بوم گردی

5 اقامتگاه بوم گردی برگزیده در گیلان

بوم گردی فارسی شده کلمه اکوتوریسم (Ecotourism) است که در سراسر دنیا واژه ای محبوب و آشناست و از آن به عنوان یک سبک سفر یاد می شود. تاریخچه این کلمه بنا بر نوشته های گردشگران، به سال های بعد از جنگ جهانی دوم بر می گردد. در ابتدا کلمه بوم گرد مطرح شد و بعد از آن سفرهای بوم گردی رواج پیدا کرد.

اما اگر بخواهیم کلمه اقامتگاه بوم گردی را توصیف کنیم، به خانه‌هایی گفته می‌شود که توسط افراد بومی یک منطقه ساخته شده است و هدف آن میزبانی از گردشگران و توریست ها و به طور کلی بوم گرد هاست. اقامتگاه های بوم گردی که در گیلان و هرجای دیگری ساخته می شود، نشانگر فرهنگ و تمدن و معماری آن منطقه است. بعضی از میزبان های خانه های بوم گردی سعی کرده اند همان سبک و سیاق قدیم را حفظ کنند تا گردشگر بتواند تجربه متفاوتی نسبت به زندگی شهری داشته باشد ولی برخی دیگر از میزبان ها خدمات مدرنی به اقامتگاهشان اضافه کرده اند. در این مقاله سعی کرده ایم چند اقامتگاه بوم گردی برگزیده در گیلان را در شهرهای مختلف معرفی کنیم که در زمان سفر به گیلان، حتما به این مکان ها سر بزنید.

اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ فومن

اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ در شهر فومن گیلان و نزدیک به جاذبه دیدنی قلعه رودخان واقع شده است. این خانه سنتی در یک منطقه جنگلی و در کنار یک رودخانه قرار دارد. کوهستان پوشیده شده از درختان انبوه در نزدیکی این خانه سنتی جلوه زیبایی به آن بخشیده است و چشم انداز رویایی به وجود آورده است. بافت های سنتی که در اطراف جاده قرار دارند، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده اند. این اقامتگاه دو اتاق خواب دارد که به صورت اتاق مشترک با سایر گردشگران یا به صورت مجزا می‌توانید از آن استفاده کنید. سرویس بهداشتی و رختکن و آشپزخانه در طبقه همکف قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ

اجاره اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ

خانه سنتی تالش

خانه سنتی تالش با معماری سنتی، در دامنه کوه و در شهر تالش واقع شده است و چشم انداز آن رو به جنگل است. محوطه اطراف این خانه سنتی پوشیده از درختان میوه است و محلی دنج و آرام برای گذراندن تعطیلات و استراحت است. این ساختمان با مراکز خرید 500 متر فاصله دارد و لوازمی که نیاز دارید را می توانید از آن جا تهیه کنید. در اطراف این خانه سنتی یک آلاچیق به همراه باربیکیو تعبیه شده است تا طبیعت گردان برای پخت غذاهای خود از آن استفاده کنند.

این خانه سنتی امکاناتی مانند تلویزیون و گیرنده دیجیتال و وسایل گرمایشی و سرمایشی را داراست.

اجاره خانه سنتی در تالش

اجاره خانه سنتی تالش

اقامتگاه بوم گردی سوتکا

هنگامی که به ماسوله سفر کردید، اقامتگاه بوم گردی سوتکا را برای اقامت انتخاب کنید. این اقامتگاه بیش از 70 سال قدمت دارد و یک نوستالژی را در این اقامتگاه تجربه خواهید کرد. این خانه سنتی در دامنه های کوه واقع شده است و به جنگل های هیرکانی ماسوله اشراف دارد. این بنا با حفظ معماری بومی و اصیل ماسوله مرمت و بازسازی شده است تا در طبیعتی بکر و منظره ای زیبا میزبان شایسته ای برای دوست داران طبیعت باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی سوتکا

اجاره اقامتگاه بوم گردی سوتکا

اقامتگاه بوم گردی خوش نشین رودبار

یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی در گیلان ، بومگردی خوش نشین است که یک خانه چوبی و کاهگلی است. این خانه روستایی در روستای براگور در نزدیکی امامزاده هاشم رودبار و در دل جنگل های هیرکانی واقع شده است. این اقامتگاه سه واحد دو خوابه دارد که هرکدام امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه را دارا هستند. هر واحد یک تراس اختصاصی دارد که رو به طبیعت سرسبز و زیباست. اگر افراد مسن یا کم توان همراه تان است، واحدهای طبقه دوم را اجاره نکنید چون باید از پله ها بالا بروید. اقامتگاه بومگردی خوش نشین در یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران و گیلان واقع شده است و حدود 35 کیلومتر تا شهر رشت فاصله دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی خوش نشین

اجاره اقامتگاه بوم گردی خوش نشین

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه خمام

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه در 2 طبقه بنا شده است که طبقه پایین آن، فروشگاه صنایع دستی است. در این اقامتگاه می توانید با هماهنگی قبلی، سفارش غذا به میزبان دهید تا غذاهای محلی را تجربه کنید.

اگر در سفر به دنبال یک تجربه ناب هستید، مقصدتان را خانه سنتی تلارخانه خمام انتخاب کنید. این خانه سنتی شما را با زندگی کاملا روستایی آشنا خواهد کرد. در این اقامتگاه منتظر خوابیدن روی تخت نباشید چون سرویس خواب‌ به صورت کف خواب است و حمام آن هم مشترک است. این اقامتگاه تا رشت 7 کیلومتر و تا بندر انزلی 15 کیلومتر فاصله دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی تلارخانه

اجاره اقامتگاه بوم گردی تلارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا