بریم سفردانستنی‌های سفر

اقامت در هتل با نوزادان

سفر با کودکان کمی دشوار است مخصوصا اگر کمی کوچک‌تر باشند، به دلیل حساسیت‌های مختلفی که ممکن است برای‌شان پیش بیاید، کمی لجباز می‌شوند. اما راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سفری بدون دغدغه و راحت همراه با نوزادان‌تان داشته باشید.

رزرو آنلاین هتل و اجاره اقامتگاه

برنامه ریزی مناسب برای سفر

طوری برای سفرتان برنامه ریزی کنید که نوزادتان کلافه نشود و مجبور نباشید دائم بیرون باشید. دائم بیرون بودن و گشتن باعث می‌شود نوزادتان مرتب گریه کند و شما اذیت شوید. برنامه سفرتان را خلوت بچینید تا کودک‌تان فرصت داشته باشد محیط اطراف را ببیند و از زیبایی‌های آن لذت ببرد.

خرید بلیط هواپیما یا قطار

سپری کردن مسیر مسافرت با کودک، یکی از سخت‌ترین قسمت‌هاست. به زمان خواب کودک‌تان توجه کنید و سپس بلیط تهیه کنید. زمان سفر شدن به هواپیما یا قطار را طوری برنامه ریزی کنید تا کودک‌تان بیشتر مسیر را خواب باشد. با این کار هم افراد دیگری که در هواپیما یا قطار حضور دارند اذیت نمی شوند، هم شما مسافرت راحت‌تری خواهید داشت و کودک‌تان در طول مسیر کمتر اذیت می‌شود.

لوازم  مخصوص نوزادتان

اگر نوزادتان به اسباب بازی خاصی علاقه دارد یا حتی بالش مخصوصی دارد که روی آن راحت‌تر می‌خوابد، حتما آن را بردارید. در طول مسافرت خصوصا زمانی که در مسیر هستید، کودکان خسته می‌شوند و خستگی زیاد باعث کلافه شدن‌شان می‌شود. برای جلوگیری از حس خستگی نوزادتان می‌توانید اسباب بازی مخصوصش را همراه‌تان داشته باشید. یا حتی حین سفر اگر وسیله ای توجهش را جلب کرد، برایش بخرید چون اگر نخرید بعدا در طول سفر به خاطر می‌آورد و آن را بهانه می‌کند.

سفر با نوزادان

زمانی که یک اتاق یا سوئیت اجاره می‌کنید، حتما به این نکات توجه کنید:

رزرو اقامتگاه با تجهیزات مخصوص کودکان

هتل یا اقامتگاهی را رزرو کنید که استخر کودک داشته باشد. زمانی که کودک‌تان کلافه می‌شود می‌توانید او را به استخر ببرید و کمی با او بازی کنید. برخی هتل‌ها سالن بازی مخصوص کودکان هم دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید. یا می‌توانید اتاقی رزرو کنید که بالکن داشته باشد تا کودک امکان استفاده از هوای آزاد و تماشای محیز بیرون را داشته باشد.

اتاق رزرو شده

زمانی که وارد اتاق شدید، حتما اتاق را از لحاظ امنیت کودک‌تان بررسی کنید. اشیای تیز و برنده که ممکن است برای نوزاد شما مشکل ایجاد کنید، از محیط اطراف دور کنید. اشیای کوچک که ممکن است باعث شود کودک‌تان آن‌ها را داخل دهانش قرار دهید، از دسترس دور کنید.

محیط را از نظر تمیزی و تهویه اتاق بررسی کنید. تمامی هتل‌ها یا اقامتگاه‌ها قبل از ورود مسافر، اتاق را تمیز می‌کنند اما کار از محکم کاری عیب نمی کند. بررسی کنید اتاق کاملا تمیز باشد. قسمت‌های مختلف اتاق خصوصا تخت خواب‌ها را بررسی کنید تا حشرات موذی روی آن‌ها وجود نداشته باشد.

تجهیزات مسافرت

چه در هتل‌ها و چه در اقامتگاه ها، لوازم بهداشتی و شوینده برای بزرگسالان موجود است اما برای کودکان چیزی وجود ندارد. شامپو بچه، محصولات شوینده لباس بچه، صابون بچه و… حتما باید همراه‌تان باشد تا دچار مشکل نشوید. حتی حوله مخصوص نوزادتان را بردارید و از حوله هتل استفاده نکنید چون حوله‌های هتل با مواد شوینده قوی شسته می‌شوند و ممکن است برای کودک‌تان ایجاد حساسیت کند یا به پوستش آسیب بزند.

‫2 دیدگاه ها

  1. ممنون از اطلاعات خوبی که در مورد نوازانمون فراهم کردید فقط یک سوال معمولا هتل ها کودک چند سال به بالا رو تمام بها یا نیم بها حساب می کنند ؟

    1. اعظم جان
      قوانین استفاده از خدمات و هزینه اقامت کودکان بسته به هر هتل متفاوته. شما به راحتی می‌تونید در بخش قوانین وب سایت هر هتل یا بخش رزرو اتاق از این قوانین اطلاعات کسب کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا