار صدف و جانور دریایی تشکیل شده است. در بین این دو هزار نمونه، بالغ بر هشتصد گونه‌ مختلف دریایی به چشم می‌خورد. این گونه‌ها را از سرتاسر دنیا جمع‌آوری کرده‌اند و در موزه‌ صدف‌های اصفهان به نمایش گذاشته‌اند.

ساعات بازدید موزه‌ صدف‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱ است.

موزه صدف ناژوان

شهربازی ناژوان

شهربازی ناژوان به منظور سرگرم کردن کودکان و ایجاد فضایی شاد و دوستانه برای آنان راه‌اندازی شده است. در این شهربازی تفریحاتی مانند سینما چند بعدی، پارک بادی، پیست کارتینگ و… وجود دارد که اغلب در سه روز پایانی هفته فعالیت می‌کنند.

این شهربازی از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به کودکان شما خدمات ارائه می‌کند.

شهربازی ناژوان

باغ خزندگان

پارک جنگلی ناژوان اصفهان دارای مجموعه‌ای از ویواریوم‌های بزرگ و کوچک است که در آن‌ها خزندگان گوناگون را نگهداری می‌کنند. انواع مارها، تمساح‌ها، سوسمارها و خزندگان دیگر را می‌توانید در این باغ مشاهده کنید. گونه‌های بسیار نایابی از خزندگان نیز در این باغ محافظت می‌شوند.

برای بازدید از باغ خزندگان می‌توانید بین ساعات ۸:۳۰ تا ۲۱ به این مجموعه مراجعه کنید.

باغ خزندگان ناژوان

امکانات پارک جنگلی ناژوان

در پارک جنگلی ناژوان اصفهان فضایی برای پیاده‌روی وجود دارد که می‌توانید به راحتی در آن یک پیاده‌روی دلنشین داشته باشید. همچنین وجود مسیری برای دوچرخه‌سواری باعث شده تا افراد زیادی برای ورزش دوچرخه‌سواری به این پارک بروند. در خود پارک نیز امکان کرایه‌ی دوچرخه فراهم شده است.

وجود پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، نمازخانه، آلاچیق‌ها و غرفه‌های مختلف صنایع دستی اصفهان باعث شده تا هر کسی که به این پارک قدم می‌گذارد با خیال راحت در آن به گشت‌وگذار بپردازد.

بیشتر بخوانید: کافه های اصفهان

مسیر دسترسی به پارک جنگلی ناژوان اصفهان

اگر می‌خواهید بدانید پارک ناژوان اصفهان کجاست پس از ورود به شهر اصفهان به سمت اتوبان شهید حبیب‌اللهی بروید. بعد از طی کردن مسیر در این اتوبان، خود را به میدان سهروردی برسانید و سپس وارد خیابان الفت شوید. اگر بخواهید از تمام قسمت‌های این پارک دیدن کنید باید چیزی حدود یک روز کامل زمان به آن اختصاص دهید.

پارک جنگلی ناژوان

اقامت در اصفهان

اگر دوست دارید در صفر به نصف جهان، با اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان در هزینه های اقامتی خود صرفه جویی کنید، هومسا گزینه های متنوعی در اختیار شما قرار می دهد. اگر هم اهل اجاره اقامتگاه بوم گردی در اصفهان هستید و می خواهید از این طریق با فرهنگ و هنر مردم اصفهان آشنا شوید، باز هم هومسا انتخاب های جذابی برای شما دارد. در هر صورت طرف‌دار هر کدام از این روش‌های اقامتی که باشید، می‌توانید با مراجعه به سایت هومسا، بهترین اقامتگاه‌ها را برای خود رزرو کنید.

اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا