دانستنی‌های سفر

تجربه کن؛ هر لحظه از سفر و زندگی

برای خیلی از ما پیش آمده لحظاتی را در سفر تجربه کردیم که تا سالیان سال آن را به خاطر می‌آوریم. اجازه دهید اینطور شروع کنم، وقتی از تجربه حرف می‌زنیم چه حسی به شما دست می‌دهد؟ یک تجربه تلخ؟ یک تجربه شیرین؟ اگر تصور کنیم زندگی یک تجربه از زیستن است چه؟ شاید آن وقت بتوانیم لحظه به لحظه را با تمام اتفاقات تلخ و شیرینش تجربه کنیم!

تجربه در سفر شاید مفهموم ویژه‌تری به خودش بگیرد؛ اینکه سفرتان زمینی باشد و در طول جاده با یک موسیقی دلخواه رانندگی کنید یا بلیت پرواز دستتان باشد و از بلندی به این کره خاکی نگاه کنید، اینکه به یک هتل 5 ستاره بروید یا اکولوژ، در محیطی ایزوله تفریح کنید یا بخواهید با مردم محلی هم صحبت شوید، هدف شما یک سفر تفریحی باشد یا کاری، همه و همه در تجربه شما از سفر تأثیر گذار خواهد بود. گاهی تجربه نقش مهم‌تری در سفر پیدا می‌کند، به طوری که بهانه‌ای برای سفر می‌سازد و اغلب میزبانان محلی دست به کار می‌شوند تا از زندگی روستایی خود تجربه‌ای ارائه دهند. این نوع از سفر با گردشگری تجربه گرا شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است.

طولانی‌ترین شب سال اینجا تجربه کن

گردشگری تجربه گرا چیست؟

گردشگری تجربه گرا یا تجربه محور یکی از انواع گردشگری در مقابل زندگی ماشینی است که ما را از عادات روزانه و یکنواخت جدا می‌کند و حسی نو در قبال انجام فعالیتی ایجاد می‌کند. ساده‌تر این می‌شود که ما به واسطه یکسری فعالیت‌ها با ویژگی‌های خاص مقصد درگیر می‌شویم که تا مدت‌ها از آن به عنوان تجربه یاد می‌کنیم. بارزترین مثال این نوع سفر در ایران اقامتگاه‌های بوم گردی هستند که علاوه بر ارائه خدمات اقامتی، یکسری فعالیت‌های بومی تعریف می‌کنند. البته گردشگری تجربه محور به همین جا ختم نمی‌شود و حتی می‌تواند کلی ورزش‌های هیجان انگیز و سفرهای ماجراجویانه را دربرگیرد. هدف از این نوع سفر اغلب احساس لذت و ارضای حس کنجکاوی است.

شترسواری تو دل کویر اینجا تجربه کن حس خوب با هم بودن اینجا تجربه کن

تجربه کن؛ شعار هومسا در دنیای اجاره آنلاین اقامتگاه

هر برند و شرکتی در شروع کار یا در حین تکمیل زیرساخت‌های خودش، شعاری را انتخاب می‌کند که فعالیتش حول محور آن می‌چرخد. هومسا به عنوان یک سایت اجاره آنلاین اقامتگاه با انتخاب شعار تجربه کن، به مهمانان یادآوری می‌کند با رزرو جایی برای اقامت در سفر می‌توانند از لحظات و فعالیت‌های مختلف تجارب متفاوت بسازند؛ این تجربه فرد به فرد و از هراقامتگاه به اقامتگاه دیگر متفاوت است. آدم‌ها با هم متفاوند، با این وجود اگر دو نفر حتی یک اقامتگاه بوم گردی را رزرو کنند و از یکسری خدمات یکسان بهره‌مند شوند ممکن است به دو شکل متفاوت از آن یاد کنند. از آنجا که فضای هر اقامتگاه حال و هوای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین این تجربه از اقامتگاه به اقامتگاه دیگر نیز متفاوت است.

آب بازی تو تابستونُ اینجا تجربه کن

می‌توان اینطور گفت که در یک سفر تجربه گرا یکی یا تمام حواس پنجگانه درگیر تعامل با محیط می‌شود. استفاده از استخر آبگرم یک ویلا، تماشای منظره جنگلی از پنجره یک کلبه، قایق سواری در نزدیکی یک اقامتگاه بوم گردی و شنیدن صدای دریا از یک اقامتگاه ساحلی و خیلی از چیزهایی که در سفر نصیبتان می‌شود را با هومسا تجربه کن.

جشن غذا هومسا

رونمایی از شعار تجربه کن در جشن غذا

روز جهانی غذا در 24 مهر امسال بهانه‌ای شد تا با اجرای رویدادی مرتبط با غذا از این شعار رونمایی شود. این رویداد در اقامتگاه بوم گردی گیلمار با جمعی از اشخاص مطرح حوزه غذا و سفر و اینفلوئنسرها برگزار شد. فعالیت‌های این سفر در تجارب متنوعی مانند ماهیگیری، پرنده نگری، قایق سواری و آشپزی در طبیعت تعریف شده بود. مهمانان، آشپزی در کنار دریاچه سقالکسار و رقابت برای برنده شدن در مسابقه آشپزی را با هومسا تجربه کردند.

کلام آخر

اگر مهمان هومسا می‌شوید، در کنار اجاره سوئیت و ویلا خودتان را به تجربه‌ای ناب دعوت کنید. هر اقامتگاه امکانات و خدماتی دارد که آن را فراتر از جایی برای اقامت می‌سازد. بر این اساس هومسا با الهام از گردشگری تجربه محور شعار خودش را  «تجربه کن» انتخاب کرده و مهمانانش را به رویدادهای جذاب و متنوعی دعوت می‌کند.

یک دیدگاه

  1. به قطع یقین میتونم بگم سامانه آنلاین اقامتگاه هومسا با تنوع های زیاد اقامتگاهی که داره یکی از بهترین هاست واقعا توصیه میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا