ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیکیش

پارک آبی اوشن کیش؛ تنها پارک آبی روباز ایران

در این مطلب قصد داریم درباره یکی از مهیج‌ترین تفریحات آبی کیش که از جاهای دیدنی کیش هستند، با شما صحبت کنیم. جایی به نام “پارک آبی اوشن کیش” که چند سالی است سروصدای زیادی به پا کرده و گردشگران برای رفتن به این پارک لحظه شماری می‌کنند. این پارک که یکی از فوق‌العاده‌ترین تفریحات کیش محسوب می‌شود، به صورت روباز طراحی شده و دارای قسمت‌هایی مناسب برای بزرگسالان و خردسالان است. بنابراین در سفر به کیش در کنار استفاده ار سایر تفریحات آبی جزیره کیش مانند پاراسل و فلای برد، حتما پارک آبی اوشن را در برنامه بازدید‌های خود بگنجانید.

در این مجموعه یک سالن تخصصی اسپا، 7 راید آرام، 7 راید تند، 2 راید هولناک، فروشگاه‌، اتاق مخصوص نقش‌زدن حنا روی دست و تعدادی رستوران و کافه وجود دارند.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این مجموعه توسط مهندس جعفری‌نژاد از اسطوره‌های دیزنی‌لند طراحی شده است. مهندس جعفری‌نژاد به مدت 35 سال به طراحی دیزنی‌لندهای آمریکا و دیگر نقاط دنیا مشغول بوده است.

معرفی پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی اوشن با مساحتی برابر با 5.5 هکتار و ظرفیت پذیرش روزانه تا 3300 نفر هیجان‌انگیزترین پارک آبی روباز ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود که در سال 1395 با خریداری و نصب تجهیزات و امکانات به روز دنیا افتتاح شد. سرسره‌های این مجموعه در سه شکل راید آرام، راید تند و راید هولناک دسته‌بندی شده تا هر کسی متناسب با علاقه خود از تجهیزات مناسب استفاده کند. علاوه بر سرسره‌های آبی، می‌توانید در گروه‌های 3 تا 5 نفره به حل معماها و نقشه‌های گنج در اتاق اسکیپ بپردازید.

در کنار وسایل بازی پرهیجانی که در ادامه به معرفی تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت، رستوران، کافه و فروشگاه‌هایی برای تهیه وسایل لازم از جمله حوله، لباس شنا و کرم ضدآفتاب آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

پارک آبی اوشن کیش بر اساس یک داستان ماجراجویانه طراحی شده است. در این داستان گروهی از دزدان دریایی به رهبری کایپتان سایان به طمع دستیابی به قرص خورشید و حکمرانی بر دریاها به جزیره‌ای به نام قلعه خورشید حمله می‌کنند و آن را تصرف می‌کند. بعد از این اتفاق سه برادر به نام‌های پولاد و ماهان و باشو که از ساکنان جزیره هستند با دزدان مبارزه کرده و جزیره را پس می‌گیرند.

اجاره آنلاین اقامتگاه در کیش

ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارک آبی اوشن کیش

شاید کمی برای‌تان عجیب باشد که خانم‌ها هم می‌توانند از این پارک روباز استفاده کنند. خوشبختانه در زمان انتخاب محل و ساخت پارک به این مسئله توجه شده و پارک در جایی ساخته شده که هیچ ساختمان یا سازه بلندی در اطراف آن وجود ندارد. پارک آبی اوشن حتی در منطقه پرواز ممنوع قرار دارد و هیچ هلیکوپتر یا کوادکوپتری بر فراز آن به پرواز در نمی‌آید بنایراین خانم‌ها می‌توانند از تمامی امکانات آن استفاده کرده و حمام آفتاب بگیرند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش در شب

بخش‌های مختلف پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی کیش

تم پارک آبی اوشن کیش دارای راید‌ها و استخرهای مختلفی است که از نظر میزان هیجانی که ایجاد می‌کنند در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

رایدهای آرام

رایدهای آرام همانطور که از نام آن‌ها پیداست، هیجان کمتری را القا کرده و بیشتر برای فراهم‌سازی محیطی آرام و دور از هیاهو طراحی شده‌اند. استخر موج، راشین ریور، استخر دینگو، سرسره برکو، چالاب، استخر آبان، جکوزی رابو و استخر آبتین در دسته رایدهای آرام قرار می‌گیرند.

  • راشین پور: راشین پور در واقع رودخانه‌ای مصنوعی است که دور تا دور پارک جریان دارد و گردشگران سوار بر تیوپ بر روی امواج رودخانه از تماشای مناظر مختلف پارک لذت برده و برای تفریح بعدی نفسی تازه می‌کنند. این رودخانه دارای 1.5 متر عمق، عرض 4.5 تا 7 متر و 550 متر طول است.
  • استخر دینگو: دینگو به شکل یک جکوزی بسیار شیک و مدرن پلکانی ساخته شده که آب گرم آن دارای خواص درمانی است. استفاده از این جکوزی باعث می‌شود آب‌و‌هوای گرم جزیره کمتر اذیت‌تان کند. البته فراموش نکنید بیشتر از 10 دقیقه داخل جکوزی نمانید. عمق این استخر 1 متر و مساحت آن 130 متر مربع است.
  • برکو: این سرسره مخصوص کودکان طراحی شده تا در حین‌ بازی، امنیت‌شان حفظ شود. برای محافظت از پوست آنان در مقابل آفتاب، سقف این بخش پوشیده است. برای استفاده از این سرسره کودکان باید بالای 92 سانتی‌متر قد داشته باشند و کوچولوهای زیر 6 سال باید در حضور والدین از این سرسره استفاده کنند. عمق استخر برکو 0.3 متر است.
  • چالاب: یکی از جذاب‌ترین تفریحات مخصوص کودکان در پارک آبی اوشن کیش، سرسره‌های رنگی‌رنگی بخش چالاب هستند. در این بخش سطل بزرگی تعبیه شده که بعد از پرشدن، آب آن روی سر بچه‌هایی که روی سرسره در حال سرخوردن هستند خالی می‌شود. ارتفاع این سرسره‌ها 9 متر است. استخر آن نیز 24 متر مربع مساحت داشته و عمق آن 0.4 متر است.
  • استخر آبتین: استخر آبتین مخصوص نوجوانان طراحی شده است. استخر آبتین یک سبد بسکتبال هم دارد که نوجوانان در حین شنا می‌توانند توپ‌بازی کنند. البته بچه های عزیز باید به این موضوع توجه کنند که امکان شیرجه زدن در این استخر وجود ندارد. کودکان هنگام استفاده از این استخر باید جلیقه نجات بپوشند. استخر آبان، دارای 1.2 متر عمق، طول 19 متر و عرض 10 متر است.
  • جکوزی رابو و استخر آبان: این دو بخش اصلی‌ترین بخش‌های ریلکسیشن بزرگسالان محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید کیش

رایدهای تند

رایدهای تند از ترکیبی از سرعت، شیب و ارتفاع ساخته شده‌اند و شامل بخش‌های مختلفی از جمله موجاب، رالی راید، آناکوندا، دینگل، دریاچه سونامی، گرداب و مارپیچ می‌شوند.

رایدهای پارک آبی اوشن کیش

  • موجاب: یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های پارک آبی اوشن کیش، همین بخش موجاب است. در این بخش پارک با استفاده از سیستم‌های پیشرفته دنیا، موج‌هایی به صورت مصنوعی با سرعتی مشابه موج‌های واقعی ایجاد می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از تخته‌های ایستاده یا نشسته به مدت 20 دقیقه روی آن‌ها موج سواری کنید. فضای موجاب دارای 9.74 متر طول، 16.26 متر ارتفاع و 1.953 متر عمق است.
  • دریاچه سونامی: در این بخش پارک آبی اوشن کیش امواجی پرفشار مشابه امواج دریا شبیه‌سازی شده و سعی کرده‌اند حس سونامی را ایجاد کنند. همه سنین می‌توانند از این استخر استفاده کنند، اما برای کودکان استفاده از جلیقه نجات ضروری است. عرض دریاچه سونامی از 30 متر تا 80 متر متغیر است.
  • آناکوندا: آناکوندا نام تونل آبی پر‌پیچ‌و‌خمی است که در طراحی و ساخت آن از آناتومی مار آناکوندا الهام گرفته شده است. در این بازی با دو نفر همراه خود روی یک تیوپ سوار می‌شوید و با فشار آبی که از زیر تیوپ عبور می‌کند به سمت پایین حرکت می‌کنید. پیچ و تاپ تونل باعث می‌شود که علاوه بر حرکت رو به پایین، به چپ و راست منحرف شوید و دور خود بچرخید که باعث می‌شود هیجان بازی را چند برابر حس کنید. تونل آبی آناکوندا در پارک آبی اوشن کیش دارای 1.07 متر عمق، 17 متر ارتفاع و 170 متر طول دارد.
  • دینگل: دینگل از سه بخش مختلف تشکیل شده است. برای استفاده از این بازی به یک همراه احتیاج دارید چون بازی به صورت دو نفره اجرا می شود. ابتدا باید خود را به بالای برج داتیس برسانید و سپس سوار یک تیوپ آبی رنگ شوید. سپس با تیوپ با داخل سرسره می‌پرید و با شیب بسیار تندی به سمت پایین سر می‌خورید. درست در لحظه‌ای که احساس می‌کنید به انتهای سرسره نزدیک شده‌اید، وارد قسمت دوم بازی که به شکل آونگ یک مسیر رفت‌وبرگشتی را طی می‌کند، می‌شوید. بعد از چند حرکت گهواره‌ای به داخل استخر پرتاب خواهید شد. دینگل 48.07 متر طول و 12.08 متر ارتفاع دارد.

پارک آبی اوشن کیش

  • گرداب: در طراحی این بازی سعی شده تا به نوعی گرداب‌های دریایی به تصویر کشیده شود. گرداب دریایی پارک آبی اوشن کیش به این شکل است که هر نفر سوار یکی از تپوپ‌ها شده و از چندین سرسره با شیب تند عبور می‌کند و سپس وارد یک کاسه بزرگ گردان شده که نیروی گریز از مرکز آب باعث می شود شخص به دور مرکز کاسه بچرخد و در انتهای بازی به داخل استخر آب بیفتد. گرداب دارای 53.28 متر طول، 12.8 متر ارتفاع بوده و از برج داتیس شروع می‌شود.
  • رالی راید: این بازی پرسرعت‌ترین سرسره آبی ایران است و هیجان بسیار زیادی را به همراه می‌آورد. برای انجام این بازی ابتدا خود را به بالای برج برسانید. سپس همراه با سه نفر از همراهان‌تان روی تشکچه‌های بخصوصی دراز می‌کشید به طوری که سر به سمت پایین قرار داشته باشد. با شنیدن صدای صوت خود را رها کرده و با سرعت بسیار زیادی خود را به پایین سرسره برسانید. انتهای سرسره مطابق معمول استخر آب انتظارتان را می‌کشد. رالی راید 109 متر طول و 12.05 متر ارتفاع دارد و محل آغاز آن برج بیتیس است.
  • مارپیچ: مارپیچ مجموعه‌ای از انواع سرسره‌های رنگی است که به دور یکدیگر پیچیده شده‌اند و در نهایت به یک استخر آب ختم می‌شوند. برای استفاده از این سرسره‌ها باید تکی یا دو نفره سوار تیوپ شده و سپس مارپیچ‌وار به سمت پایین حرکت می‌کنید. برای استفاده از این بازی حداقل وزن دو نفر 54 کیلو و حداکثر 185 کیلو است. مارپیچ دارای 115 متر طول و 12.08 متر ارتفاع بوده و از محل برج آبادیس شروع است.

رایدهای هولناک

رایدهای هولناک از نظر سرعت و شیب و هیجان ایجاد شده بسیار مهیج‌تر از رایدهای تند است. در پیچالوب علاوه بر سقوط‌های آزاد، مسیرهای پرپیچ‌و‌خم زیادی را طی می‌کنید. در راید آدرنالین هم می‌توان حدس زد که با چه چیزی روبه‌رو هستیم.

پارک ابی اوشن کیش

  • پیچالوب: این بازی در واقع نوعی سقوط آزاد همراه با چرخش از برج خورشید است. این برج مرتفع ترین برج پارک آبی اوشن بوده و شما با سرعت 12 متر بر ثانیه به سمت استخر پایین سقوط خواهید کرد. مسیر سرسره پیچالوپ چیزی حدود 123 متر است. پیچالوب ارتفاعی برابر با 24.8 متر ( برابر با یک ساختمان 7 متری) و طول 123.08 متر دارد.
  • آدرنالین: آدرنالین هم هیجانی مانند پیچالوب ایجاد می‌کند.

مرکز تخصصی پلومریا آسپا در پارک آبی اوشن کیش

مرکز تخصصی پلومریا آسپا در پارک آبی اوشن کیش

در پارک آبی اوشن کیش علاوه بر تفریحات و سرگرمی‌ها، امکانات دیگری هم در نظر گرفته شده مانند مرکز تخصصی ماساژ پلومریا آسپا. در این مرکز ماساژورهای حرفه‌ای به مدت 20 تا 60 دقیقه انواع ماساژ سوئدی، ماساژ سروگردن، کتف‌وشانه، ماساژ صورت با روغن‌های بخصوص، ماساژ کمر، ماساژ با سنگ‌های آتش‌فشانی، ماساژ پا و… را ارئه می‌دهند.

رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه پارک آبی اوشن

رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه پارک آبی اوشن

بعد از یک تفریح نیمروزی پرهیجان مطمئنا دلتان می‌خواهد خود را به یک نوشیدنی گوارا یا غذای خوشمزه مهمان کنید. در مجموعه اوشن تعدادی زیادی رستوران و کافه‌شاپ وجود دارد که هر یک منوی ویژه خود را دارند. رستوران‌هایی مانند چیکو، زامبوزیمبو، کافیسا، نوشاک، فروتیلا، جتسمینا از جمله این رستوران‌ها و کافه‌ها هستند.

فصل مناسب برای بازدید از پارک آبی اوشن کیش

این پارک آبی در تمام طول سال پذیرای گردشگران است، اما اگر می‌خواهید در فصل خنک به کیش سفر کنید اوایل دی ماه تا اواخر فروردین بهترین فصل است، ولی فصل تابستان با فستیوال‌ها و جشنواره‌های متنوع تابستانی هم طرفداران خاص خود را دارد.

اطلاعات سانس‌ها به همراه هزینه‌ها

این مجموعه یکشنبه‌ها تعطیل است، اما برای آگاهی از سانس‌ها و هزینه‌های این مجموعه به وب‌سایت پارک آبی اوشن کیش سر بزنید.

رستوران‌های نزدیک پارک اوشن

  • رستوران هواری
  • رستوران جوجه اناری
  • رستوران کلبه فلفل
  • کافه رستوران ضیافه
  • رستوران دارچین

دیدنی‌ های اطراف پارک آبی اوشن

دیدنی های اطراف پارک آبی اوشن

در سفر به کیش و وقت‌گذرانی در این جزیره زیبا فراموش نکنید از جاذبه‌های زیر دیدن کنید. این جاهای تفریحی همگی نزدیک پارک آبی اوشن قرار دارند.

  • سایت مرجانی جزیره کیش 8.2 کیلومتر
  • کشتی یونانی 8.9 کیلومتر
  • روستای گردشگری باغو 9.3 کیلومتر
  • اسکله بزرگ و تفریحی کیش 9.5 کیلومتر
  • شهر زیرزمینی کاریز 12.8 کیلومتر

دسترسی به پارک آبی اوشن کیش

  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، تم پارک آبی اوشن
  • تلفن تماس: 07644465985

اقامت در کیش

در سفر به کیش حق انتخاب‌های زیادی برای اقامت خواهید داشت. هتل، ویلا، سوئیت، آپارتمان و غیره همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قصد اجاره ویلا و سوئیت در کیش را دارید پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت هومسا کمک بگیرید. اجاره آپارتمان نیز با قیمت‌های مناسب از هومسا امکان‌پذیر است.

یک دیدگاه

  1. بعد از تفریح تو پارک مفرح اوشن به نظرم برای رفع خستگی به این کافه ها سر بزنید
    ستوران هواری
    رستوران جوجه اناری
    رستوران کلبه فلفل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا