ایران‌ را بگردیمتهران‌گردیجاهای تفریحیجاهای دیدنی

برج میلاد تهران؛ اطلاعات دسترسی و بازدید از برج میلاد تهران

در تهران سه برج از سه دوره‌ی تاریخی متفاوت داریم که هر کدام دنیای خاص خودش را دارد. برج آزادی؛ یادبودی از تاریخ و نبوغ ایرانی، برج طغرل، قدیمی‌ترن برج تهران و برج میلاد که در این نوشته به طور مفصل به آن می‌پردازیم. برج میلاد همچون سروی بلند سر به آسمان پایتخت کشیده و به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران گردشگران زیادی را برای بازدید خود فرامی‌خواند. این برج مرتفع‌ترین آسمان‎‌خراش ایران به شمار می‌رود که هر طبقه‌اش کاربری متفاوتی دارد؛ امکانات تفریحی و رستوران های تهران ازجمله رستوران‌گردان برج، می‌توانند برای شهروندان و مسافران مکانی مناسب برای خوش‌گذرانی محسوب شوند. زمانی که بازدیدکنندگان در طبقات فوقانی برج حضور دارند می‌توانند نمایی متفاوت و 360 درجه از شهر تهران را در زیر پاهای خود تماشا کنند. در این مطلب از تاریخچه ساخت، معماری، تفریحات ممکن در بخش‌های مختلف برج و اطلاعات بازدید و دسترسی را خواهیم گفت.

معرفی برج میلاد تهران

برج میلاد تهران

برج میلاد با ارتفاع 435 متر، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و از قطب‌های مهم گردشگری کلان‌شهر تهران قلمداد می‌شود؛ این برج بیستمین سازه بلند نامتکی جهان است که بدون هیچ نگه‌دارنده‌ای مثل سیم و دکل به قامت خود استوار است. برج میلاد به‌عنوان یک مجموعه چند عملکردی، در هر طبقه‌اش بخش‌های مختلف اداری، تجاری و تفریحی قرار دارند. ازاین‌رو امکانات ویژه‌ای برای تفریح در ارتفاعات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که تجربه‌ای متفاوت در فضایی نو برای ایرانیان به شمار می‌رود.

چند نکته درباره برج میلاد

  •  نام اولیه این سازه “یادمان” بود که در سال 1380 به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران به نام برج میلاد تغییر یافت.
  • این برج با وزن 150 هزار تن در برابر وقوع زلزله کاملاً ایمن ساخته‌شده و سیم‌های مسی به‌کاررفته در بدنه، این سازه را در مقابل صاعقه و خطرات احتمالی حفظ می‌کند.
  • نکته جالبی دیگر درباره برج میلاد این است که قطعات به‌کاررفته در ساخت این برج شناسنامه‌ای شامل ماده اولیه، منبع تهیه و تولید، مسئول کنترل و تائید، زمان انجام و شخص اجراکننده دارند.
  • رستوران گردان برج میلاد بزرگ‌ترین رستوران گردان دنیا شناخته می‌شود.

داستان پرماجرای تولد برج میلاد

برج میلاد در شب

در مورد تاریخچه ساخت این برج اختلاف‌نظر وجود دارد. برخی ایده اصلی احداث این برج را متعلق به زمان پهلوی می‌دانند و طراحی این پروژه عظیم را به ژاکلین رابرتسون امریکایی، از طراحان شهری برجسته نسبت می‌دهند؛ بنابر این اظهارات، قرار بر این بود در زمان پهلوی دوم طرحی به وسعت 5 میلیون کیلومتر به نام شهستان پهلوی اجرا شود و ساخت یک برج مخابراتی بلند هم بخشی از این طرح بزرگ به شمار می‌رفت.
در سوی مقابل برخی منابع حکایت از آن دارند که ایده ساخت یک برج مخابراتی مرتفع برای کلان‌شهر تهران، در سال 1372 در پی حل مشکلات زیرساختی در شبکه مخابراتی مطرح شد. پس از انجام مطالعات اولیه، در میان چهار نقطه پیشنهادی، سرانجام تپه‌های کوه نصر را برای پایه‌گذاری بنا برگزیدند. نهایتاً پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی، اجرای پروژه در سال 1376 با هدایت طراح پروژه دکتر محمدرضا حافظی، استاد دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفت. روند ساخت طولانی مجموعه حدود 11 سال به طول انجامید و برج میلاد سرانجام در سال 1387 به‌طور رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: پارک ملت تهران

معماری و بخش‌های مختلف ساختمان برج میلاد

بخش های مختلف برج میلاد

شکل کلی بنای برج میلاد به‌صورت یک هشت‌ضلعی طراحی شده است که چهار باله ذوزنقه‌ای و دیوارهای داخلی به آن متصل‌ شده‌اند. برج 1693 پله دارد و دکل آنتن، ساختمان رأس، شفت و ساختمان پای برج (لابی) چهار بخش اصلی این برج را تشکیل می‌دهند.

دکل آنتن

پایین‌ترین قسمت این دکل 120 متری به‌صورت یک 16 ضلعی و بالاترین قسمت آن مربع شکل است. سازه دکل از فولاد ضد خوردگی ساخته‌ شده و در رأس آن سه نوع آنتن فرستنده وجود دارد. یک آسانسور با ظرفیت دو نفر برای انتقال تکنسین‌ها و تجهیزات موردنیاز به ارتفاع 70 متری ساخته‌شده و دسترسی به بخش‌های دیگر از طریق پله‌های استخری امکان‌پذیر است.

• ساختمان رأس

مهم‌ترین بخش قابل بهره‌برداری برج، ساختمان رأس است که با زیربنایی به وسعت 12 هزار مترمربع از بزرگ‌ترین ساختمان‌های رأس برج‌های مخابراتی جهان محسوب می‌شود. بدنه بیرونی ساختمان رأس نمای شیشه‌ای دارد که دید 360 درجه از مناظر تهران را امکان‌پذیر می‌کند. 12 طبقه این قسمت گنبد آسمان، رستوران‌گردان، سکوی دید بازوبسته، موزه مشاهیر، تریا، گالری‌های هنری، طبقات اختصاصی مخابرات و تلویزیون را شامل می‌شود.

ساختمان پای برج

جنس ساختمان پای برج بتنی بوده با شش طبقه مجزا که دارای دوطبقه زیرزمین، طبقه همکف و سه‌طبقه روی زمین است. طبقات زیرزمین، همکف، اول و دوم به‌طور عمده به بخش اداری، تأسیسات و مرکز داده اختصاص دارند. طبقات اول تا سوم رستوران‌های بین‌المللی، تریا و 83 واحد تجاری را درون خود جای‌داده‌اند. در اجرای سقف یکپارچه قوسی‌شکل لابی، از قالب‌بندی چوب و طرح هندسی گره ایرانی استفاده شده که از شاهکارهای معماری معاصر به شمار می‌رود.

شفت

شفت برج تنها برای عبور تأسیسات و آسانسورهای پرسرعت مورداستفاده قرار می‌گیرد و امکان ورود و بازدید عموم از این بخش وجود ندارد.
متأسفانه عکس باکیفیتی از تفکیک بخشهای برج پیدا نکردم که متعلق به سایت‌های رقیب نباشد، عکس فوق مربوط به سایت کارناوال است.

رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه هومسا

دیدنی‌های برج میلاد

برج میلاد دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام جاذبه منحصربه‌فردی برای گردشگران محسوب می‌شود.

  • محوطه تماشایی اطراف برج میلاد

محوطه اطراف برج میلاد

جلوه‌گری برج میلاد و محوطه اطرافش با تاریک‌شدن هوا و روشن‌شدن چراغ‌های رنگین چندین برابر شده و از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب شناخته می‌شود. نورپردازی جالبی بر گل‌کاری‌های اطراف برج سایه می‌اندازد و مناظری باشکوه را به وجود می‌آورد. آب‌نماهایی که با این نورپردازی فوق‌العاده جلوه‌ای مدهوش‌کننده پیدا می‌کنند، فضای آرام‌بخشی ایجاد می‌کند. پیاده‌روی و تماشای محوطه به‌ویژه در شب از جذابیت‌های برج میلاد به شمار می‌روند. ناگفته نماند که فضای محوطه برج میلاد هر از چند گاهی به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

  • مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد

مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با 15 سالن کنفرانس مجزا، استودیو رادیویی و تلویزیونی، سالن‌های پذیرایی و اختصاص فضای 600 متری، یکی از مجهزترین مکان‌های برگزاری انواع رویداد در پایتخت شناخته می‌شود. مهم‌ترین سالن این مجموعه سالن حافظ است که گنجایش 1600 نفری دارد و مجهز به تجهیزات روز صوتی و تصویری بوده و برای برگزاری همایش‌های مهم و کنسرت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. از دیگر سالن‌های این بخش می‌توان به تالارهای مولوی، خیام، شهریار، فردوسی، رودکی، سعدی و تالار روباز عطار و… اشاره کرد که هر یک ظرفیت و ویژگی‌های متفاوتی برای برگزاری رویدادها دارند.

  • کاربازیا برج میلاد

کاربازیا برج میلاد درواقع محیطی تفریحی آموزشی برای کودکان 2 تا 13 سال است. این مجموعه با طراحی محیطی شاداب، به کودکان امکان می‌دهد مشاغل دیگر را در حد و اندازه‌ای کودکانه تجربه کنند. کاربازیا به‌صورت شهری با بخش‌های مختلف طراحی شده که کودکان می‌توانند با حضور در آن فعالیت‌های مربوط به محیط بیمارستان، مکانیکی، آشپزخانه، اداره پست، استودیو خبر، فروشگاه، آتش‌نشانی، شن‌بازی، روباتیک و آزمایشگاه را همراه با بازی و سرگرمی انجام دهند.

  • سکوی دید باز برج میلاد

سکوی دید باز برج میلاد

بخش بیرون‌زده در نمای برج، در واقع تراس بزرگی به وسعت 3000 متر است که در ارتفاع 280 متری از سطح زمین قرار دارد. سکوی دید باز در طبقه هفتم قرار دارد و نمایی 360 درجه از پایتخت را پیش روی شما قرار می‌دهد. با رفتن به این قسمت می‌توانید از طریق دوربین‌های موجود، تمام شهر را رصد کنید و لذت تماشای تهران از ارتفاعات را تجربه کنید.
در بخش سرپوشیده طبقه هفتم هم امکان استفاده از خدمات کافه‌تریا، تماشای ماکت برج‌های مخابراتی جهان وجود دارد. همچنین شهر فرنگ موجود در این بخش شما را به تهران قدیم می‌برد و لحظات خاطره‌انگیزی را برای‌تان زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: پارک آب و آتش

  • موزه شهرداری و سکوی دید بسته برج میلاد

سکوی دید بسته در طبقه چهارم رأس برج به شما امکان تماشای تهران را از ارتفاع 261 متری می‌دهد. در این بخش می‌توانید ضمن بازدید از موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری از کره‌های قدیمی متعلق به قرون 17 تا 20 میلادی دیدن کنید که نام خلیج‌فارس مشخصاً بر روی آن‌ها قابل‌مشاهده است.

  • سینما گیم برج میلاد

سینما گیم برج میلاد امکانی را فراهم می‌کند تا در واقعیت با دنیایی تخیلی و هیجان‌آور همراه شوید. این بخش دارای دو سالن سینمای 6 و 7 بعدی است. مجموعه سینما گیم حین پخش فیلم‌های ترسناک و هیجان‌آور با استفاده از سیستم صوتی سه‌بعدی، حرکت سریع و پرشتاب صندلی‌ها، افکت‌های صاعقه، زلزله، باد و طوفان سعی در خلق هرچه بیشتر لحظات نفس‌گیر دارد. به هر فرد هم یک تفنگ لیزری اختصاص داده می‌شود که به‌وسیله آن می‌توان زامبی‌ها را از بین ببرد و امتیاز بیشتری به دست آورد. سینما گیم تفریح مفرح و جذابی به شمار می‌رود ولی برای خانم‌های باردار و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و فشارخون توصیه نمی‌شود.

  • موزه مشاهیر برج میلاد

طبقه پنجم برج میلاد به موزه‌ای از آثار دکتر علیرضا حقانی، از مجسمه‌سازان نامی ایرانی اختصاص دارد. در این موزه مجسمه‌های سیلیکونی از مشاهیر ایرانی در حوزه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، سیاسی مثل پروین اعتصامی، جلال آل احمد، زکریای رازی، کمال‌الملک، جهان‌پهلوان تختی، امیرکبیر، پرفسور حسابی و … به نمایش در آمده است.

  • اتاق فرار انیگما (Escape Room)

اتاق فرار انیگما همان‌جایی است که عاشقان معما و افراد ماجراجو با حضور در آن بهترین لحظات را تجربه می‌کنند. این بازی فیزیکی در ژانرهای دلهره‌آور و ترسناک، معمایی و هیجانی طراحی‌شده است؛ در اتاق‌های‌ فرار این بازی گروه‌های 4 تا 6 نفره حبس می‌شوند. این افراد یک ساعت فرصت دارند تا با حل‌کردن معماها و پیدا‌کردن سرنخ از این بازی خارج شوند. در این بخش سناریوهای مختلفی ازجمله قتل مرموز، کلبه وحشت و مجسمه گمشده با داستان‌های رازآلود و مهیج وجود دارند. بازیکنان باید با به‌کارانداختن شم کارآگاهی و خلاقیت خود، راه‌حلی منطقی برای هر راز پیدا کنند.

  • زیپ‌لاین و پل معلق برج میلاد

با استفاده از زیپ‌لاین برج میلاد قادر خواهید بود در ارتفاع 30 متری زمین، مسیری به طول 150 متر را با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت بپیمایید. حس حضور در ارتفاع، معلق ماندن بین زمین و آسمان ازجمله تفریحات منحصربه‌فرد برج میلاد شناخته می‌شود. هیجان راه‌رفتن بر روی پل چوبی معلق برج میلاد و تماشای مناظر تهران هم حس لذت‌بخشی را در وجودتان لبریز می‌کند.

  • گنبد آسمان برج میلاد

گنبد آسمان برج میلاد

گنبد آسمان در ارتفاع 302 متری از سطح زمین مرتفع‌ترین بخشی است که می‌توانید به بازدید آن بروید. گنبد آسمان درواقع سالنی وسیع با سقفی گنبدی به شمار می‌رود که تقریباً 13 متر ارتفاع دارد. در این قسمت می‌توانید از شاهکار هنری دکتر رضا یحیایی دیدن کنید. این هنرمند پرآوازه با الهام از عناصر چهارگانه روایتی از دوران تاریخ و تمدن چندین هزارساله ایران را روایت می‌کند؛ این روایت مصور با درون‌مایه و مفهوم مرگ، زندگی، صلح، مبارزه، عشق و عدالت به تصویر کشیده شده است. همچنین در این بخش اسطوره‌ها، نمادهای ایرانی و پرچم‌های اهدایی بارگاه ائمه اطهار وجود دارند.

  • شهربازی برج میلاد

شهربازی برج میلاد یکی از مفرح‌ترین شهربازی‌ های تهران، دارای انواع دستگاه‌های بازی شاد و هیجان‌انگیز است. چرخ‌وفلک، مری‌ گراند‌ ماداگاسکار، فریزبی، تاب‌اسکای، ماشین‌های برقی و کشتی پرنده ازجمله بازی‌هایی به شمار می‌روند که بزرگ و کوچک نمی‌شناسند. برای کسب اطلاع دقیق در مورد ساعت کاری، هزینه بازی‌ها به مقاله شهربازی برج میلاد مراجعه کنید.

  • بولینگ و بیلیارد برج میلاد

این مجموعه علاوه بر شهربازی، سالن‌هایی برای انجام بازی بولینگ و بیلیارد وجود دارد؛ که علاقمندان به این بازی‌ها می‌توانند با حضور در این مکان به تفریح و هیجان بپردازند.

  • اسکای پارک برج میلاد

در بخش‌های بالایی برج تفریحات جدیدی افتتاح شده که شامل اتاق شیشه‌ای، تاب مرتفع، سکوی پیاده‌روی و بانجی جامپینگ برج میلاد است. این مجموعه تحت عنوان اسکای پارک فعالیت می‌‍کند و برای علاقه‌مندان به تفریحات هیجانی انتخاب بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید تهران

کافه‌ها و رستوران‌های برج میلاد

زمانی که به بخش‌های مختلف مجموعه سرک می‌کشید دیر یا زود گرسنگی به سراغ شما می‌آید. خبر خوش اینکه علاوه بر فودکورت واقع در طبقه چهارم، کافه‌های متعدد و انواع رستوران‌های ایرانی و فرنگی در برج میلاد وجود دارند. در این قسمت‌ها امکان نوش‌کردن طیف وسیعی از نوشیدنی، غذاهای ایرانی و بین‌المللی فراهم است. در ادامه به معرفی هر یک از کافه‌ها، رستوران‌ها خواهیم پرداخت.

  • رستوران‌گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد

احتمالاً نام رستوران‌گردان بیش از سایر رستوران‌های برج میلاد به گوش‌تان خورده است. خوردن غذا در این رستوران، تجربه متفاوتی به شمار می‌رود چراکه می‌توانید در ارتفاع 276 متری برج در کنار لذت تماشای تهران غذای‌تان را میل کنید. این رستوران درحال گردش این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اینکه از روی صندلی‌تان جابجا شوید تمام نمای تهران را مشاهده کنید. محیط شیک و تنوع غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود دلیل خوبی برای برگزاری جلسات کاری و جشن‌های خودمانی است.

  • رستوران سنتی ایوان میلاد

در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی به‌صورت روزپخت و تازه سرو می‌شود. این رستوران دید 360 درجه، موسیقی زنده و گنجایش 350 نفری دارد؛ بنابراین می‌تواند برای برگزاری دورهمی‌های شما مکان مناسبی باشد.

  • رستوران فرش‌وی برج میلاد

این رستوران یکی از شعب رستوران‌های زنجیره‌ای فرش‌وی بوده که در آن انواع پیتزا، سوخاری، برگر، ساندویچ به شما ارائه می‌شود.

  • رستوران ویژه برج میلاد

سه طبقه بالاتر از رستوران گردان، رستوران ویژه برج میلاد واقع شده که طراحی شیک و منحصربه‌فردی دارد. این رستوران در ارتفاع 292 متری قرار گرفته و برای برگزاری مهمانی‌ها و جلسات کاری مکان مناسبی به نظر می‌رسد.

  • کافه‌رستوران آبشار

کافه رستوران آبشار هم در یکی از بخش‌های مرتفع برج واقع شده و در آن علاوه بر انواع نوشیدنی‌ها، پیتزا، برگر، سوپ سرو می‌شود.

  • کافه ن برج میلاد

این کافه هم از دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید در کنار هم‌نشین خود، یک نوشیدنی گرم یا سرد همراه با یک برش کیک نوش جان کنید.

  • کافه ویونا

کافه ویونا نامی آشنا برای کافه‌‌گردان است و از شعب کافه‌های زنجیره‌ای ویونا شمار می‌رود. تفاوت این کافه با دیگر شعب ویونا در این است که به شما امکان می‌دهد در ارتفاعی به بلندای 266 متر در فضایی دنج به تماشای تهران بنشینید و قرارهای دوستانه و عاشقانه خود را در این مکان برگزار کنید.

بیشتر بخوانید: هیومن پارک

مراکز خرید سوغات و صنایع‌دستی برج میلاد

در غرفه‌ها و نمایشگاه‌های برج ازجمله فروشگاه هفتا، آثاری ظریف و شاخص از هنرمندان ایرانی وجود دارد که خرید سوغات و صنایع‌دستی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. ازجمله صنایع‌دستی که در این برج به فروش می‌رسند می‌توان به سفال و سرامیک، فرش، منسوجات، گلیم، چرم، صنایع‌دستی شیشه‌ای، چوبی و فلزی اشاره کرد.

فروشگاه صنایع دستی برج میلاد

امکانات برج میلاد

امروزه برج میلاد به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری تهران تبدیل‌شده و امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

  • مهمانسرای برج میلاد
  • استودیو
  • مرکز همایش‌های بین‌المللی
  • راهنمای بازدید
  • فروشگاه شهروند
  • غرفه‌های تبلیغاتی
  • دستگاه خودپرداز
  • نمازخانه
  • کارواش
  • پارکینگ مسقف و روباز
  • نیمکت
  • رمپ‌های مناسب افراد کم‌توان حرکتی و جسمی
  • تاکسی‌سرویس
  • سرویس بهداشتی

اطلاعات دسترسی و بازدید از برج میلاد تهران

 

دسترسی

 

مسیر اول بزرگراه شهید حکیم غرب، ورودی برج میلاد
مسیر دوم بزرگراه همت شرق، بعد از پل کابلی اختصاصی برج میلاد
مسیر سوم بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه همت، ورود به کنارگذر مسیر اختصاصی برج میلاد
شماره تماس 0218585
ساعت دسترسی نیمه اول سال همه‌روزه 10-23
نیمه دوم سال همه‌روزه 9-20:15
آدرس اینستاگرام @tehranmiladtower
مدت تقریبی بازدید 4-6 ساعت
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو خط هفت- ایستگاه برج میلاد
نزدیک‌ترین پایانه اتوبوس و تاکسی پایانه‌های صادقیه، آزادی و تجریش

نکات مهم بازدید از برج میلاد

  • رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام شیوع کرونا الزامی است.
  • بازدید از محوطه و بخش‌های پایین برج رایگان ‌می‌باشد.
  • بازدید از تمام بخش‌ها برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
  • ارائه نسخه چاپ‌شده بلیت یا QR کد به متصدیان بخش‌های غیررایگان برج الزامی می‌باشد.
  • پس از صادرشدن بلیت امکان تعویض یا کنسل‌کردن وجود ندارد.
  • در صورت نامساعد‌بودن شرایط جوی امکان بازدید از سکوی دید باز وجود ندارد.
  • استفاده از آسانسورهای پرسرعت برج برای افراد با فوبیای ارتفاع و بانوان باردار خطرناک است.
  • در آسانسورهای برج احتمال ایجاد گوش‌درد در کودکان زیر دو سال به دلیل تغییر ناگهانی فشار هوا بالاست.

اقامت در تهران

اگر مسافر تهران هستید و دنبال یک اقامتگاه مناسب در این شهر می‌گردید، نگران نباشید. هومسا سامانه اجاره ویلا و سوئیت و اجاره کلبه جنگلی در هر سفری و به هر مقصدی همواره در کنار شما است. تنها کافی است به وب‌سایت هومسا سری بزنید و با جستجوی نام تهران به فهرستی از انواع اقامتگاه دسترسی از جمله ویلا کردان پیدا کنید. پس ‌از اینکه اقامتگاه موردنظر را انتخاب کردید با چند کلیک ساده رزرو و اجاره ویلا و سوئیت در تهران را به انتها برسانید.

سخن آخر

امیدواریم با خواندن این مطلب، اطلاعات موردنیاز در مورد برج میلاد را کسب کرده باشید. زمانی که تهران‌گردی را آغاز کردید بازدید از این برج منحصربه‌فرد و سایر دیدنی‌های تهران ازجمله موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، پارک‌ها و پل طبیعت تهران را از دست ندهید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

‫6 دیدگاه ها

  1. اگر روزی به ترس از ارتفاعم غلبه کنم حتما به این برج جذاب سر خواهم زد.
    ممنون از نوشته کاملتون

    1. راحله جان
      حتما نیازی نیست تا بالای برج بری، طبقات پایین برج هم چیزای جذاب و دیدنی زیاد داره مخصوصا امکانات بازی و تفریح داخل محوطه
      اگه نیاز به اطلاعات داشتی مقاله شهربازی برج میلاد رو می‌تونی مطالعه کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا