دانستنی‌های سفر

چطوری از عکاسی سفر پول دربیارم؟

سالیان سال است عکاسان چیره دستی را در سفرها می‌بینیم که توانسته‌اند هنرعکاسی و علاقه به سفر را تلفیق کنند و به درآمد قابل توجهی از فروش عکس‌ها برسند. اگر شما هم مایلید از این راه کسب درآمد کنید و به اندازه یک عکاس حرفه‌ای مهارت ندارید، نگران نباشید! در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم که چطور از عکاسی در سفر پول در بیاورید. خوشبختانه دنیای عکاسی سفر میدان خوبی ست که حتی یک فرد آماتور بدون محدودیت سن و جنس نیز می‌تواند در آن جولان دهد و به تدریج به درآمد خوبی برسد اما از سختی‌های آن نمی‌توان چشم پوشی کرد. استیو دیوی (Steve  Davey) عکاس حرفه‏ ای مجله گردشگری واندرلاست (Wanderlust) می‏‌گوید ” هر کسی با یک دوربین و یک بلیط هواپیما فکر می‏کند می‏‌تواند یک عکاس گردشگر باشد. ”  از این جمله چنین برداشت می‌شود که مسیر پیش رو مسیر آسانی نیست و نیاز به تخصص و پشتکار فراوان دارد.

برندن ون سان (Brendan van Son) در مقاله‌ای با این عنوان که “چگونه من در سال ۲۰۱۵ به عنوان عکاس سفر پول به دست آوردم.” به راه‌های کسب درآمد و کانال‌های فروش عکس‌های خود پرداخته است. در ادامه با هومسا همراه شوید تا با تمرکز بر این مقاله بیشتر از مسیرهای درآمدی عکاسی و سفر بدانیم.

۱- مجله، روزنامه

از مدت‌ها پیش عکاس سفر این معنی را داشت که شما با یک مجله یا روزنامه خاص سفر همکاری می‌کنید اما با افزایش روند فروش آنلاین عکس و کسب درآمد از عکاسی سفر، کار با مجلات و تقاضا برای عکس کاهش پیدا کرد. بنابراین اگر عکاسی سفر و گردشگری به عنوان یک شغل سنتی در حال از بین رفتن است، چطور این افراد می‌توانند پول به دست بیاورند؟ کاش می‌توانستم جواب مشخصی به این سؤال به شما بدهم، اما نمی‌توانم، زیرا این روزها، هر کسی به روش متفاوتی کسب درآمد می‌کند. تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که داستانم را برای شما بازگو کنم، اینکه چگونه این جریان را مدیریت می‌کنم تا مجبور به خوابیدن زیر پل نشوم. بله، من برخی از آثار منتشر شده در مجلات بزرگ را داشته‌ا‌م. اما این چیزی نیست که بخواهم دنبال کنم، زیرا بسیار وقت گیر است و درآمد کمی از آن به دست می‌آورم. بعد از 2 سال تلاش در روزنامه نگاری سنتی، فهمیدم به عنوان یک فریلنسر باید سعی کرد تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار نداد. اساساً، اگر من بتوانم در هر ماه ۸ منبع درآمد مختلف با ۲۵۰ دلار داشته باشم، ماهیانه ۲۰۰۰ دلار به دست می‌آورم. بنابراین اگر من یک منبع درآمد را از دست بدهم، پایان جهان نیست.

Travel Photography

۲- فروش مستقیم به مشتری

این مورد بزرگترین منبع درآمد من در این روزهاست. من در یک شرکتی کار می‌کنم که در قبال عکس‌های سفارشی آنها حدود ۱۰۰۰ ‌دلار در ماه دریافت می‌کنم. بنابراین زمان خوبی را برای این کار اختصاص می‌دهم.

۳- نفوذ در دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی

بد یا خوب، در حال حاضر بهترین عکاسان سفر لزوما بهترین نیستند، بلکه کسانی هستند که از خودشان بازاریابی خوبی دارند. شرکت‌های کوچک و بزرگ به دنبال اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی هستند. بدون شک اینستاگرام یکی از بزرگترین  شبکه‌های اجتماعی است که افراد معروف در آن درآمد بیشتری نیز کسب می‌کنند. در واقع بعضی از اعضای فعال می‌توانند به تنهایی از اینستاگرام درآمدی داشته باشند که امور معیشتی را با آن بگذرانند. ساختن یک صفحه با مخاطب زیاد زمان زیادی می‌برد اما این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید سفر و پول را در کنار هم داشته باشید. شرکت‌ها، برندهای گردشگری، رستوران‌ها و هتل‌های زنجیره‌ای با ارائه پیشنهادات بازدید از مقاصد، تست غذا و اقامت در هتل‌هایشان، به طور مستمر از عکاسان بزرگ در اینستاگرام برای تبلیغات استفاده می‌کنند. در زمان مسافرت، پس انداز به نوعی خود درآمد محسوب می‌شود. گرفتن عکس‌های تبلیغاتی در ازای گرفتن اتاق یا تور رایگان در سفر ارزش این کار را دارد و یک معامله برد برد است اما این شیوه نباید به گونه‌ای پیش رود که ارزش کار شما کم شود.

۴- وبلاگ نویسی

قبل از سال ۲۰۱۴ وبلاگ نویسی منبع اصلی درآمدی من بود که از طریق تبلیغات و نفوذ در مخاطبینم پول به دست می‌آوردم.

ترکیب نویسندگی و عکاسی فرصتی جدید برای پیشرفت شما ایجاد می‌کند. اگر ترافیک مناسبی بر وب‌سایت خود ایجاد کنید، علاوه بر فروش تصاویر، می‌توانید با اختصاص بخشی از فضاهای وب سایت با تبلیغات کسب درآمد کنید.

عکاسی در سفر

۵- آموزش

من فکر می‌کنم تعداد کسانی که می‌خواهند عکاسی یاد بگیرند از کسانی که مایلند عکسی را بخرند، بیشتر است. بنابراین آموزش به یکی از منابع اصلی درآمد عکاسان تبدیل شده است. در واقع، بیشتر عکاسان با بالاترین درآمد دنیا همیشه افراد با استعداد نیستند، بلکه کسانی هستند که می توانند به طور مؤثر تدریس کنند و به عنوان درآمد مکمل، کتاب، ویدئوهای آموزشی و غیره بفروشند. در واقع آموزش عکاسی نیز یکی از بهترین روش‌های پول درآوردن و کسب در آمد با عکاسی است.

۶- یک تور عکاسی راه بیندازید

آیا منطقه‌ای که در آن هستید را به خوبی می‌شناسید؟ چرا سعی نمی‌کنید یک تور عکاسی راه بیندازید؟ یک گروه از آدم‌های علاقه‌مند به عکاسی را دور هم جمع کنید و با نشان دادن ویژگی‌های جالب و منحصر به فرد اماکن از آنها بخواهید که عکاسی کنند. این یک روش جالب است تا مردم مختلف را ببینید و به شما این انگیزه را می‌دهد که به جاهای مختلف بروید و از عکاسی سفر کسب درآمد کنید.

۷- فروش عکس از طریق سایت‌های مختلف

سایت‌های داخلی و خارجی زیادی هستند که در راستای تامین عکس‌های خود هزینه می‌کنند، شما با یک ارتبط موثر و ارائه نمونه کارهای خود می‌توانید تصاویر خود را با قیمت‌های مناسب به فروش برسانید.

سازمان‏های مردم‏ نهادی مانند آکسفام ( OXFAM )   برای ثبت اقدامات خود از عکاسانی استفاده می‌کند که غالبا به صورت روزانه و حداقل دستمزد، مبلغی را پرداخت می‌کند.

بعضی از سایت‌ها مانند یک کتابخانه آرشیوی از عکس‌های مختلف را جمع آوری می‌کنند و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این کتابخانه‌ها طیف گسترده‌ای از عکس‌های مختلف را شامل می‌شوند، بنابراین شاید شما مجبور شوید برای عضویت و فروش تصاویر خود از چندین فیلتر عبور کنید.

سایت باپلا  (BAPLA)  یکی از همین سایت‌های کتابخانه‌ای است که می‌توانید با عضویت در آن عکس‌های خود را بفروشید. این سایت عکس‌های خود را به صورت سازمانی یا فردی به کاربرانش می‌فروشد.

گروهی دیگر از سایت‌ها هستند که همانند یک واسطه عمل می‌کنند و معمولا بابت فروش عکس‌های شما درصدی را به عنوان کمیسیون برمی‌دارند.

سایت فوتوجابز (photojobz) یکی از مراجعی است که به شما کمک می‌کند به هزاران خریدار بالقوه مانند وب سایت‌ها، کاتالوگ‌ها، کتاب‌ها، وصل شوید و از این طریق تصاویر خود را بفروشید.

این سایت چطور کار می‌کند؟

گرفتن عکس: دوربین خود را بردارید و شروع به عکس گرفتن کنید!
ثبت نام: با فوتوجابز یک حساب آنلاین ایجاد کنید.
بارگذاری: عکس‌ها را در سایت آپلود کنید و فوراً به میلیون ها خریدار بالقوه بفروشید.
درآمد: می توانید از عکس های نامحدود درآمد کسب کنید!

حالا که به فکر فروش تصاویر خود افتادید، اجازه دهید بیشتر به معرفی فروشگاه‌های آنلاین عکس بپردازیم.

کسب درآمد از طریق عکاسی در سفر

سایت‌های خارجی فروش عکس

ادوب استوک (Adobe Stock)  معروف‌ترین سایت فروش عکس استوک است که به واسطه نرم‌ افزارهای تخصصی ویرایش عکس فوتوشاپ و لایت روم در میان عکاسان شناخته شده است.

شاتر استوک (Shutterstock) با بیش از ۲۰۰ میلیون تصویر، فیلم، موسیقی به یکی از سایت‌های پرطرفدار تبدیل شده است. در طی ۱۵ سال فعالیت  توانسته افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار پرداختی به عکاسانش داشته باشد.

المای (Alamy) به نسبت دو سایت قبلی سختگیری کمتری در قانون، حق چاپ و غیره دارد و در قبال فروش عکس درصد بیشتری به عکاسان خود می‌پردازد.

اسنپ وایر (Snapwire) یکی دیگر از سایت‌های محبوب فروش عکس است که بعضی از ناشران مطرح تصاویر خود را از این سایت‌ها تامین می‌کنند. این امکان وجود دارد کاربران عکس موردنیاز خود را درخواست دهند و عکاسان به نیاز خریداران بالقوه پاسخ دهند.

اتسی (Etsy)  بازاری آنلاین است که کالاهای دست ساز را می‌فروشد و شما به عنوان یک عکاس می‌توانید عکس‌های چاپ شده خود را در معرض نمایش ۳۰ میلیون کاربر قرار دهید. فقط فراموش نکنید در قیمت‌گذاری هزینه‌های چاپ و ارسال را لحاظ کنید.

سایت‌های ایرانی فروش عکس

استوک فوتو سایتی برای خرید و فروش عکس و طرح‌های گرافیکی است که مشتریان آن را اکثرا سازمان‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی‌ تشکیل می‌دهد که به دنبال کارهای اصیل هستند.

عکس باکس عکاسان آماتور و حرفه‌ای عکس‌های باکیفیت خود را بارگذاری می‌کنند و به طور مستقیم آنها را به خریداران می‌فروشند. شما به عنوان عکاس با معیارهایی نظیر کیفیت تصاویر، تعداد عکس‌های موجود در فروشگاه، تعداد دانلودهای خریداران و رزومه کاری رتبه‌بندی می‌شوید و درآمد خود را متناسب با این رتبه دریافت می‌کنید.

سایت‌های ایرانی فروش عکس

فکر می‌کنید بتوانید از عکاسی سفر پول دربیاورید؟

قاعدتا داشتن یک نگاه خوب و یا یک تلفن هوشمند برای یک عکس به تنهایی کافی نیست. عکاسی نیاز به صبر و شکیبایی دارد تا زمانی که بتوانید درآمد خوبی از عکس های خود به دست آورید. به هر روشی که تصمیم دارید آن را امتحان کنید و انجام دهید، به یاد داشته باشید که صبر و استمرار مهم است. لازم نیست با استعداد ترین عکاس باشید، اما باید برای یک مدت طولانی سخت کار کنید و مشتاق باشید.

اما نگران نباشید شما در این مسیر تنها نیستید! با گسترش شبکه‌های اجتماعی و سهولت در پروسه راه‌اندازی وب سایت شخصی، هر کسی می‌تواند افکارش را به فرای مرزها برساند. این امر باعث شده تا فرصت های بیشتری برای مردم فراهم شود تا رویاهای خود را تحقق بخشند و با انجام آنچه واقعاً لذت می برند، زندگی پایداری داشته باشند. بنابراین شما به عنوان یک عکاس سفر می‌توانید از امکانات و فرصت‌های پیش رو استفاده کنید، تصاویر خود را با میلیون‌ها نفر به اشتراک گذارید و به درآمد میلیونی برسید.

منابع:

petapixel

oneworld365

یک دیدگاه

  1. اطلاع جامع و مفیدی بود فقط جا داره تجربه شخصیم رو درمیون بذارم من شخصا چندین سال وبلاگ داشتم و خیلی مفید بود برام حتی برای دوستانی که میخوان تازه شروع به کار کنن توصیه میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا