جهان را بگردیم

10 جاذبه گردشگری اسپانیا که باید ببینید! (قسمت اول)

از کوه‌های پیرنه تا مدیترانه و از آن جا تا آتلانتیک گسترده شده است. اسپانیا از گونه‌هایی که شما فکر می‌کنید متنوع‌تر است. پلو اسپانیایی و گاوچرانی با این که اسپانیایی هستند اما تنها این دو، کشور اهل شبه جزیره ایبری را توصیف نمی‌کنند. شما بیش از آن چه انتظار دارید، شاهد گونه‌های گسترده‌ای از فرهنگ‌ها در اسپانیا خواهید بود.

فرهنگ کاتالان را در بارسلونا خواهید دید، ساختمان‌های رویایی که به لطف آنتونی گاد تکمیل شده‌اند. پینتسو، باسک در تاپاس را در شمال غربی بررسی کنید، معماری موریه در اندلس در جنوب کشور نشانه‌ای منحصر به فرد است و بسیار بیش از این وجود دارد. این‌ها بدون در نظر گرفتن ساحل‌های معروف کستاس است یا ویرانه‌های باورنکردنی روم است که باعث خاص شدن این کشور می‌شود. ما در این مقاله نگاهی به بهترین مکان‌های اسپانیا برای بازدید کردن، خواهیم داشت.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

10. Santiago de Compostela

مرکز شهر گالیسیا که بخشی از شمال غربی اسپانیا به حساب می‌آید، Santiago de Compostela است که به مقصد نهایی زیارتگاه سنتی Camino de Santiago معروف است. این زیارتگاه برای بسیاری از مسیحیان مهم تلقی می‌شود زیرا معتقدند  Santiago de Compostela جایی است که سنت جمیز فرستاده ای از عیسی مسیح در آنجا دفن شده است. امروزه این شهر هم از بعد مذهبی و هم بعد تاریخی هزاران گردشگر را هر ساله جذب می‌کند. ورودی اصلی برای اکثر زیارت کنندگان، میدان اصلی Praza do Obradoiro است. این میدان اصلی شلوغ که در مرکز شهر واقع شده است، شاهد بسیاری از نشانه‌های مهم است از جمله به کلیسای سانتیاگو که آرامگاه سنت جیمز در آن واقع است، می‌توان اشاره کرد.

سفر به اسپانیا

9. Toledo

Toledo در قله کوهستانی در مرکز اسپانیا قرار گرفته است و تا قرن 16 پایتخت اسپانیا بوده است. از آن جایی که قرن‌ها یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در آن سکونت داشتند به “شهر سه فرهنگ” معروف شده است. امروزه تولدو بخاطر هنرهای تاریخی و معماری اش که به دوره‌ی امپراطوری روم باز می‌گردد، مقصد مشهوری می‌باشد. گم شدن در میان خیابان‌های قرون وسطایی تولدو و تحسین کردن معماری قدیمی که شامل کلیسا، کنیسه و مساجد خیره کننده است، زیباترین کاری است که در تولدو می‌توان انجام داد.

تور اسپانیا

8. Cordoba

کوردوبا مرکز استان کوردوبا در آندلس، بخش جنوبی اسپانیا می‌باشد. بخش تاریخی Cordoba، پیچ و خم‌های کوچک خیابان‌ها، پل‌ها و حیاط‌های سفید پوشیده شده‌ی قرون وسطایی است که همگی در اطراف جاذبه‌ی Mezquita قرار گرفته اند. در ابتدا Mezquita به عنوان یک مسجد ساخته شده بود اما امروزه به کلیسا تغییر کرده است و در ضمن همان معماری اولیه را حفظ کرده است. Mezquita دارای ستون‌های زیادی است که با کمان‌های سفید و قرمز راه راه به سبک اسلامی پوشیده شده است و یادآور افتخار و اهمیت کوردوبا در دوران وسطی می‌باشد. مکان‌های مورد علاقه دیگر این شهر شامل: قلعه پادشاهان مسیحی، خیابان گل‌ها و بخش یهودی قدیمی با درختان جذابش و همچنین مغازه‌های مخصوص سوغاتی می‌باشد.

cardoba

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا