ایران‌ را بگردیمکافه‌ها و رستوران‌ها

11 مورد از بهترین رستوران های یزد با قیمت مناسب

یزد یکی از شهرهای دوست داشتنی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ است. در این شهر جز زیبایی نخواهید دید. خانه های خشتی و گلی به همراه بادگیرهای بلند. اگر دوست دار تاریخ هسید، مدت ها می توانید در کوچه پس کوچه های این شهر قدم بزنید و لذت ببرید. این شهر در هر وقتی از سال دیدنی است اما پاییز چیز دیگریست. پیدا کردن یک رستوران خوب در یزد کار سختی نیست و با طعم بی نظیر غذاهای آن می توانید روزی عالی را سپری کنید. با این که پیدا کردن یک رستورانی که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم محیط زیبایی داشته باشد و از همه مهم تر غذای با کیفیتی داشته باشد، آسان نیست اما در این مقاله لیستی از بهترین رستوران های یزد را معرفی کرده ایم تا پس از بازدید از آثار تاریخی و باستانی یزد برای رفع خستگی به این رستوران ها بروید.

1. رستوران ترمه و ترنج یزد

یکی از بهترین رستوران های یزد که می توانید چلو کباب های عالی در آن جا بخورید، رستوران ترمه و ترنج یزد است. این رستوران خوب در محله فهادان یزد واقع شده است و کیفیت بالای غذاهای آن مشهور است.

آدرس: استان یزد، محله فهادان

رستوران ترمه ترنج یزد

2. کافه رستوران فوکا

اگر به دنبال یک رستوران می گردید که هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای فرنگی در آن پیدا کنید، به کافه رستوران فوکا بروید. این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی به همراه نوشیدنی های گرم و سرد را دارد. دسرهای خوشمزه ای در این رستوران وجود دارد که حیف است از دست بدهید. طعم بی نظیر غذاهای این رستوران باعث شده بتوانید یک شب عالی را در کنار عزیزان تان سپری کنید. نزدیک به سه سال است که از تاسیس این رستوران می گذرد ولی توانسته است جایگاه ویژه ای در میان مردم باز کند.

اگر به دنبال یک رستوران خوب در یزد می گردید که هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای فرنگی در آن پیدا کنید، به کافه رستوران فوکا بروید.

آدرس: خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع

کافه رستوران فوکا یزد

3. رستوران مارکوپولو

یکی از رستوران های محبوبی که متعلق به هتل شرق یزد است، رستوران مارکوپولو از آن دست رستوران هایی است که منظره فوق العاده آن را در هیچ کجای یزد نمی توانید پیدا کنید. در این رستوران سوپ عدس یزدی را حتما تجربه کنید چون یک گزینه فوق العاده برای انتخاب غذای یزدی است. کباب و نان تازه این رستوران هم در اولویت تمام غذاهای این رستوران است و بر اساس نظراتی که گردشگران و مسافران داشته اند، برای اولین بار حتما کباب های این رستوران خوب یزد را تجربه کرده اند.

آدرس: خیابان مسجد جامع

4. رستوران سزار یزد

اگر دوست دارید طعم غذاهای ایتالیایی را در یزد بچشید، به سراغ رستوران سزار بروید. با این که اینجا به عنوان یک رستوران ایتالیایی شناخته می شود، اما غذاهای ایرانی هم سرو می‌کند. دسرها و نوشیدنی‌های این رستوران را از دست ندهید. طعم خوب غذاهای این رستوران مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

اگر دوست دارید طعم غذاهای ایتالیایی را در یزد بچشید، به سراغ رستوران سزار بروید. با این که اینجا به عنوان یک رستوران ایتالیایی شناخته می شود، اما غذاهای ایرانی هم سرو می کند.

آدرس: میدان ابوذر، خیابان سنبل

رستوران سزار یزد

5. رستوران حاجی آشپز

رستوران حاجی آشپز که نام دیگر آن تالار یزد است، یکی از رستوران‌های خوب و معروف در یزد است که به آقای قهوه‌چی هم معروف است. این جا یکی از رستوران‌های قدیمی یزد محسوب می‌شود که سالن‌های مجزا دارد. از این رستوران به دلیل بزرگی آن برای برگزاری جشن ها و مراسم هم استفاده می شود. باقالی پلو با ماهیچه این رستوران را حتما باید تجربه کنید چون بی نظیر است و نمونه آن را در هیچ کجای یزد پیدا نمی‌کنید.

رستوران حاجی آشپز که نام دیگر آن تالار یزد است، یکی از رستوران های خوب و معروف در یزد است که به آقای قهوه چی هم معروف است.

آدرس: بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن

رستوران حاجی آشپز یزد

6. کافه خانه دوست در یزد

یکی از کافه‌هایی که در بافت تاریخی یزد واقع شده است، کافه خانه دوست یزد است. این کافه که در محله فهادان یزد واقع شده است، یک مکان فوق العاده برای خوردن غذاست. این کافه در یک اقامتگاه بوم‌گردی در یزد واقع شده است که محلی برای خوابیدن و استراحت ندارد و فقط برای سرو غذا و نوشیدنی است.

آدرس: خیابان سید گل سرخ، کوچه حسینیه شاه ابوالقاسم، جنب کافی شاپ مروارید

کافه خانه دوست یزد

7. رستوران هتل جاده ابریشم

یکی از قدیمی‌ترین رستوران های یزد که به عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است، رستوران هتل جاده ابریشم است. این رستوران پر زرق و برق و زیبا در نزدیکی مسجد جامع قرار گرفته است و زمانی که مسجد جامع یزد و سایر جاهای دیدنی یزد را دیدید، به سراغ این رستوران بروید تا خستگی در کنید. چشم انداز این رستوران شما را شگفت زده خواهد کرد. خانه های خشتی همراه با برج های بادگیر چیزی است که در چشم انداز یک رستوران قدیمی نیاز دارید ببینید. برای رفتن به این رستوران باید به خیابان مسجد جامع، کوچه نو بروید.

یکی از قدیمی ترین رستوران های یزد که به عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است، رستوران هتل جاده ابریشم است. این رستوران پر زرق و برق و زیبا در نزدیکی مسجد جامع قرار گرفته است.

آدرس: خیابان مسجد جامع، کوچه تل خاکستری

8. رستوران مشیرالممالک

هتل و باغ رستوران مشیرالممالک یکی از بهترین رستوران ها در یزد است که با معماری بی نظیر و سنتی، توانسته است به عنوان یکی از رستوران هایی باشد که گردشگران و مسافران به آن امتیاز بالایی داده اند. در این رستوران می توانید خوشمزه ترین غذاها را نوش جان کنید که تا مدت ها طعم آن ها در یادتان خواهد ماند.

آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

رستوران مشیرالممالک یزد

9. رستوران سنتی خوان دوحد یزد

یکی از بهترین رستوران هایی که در یزد می توانید پیدا کنید، رستوران خوان دوحد یزد است. این رستوران قدیمی و سنتی به دلیل کیفیت غذاهای بی نظیری که دارد، مشهور شده است. با این که رستوران خوان دوحد یزد یک رستوران با فضای سنتی و قدیمی است، اما غذاهای غیر ایرانی یا فست فودی هم در آن سرو می شود. در رستوران خوان دوحد یزد باید حتما آش شولی یزد را امتحان کنید و آن را به عنوان پیش غذا سفارش دهید. آش شولی یکی از آش های معروف یزد است که بسیار خوشمزه است.

یکی از بهترین رستوران هایی که در یزد می توانید پیدا کنید، رستوران خوان دوحد یزد است. این رستوران قدیمی و سنتی به دلیل کیفیت غذاهای بی نظیری که دارد، مشهور شده است.

آدرس: بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه

رستوران خان دوحد یزد

10. کافه رستوران بام یزد

یکی از رستوران های بی نظیری که در یزد وجود دارد و غذاهای سنتی آن مشهور است، کافه رستوران بام یزد است. اگر می خواهید به این رستوران بروید، حتما شب را انتخاب کنید چون چراغانی بودن محیط بیشتر از هر زمان دیگری برای شما لذت بخش خواهد بود. نمای زیبای بادگیرهای یزد را هم می توانید از این کافه رستوران ببینید. غذاهای این رستوران هم بی نظیر است و کیفیت فوق العاده ای دارد.

آدرس: ابتدای خیابان مسجد جامع، بعد از بانک ملی

11. رستوران هتل ملک التجار

یکی از بهترین رستوران ها در یزد ، رستوران هتل ملک التجار است که در یک خانه قدیمی تاسیس شده است. هتل ملک التجار اولین هتل خشتی در جهان است که جنب بازار و میدان خان قرار دارد. برای رسیدن به هتل باید از میدان خان و بازار پنجه علی عبور کنید و ورودی آن را که کوچه ای باریک و طویل با دیوار‌هایی بلند است. این خانه از اتاق های متعددی تشکیل شده است که هر اتاق آن یک ویژگی منحصر به فرد دارد. این رستوران با داشتن انواع غذاهای ایرانی و غیر ایرانی و قهوه خانه، آمادگی کامل برای برگزاری مراسم مختلف دارد. یکی از بهترین رستوران ها در یزد ، رستوران هتل ملک التجار است که در یک خانه قدیمی تاسیس شده است.

آدرس: خیابان قیام، بازارچه‌ی پنجه علی

رستوران ملک التجار یزد

در سفر به یزد کجا اقامت کنیم؟

پس از گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی یزد باید به دنبال اقامت در این شهر باشید. یکی از بهترین گزینه‌های اجاره اقامتگاه بوم گردی در یزد و یا اجاره سوئیت در یزد است اما در صورتی که می‌خواهید ویلا اجاره کنید، می‌توانید به صورت آنلاین ویلا و اقامتگاه اجاره کنید. هومسا یک سامانه رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه است که به شما کمک می‌کند تا از راهی ایمن بتوانید ویلا یا اقامتگاه اجاره کنید.

سوالات متداول

بهترین رستوران های یزد کدامند؟

چلو کباب های عالی را در رستوران ترمه و ترنج یزد، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در رستوران فوکا، سوپ عدسی را در رستوران مارکوپولو، غذاهای ایتالیایی را در رستوران سزار یزد و باقالی پلو با ماهیچه را در رستوران حاجی آشپز تجربه کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. پیشنهاد میدم رستوران خانه پدری رو هم به لیستتون اضافه کنید چون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده

    1. حمیده جان
      حتما سعی می‌‎کنیم در اولین فرصت این رستوران رو هم اضافه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا