ایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردیجاهای طبیعی

دریاچه چیتگر تهران ؛ ساحل آرام پایتخت

نظرتان درباره‌ی یک تفریح جذاب و هیجان‌انگیز در پایتخت چیست؟ اگر موافق هستید، ما به شما دریاچه چیتگر تهران را پیشنهاد می‌کنیم. دریاچه چیتگر تهران که در شمال غرب این شهر و در منطقه‌ی 22 واقع شده است. نام دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس به‌دلیل شباهت نقشه آن به نقشه ایران و همچنین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی شهیدان 8 سال دفاع مقدس بر روی این مکان گذاشته شده است.

دریاچه چیتگر تهران نیاز بسیاری از اهالی این شهر را برای تفریح در تعطیلات آخر هفته برطرف کرده است؛ ساحلی آرام، تفریحاتی جدید و سرگرم‌کننده، مرکز خرید جذاب، رستوران و کافه‌های متعدد و منظره‌ای تماشایی همگی از ویژگی‌های دریاچه چیتگر هستند. این مجموعه مدتی است که در کنار دیگر جاذبه‌های این شهر مانند ایران مال تهران، به گزینه‌ای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در کنار دوستان و خانواده برای اهالی تهران تبدیل شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی تمام تفریحات و امکانات دریاچه چیتگر بپردازیم و شما را با رستوران‌ها و مرکز خرید لوکس دریاچه چیتگر تهران آشنا کنیم. همراه ما باشید.

دریاچه چیتگر

نام عکاس: سعید ربیعی ، آژانس عکاسی تهران

حال‌وهوای گردش در دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر تهران یکی از جدیدترین جاهای دیدنی تهران است که از زمان بازگشایی به یکی از بهترین مکان‌ها برای گذران وقت و تفریح تبدیل شده است. اگر عاشق خرید باشید، می‌توانید به قسمت شرقی این مجموعه مراجعه کنید و از تجربه‌ی خرید در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ایران یعنی بام لند لذت ببرید. بعد از آن هم می‌توانید به یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های بام لند بروید و پذیرایی باشکوهی از خود داشته باشید. طرفداران انواع بازی‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز هم می‌توانند به ضلع شمال و غرب دریاچه بروند و یک روز به‌یادماندنی برای خود خلق کنند.

آن‌هایی هم که اهل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستند، در سمت جنوبی دریاچه و بخش گذر موج، تجربه‌ی دلچسبی خواهند داشت. از آنجایی که مجموعه‌ی دریاچه شهدای خلیج فارس بسیار وسیع است، یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در تهران هم به حساب می‌آید. خانواده‌هایی هم که برای یک تفریح دسته‌جمعی به سراغ دریاچه می‌روند، می‌توانند از یک پیک‌نیک در بخش ساحل شنی، نهایت لذت را ببرند و با منظره‌ی غروب خورشید، اوقات خوشی برای خود رقم بزنند.

گذر موج دریاچه چیتگر

دیدنی‌ها و تفریحات دریاچه چیتگر

به جرأت می‌گوییم انتخاب دریاچه چیتگر گزینه‌ای مناسب برای گذراندن اوقاتی خوش در یک روز تعطیل است؛ چراکه سرگرمی‌‌های هیجان‌انگیزی در فضای دریاچه چیتگر تهران یافت می‌شود.

قایق‌سواری

قایق‌سواری یکی از پرطرفدارترین تفریحات دریاچه چیتگر تهران است. شما می‌توانید به یکی از دو اسکله‌ی شرقی در سمت بام لند یا اسکله‌ی غربی در سمت بلوار میلاد مراجعه کنید و بعد از خرید بلیط، از قایق‌سواری در این دریاچه‌ی زیبا لذت ببرید. هیجان‌انگیزتر از خود قایق‌سواری، تماشای ماهی‌ها و پرنده‌های دریاچه است که لذت این تفریح را چندبرابر می‌کند. نگران تکراری‌شدن این تفریح هم نباشید؛ از آنجایی که در هر دو اسکه قایق‌‌های مختلفی وجود دارد، شما می‌توانید در هر بار قایق‌سواری تجربه‌ی جدیدی داشته باشید.

در دریاچه چیتگر این می‌توانید از این قایق‌ها برای گردش در دریاچه لذت ببرید:

  • قایق پدالی 2، 3 و 4 نفره به مدت نیم ساعت
  • قایق موتوری برای 1 تا 5 نفر
  • کاتامار یا قایق اتوبوسی برای گشتن یک دور در دریاچه

در زمان قایق‌سواری در دریاچه چیتگر، به نکات زیر دقت کنید:

  • قایق‌سواری برای افراد بیشتر از 90 کیلوگرم، کمتر از 14 سال (به‌تنهایی) و خانم‌های باردار ممنوع است.
  • پوشیدن جلیقه نجات هنگام قایق‌سواری ضروری است.
  • امکان همراه‌داشتن خوراکی در قایق وجود ندارد.

قایق سواری دریاچه چیتگر

نام عکاس: امین جلالی ، خبرگزاری ایرنا

سرسره‌‌ی سقوط آزاد

اگر به‌دنبال تفریحی مهیج در تهران هستید، سرسره‌ی سقوط آزاد دریاچه چیتگر می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این سرسره، بلندترین سرسره بدون نیاز به چرخش آب در کشور است و 24 متر ارتفاع و 80 متر طول دارد.

مکان:

بخش شمالی دریاچه چیتگر

محدودیت‌ها: 

  • قدتان باید حداقل 120 و حداکثر 200 سانتی‌متر باشد.
  • افراد با وزن بیشتر از 120 کیلوگرم نمی‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

راید اسکیت هوایی

راید اسکیت هوایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن دسته از افرادی است که به‌دنبال یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز می‌گردند. طراحی این وسیله به شکل حرف U انگلیسی است؛ به این صورت که افراد دور تا دور یک محفظه دایره‌ای شکل می‌نشینند و بعد از بستن کمربند و حفاظ ایمنی، به آرامی به سمت بالای راید اسکیت کشیده می‌شوند. سپس این محفظه رها می‌شود و باسرعت به سمت پایین و مخالف این وسیله حرکت می‌کند.

از جذابیت‌ راید اسکیت هوایی همان‌قدر بگوییم که بعد از سوارشدن قادر نخواهید بود که جلوی بروز هیجان و جیغ‌کشیدن خود را بگیرید.

مکان: 

سمت غربی دریاچه چیتگر

محدودیت‌ها: 

  •  افراد بالای 7 سال نمی‌توانند استفاده کنند.
  •  افراد با وزن بالای 90 کیلوگرم امکان استفاده از این وسیله را ندارند.
  • محدودیت قدی افراد برای سوارشدن بین 120 تا 200 سانتی‌متر است.

راید اسکیت هوایی دریاچه چیتگر

سینما شش بعدی

چندسالی است که سینماهای چند بعدی میان نوجوانان و جوانان محبوبیت خاصی به دست آورده‌اند. به همین دلیل یک سینما 6 بعدی در مجموعه دریاچه خلیج فارس ساخته شده است تا مشتاقان این سرگرمی اوقات خوشی را در این بخش سپری کنند.

مکان: 

سمت غربی دریاچه چیتگر

محدودیت‌ها: 

افراد زیر 12 سال اجازه ورود ندارند.

سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر

تونل وحشت از قدیم‌الایام در شهربازی‌ها وجود داشته و به‌نوعی عضو ثابت مجموعه‌های سرگرمی است. البته این روزها، تونل‌های وحشت هم پیشرفت کرده‌اند و جای خود را به وسیله مهیج‌تری به نام سافاری پارک وحشت داده‌اند. از آنجایی که جمع سرگرمی‌های دریاچه چیتگر تهران جمع است، نباید از وجود چنین وسیله‌ی هیجان‌انگیزی در این مجموعه تعجب کرد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر به ‎دنبال ترکیبی از ترس و هیجان هستید، حتماً برای یک بار هم که شده سافاری پارک وحشت چیتگر را امتحان کنید. شما باید در مسیر این پارک از چند تونل وحشت عبور کنید که در هر کدام با اتفاق غیرمنتظره‌ای مواجه خواهید شد. محدودیت سنی سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر برای افراد بالای 12 سال است؛ اما ترجیحاً افراد زیر 16 سال سراغ این سرگرمی نروند.

مکان: 

سمت غربی دریاچه چیتگر

محدودیت‌‌ها: 

محدودیت سنی سافاری پارک وحشت برای افراد بالای 12 سال است؛ اما ترجیحاً افراد زیر 16 سال سراغ این سرگرمی نروند.

سافاری پارک وحشت چیتگر

نام عکاس: سایت همگردی

کارتینگ دریاچه چیتگر

تفریح دیگری که در دریاچه چیتگر می‌توانید به سراغ آن بروید، کارتینگ است. آن‌هایی که اهل ماشین‌سواری و هیجان هستند، حتما برای یک بار هم که شده به سراغ ورزش کارتینگ بروند. مطمئنا که بعد از یک بار تجربه، برای همیشه آن را در لیست تفریحات خود قرار می‌دهند.

مکان:

سمت غربی دریاچه

محدودیت‌ها: 

افراد زیر 12 سال نمی‌توانند این بازی را تجربه کنند.

سرزمین بازی و جایزه

یکی دیگر از گزینه های هیجان و سرگرمی در مجموعه ی چیتگر، زمین بازی و جایزه است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان انتخاب هایی برای تفریح دارد. از فوتبال دستی و ترامبولین بگیرید تا ایرهاکی و یوروبانجی.

مکان: 

سمت غربی دریاچه

کارتینگ دریاچه چیتگر

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

همان طور که گفتیم دریاچه چیتگر یکی از بهترین مکان ها در تهران برای پیاده روی است. اگر می خواهید در یک فضای دلنشین پیاده روی کنید به سراغ بخش جوبی دریاچه چیتگر و قسمت گذر موج بروید. بخشی که با الهام از موج های آب طراحی شده است و در شب، نورپردازی‌های بسیار زیبایی دارد. طول مسیر گذر موج برای پیاده روی و دوچرخه سواری در حدود 6 کیلومتر است.

دریاچه چیتگر برای دوچرخه سواری هم گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. می‌توانید به راحتی دوچرخه‌ها را از ورودهای شرقی و غربی دریاچه کرایه کنید.

پیک‌نیک در دریاچه چیتگر

برخی از پایتخت‌نشینان معتقدند که مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک‌نیک آخر هفته است. در محوطه راید اسکیت هوایی آلاچیق‌های زیادی وجود دارد که برای پیک‌نیک همراه با دوستان و خانواده بسیار مناسب است. فقط فراموش نکنید که زیرانداز خود را داخل این آلاچیق‌‌ها یا قسمتی از سنگ‌فرش‌ها پهن کنید؛ چراکه استفاده از زیرانداز روی چمن‌های مجموعه ممنوع است. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که پیک‌نیک در محوطه بام لند ممنوع است و در صورت داشتن سبد مخصوص پیک‌نیک باید از ورودی دیگری به جز ورودی بام لند استفاده کنید.

پیک نیک دریاچه چیتگر

تماشای طلوع و غروب خورشید در دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از بهترین نقاط تهران برای تماشای طلوع و غروب آفتاب است. منظره‌ای که از طلوع و غروب خورشید در چیتگر می‌بینید، یکی از رویایی‌ترین چشم‌اندازهایی است که در پایتخت می‌توانید ببینید. منظره‌ی قرمز و نارنجی طلوع و غروب خورشید به همراه پیش‌زمینه‌ای از مرغان دریایی و تلالو نور در آب، تصویری است که در بازدید از دریاچه چیتگر برای همیشه در ذهن‌تان می‌ماند.

بام لند

بام لند مرکز خریدی مدرن و شیک در مجموعه‌ی دریاچه چیتگر تهران است که روزانه افراد زیادی را از نقاط مختلف تهران و سراسر کشور به سوی خود می‌کشاند. شما می‌توانید علاوه بر خرید، روی رستوران و کافه های بام لند هم حساب کنید و غذاهای لذیذی را با منظره زیبای دریاچه نوش جان کنید. ناگفته نماند که بام لند یکی از مراکز کافه های روباز تهران است. همین موضوع یکی از دلایل اصلی تبدیل‌شدن بام لند به قطب گردشگری مجموعه‌ی دریاچه شهدای خلیج فارس است.

در بام لند هم به تفریحاتی مانند فوتبال دستی انسانی، اسکای فلایر، واقعیت مجازی، ماهیگیری و غیره دسترسی دارید.

مرکز خرید بام لند

امکانات دریاچه چیتگر تهران

از مهم‌ترین امکانات دریاچه چیتگر می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

پارکینگ

مجموعه‌ی دریاچه چیتگر تهران دارای دو پارکینگ است؛ یکی از این پارکینگ‌ها در ضلع غربی و دیگری در ضلع شرقی قرار دارد تا دسترسی برای تمام بازدیدکنندگان این مجموعه راحت باشد.

کافه‌ و رستوران‌

اگر به بخش شرقی و غربی مجموعه دریاچه چیتگر مراجعه کنید، چندین رستوران خواهید دید که در نزدیکی ورودی‌ها قرار دارند. بزرگ‌ترین رستوران این مجموعه در ضلع غربی واقع شده و تعدادی رستوران و کافه با قیمت‌های مناسب را در خود جای داده است. البته باید بگوییم که رستوران‌ها و کافه‌های بام لند را هم به این لیست اضافه کنید.

زمین بازی کودکان

با وجود تفریحات متنوع و فراوانی که در مجموعه دریاچه چیتگر تهران وجود دارد، یک زمین بازی مخصوص کودکان نیز در ضلع غربی و کنار شهربازی تعبیه شده است. بدین صورت شما می‌توانید با خیال راحت فرزندانتان را به آن‌جا بفرستید تا ساعت‌ها سرگرم شوند.

آمفی تئاتر، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، آب‌خوری، نمازخانه و مسجد از دیگر امکانات مهم اطراف دریاچه به حساب می‌آیند.

کافه ها و رستوران های چیتگر

دریاچه چیتگر کجاست؟

کمی قبل‌تر هم گفتیم دریاچه چیتگر در شمال غرب تهران قرار دارد؛ اما چطور می‌توان به این دریاچه رفت؟ در ادامه تمام مسیرهای دسترسی را معرفی خواهیم کرد.

مسیر دسترسی دریاچه چیتگر با ماشین

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی به دریاچه چیتگر بروید، باید دو مسیر زیر را در پیش بگیرید:

  1. ابتدا باید خود را به بزرگراه شهید همت غرب برسانید و از طریق آن وارد بزرگراه شهید خرازی شوید. سپس از خروجی دریاچه به سمت دریاچه چیتگر حرکت کنید.
  2. از بزرگراه آزادگان شمال وارد بزرگراه شهید خرازی شوید و از طریق خروجی دریاچه، مسیر خود را به سمت چیتگر ادامه دهید.

مسیر دسترسی دریاچه چیتگر با مترو و اتوبوس

  1. برای دسترسی به دریاچه چیتگر تهران با استفاده از مترو و اتوبوس، باید در ایستگاه ایران خودرو یا چیتگر از مترو پیاده شوید و سپس با اتوبوس‌های شهرک شهید باقری به چیتگر بروید.
  2. همچنین می‌توانید به پایانه اتوبوس صادقیه مراجعه کنید و از آنجا با اتوبوس‌ خط 322 به مجموعه‌ی تفریحی چیتگر برسید.

آدرس دریاچه چیتگر

همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه شهدای خلیج فارس

اقامت در تهران

اگر قرار است در آینده‌ای نزدیک به تهران سفر کنید و به دنبال اجاره ویلا و سوئیت در تهران با قیمت مناسب می‌گردید، ما هومسا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هومسا سامانه اجاره آنلاین اقامتگاه است که امکان رزرو انواع اقامتگاه در سرتاسر ایران را به شما می‌دهد و یک اقامت امن برای شما فراهم می‌کند.

سخن آخر

دست در دست یکدیگر سری به دریاچه چیتگر تهران زدیم و تمام تفریحات و امکانات جذاب این مجموعه را بررسی کردیم. از تفریحات هیجان‌انگیز آن گرفته تا رستوران‌های متعدد و مرکز خرید بزرگ بام لند، همگی مجموعه‌ای کامل هستند برای هر آنچه که یک روز تعطیل به‌یادماندنی نیاز دارد.

یک دیدگاه

  1. سینما 6 بعدی، قایق سواری و با دریاچه اونم شب ها واقعا خیلی لذت بخش هست و از پیاده کنار ساحل هم آدم خسته نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا