ایران‌ را بگردیمبازارها و مراکز خریدمشهد

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد، در میان جاذبه‌ های گردشگری مشهد قطعا یکی از مقاصدی است که گردشگران این شهر توریستی را به سمت خود جذب می‌کند. مشهد خود، پایتخت معنوی ایران است و تعجبی نیست که در طول سال، زائران بی‌شماری از داخل و خارج کشور راهی این شهر شوند. البته علاوه بر زیارت، دلایل دیگری نظیر بازدید از جاهای دیدنی مشهد مانند انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی و خرید از مراکز خرید بزرگ و متنوع این شهر نیز ازجمله دلایل جذب گردشگران به‌سوی این شهر است.

بهترین مراکز خرید مشهد

برخی از مراکز خرید مشهد مانند بازار رضا (ع) و بازار مرکزی علاوه بر آنکه  نزدیک حرم هستند، از قدیمی‌ترین مراکز خرید ایران نیز محسوب می‌شوند و انواع اقلام با هزینه‌های مناسب را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. برخی دیگر از مراکز خرید مشهد مانند آرمیتاژ و پاژ نیز با معماری مدرن و اجناس برند و شیک نیز دل گردشگران را به دست آورده‌اند و به مقصد همیشگی آن‌ها در سفر به مشهد تبدیل شده‌اند. حال شاید این پرسش برای شما به‌ وجود بیاید که مناسب‌ترین بازار مشهد برای خرید کجاست؟ ما در این نوشته سعی کرده‌ایم معروف‌ترین مراکز خرید مشهد بر اساس فاصله با حرم مطهر، قیمت مناسب و شیک‌بودن را به شما معرفی کنیم تا خرید راحتی را تجربه کنید.

پروما

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

اگر به‌دنبال یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مشهد هستید که بتوانید در آن برای هر سن و سلیقه‌ای کالایی بیابید، ما به شما خرید از پروما را پیشنهاد می‌دهیم. پروما یک مجتمع تفریحی‌تجاری با معماری مکعبی‌شکل است که در مسیر حرم امام رضا(ع) قرار دارد. به دلیل همین دسترسی راحت هم یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های خرید برای زائران به‌حساب می‌آید. در طبقه همکف پروما یک فروشگاه بزرگ شامل انواع مواد غذایی، لوازم خانه و البسه وجود دارد . تنوع اجناس این فرودگاه به‌حدی است که گاهی اوقات گردشگران فرصت نمی‌کنند سراغ دیگر طبقه‌های پروما بروند.

پروما مانند برخی دیگر از مراکز خرید مشهد، برای افرادی که قصد خرید ندارند هم تدارکاتی چیده است. مثلاً اگر در طول خرید خسته شدید و به استراحت و یک وعده غذایی خوشمزه احتیاج داشتید، می‌توانید سراغ رستوران و کافی‌شاپ مجهز پروما بروید. همچنین‌ یک شهربازی سرپوشیده در مرکز خرید پروما ساخته شده است که مکان مناسبی برای سرگرم‌شدن کودکانتان به‌حساب می‌آید.

  • شماره‌تلفن مرکز خرید پروما: 05137637401
  • ساعات کاری مرکز خرید پروما: شنبه تا پنج‌شنبه از 9 صبح تا 12 شب/ جمعه از 10:30 صبح تا 12 شب
  • آدرس مرکز خرید پروما: مشهد، بلوار فردوسی، میدان جانباز، مجتمع تجاری پروما.

الماس شرق

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

الماس شرق یکی از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد است که انواع البسه مردانه و زنانه را با کیفیت خوب و قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهد. سقف این مجتمع ۶طبقه با یک گنبد آب‌رنگی تزئین شده است که علاوه بر شباهت آن به یک الماس درخشان، معماری مذهبی مشهد را نیز تداعی می‌کند. الماس شرق برای آن دسته از افراد که برای خرید لوازم خانه به مشهد سفر می‌کنند هم مکان مناسبی است. حتی اگر قصد خرید ندارید و صرفاً برای تفریح و گردش به مشهد سفر کرده‌اید، باز هم می‌توانید روی الماس شرق حساب کنید. چراکه این مکان دارای شهربازی، سینما پنج بعدی، آکواریوم دریایی، عکاس‌خانه، رستوران و کافی‌شاپ است و مقصد خوبی برای تفریح و ساختن اوقاتی خوش در شهر مشهد به‌حساب می‌آید.

  • شماره‌تلفن الماس شرق: 05137113111
  • ساعات کاری الماس شرق: 10 صبح تا 23 شب
  • آدرس الماس شرق: اتوبان چراغی، میدان خیام بلوار خیام شمالی، مجتمع تفریحی تجاری الماس شرق.
  •  سایت الماس شرق 
  •  اینستاگرام الماس شرق

ویلاژ توریست

محال است در سفرتان به مشهد، هوس رفتن به طرقبه و شاندیز نکنید. حتی اگر قصد تفریح هم نداشته باشید، برای مراکز خرید بزرگ و متنوع این مناطق نیز وسوسه می‌شوید. یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد، ویلاژ توریست است که در طرقبه واقع شده است. انواع برندهای خوب کیف و کفش، لباس، شال و روسری در این مجتمع تجاری وجود دارد و تقریباً تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد. از دیگر مزایای این مرکز خرید، داشتن یک فودکورت، هایپرمارکت، شهربازی سرپوشیده و سینما است که هنگام خستگی، نگهداری و سرگرمی کودکان در حین خرید بسیار به‌دردبخور و مفید است. از لحاظ موقعیت مکانی ویلاژ توریست نیز باید بگوییم که میان چندین مرکز خرید بزرگ و معتبر و رستوران‌های معروف قرار دارد که همین موضوع لذت خرید را چندبرابر می‌کند‌.

  • شماره‌تلفن ویلاژ توریست: 05135510956 – 05135510958
  • ساعات کاری ویلاژ توریست: از ساعت 9:30 صبح تا 12 شب
  • آدرس ویلاژ توریست: مشهد، ابتدای جاده طرقبه، ویلاشهر، مجتمع تجاری تفریحی ویلاژتوریست.
  •  اینستاگرام ویلاژ توریست

وصال

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

مجتمع تجاری وصال یکی دیگر از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد است که در نزدیکی الماس شرق قرار دارد. معماری مدرن و جذاب مرکز خرید وصال یکی از دلایل معروفیت‌ این مجتمع است. این مرکز خرید از ابتدا برای ارائه ملزومات عروس و داماد مانند آینه و شمعدان، لباس و پارچه، طلا و جواهر، لوازم آرایشی، کیف و کفش و… ساخته شد و به همین دلیل به مرکز خرید ملزومات عروس نیز معروف شده است. البته ناگفته نماند که هر ۶ طبقه این مجتمع به لوازم عروس و داماد اختصاص ندارد و می‌توانید در بین آن‌ها انواع فروشگاه‌های لباس و سرویس‌های چوبی نیز پیدا کنید. درصورتی که قصد خرید نداشته باشید، باز هم می‌توانید وصال را برای تجربه یک روز به‌یادماندنی انتخاب کنید؛ چراکه تفریحات گوناگونی مانند موزه پروفسور بازیما، شهربازی سرپوشیده و رستوران‌های باکیفیتی در این مجتمع ساخته شده‌اند و جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارند.

  • شماره‌تلفن‌ مجتمع تجاری وصال: 05137115555
  • ساعات کاری مجتمع تجاری وصال: 10 صبح تا 11 شب
  • آدرس مجتمع تجاری وصال: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری وصال.
  • سایت مجتمع تجاری وصال 

آلتون

مجتمع تجاری آلتون یکی از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم است که طی یکی دو دهه اخیر ساخته شده و در همین زمان کوتاه، شهرت زیادی به‌دست آورده است. نمای خارجی این سازه عظیم و زیبا از شیشه و آلکوبان ساخته شده و جلوه‌ای خاص به این مجتمع بخشیده است. اغلب فعالیت فروشگاه‌های این مرکز خرید در حوزه کیف و کفش است و اکثر برندهای معروف چرم ایرانی در این برج نمایندگی دارند. البته در این برج، فروشگاه‌های دیگری نظیر مجموعه خرید هایپر فامیلی، نمایندگی محصولات فیلیپس و البسه گوناگون هم وجود دارد که سبب محبوبیت بیش از پیش مرکز خرید آلتون شده است.

  • شماره‌تلفن مجتمع تجاری آلتون: 05138491351
  • ساعات کاری مجتمع تجاری آلتون: از ساعت 9:30 صبح تا ساعت 10 شب
  • آدرس مجتمع تجاری آلتون: مشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه 22 و 24، مجتمع تجاری آلتون.
  •  اینستاگرام مجتمع تجاری آلتون 

اجاره ویلا و سوئیت در مشهد

سلمان

برج سلمان از آن دسته مراکز خرید مشهد است که هم میان زائران و هم شهروندان محبوب است. دلیلش هم موقعیت جغرافیایی مناسب، عرضه کالاهای متنوع با قیمت منصفانه، دسترسی راحت، پارکینگ اختصاصی و دیگر امکانات این مرکز خرید است. مرکز خرید سلمان دارای ۳۷۰ واحد تجاری در طبقه‌های منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم است که در آن‌ها انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل زینتی و دکوری و… به‌ فروش می‌رسد. در صورت خستگی هنگام خرید می‌توانید سراغ کافی‌شاپ و رستوران این مجتمع تجاری بروید یا سری به یکی از شعب فروشگاه زنجیره‌ای رفاه این برج بزنید.

  • شماره‌تلفن برج سلمان: ۰۵۱۳۸۴۸۱۰۱۰
  • ساعات کاری برج سلمان: ۹:۳۰ صبح الی ۲۲:۳۰ شب
  • آدرس برج سلمان: مشهد، تقاطع خیابان سلمان فارسی و خیابان راهنمایی، مجتمع تجاری سلمان.
  •  اینستاگرام برج سلمان

مروارید

برج اداری‌تجاری مروارید گوهرشاد یکی دیگر از مرکز خریدهای مشهد است که با نام مروارید نیز شناخته می‌شود. در معماری این مرکز خرید لوکس، تلفیقی از المان‌های طراحی مدرن و ایرانی به چشم می‌خورد و همین موضوع بر جذابیت این مرکز خرید افزوده است. همچنین وجود نمایندگی برندهای معروفی نظیر مانگو، ال‌سی‌وایکیکی و… در مرکز خرید مروارید گوهرشاد یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مجتمع تجاری است.

اگر سری به طبقات همکف و اول این مجتمع 22 طبقه‌ بزنید، فعالیت انواع فروشگاه‌های پوشاک، وسایل دکوری و لوازم خانگی را شاهد خواهید بود. وجود اولین و بزرگ‌ترین ترامپولین پارک ایران، بازی‌های واقعیت مجازی یا VR، شهر مشاغل کودکان، رستوران کودک و رستوران صفدری شاندیز VIP در مرکز خرید مروارید گوهرشاد از جمله دیگر دلایل جذابیت آن برای گردشگران است.

  • شماره‌تلفن برج اداری‌تجاری مروارید: ۰۵۱۳۷۵۳۰۰۰۸
  • ساعات کاری برج اداری‌تجاری مروارید: ۹ صبح الی ۲۳ شب
  • آدرس برج اداری‌تجاری مروارید: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز 5 و 7، مجتمع تجاری مروارید گوهرشاد.

دراین‌باره هم بخوانید: جاهای تفریحی مشهد

آرمیتاژ

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد آرمیتاژ است. این مجتمع بلندترین برج مشهد بوده و ازجمله لوکس‌ترین و معروف‌ترین مرکز خریدهای مشهد به‌حساب می‌آید. این برج ۳۴ طبقه دارد و با طراحی مدرن و زیبایش، امکانات بسیار زیادی را در اختیار مسافران و شهروندان مشهدی قرار داده است. طبقه منفی یک تا چهارم آرمیتاژ فعالیت تجاری دارد و فروشگاه‌های برندهای داخلی و خارجی، اجناسی نظیر پوشاک، کیف و کفش، محصولات چرمی، عطر، ساعت، طلا و لوازم خانگی را عرضه می‌کنند. سایر طبقات نیز شامل بخش‌های اداری، موزه‌ها و گالری‌ها و… می‌شوند.

حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، می‌توانید سراغ فودکورت، کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع و باکیفیت برج آرمیتاژ بروید و اوقات خوشی را سپری کنید. از جمله این رستوران‌ها، می‌توان به رستوران دیدنی و بین‌المللی آرمیتاژ اشاره کرد که یکی از بهترین رستوران های مشهد است. این رستوران نمایی شگفت‌انگیز و زیبا از کل شهر دارد و با سرویس‌دهی ویژه، آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و شهروندان مشهدی است. گالری هنری، پردیس سینمایی، شهربازی و شهر مشاغل برای کودکان، سالن بولینگ، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی و خدماتی همچون ماساژ و لاندری از دیگر امکانات برج آرمیتاژ مشهد است. همین امکانات متفاوت و متنوع باعث تفاوت آرمیتاژ با سایر مراکز خرید مشهد شده است.

  • شماره‌تلفن آرمیتاژ: 05131905000
  • ساعات کاری آرمیتاژ: شنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 10 شب/ پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل: 10 صبح تا 2 ظهر
  • آدرس آرمیتاژ: مشهد، نبش هفت تیر 8، خیابان گلشن، مجتمع آرمیتاژ.
  •  سایت آرمیتاژ 
  •  اینستاگرام آرمیتاژ

خورشید

مجتمع تجاری خورشید یکی از شیک‌ترین مراکز خرید مشهد است که طرفداران خودش را دارد. علاوه بر اجناس داخل این مرکز خرید، معماری و ظاهر آن نیز بسیار لوکس و جذاب است. این مرکز خرید 9 طبقه‌ای در یکی از پررفت‌وآمدترین خیابان‌های مشهد، یعنی خیابان احمدآباد و روبه‌روی خیابان راهنمایی قرار دارد؛ به همین دلیل یکی از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم به‌حساب می‌آید و گزینه مناسبی برای خرید سوغاتی زائران به‌نظر می‌رسد. در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه، کیف و کفش و لوازم آرایشی با بهترین کیفیت را بیابید. همچنین یک کافی‌شاپ دنج و لوکس به‌ نام بیسکوییت در طبقه دوم مجتمع خورشید قرار دارد که به جذابیت‌های این مرکز خرید افزوده است.

پاژ

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

پاژ یک ‌مجتمع عظیم و تشریفاتی تازه‌تأسیس در دل مشهد است و با نام «مرکز بین‌المللی مالی‌اقتصادی مشهد» نیز شناخته می‌شود. این مرکز خرید شیک و باشکوه شامل واحدهای اداری و تجاری بسیار شیک و مجهزی است و بخش‌های مختلفی ازجمله هایپرمارکت و پارکینگ در آن وجود دارد. به گفته مدیریت مجموعه پاژ، در آینده‌ای نزدیک بخش‌های زیادی ازجمله سالن‌های سینما و تئاتر، کتاب‌خانه عمومی، کتاب‌خانه دیجیتال برای نابینایان و… جهت رفاه حال گردشگران و ساکنان مشهد به این مجتمع اضافه خواهد شد.

یکی از هیجان‌انگیزترین و متفاوت‌ترین بخش‌های مرکز خرید پاژ، بخش مجزایی به نام شهر غذا با انواع رستوران، فودکورت و کافی‌شاپ است. شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، خارجی و فست‌فود با قیمت‌های گوناگون را در منوی بخش‌های مختلف شهر غذا ببینید که برای همه سلیقه‌ها تنظیم شده است. همین بخش سبب محبوبیت زیاد پاژ میان گردشگران شده است.

  • شماره‌تلفن مجتمع پاژ: 05137057500
  • ساعات کاری مجتمع پاژ: از ساعت 9:30 صبح تا ساعت 10:30 شب
  • آدرس مجتمع پاژ: مشهد، ضلع شمال غربی میدان جانباز، مجتمع تجاری اداری پاژ.
  •  سایت مجتمع پاژ
  •  اینستاگرام مجتمع پاژ

نیکا

مجتمع نيكا از آن دسته مرکز خریدهای مشهد است که تمام اقلام لازم ازجمله پوشاک مردانه و زنانه و بچه‌گانه، کیف و کفش، زیورآلات، وسایل منزل و کادویی و… را اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این مرکز خرید در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از متنوع‌ترین مراکز خرید مشهد به‌حساب می‌آید. وجود محلی برای بازی کودکان ازجمله بخش‌های جذاب این مرکز خرید است.

  • شماره‌تلفن مجتمع نيكا: ۰۵۱۳۷۶۶۹۵۲۲
  • آدرس مجتمع نيكا: مشهد، ضلع شمال شرقی میدان جانباز، مجتمع تجاری نیکا.
  •  اینستاگرام مجتمع نيكا

اکسین

مجتمع تجاری اکسین (اکسیر) ازجمله مجتمع‌های تجاری تازه‌تأسیس مشهد است. شما می‌توانید انواع طلا و جواهر، لوازم خانگی، موبایل، لوازم صوتی و تصویری، پوشاک، لوازم عروس و داماد و آرایشی را در این مرکز خرید زیبا و مدرن بیابید. همچنین در صورتی که قصد خرید نداشته باشید و فقط بخواهید اوقاتی خوش در کنار عزیزانتان سپری کنید، می‌توانید سراغ فست‌فودها و کافی‌شاپ‌های جذاب این مجتمع با نمای زیبایی از کل شهر بروید.

  • شماره‌تلفن مجتمع تجاری اکسین: ۰۵۱۳۶۶۳۸۴۳۰
  • ساعات کاری مجتمع تجاری اکسین: ۸ صبح الی ۲۲ شب
  • آدرس مجتمع تجاری اکسین: مشهد، شهرک غرب (قاسم آباد)، چهارراه مخابرات، مجتمع تجاری اکسین.

کاسپین مد

مرکز خرید کاسپین مد یکی از شعب مجموعه زنجیره‌ای با همین نام در مشهد است. بسیاری از طرفداران پوشاک لوکس و برند، خرید از این مجموعه را در لیست برنامه‌هایشان قرار می‌دهند. چراکه محصولات بیش از ۲۰ برند بین‌المللی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و ترکیه مانند دیزل، مانگو، اسپرینگ فیلد، جینوکس و… در این مرکز خرید نمایندگی دارند. همچنین می‌توان نمایندگی برندهای معروف ایرانی در صنعت طلا و جواهر را نیز در مرکز تجاری کاسپین مد بیابید.

  • شماره‌تلفن مرکز خرید کاسپین مد: 05137678661
  • ساعات کاری مرکز خرید کاسپین مد: از ساعت 8 صبح تا ساعت 11 شب
  • آدرس مرکز خرید کاسپین مد: مشهد، بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر، مجتمع تجاری کاسپین مد.
  •  اینستاگرام کاسپین مد

بازار رضا

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

اگر به‌دنبال یک بازار قدیمی و نوستالژیک در قلب شهر مشهد هستید، بازار رضا بهترین گزینه است. اجناس متنوع با قیمت مناسب در کنار قدمت زیاد و جلوه زیبای بازار، ازجمله دلایلی است که از گذشته تاکنون گردشگران زیادی جذب این بازار می‌شوند. بازار رضا یکی از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم است؛ درواقع این بازار، دیوار به دیوار حرم امام رضا (ع) است و از داخل صحن حرم می‌توان وارد بازار رضا شد. انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، انواع و اقسام انگشترهای عقیق، تسبیح‌های مختلف و جانمازهای زیبا ازجمله اجناس موجود در بازار رضا مشهد هستند. البته این بازار به خرید سوغات معروف مشهد یعنی زعفران اعلا نیز معروف است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید هم ندارید، به این بازار با معماری زیبا و جلوه منحصربه‌فردش سری بزنید و از تماشای معماری ایرانی-اسلامی آن لذت ببرید.

  • ساعات کاری بازار رضا: از ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب
  • آدرس بازار رضا: ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب)، بازار رضا.

بازار امین

بازار امین یکی از مراکز خرید معروف مشهد در نزدیکی حرم مطهر است. این مرکز خرید با اجناس متنوع و ارزان توانسته در دل گردشگران و زائران جا باز کند و به یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید مشهد تبدیل شود. کالاهای مختلفی نظیر انواع پوشاک زنانه و بچه‌گانه، اسباب‌بازی، پتو، ظروف چینی و خوراکی با قیمتی ارزان در بازار امین به فروش می‌رسد.

  • ساعات کاری بازار امین: ۸:۳۰ صبح الی ۲۱ شب
  • آدرس بازار امین: مشهد، خروجی حرم به سمت خیابان نواب صفوی، بازار امین.

بازار مرکزی

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد، بازار مرکزی است. بازار مرکزی یکی از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم است و با اجناس متنوع و قیمت مناسبی که دارد، گزینه خوبی برای خرید زائران به‌حساب می‌آید. اگر به‌دنبال خرید سوغات مشهد برای عزیزانتان هستید، می‌‌توانید روی بازار مرکزی حساب کنید؛ چراکه انواع محصولاتی که برای سوغاتی مناسب هستند نظیر زرشک، زعفران، مهر و جانماز و سجاده، انگشترهای فیروزه و عقیق، پوشاک، بدلیجات، لوازم آرایشی‌بهداشتی و فرش‌های تزئینی با قیمت مناسب در این مرکز خرید یافت می‌شود. چادر مشکی از نور چشمی‌های بازار مرکزی مشهد است و می‌توانید بهترین و مرغوب‌ترین آن‌ها را در این بازار بیابید.

  • شماره‌تلفن بازار مرکزی مشهد: 05132222571
  • ساعات کاری بازار مرکزی مشهد: از ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب
  • آدرس بازار مرکزی مشهد: چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی، بازار مرکزی مشهد.

آرمان

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

مرکز خرید آرمان یکی دیگر جدیدترین و جذاب‌ترین مراکز خرید مشهد است. مجتمع آرمان در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار دارد و گزینه خوبی برای خرید سوغات زائران به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید انواع کالاهای ضروری و زینتی مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار و ادویه‌جات را با کیفیت بالا و تنوع زیاد در مجتمع تجاری آرمان بیابید. همچنین رستوران و کافی‌شاپی زیبا و جذاب به منظور رفاه حال گردشگران در مرکز خرید آرمان ساخته شده است. یکی از دلایلی که مرکز خرید آرمان را از دیگر مراکز خرید متمایز می‌کند، طراحی داخلی منحصربه‌فرد آن است؛ طراحی زیبا و صخره‌ای آن است. این طراحی درواقع نوعی آب‌نما محسوب می‌شود که در عین حیرت‌برانگیزبودنش، رنگ و لعابی جذاب به مرکز خرید آرمان بخشیده است.

  • شماره‌تلفن مرکز خرید آرمان: 05133900000
  • ساعات کاری مرکز خرید آرمان: از ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب
  • آدرس مرکز خرید آرمان: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به بلوار وحدت، مجتمع تجاری آرمان.
  •  اینستاگرام مرکز خرید آرمان

بازار فردوسی

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

یکی دیگر از مرکز خریدهای مشهد که میان زائران و شهروندان محبوبیت زیادی دارد، بازار فردوسی است. این بازار با اجناس متنوع و قیمت مناسب، حدود 10 سال در حال خدمت‌رسانی به مشتریان است. یکی از دلایل انتخاب بازار فردوسی برای خرید، اختصاص‌دادن هر طبقه به یک نوع محصول است؛ این موضوع باعث می‌شود شما هنگام خرید گمراه نشوید و به‌راحتی به کالای مدنظرتان دسترسی داشته باشید. بعد از واردشدن در بازار فردوسی، در طبقه ۱- کالاهای مربوط به سیسمونی نوزاد و لباس کودک را می‌بینید.

در طبقه همکف پوشاک آقایان و خانم‌ها قرار دارد؛ طبقه ۱+ مختص بورس مانتو و روسری است؛ طبقه ۲+ نیز به لوازم عروس و داماد، ساعت، بدلیجات، طلا و جواهر اختصاص دارد. چند سالی است که شعبه دوم بازار فردوسی با عنوان «بازار فردوسی 2» نیز تأسیس شده است که دقیقاً کنار مرکز خرید اولی قرار دارد. در این مجتمع نیز می‌توانید انواع کالاهای ذکرشده در بازار فردوسی 1 را بیابید. تنوع محصولات و کالاها در هر دو شعبه به‌قدری است که کم پیش می‌آید کسی دست خالی از این دو مجتمع خارج شود.

کیان سنتر

یکی دیگر از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد، مجتمع کیان سنتر است. این مرکز خرید لوکس شامل دو مجتمع خرید به نام‌های کیان سنتر یک و کیان سنتر دو می‌شود. مجتمع کیان سنتر یک، دارای ۸۳ واحد تجاری در ۶ طبقه است که اقلامی نظیر پوشاک، لوازم تزئینی و… را عرضه می‌کنند. مجتمع کیان سنتر دو نیز ۱۵۰ واحد تجاری در طبقه‌های همکف تا سوم دارد. انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچه‌گانه، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، بدلیجات و… ازجمله کالاهایی هستند که در این مجتمع به فروش می‌رسند.

علاوه بر این، مجتمع کیان سنتر 2 برای آن دسته از افراد که به‌دنبال تفریح متفاوتی هستند نیز گزینه بسیار خوبی است. چراکه این مجتمع دارای شهربازی شهر آجری (لگوسیتی) با ۸۰ بازی جذاب از جمله بولینگ، بیلیارد، سینما هفت‌بعدی، سورتمه، شکلات چرخشی، بازی‌های ویدئویی و… است. وجود یک هایپرمارکت نسبتا بزرگ در این مجتمع به نام هایپرمارکت باما نیز از دیگر دلایلی است که بسیاری از گردشگران و زائران، مجتمع کیان سنتر را برای خرید انتخاب می‌کنند. در این هایپر مارکت انواع غرفه‌های میوه، پروتئین، نانوایی فانتزی و پوشاک و لوازم‌خانگی به چشم می‌خورد. درنتیجه با انتخاب مرکز خرید کیان سنتر می‌توانید خریدی جذاب، متفاوت و کامل در مشهد را تجربه کنید.

  • شماره‌تلفن کیان سنتر یک: ۰۵۱۳۶۱۴۴۳۶۲
  • شماره‌تلفن کیان سنتر دو: ۰۵۱۳۶۱۴۴۴۱۴
  • ساعت کاری کیان سنتر: از ساعت ۱۱ تا ۲۲
  • آدرس کیان سنتر: مشهد، بلوار جانباز، تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی، مجتمع تجاری کیان سنتر دو.
  • سایت کیان سنتر

آسمان

از گذشته تاکنون، خیابان 17 شهریور مشهد یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. این خیابان از فروشگاه و مجتمع‌های خرید زیاد و متنوعی تشکیل شده است که مجتمع آسمان یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. شما می‌توانید در مرکز خرید آسمان انواع مختلف البسه و کیف و کفش را با تنوع زیاد بخرید. از نکات مثبت این مرکز خرید، نزدیکی آن به حرم امام رضا (ع) است. همچنین این مجتمع به یکی از بزرگ‌ترین پارکینگ‌های طبقاتی مشهد مجهز است. در نتیجه نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید و با خیال راحت سراغ خرید از مجتمع تجاری آسمان بروید.

  • شماره‌تلفن مجتمع آسمان: 051333496020
  • ساعات کاری مجتمع آسمان: از ساعت 9:30 صبح تا ساعت 12 شب
  • آدرس مجتمع آسمان: مشهد، میدان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری آسمان.

بازار گوهرشاد

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

اگر به قصد خرید جهزیه و لوازم منزل به مشهد سفر کرده‌اید، مجتمع گوهرشاد یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این بازار با ارائه لوکس‌ترین و مرغوب‌ترین لوازم خانه و آشپزخانه، توانسته دل بسیاری از خانم‌های باسلیقه را به‌دست آورد و به انتخاب اول آن‌ها برای زیباسازی منزل‌شان تبدیل شود. شما می‌توانید در این بازار انواع لوازم برقی و خانگی، بلور و کریستال، پارچه، عطر و ادکلن، کفش، سیسمونی نوزاد، لوازم‌التحریر و اسباب بازی با بهترین کیفیت را بیابید.

  • شماره‌تلفن بازار گوهرشاد: 05137253744
  • ساعات کاری بازار گوهرشاد: 10 صبح تا 13:30 ظهر و 16:30 عصر تا 10 شب
  • آدرس بازار گوهرشاد: مشهد، بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه، بازار گوهرشاد.
  • اینستاگرام بازار گوهرشاد 

زیست خاور

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد، مجتمع تجاری زیست خاور است. قدمت این مرکز خرید به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد. امروزه مراکز خرید زیادی در مشهد ساخته شده که جوابگوی همه گردشگران این شهر است؛ اما در دو دهه قبل که این تعداد مرکز خرید وجود نداشت، اکثر زائران سوغات و اقلام مدنظرشان را از این بازار تهیه می‌کردند. زرشک و زعفران، خشکبار و ادویه‌جات، نقره و زیورآلات، سنگ‌های قیمتی از جمله فیروزه و عقیق، عطر و ادکلن، لباس، کیف و کفش، اسباب‌بازی، کتاب‌فروشی، لوازم موسیقی و ساز، ترمه و… ازجمله اجناسی هستند که در زیست خاور به‌فروش می‌رسند. اگر به عتیقه‌جات، اسکناس و سکه‌های قدیمی و تمبر و… علاقه‌مند هستید یا کلکسیون این اقلام را جمع‌آوری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به زیست خاور بزنید. ناگفته نماند که زیست خاور از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم به‌حساب می‌آید و دسترسی به آن بسیار راحت است.

  • شماره‌‌تلفن مجتمع تجاری زیست خاور: ۰۵۱۳۸۵۲۴۶۷۳
  • ساعت کاری مجتمع تجاری زیست خاور: از ساعت ۹ تا ۲۲ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۴
  • آدرس مجتمع تجاری زیست خاور: مشهد، فلکه تقی آباد، جنب خیابان کوهسنگی دو، مجتمع تجاری زیست خاور.

سپاد

بسیاری از شهروندان مشهدی در پاسخ به این پرسش که بازار بزرگ مشهد کجاست، بازار سپاد را نام می‌برند. بازار سپاد یا بازار بزرگ بین‌المللی، یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مراکز فروش پوشاک مشهد است که در نزدیکی دو مجتمع تجاری الماس شرق و وصال قرار دارد. قدمت این بازار به سال ۱۳۷۵ می‌رسد و از ساختار جالبی برخوردار است؛ به این صورت که مجموعه‌ای از بازارهایی است که همگی به هم متصلند و بدون نیاز به خروج از مجموعه، می‌توانید به تمامی بازارها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید در این بازار علاوه بر البسه زنانه، مردانه و بچه‌گانه، انواع سوغات خوراکی و صنایع دستی مشهد را نیز بیابید.

  • ساعات کار بازار سپاد: ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره تلفن بازار سپاد: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱
  • آدرس بازار سپاد: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، بازار بین المللی سپاد.

اقامت در مشهد با هومسا

بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

مشهد از آن دسته شهرهایی است که انواع و اقسام اقامتگاه با کیفیت و قیمت‌های گوناگون در آن وجود دارد و دست شما را برای اجاره ویلا و سوئیت و انتخاب محل اقامت مناسب باز می‌گذارد.  هومسا امکان رزرو هتل در مشهد و اجاره ویلا و سوئیت در مشهد به‌صورت اینترنتی را فراهم کرده است تا با اطلاع کامل از قیمت و خدمات آن‌ها قبل از رزرو، بهترین اقامتگاه را برای خود برگزینید.

سخن آخر

مشهد یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین بازارهای ایران را دارد که اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. از کالاهای برند و شیک گرفته تا ارزان‌ترین و جذاب‌ترین اجناس در مراکز خرید مشهد یافت می‌شود. به همین منظور ما تلاش کردیم در این نوشته از هومسا، مهم‌ترین و معروف‌ترین مرکز خریدهای مشهد را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر، طبق نیاز و شرایط‌تان، سراغ یکی از این مراکز خرید بروید. درصورت شناخت مرکز خرید دیگری در مشهد با ویژگی‌های یادشده، خوشحال می‌شویم آن را معرفی کنید.

یک دیدگاه

  1. در مشهد مراکز جدید و مدرنی اخیرا ساختن ولی شاید باروتون نشه هیچ کدومشون رو به بازار رضا ترجیح نمیدم از نظر تنوع محصول رو دست بازار رضا ندیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا