بریم سفر

خرید ویلا در شمال و نکات مربوط به آن!

این روزها که کلان شهرها پر از سر و صدا و آلودگی و شلوغی است، همه به دنبال مسافرت به قسمت های دنج و خوش آب و هوای کشور هستند. شمال کشور به دلیل آب و هوای خوب، نزدیکی به دریا، طبیعت و جنگل های زیبای آن، همیشه مورد استقبال گردشگران بوده است و خیلی از افراد برای هزینه کمتر، به دنبال خرید ویلا در شمال هستند. خرید ویلا ساحلی با ویلا جنگلی می تواند لذت بخش باشد. در این مقاله هم قیمت در شهرهای مختلف شمال را بررسی خواهیم کرد و هم نکاتی را که هنگام خرید ویلا در شمال باید رعایت کنید، مطرح کرده ایم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

  • خرید ویلا تا 50 میلیون در شمال
  • بهترین شهرها برای خرید ویلا در شمال
  • نکات مربوط به خرید ویلا در شمال

خرید ویلا تا 50 میلیون در شمال

ممکن است این جمله را زیاد دیده باشید. ممکن است برای تان پیامک شده باشد یا مشاور املاک بنرهایی با این عنوان جلوی مغازه شان نصب کرده باشند که خرید ویلا تا 50 میلیون در شمال امری غیر ممکن نیست. بعد از دیدن این متن اولین چیزی که باید به ذهن تان بیاید، این است که آن ها می خواهند شما وارد مغاره شوید و با گذاشتن گزینه های مختلف جلوی روی تان شما را سردرگم کنند تا در نهایت خرید کنید.

تبلیغات همیشه افراد را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث می شوند احساسی تصمیم بگیرند اما چیزی که باید به آن توجه کنید، این است که احساسی تصمیم نگیرید. نه این که خرید ویلا تا 50 میلیون در شمال غیر ممکن باشد اما متراژ پایین و شهر و امکانات همه در میزان آن دخیل هستند و این قاعده یادتان باشد که هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست.

تبلیغات همیشه افراد را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث می شوند احساسی تصمیم بگیرند.

بهترین شهرها برای خرید ویلا در شمال

محبوب ترین شهرها برای خرید ویلا در شمال چه شهرهایی هستند؟ شهرهایی که امکانات رفاهی خوب و دسترسی خوبی به دریا یا جنگل یا مراکز خدماتی دارند. در ادامه به معرفی محبوب ترین شهرها برای خرید ویلا در شمال پرداخته ایم.

محمودآباد

محمودآباد یکی از شهرهای استان مازندران است که مدرن ترین و مجهزترین شهربازی شمال کشور را دارد. برای این که از ساحل لذت ببرید و مکان های دیدنی این شهر ساحلی را ببینید، می توانید در این شهر ویلا بخرید. این شهر هم به ساحل و هم به جنگل نزدیک است. به دلیل تنوع قیمتی که در محمودآباد وجود دارد، خرید ویلا در این شهر برای هرکسی ممکن است.

رامسر

دسترسی به ساحل زیبای خزر از یک سمت و جنگل های انبوه از سمتی دیگر، به زیبایی هر چه بیشتر این شهر کمک کرده است و به یکی از شهرهای محبوب برای خرید ویلا تبدیل شده است. در رامسر معمولا ویلاهای لوکس با قیمت های بالا را زیاد خواهید دید.

تنکابن

تنکابن یکی از شهرهای خوش آب و هوا و زیبای مازندران است که هر ساله به خاطر داشتن جاذبه های دیدنی زیبا و رویایی خصوصا در فصل بهار و پاییز، یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران به حساب می آید.

چالوس

یکی از شهرهای قدیمی استان مازندران که آب و هوایی دلپذیر دارد و ساحل جذاب و مکان های دیدنی زیاد آن به محبوب شدن آن کمک شایانی کرده است. چالوس معمولا از آن دسته شهرهایی است که ویلاهای لوکس و متوسط را با هم دارد.

نکات مربوط به خرید ویلا در شمال

برخی از گردشگران به خاطر دلایل مختلفی دوست دارند قسمتی از سرمایه خود را در استان های شمالی ایران خرج کنند ولی قاعدتا این سرمایه گذاری باید آگاهانه باشد. برای خرید ویلا در شمال باید برخی نکات را رعایت کنید مخصوصا افرادی که سر رشته ای در خرید و فروش ملک ندارند، باید نکاتی که در ادامه مقاله آمده است را در نظر بگیرند تا از خرید خود حس رضایت داشته باشید.

هنگام خرید ویلا شمال منطقی فکر کنید!

به هیچ عنوان از راه دور معامله را انجام ندهید و حتما برای انجام معامله شخص فروشنده را از نزدیک ببینید. فروشندگان همیشه در هر زمینه ای سعی می کنند تا خریدار را تحت تاثیر قرار دهند و ملک را با قیمت بیشتری به او بفروشند. اگر تجربه خرید و فروش ندارید، حتما با یک فرد مجرب و آگاه پای میز معامله بروید. ویلاهایی که در شمال کشور ساخته شده اند، امکانات و موقعیت مکانی مختلفی دارند. برای خریدویلادرشمال هم شهر و هم امکانات و هم متراژ می تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد. علاوه بر این ها، مصالح استفاده شده در ساخت ویلا، موقعیت مکانی ویلا ( ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی )، دوبلکس یا تریپلکس بودن و… عواملی هستند که روی قیمت خرید ویلا تاثیر گذارند.

بهترین تصمیم این است که اصلا احساسات را دخیل معاملات این چنینی نکنید. بودجه خود و مکانی که دوست دارید در آن جا ویلا بخرید را تعیین کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. قبل از خرید ویلا در شمال اطلاعات خود را کامل کنید تا با آگاهی کامل سر قرار حاضر شوید.

برای خرید ویلا در شمال هم شهر و هم امکانات و هم متراژ می تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد.

با چند مشاور املاک وارد مذاکره نشوید!

هیچ گاه این اشتباه را نکنید که با چندین مشاور املاک وارد مذاکره شوید چون شهرهای شمالی محیط های کوچکی هستند و مشاور املاک ها یکدیگر می شناسند و این کار شما فقط حس اعتماد را از بین می برد. بهتری راه قیمت گرفتن این است که به شهرک های ساحلی یا ویلاهایی که نزدیک ویلای مورد نظرتان است، مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. وقتی هنوز تصمیمی برای خرید ویلا در شمال نگرفته اید، وارد مذاکره شدن اشتباه است.

مدیریت هزینه در خرید ویلا داشته باشید!

قبل از تحقیق حتما بررسی های لازم را انجام دهید تا پس از خرید مشکلی برای تان ایجاد نشود. احساسی خرید نکنید. صرف این که یک ویلا فقط در منطقه ای زیبا واقع شده است، دلیلی بر پرداخت هزینه بیشر نیست. تمام جنبه ها را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید ویلا در شمال کنید.

در معامله انعطاف به خرج دهید

یکی از اصولی در مذاکره های این چنینی به دردتان می خورد، این است که نسبت به فروشنده و ویلایی که انتخاب کرده اید، منعطف باشید. خرید ویلای ارزان در شمال ممکن نیست مگر شما با دانش بالا و با منطق با فروشنده خود صحبت کنید و در نهایت سر عددی که هر دو راضی هستید، به توافق برسید. شما می توانید در برابر فروشنده تخفیف بگیرید اما کسی که قیمت را تعیین می کند، فروشنده است و گاهی از قیمتی که اعلام می کنند هم محدودیت دارند و ممکن است قیمتی که مدنظر شماست برای شان به صرفه نباشد. در این صورت انتخاب خود را عوض کنید و به دنبال ویلایی مشابه و ارزان تر باشید.

شما می توانید در برابر فروشنده تخفیف بگیرید اما کسی که قیمت را تعیین می کند، فروشنده است و ممکن است قیمتی که مدنظر شماست برایش به صرفه نباشد.

دسترسی ویلا مهم است

دسترسی ویلا برای برخی از افراد فاکتورهای مهمی هستند که به چند دسته تقسیم می شود:

دسترسی به ساحل: هر ویلایی که به دریا و ساحل نزدیک تر باشد، امتیاز بالایی دارد و مشتریان با هیجان بیشتری از آن استقبال خواهند کرد.

دسترسی به جنگل: برای برخی از گردشگران هم مهم است که ویلا به جنگل دسترسی راحت تری داشته باشد. شهرهایی مانند ایزدشهر، نور، رویان، تنکابن و… دسترسی خوبی به جنگل دارند.

دسترسی به مراکز خدماتی: یکی دیگر از دسترسی های مهم ویلا ، نزدیک بودن به مراکز خدماتی است که معمولاً این فاکتور برای همه خریداران و مستأجران حائز اهمیت است و شما هم آن ها را با حساسیت پیگیری کنید.

حرف آخر

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که انتخاب ویلا شمال خرید را راحت تر می کند. چون در شهرهای مختلف می توانید ویلای مورد نظرتان را با توجه به بودجه ای که دارید، انتخاب کنید و آن را بخرید ولی باید به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد، توجه کنید تا خرید موفق تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا