ایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردیجاهای تفریحی

بام تهران ؛ معرفی تمامی تفریحات و امکانات به همراه عکس

شهر تهران در دامنه‌های کوه‌های البرز بنا شده است و کافیست به نقاط شمالی آن بروید تا کوه‌ها را زیر پای خود حس کنید. یکی از کوه‌های شمال تهران توچال نام دارد و این روزها منطقه پایینی این کوه، به بام تهران معروف شده است.

بام تهران پاتوق آخر هفته پایتخت‌نشین‌هاست و به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران شناخته می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم این منطقه‌ی زیبا و چشم‌انداز تماشایی‌اش را به شما معرفی کنیم، از تفریحات بام تهران بگوییم و مسیر دسترسی به اینجا را نشانتان دهیم. هومسا را در ادامه‌ی مطلب همراهی کنید.

آشنایی با بام تهران

بام تهران در انتهای خیابان ولنجک تهران و در مجموعه‌ی تفریحی منطقه‌‌ی توچال قرار دارد. این مکان یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای تهران است و منظره‌ای حیرت‌انگیز و زیبا از پایتخت را پیش رویتان می‌گذارد. بام تهران در حد فاصل پارکینگ مجموعه‌ و ایستگاه اول توچال قرار گرفته است.

بسیاری برای تفریح و خوشگذارنی خود بام تهران را انتخاب می‌کنند؛ جایی که در آن به انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحات هیجانی دسترسی دارند. بسیاری از افرادی که برای کوهنوردی به توچال می‌روند در مسیر وسوسه می‌شوند تا در بام تهران توقف کنند. در اینجا غذاهای خوش‌عطر و طعمی وجود دارد و دست رد زدن به آنها کار دشواری است.

از آن گذشته، در بام تهران انواع تفریحات هیجانی مانند باشگاه بگ جامپ و بانجی جامینگ، سنگ‌نوردی، سورتمه، ترامپولین و … هم به چشم می‌خورد، تفریحاتی که یک روز هیجانی و جذاب را برای گردشگران می‌سازند. البته که بهترین ویژگی و جذابیت بام تهران، چشم‌انداز آن است که منظره‌ای خیره‌کننده از پایتخت دارد و محبوب‌ترین بخش آن به حساب می‌آید.

عکس بام تهران

دیدنی‌ها و تفریحات بام تهران

اگر دوست دارید در این آخر هفته راهی بام تهران شوید، این گزینه های جذاب برای تفریح و خوشگذرانی را از دست ندهید:

چشم‌انداز تهران از بام

از دیرباز بام تهران یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای پایتخت بوده است. به همین خاطر هم به این مکان لقب بام را داده‌اند؛ چرا که در اینجا می‌توان تهران را با وضوح هرچه تمام تماشا کرد. در بام نیمکت‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید روی این نیمکت‌ها لم دهید و از منظره شهر لذت ببرید. با ایستادن در این منطقه از شهر، گویی پایتخت زیر پایتان است. ساعت‌ها در این پاتوق دوست‌داشتنی شهر زمان سپری کنید و محو تماشای منظره‌ی پیش رویتان شوید.

باشگاه بگ جامپ توچال

در بام تهران تفریحات هیجانی زیادی وجود دارد و بگ جامپینگ تنها یکی از آن‌هاست. شاید با این سرگرمی سرشار از آدرنالین آشنا نباشید. در بگ جامپینگ شما تجربه سقوط آزاد را خواهید داشت. نگران نباشید در این تجربه کیسه هوای بسیار بزرگی در منطقه سقوط وجود دارد و شما مانند پر روی آن می‌افتید و هیچ آسیبی نخواهید دید.

ارتفاعی که از آن سقوط می‌کنید سطح‌های مختلفی دارد و قطعا بلندترین ارتفاع، هیجان‌انگیزترینشان است؛ پس اگر به دنبال آدرنالین بیشتری برای ادامه هفته هستید، سقوط آزاد خود را از بالاترین نقطه تجربه کنید. ارتفاع دکل بگ جامپ 28 متر است. آیا جرات سقوط از بالاترین نقطه‌ی آن را دارید؟

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

 بانجی جامپینگ توچال

یکی دیگر از تفریحات جذاب و خاطره‌انگیز بام تهران، بانجی جامپینگ است. تفاوت اصلی بانجی و بگ جامپنیگ در نوع مراقبتشان از شماست. در بگ جامپینگ کیسه‌ای از هوا در منطقه سقوط قرار دارد در حالیکه در بانجی، طنابی را به پاهای شما می‌بندند تا در آخرین لحظات از تصادف با زمین جلوگیری شود.

نکته‌ی جالب آن است که در هر صورت، شما در یکی از زیباترین مناطق پایتخت سقوط را تجربه می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سقوط نگاهی به منظره اطراف خود داشته باشید و چشم‌انداز مقابل را در ذهن خود ثبت کنید. ارتفاع دکل بانجی بام تهران 32 متر است و با بالا رفتن از آن، منظره‌ای زیباتر و باشکوه‌تر از بام را پیش روی شما خواهد بود.

بانجی جامپینگ توچال

سنگ‌نوردی

برای سنگ‌نوردی لازم نیست راه زیادی را طی کنید. این مجموعه درست کنار منطقه بانجی و بگ جامپینگ قرار دارد. شاید با خود بگویید که سنگ‌نوردی نیاز به مهارت دارد؛ باید بگوییم درست است. خوشبختانه در باشگاه سنگ‌نوردی بام تهران کلاس‌های آموزشی هم برگزار می‌شود. با این حال شما می‌توانید از مربیان خواهش کنید تا به شما فرصت یک صعود ناشیانه را بدهند و در این مسیر همراهی‌تان کنند.

بیشتر بخوانید: درکه تهران

ترامپولین

به ترامپولین توچال بروید و در مکانی امن و مطمئن آن را تجربه کنید. این ورزش هیجان‌انگیز می‌تواند تپش قلب شما را بالا ببرد و تجربه‌ی خستگی و یک هفته‌ی طولانی را از تن شما خارج کند. راستی، دقت کنید که ترامپولین توچال کلاس‌های آموزشی هم دارد و اینگونه می‌توانید حرکات کمی آکروباتیک و حتی پارکور را در این کلاس‌ها آموزش ببینید.

سورتمه توچال

سورتمه بام تهران در نوع خود بی‌نظیر است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تجربه کنید. این سورتمه 1420 متر طول دارد که آن را تبدیل به طولانی‌ترین سورتمه کشور کرده است. سورتمه توچال از یک شرکت معتبر آلمانی گواهی تایید دارد و می‌توانید از بابت امنیت آن اطمینان کافی را داشته باشید. پس در زمان گشت‌وگذار در بام تهران، دور زدن و بالا و پایین رفتن با سورتمه را از یاد نبرید.

سورتمه توچال

نام عکاس: محمد بابائی

آکادمی تنیس بام تهران

تنیس از ورزش‌های محبوب در جهان است و شما در بام تهران امکان یادگیری و مهارت پیدا کردن در آن را دارید. در هر مرحله از این ورزش که باشید، می‌توانید به زمین تنیس مجموعه بروید و به رقابت بپردازید. در کنار زمین تنیس مجموعه بام تهران، یک فروشگاه لوازم تنیس هم وجود دارد. اگر به دنبال لوازم حرفه‌ای این ورزش هستید، سری به این فروشگاه هم بزنید.

وی آر سیمولیشن

در مجموعه‌ی بام تهران، امکان تجربه‌ی واقعیت مجازی هم وجود دارد. وی آر سیمولیشن بام در انتهای جاده سلامتی قرار گرفته است و در آن انواع بازی‌های کامپیوتری هیجان‌انگیز وجود دارد. کافیست عینک واقعیت مجازی خود را بگذارید و در دنیایی کاملاً متفاوت به رقابت بپردازید.

زیپ‌لاین توچال

آن‌هایی که اهل هیجان هستند، مسلما از تجربه‌ی زیپ‌لاین نهایت لذت را می‌برند. زیپ لاین توچال هم یکی از بهترین تجربه‌های زیپ‌لاین سواری در تهران را برای شما فراهم می‌کند و در ارتفاع 60 متری، حسی از پرواز و هیجان را به شما می‌دهد. زیپ‌لاین توچال در مسیر جاده تندرستی قرار گرفته است و 4 مدل ایستاده، نشسته، خوابیده و دو نفره دارد.

زیپ لاین توچال

مسیر تندرستی

جاده تندرستی بام، در حقیقت همان مسیری است که امکان پیاده‌روی برای عابران را مهیا کرده است. این راه از منطقه‌ی ولنجک، از پارکینگ توچال شروع می‌شود و به سمت کوه‌های توچال ادامه دارد. تمامی تفریحات، رستوران و کافه‌ها و … در این مسیر قرار دارند. اگر شما توانایی پیاده‌روی در مسیر تندرستی را ندارید، می‌توانید به راحتی سوار میدی‌باس‌های برقی بام شوید و به نقاط بالاتر برسید.

اتاق فرار

اتاق فرار توچال از بهترین اسکیپ روم‌های تهران است. این مکان در مجموعه‌ی کیوب کلاب و قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد. در اتاق فرار شما می‌توانید چالش‌های ذهنی و هیجان را همزمان تجربه کنید و خاطره‌ی خوبی همراه خانواده و دوستانتان بسازید. برای شرکت در این اتاق فرار باید حداقل 5 نفر باشید.

سه مدل بازی در این مجموعه ارائه می‌شود. هرکدام از این بازی‌ها هیجان مخصوص به خود را دارند. باید بدانید به هریک از اتاق فرارهای این مجموعه که بروید، حداقل 1 ساعت زمانتان را می‌گیرد. طولانی‌ترین بازی اینجا 90 دقیقه است.

اتاق فرار توچال

کافه‌ها و رستوران‌های بام تهران

بام تهران یکی از بهترین مقاصد شکم‌گردی در پایتخت است. در اینجا انواع رستوران‌ها و کافه‌ها با منوهای متنوعشان یک روز خوشمزه را برای گردشگران می‌سازند. علاوه بر این شما می‌توانید برای صرف نوشیدنی و غذا در یکی از کافه های روباز تهران هم روی بام حساب باز کنید.

لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که روزبه‌روز بر تعداد کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه افزوده می‌شود و اگر تاکنون مشتری کافه رستوران‌های بام نبوده‌اید، شاید از حالا باشید. بد نیست ذکر کنیم لمیز کافه، کافه مسترلاین، چیکن فایل و … تعدادی از کافه رستوران‌های مشهور بام هستند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با کافه های باملند مقاله ی کافه های بام لند را مطالعه کنید.

تله کابین بام تهران

بالاتر اشاره کردیم که منطقه‌ی بام تهران از پارکینگ توچال آغاز می‌شود و تا ایستگاه اول ادامه دارد؛ یعنی همانجایی که تله کابین‌ها آماده بالا بردن گردشگران به سمت پیست اسکی توچال هستند. اگر در گوشه‌ای از بام تهران یک صف طولانی را مشاهده کردید، بدانید که مسافران تله کابین هستند و برای بالا رفتن در صف انتظار ایستاده‌اند. شما می‌توانید با تله کابین‌های توچال تا بالاترین نقاط این کوه بروید. این تله کابین در ایستگاه‌های دوم، پنجم و هفتم توقف دارد. در هر کدام از این ایستگاه‌ها تفریحات و سرگرمی‌های جالبی دیده می‌شود.

اگر اهل برف و اسکی هستید، خواندن مطلب پیست های اسکی تهران را از دست ندهید.

تله کابین توچال

امکانات بام تهران

بام تهران مکانی برای تفریح، هیجان و ورزش است. امکانات این منطقه هم در همین راستا هستند. بالاتر، از کافه‌ها و رستوران‌های بام گفتیم. لازم است اضافه کنیم در اینجا بوفه‌، سوپرمارکت و بستنی‌فروشی هم وجود دارد و می‌توانید خوراکی مورد علاقه‌تان را از این مکان‌ها تهیه کنید.

در سرتاسر منطقه‌‎ی بام نیکمت‌هایی دیده می‌شود. شما امکان آن را دارید که روی این نیمکت‌ها بنشینید و خستگی در کنید.

پارکینگ بام تهران هم ظرفیت بسیار بالایی دارد و به سادگی می‌توان جایی برای خودرو در آن پیدا کرد. از آنجایی که منطقه بام تهران سربالایی‌های خسته کننده‌ای دارد، تعدادی میدی‌باس برقی هم در اینجا قرار داده‌اند. اگر مشکلی برای پیاده‌روی دارید، به کمک آن‌ها می‌توانید به سمت بام یا بالعکس حرکت کنید.

شهربازی ویژه‌ی کودکان با دستگاه‌هایی مانند کشتی صبا، قلعه بادی و غیره، آتلیه عکس کابوی، سرویس بهداشتی و فروشگاه لوازم ورزشی از دیگر امکانات مجموعه‌ی بام تهران هستند.

بیشتر بخوانید: شهربازی برج میلاد تهران

بام تهران شب

اقامت در تهران

تهران جاهای دیدنی بسیار زیاد دارد و همه روزه، مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور راهی پایتخت می‌شوند. در میان این مسافران، برای افراد زیادی این سوال پیش می‌آید که در کجای شهر اقامت کنیم و اجاره ویلا و سوئیت در تهران به چه صورت است؟ خوشبختانه هومسا به دغدغه‌ی مسافران تمامی شهرها توجه داشته است و آسان‌ترین راه برای رزرو اقامتگاه در تهران و دیگر شهرهای کشور را مهیا کرده است. کافی است وارد سامانه‌ هومسا شوید و به سادگی به رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه مد نظرتان بپردازید.

مسیر دسترسی به بام تهران

برای رسیدن به بام تهران گزینه‌های زیر را پیش رو دارید:

مسیر بام تهران با ماشین شخصی

دسترسی به بام تهران کاری بسیار ساده است و شما در هر کجای شهر که باشید، می‌توانید به راحتی خود را به اینجا برسانید. بام تهران در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر است. کافیست خودتان را به این خیابان برسانید و آن را تا انتها طی کنید، تا به پارکنیگ توچال و بام تهران برسید.

مسیر بام تهران با مترو، تاکسی و اتوبوس

اگر قصد دارید با وسایل نقلیه‌ی عمومی به اینجا بروید، می‌توانید به ایستگاه مترو، اتوبوس یا تاکسی تجریش بروید و از آنجا تاکسی‌های خط تجریش-ولنجک را سوار شوید.

جاده تندرستی بام تهران

کلام آخر

به بام تهران رفتیم که یکی از مرتفع‌ترین نقاط برای تماشای شهر است. از تفریحات و خوشگذرانی‌های اینجا گفتیم و برایتان توضیح دادیم که چگونه خود را به اینجا برسانید. بام تهران یکی از بهترین جاها برای تجربه‌ی تفریحات هیجانی و چشیدن طعم آدرنالین است. در کنار آن می‌توان از رستوران و کافه‌گردی در این مکان لذت برد.

کسانی هم هستند که تنها برای چشم‌انداز زیبای بام، به این منطقه از پایتخت می‌آیند. برای شما کدام نوع از تفریحات در بام تهران جالب‌تر است؟

یک دیدگاه

  1. بام تهران از اون جاهاییه که حتما باید تجربه اش کرد.
    ولی نه برای اینکه بری بشینی کافه یا رستوران و حالا یه ویویی هم داشته باشی.
    برای این خوبه که بری اونجا پیک نیک کنی و از چشم انداز در کنار خونواده ات لذت ببری.
    هم روزش قشنگه هم شبش ولی امکانات اونجا هیچکدوم به درد نمیخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا