اخبار

جشنواره فرهنگی تمشک برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی تمشک به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ الی ۱۹ تیرماه در بندر کیاشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش هومسا، یحیی رضا سروش سرپرست اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان آستانه‌اشرفیه امروز ۵ تیرماه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی تمشک کیاشهر، درباره برگزاری این جشنواره گفت: نخستین دوره از جشنواره فرهنگی تمشک به میزبانی شهر کیاشهر و با هدف ارتقای برند گردشگری منطقه به مدت یک هفته در این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا از پوستر برگزاری این جشنواره با حضور حسین ذاکر استقامتی فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه و مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه رونمایی شد.

وجود تمشک مزیتی برتر برای شهرستان آستانه‌اشرفیه

حسین ذاکر استقامتی فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم گفت: بندر کیاشهر از ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه زیرساخت‌های صنعت گردشگری برخوردار بوده و وجود مواهبی نظیر پارک ملی بوجاق در این منطقه به تنهایی می‌تواند نقش پررنگی در ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری ایفا کند.

 

جشنواره فرهنگی تمشک
جشنواره فرهنگی تمشک

وی افزود: تمشک در دنیا با کاربردهای مختلف خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و وجود این میوه به شکل خودرو مزیتی برتر برای شهرستان آستانه‌اشرفیه است که می‌توان در حوزه استحصال ماده موثر و رشد گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری کرد.

اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی تمشک

مرتضی عاطفی دبیر اجرایی جشنواره‌ فرهنگی تمشک کیاشهر با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره در شهر کیاشهر گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با دو هدف ایجاد نشاط و شور اجتماعی و همچنین برندسازی مقاصد گردشگری در دستورکار است. نخستین جشنواره فرهنگی تمشک نیز با همکاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان، شهرداری کیاشهر و بخش خصوصی به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ الی ۱۹ تیرماه در بندر کیاشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ویژگی‌های متمایز جشنواره فرهنگی تمشک می‌توان به مواردی نظیر مدت برگزاری یک هفته‌ای آن، عرضه ۴۰ نوع خوراک و شیرینی مرتبط با تمشک، عرضه محصولات صنایع‌دستی با موضوع تمشک و ساخت کارگاهی مجسمه و المان‌های شهری با موضوع تمشک اشاره کرد.

بندر کیاشهر؛ محل برگزاری جشنواره فرهنگی تمشک کجاست؟

بندر کیاشهر یکی از شهرهای استان گیلان از توابع بخش کیاشهر در شهرستان آستانه اشرفیه است. کیاشهر ۱۷ کیلومتر با شهر آستانه اشرفیه و تقریباً ۵۰ کیلومتر با شهر رشت فاصله دارد.

جشنواره فرهنگی تمشک
تالاب بندر کیاشهر

برنج مرغوب، صیفی‌جات و انواع سبزی از جمله محصولات کشاورزی بندر کیاشهر است که آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز این منطقه موجب شده این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

پارک ملی بوجاق، پارک جنگلی، ساحل عسگر آباد، پل چوبی و تالاب از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه است.

انتهای خبر

یک دیدگاه

  1. بندر کیاشهر واقعا علاوه بر چشم انداز دل نشینی که داره از پارک ملی ساحک عسگر آباد و پل چوبی اش نمیشه گذشت واقعا ساعت میشه نشست و از ویو لذت برد و عکاسی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا