بازارها و مراکز خریدتهرانتهران‌گردیجاهای تفریحی
موضوعات داغ

بام لند تهران | معرفی تفریحات، مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌ها

اگر اهل تفریحاتی مثل خرید و کافه‌نشینی و پیاده‌روی هستید، شهر تهران می‌تواند برایتان یک گزینه‌ی عالی باشد. بام لند تهران یکی از مراکز تفریحی و تجاری نسبتا جدید است که در آن می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید. البته که تهران کافه و مرکز خرید و مکان‌های تفریحی زیادی دارد. اما جایی که همه این‌ها را بتوان یکجا تجربه کرد و از طرفی، طبیعت و منظره‌ی زیبایی هم داشته باشد، کم پیدا می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به بام لند یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران برویم و ببینیم در این مرکز تجاری و تفریحی چه کارهایی می‌توانیم انجام و به چه جاهایی برویم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بام لند تهران کجاست؟

بام لند یکی مراکز خرید ایران واقع در غرب تهران است که در کنار دریاچه چیتگر احداث شده است. این مرکز با ۶۰ هزار متر مربع مساحت شامل ده‌ها واحد تجاری، کافه و رستوران و مراکز سرگرمی است. بخشی از دلیل جذابیت و محبوبیت بام لند تهران مربوط به فضایی است که این مرکز در آن ایجاد شده و بخشی دیگر مربوط به کیفیت خدمات تفریحی و تجاری است که مردم می‌توانند در اینجا دریافت کنند.

به جرات می‌توان گفت بام لند در یکی از زیباترین و خوش آب‌وهواترین بخش‌های شهر تهران قرار دارد. منظره‌ی دریاچه‌ی زیبای چیتگر تقریبا در هر کجای این مرکز که قرار داشته باشید، مقابل چشمان شما خواهد بود. آرامش و سکوت فضا، علیرغم وجود مراکز خرید بسیار، کاملا محسوس است.

مرکز خرید بام لند

مرکز خرید، کافه و رستوران و تفریحات متنوع، هر آنچه از باملند انتظار دارید

علاوه‌بر منظره‌ی زیبایی که در بام لند تهران شاهد هستیم، مراکز خرید بسیار متنوع و عموما لوکسی هم در اینجا قرار دارند. بازدید و خرید در این مراکز، وجود کافه‌ها و رستوران‌های بسیار و امکان انجام تفریحات مختلف، همه و همه باعث محبوبیت بام لند تهران شده است. با این همه زیبایی و جذابیت، عجیب نیست که اینجا همیشه مملو از جمعیت است.

افرادی که با حال دل خوش مشغول قدم زدن در کنار دریاچه، خرید در مراکز خرید و صرف غذا و نوشیدنی در کافه‌هایش هستند. همچنین نزدیکی این مرکز به ایران مال، دلیل دیگری برای محبوبیت بام لند است. بنابراین کسانی که به این منطقه از تهران سر می‌زنند، بدون طی مسافتی طولانی می‌توانند از هر دو مرکز دیدن کنند. البته که هر یک از این مراکز، خود به تنهایی به ساعت‌ها زمان برای بازدید نیاز دارند.

عکس بام لند تهران

بام لند چطور ساخته شد؟

معماری بام لند تهران در نوع خود کم‌نظیر است. محلی که برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شد، نزدیک به یکی از متمرکزترین مناطق مسکونی شهر تهران بود. بنابراین معماری این مرکز باید به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شد که تضاد زیادی با ساختمان‌های مسکونی اطرافش ایجاد نکند اما در عین حال ویژگی‌های تجاری بودن خودش را هم داشته باشد. بنابراین کار طراحی ساختمان‌های بام لند توسط مریم یوسفی و مرتضی ادیب، از برجسته‌ترین معماران کشور، آغاز شد. ۱۲ ویلای دو طبقه در کنار هم قرار گرفتند و مرکز بام لند شکل اولیه خود را پیدا کرد. این بناها شامل فروشگاه‌های پوشاک از برندهای معروف ایرانی و خارجی، انواع کافه و رستوران و سایر مراکز تجاری هستند.

نمای بالای این ساختمان‌ها با الهام از معماری بادگیرهای ایرانی طراحی شده و ظاهر آجری ساده ساختمان‌ها نیز فضایی زیبا ایجاد کرده است. ظاهری که در آن می‌توان علاوه‌بر سادگی و زیبایی معماری اصیل ایرانی، شکلی از معماری مدرن اروپایی را نیز مشاهده کرد. در نهایت بام لند تهران در سال ۲۰۱۸ در مسابقه بین‌المللی Prix Versailles فرانسه موفق به دریافت جایزه‌ی ویژه معماری شد.

باملند تهران

در بام لند تهران چه تفریحاتی انجام دهیم؟

در بام لند تقریبا برای هر سن و سلیقه‌ای، تفریحی وجود دارد. بسیاری از تفریحاتی که در این مجموعه می‌توانید تجربه کنید، در کشور بی‌نظیر هستند. در ادامه می‌بینیم در این مرکز تفریحی و تجاری چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: کافه های بازی تهران

بازدید از مراکز خرید

بیشتر کسانی که به بام لند تهران می‌آیند، هدف‌شان بازدید و خرید از مراکز خرید لوکس اینجا است. بام لند بهشت علاقه‌مندان به خرید پوشاک است. در اینجا می‌توانید شعبه‌ی بسیاری از برندهای معروف ایرانی و خارجی، مثل جین وست، سله‌بن، سالیان و بسیاری دیگر از برندها را ببینید. فروشگاه‌هایی بزرگ که در آن‌ها می‌توانید برای تمام اعضای خانواده، مرد، زن و کودک، پوشاک مناسب پیدا کنید.

علاوه بر پوشاک در بام لند، فروشگاه‌هایی برای خرید طلا، جواهرات و ساعت، موتور، گل و گیاه، لوازم جانبی، لوازم ورزشی و تناسب اندام، لوازم خانگی و الکترونیکی و غیره به چشم می‌خورد.

مراکز خرید بام لند

صرف غذا و نوشیدنی در کافه‌ها و رستوران‌ها

در بام لند تهران تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد که در هر ساعات از روز که به اینجا آمدید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اکثر کافه‌های بام لند از ساعت 10 صبح درهایشان را بر روی مشتریان باز می‌کنند و آماده‌ی پذیرایی از آن‌ها هستند. بسیاری از این کافه‌ها درست در کنار دریاچه چیتگر واقع شده‌اند و بنابراین چشم‌انداز بی‌نظیری دارند. پس اگر به موقع بروید و میز مناسبی هم انتخاب کنید، می‌توانید غذای خود را با منظره‌ی زیبای دریاچه‌ چیتگر میل کنید.

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

رستوران‌های بام لند شامل رستوران‌های ایرانی، بین‌المللی و فست‌فودها می‌شود که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

رستوران‌های ایرانی بام لند

رستوران ته دیگ، رستوران دروازه طهرون، چلوکباب رفتاری و …

بیشتر بخوانید: معرفی رستوران های ایرانی بام لند

رستوران‌های بین‌المللی بام لند

رستوران عربی زاهدالعراقی، رستوران ترکی بی کباب، رستوران باب البحر و …

بیشتر بخوانید: معرفی رستوران های بین المللی بام لند

فست‌فودهای بام لند

ممد استیک هاوس، چیکن فکتوری، جو گریل، باروژ و …

کافه‌های بام لند

کافه شمرون، کافه لایم، کافه امضا، کافه روژ، کافه رستوران ویکولو، کافه رستوران لانجین و …

بیشتر بخوانید: معرفی کافه های بام لند

ساعت کار کافه‌‎ها و رستوران‌های بام لند: از ساعت 10 صبح تا 12 شب

جدا از کافه‌های بام لند، تعدادی دکه هم در فضای باز آن قرار دارند که اگر دوست داشتید یک میان‌وعده‌ی ساده مثل یک برش کیک با یک لیوان قهوه فوری میل کنید، می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

کافه ها و رستوران های بام لند

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کنار دریاچه

مسیر کنار دریاچه چیتگر در محدوده‌ی بام لند از بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران است. یکی از تفریحات جذاب در بام لند تهران می‌تواند ورزش کردن در کنار دریاچه باشد. هوا و منظره‌ی خوش در کنار سکوت و آرامش فضای بام لند بیشتر برای کسانی آشنا است که صبح‌های زود به اینجا می‌آیند تا در این فضای پر از حس خوب ورزش کنند. پیاده‌ٰروی، دو یا دوچرخه‌سواری فرقی ندارد، در هر صورت صبح و بعدازظهرهای بام لند جان می‌دهد برای گرفتن اکسیژن و انرژی خوب. انجام چند دقیقه ورزش در این فضا و بعد هم صرف صبحانه در یکی از کافه‌های رو به دریاچه چیتگر، می‌تواند روزتان را بسازد.

**یک غرفه‌ی مخصوص تحویل دوچرخه هم در نزدیکی در ورودی بام لند قرار دارد که در ازای پرداخت مبلغی، به مدت 1 ساعت دوچرخه در اختیارتان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پاساژ های معروف تهران

VR Land

اگر اهل تفریحات مجازی از نوع هیجان‌انگیزش هستید، باز هم بام لند تهران می‌تواند برایتان یک مقصد جذاب باشد. یکی از تفریحات بام لند تهران VR Land است که در شرق دریاچه چیتگر قرار دارد. در اینجا می‌توانید با زدن یک عینک دیجیتال، وارد یک دنیای مجازی هیجان‌انگیز ‌شوید و کلی لذت ببرید.

علاوه‌بر VR Land، دستگاه Mudule Maze (ماژول مِیز) نیز در این مرکز وجود دارد که بازی‌های آن در هیچ جای دیگر در کشور وجود ندارد و بام لند تنها جایی است که در ایران می‌توانید بازی‌های این دستگاه را امتحان کنید. استفاده از هر دوی این دستگاه‌ها برای افراد بالای ۱۰ سال مجاز است.

وی آر لند بام لند

فوتبال دستی انسانی بام لند

اگر به فوتبال علاقه دارید، بام لند تهران یک بازی تفریحی جالب برایتان دارد. فوتبال دستی که برخلاف اسم آن شبیه فوتبال دستی‌های معمولی که می‌شناسیم نیست. این یک فوتبال دستی بزرگ است که به جای آدمک، خود شما می‌توانید در آن بایستید و بازی کنید. این بازی برای تمام افراد بالای ۸ سال قابل استفاده است و می‌توانید آن را در نزدیکی کیدز گاردن پیدا کنید.

واقعیت مجازی زاویه

زاویه خود یک مرکز منحصربه‌فرد در بام لند تهران است. در اینجا افراد می‌توانند به صورت گروهی یا تکی انواع بازی‌های واقعیت مجازی هیجان‌انگیز را انجام بدهند و از انجام آن لذت ببرند. دستگاهی که در مرکز زاویه قرار دارد یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های بازی در نوع خود محسوب می‌شود.

*البته این مجموعه دیگر به فعالیت خود ادامه نمی‌دهد. 

بام لند تهران

ماهی‌گیری در کلوپ ماهی‌گیری بام لند تهران

اگر به ماهی‌گیری علاقه‌مند هستید اما فکر می‌کنید برای انجام این کار ابتدا باید کلی هزینه کنید و لوازم و وسایل آن را بخرید و بعد هم برای ماهی‌گیری به جایی خارج از شهر بروید، در اشتباه هستید. شما می‌توانید بدون اینکه راه دوری بروید، در خود شهر تهران، ماهی‌گیری را تجربه کنید. بام لند یک کلوپ ماهی‌گیری فوق‌العاده دارد که تمام و کمال هرآنچه که دوست دارید در ماهی‌گیری تجربه کنید، را در اختیارتان می‌گذارد.

شما می‌توانید در این کلوپ عضو شوید تا هر بار با پرداخت مبلغ اندکی بتوانید از امکانات و فضای ماهی‌گیری این کلوپ استفاده کنید. اما اگر هم عضو این کلوپ نشوید باز هم می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید، هرچند باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. در کلوپ ماهی‌گیری بام لند تمام وسایل و امکانات ماهی‌گیری فراهم است، آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان داده می‌شود و سپس آن‌ها می‌توانند چند ساعتی را کنار دریاچه‌ی چیتگر به ماهی‌گیری بگذرانند. البته توجه داشته باشید ماهی‌های صید شده در اینجا باید در نهایت به آب دریاچه برگرداننده شوند و ماهی‌گیری در این کلوپ صرفا جنبه‌ی آموزش و تفریح دارد.

 ساعت کار:

۷:۰۰ تا ٢٣

شماره‌ی تماس:

09126203730
09388888239

ماهیگیری بام لند

تفریحات مخصوص کودکان در بام لند تهران

بام لند تهران برای کودکان هم تفریحات زیادی دارد. علاوه‌ بر مراکز تفریحات مجازی و سایر گزینه‌های تفریحی که در آن کودکان در کنار بزرگ‌ترهای خود می‌توانند در آن‌ها حضور پیدا کنند و لذت ببرند، برخی مراکز هم مخصوص کودکان وجود دارد.

شهر بادی بام لند با کلی تفریحات هیجان‌انگیز، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن و ساحل شنی پرشین از جمله مراکزی هستند که مخصوص کودکان طراحی شده‌اند. بچه‌ها می‌توانند در این محیط‌ها انواع فعالیت‌های ورزشی و تفریحی را انجام دهند و لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: شهربازی برج میلاد تهران

اسکای فلایر بام لند با منظره‌ی دریاچه چیتگر

اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید، اسکای فلایر بام لند تهران را از دست ندهید. اسکای فلایر یکی از بزرگ‌ترین تاب زنجیری‌های تهران است که ۱۲ جفت صندلی مجموعا با ظرفیت ۲۴ نفر دارد و شما را تا ارتفاع ۲۵ متری بالا می‌برد و می‌چرخاند. در آن بالا علاوه‌بر هیجان تاب‌سواری، می‌توانید از منظره‌ی فوق‌العاده دریاچه چیتگر هم لذت ببرید.

اسکای فلایر بام لند

حال‌وهوای گردش در بام لند تهران

گردش در بام لند تهران می‌تواند به اندازه‌ی بازی‌های مجازی و پرش آزادش هیجان‌انگیز یا به اندازه سکوت کنار دریاچه، آرامش‌بخش باشد. می‌تواند مثل مرغان دریایی که آزاد در دریاچه مشغول شنا هستند، زیبا و خاطره‌انگیز باشد یا به اندازه غذاهای کافه‌ها و رستوران‌هایش، جذاب و به یادمادندنی. حال‌وهوای گردش در باملند در هر صورت خوش و پر از اتفاقات جذاب است که لذت، آرامش یا هیجان آن تا مدت‌ها در ذهن و قلب‌تان زنده می‌ماند. کافی است خود را به اینجا برسانید تا یک روز فوق‌العاده برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید.

مجموعه باملند تهران
مجموعه باملند تهران

چطور به بام لند برویم؟

برای رفتن به بام لند تهران می‌توانید از خودرو شخصی، تاکسی، اتوبوس یا مترو استفاده کنید.

دسترسی به بام لند با خودروی شخصی

اگر با خودرو شخصی به بام لند می‌روید، می‌توانید آن را در پارکینگ اختصاصی بام لند بگذارید و بنابراین نگرانی از بابت پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های شلوغ اطراف نخواهید داشت. از هر کجای تهران که حرکت می‌کنید، برای رسیدن به بام لند در نهایت باید خود را به میدان موج، خیابان موج و سپس بلوار صدف برسانید.

دسترسی به بام لند با مترو

اگر می‌خواهید با مترو به بام لند بروید، باید بخشی از مسیر را هم با اتوبوس طی کنید. به این ترتیب که پس از پیاده شدن در ایستگاه مترو چیتگر، باید سوار اتوبوس شهرک شهید باقری شوید تا به بام لند برسید. البته پس از خروج از ایستگاه مترو ادامه راه را می‌توانید با تاکسی نیز طی کنید. در این صورت باید سوار تاکسی‌های خطی شوید که شما را به خیابان هوانیروز می‌برند.

دسترسی به بام لند با اتوبوس

برای رفتن به بام لند با اتوبوس نیز می‌توانید سوار اتوبوس‌های پایانه آزادی-شهید باقری شوید، سپس در ایستگاه بلوار کاشان پیاده بشوید و اندک راه باقی‌مانده را پیاده طی کنید. همچنین می‌توانید در پایانه‌ی مترو صادقیه، پس از سوار شدن بر اتوبوس‌های شهرک دریا، در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

آدرس بام لند

ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

بام لند در زمستان

امکانات باملند

در بام لند به امکانات خوبی دسترسی دارید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • رستوران و کافی‌شاپ
  • بوفه و پارکینگ
  • آسانسور و پله برقی
  • دوربین مداربسته، حراست و لابی من
  • سرویس بهداشتی
  • بوفه و پارکینگ

پیشنهاد می کنیم مقاله ی بهترین کافه رستوران های تهران را بخوانید و کافه های تهران را بیشتر بشناسید.

اقامت در تهران

کسانی که از شهرهای دیگر راهی تهران می‌شوند و دوست دارند به بام لند بروند، می‌توانند با اجاره ویلا و سوئیت در تهران این امکان را برای خود فراهم کنند. سایت هومسا در کنار شماست تا با ارائه بهترین اقامتگاه‌ها در شهر تهران، آسایش و آرامش سفرتان را تضمین کند. برای اجاره روزانه خانه و آپارتمان مبله در تهران با قیمت مناسب کافی است وارد صفحه‌ی اصلی سایت هومسا شوید. نام شهر تهران را جستجو کنید تا لیست بهترین اقامتگاه‌های این شهر برایتان نمایش داده شود.

رستوران های بام لند

بام لند تهران ؛ جایی برای همه

نمی‌توان در تهران بود و با وجود مرکز تفریحی فوق‌العاده‌ای مثل بام لند بازم هم گله کرد که جایی برای تفریح وجود ندارد. بام لند پر از مراکز جذاب برای تفریح و خرید است. می‌توانید سری به مراکز خرید آن بزنید و از خرید پوشاک و لوازم مختلف لذت ببرید. انواع مراکز تفریحی فرصت انجام فعالیت‌های جالب و هیجان‌انگیز را برای تمام افراد با هر سن و سلیقه‌ای فراهم می‌کنند. اگر هیچ کدام از این‌ها مورد علاقه‌تان نبود، می‌توانید از آرامش و سکوت فضای کنار دریاچه چیتگر لذت ببرید و در نهایت هم خودتان را به یک فنجان قهوه دعوت کنید. بام لند تهران یک فضای بی‌نظیر برای کسب تجربه‌های بی‌نظیر است.

‫3 دیدگاه ها

  1. واقعا یکی از مناطق عالیه تهران برای خرید و تفریح هستش/ممنون از مقاله جذابتون

  2. یه رستوران داره وسط آبه , عااالیه اما خیلی گرونه و ورودیش فقط 300 یا 400 تومنه , ولی ب نظرم ارزش داره

  3. بام لند یک تجربه ی متفاته.
    بافت مخصوص به خودشو داره و رستوران ها و کافی شاپ هاش هر کدوم یه ویژگی جالب و قشنگ داره که خاطره سازی رو راحت تر میکنه.
    یک بار تجربه کردنش خیلی کمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا