ایران‌ را بگردیمتهران‌گردیکافه‌ها و رستوران‌ها

رستوران‌ های تهران ؛ از تجریش تا دل بازار

رفتن به رستوران های تهران یکی از تفریحات مرسوم پایتخت‌نشینان است و توانسته  در مدل زندگی بسیاری از تهرانی‌ها جایی مهم باز کند. این تفریح جذاب بسیاری از شهروندان تهرانی را با خود همراه کرده است. رستوران‌های تهرانی تبدیل شده به پاتوق خیلی از مردم تا با وقت‌گذراندن درکنار دوستان و آشنایان در شب‌های تعطیل خاطراتی وش برای خود رقم بزنند.. صنعت غذا و رستوران در تهران به‌اندازه‌ای مهم است که درکنار ایجاد رقابت تنگاتنگ میان خود رستوران‌‌ها، نیاز به ارزیابی کیفیت رستوران‌ها، نقاط قوت، نقاط ضعف و حتی معرفی این رستوران‌ها بسیار مهم شده‌ است.

وقتی تعداد زیادی از رستوران‌‌ها در تهران به طبخ و سرو غذاهای با کیفیت سنتی و فرنگی می‌پردازند، بهترین انتخاب میان این تعداد از رستوران سخت می‌شود و برای همین موضوع، ما در این مقاله از هومسا تلاش کردیم که شما را با بهترین رستوران های معروف تهران آشنا کنیم. اگر جزو علاقه‌مندان غذاهای سنتی هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله رستوران‌های سنتی تهران را مطالعه کنید.

1. رستوران های شمرون کباب

رستوران شمرون کباب

شمرون کباب در سال ۱۳۸۵ با شعار شمرون برند لذیذ، در میدان تجریش تأسیس و از سال ۱۳۹۰ رسماً آغاز به‌کار کرد. این رستوران ایرانی کباب‌‌های معروف و با کیفیتی دارد و به‌ عنوان یکی از رستوران‌ های تهران با ارائه غذای با کیفیت توانسته اسم‌ورسم خوبی برای خود به پا کند. شمرون کباب با داشتن بیش از ۱۵۰ نفر پرسنل، در سه شعبه تجریش، دشت بهشت و نیاوران پذیرای مشتریان خود خواهد بود. اگر علاقه‌مند هستید  پس از بازدید از جاهای دیدنی شمال تهران برای صرف ناهار یا شام خستگی مسیر را از تن خود به‌ در کنید و یک غذای کبابی میل کنید حتما سری به این رستوران بزنید.

  • آدرس رستوران شمرون کباب شعبه تجریش: میدان تجریش، ضلع شمال شرقی.
  • آدرس رستوران شمرون کباب شعبه نیاوران: نیاوران خیابان باهنر به سمت تجریش بعد از چهارراه مژده پلاک 455.
  • آدرس رستوران شمرون کباب شعبه دشت بهشت: تهران، اوین، ابتدای کچویی، خیابان دشت بهشت.
  • شماره‌تلفن رستوران شمرون کباب: 1755

2. رستوران مرشد

رستوران مرشد

رستوران مرشد در روز یکشنبه 20 مرداد ماه 1392 در محله تجریش و در بن‌بست‌ لطف کوچه‌ ذغالی‌ها در حیاط یک خانه‎‌ای قدیمی، به‌شکل یک آشپزخانه‌ کوچک با هدف پخت غذا برای هیئت‌های مذهبی و ارائه خدمات به اهالی بازار، کار خود را آغاز کرد. پس از دو سال و نیم با استقبالی که مشتریان مرشد داشتند، این آشپرخانه  به رستوران کوچک مرشد  با مساحت 50 متر تبدیل شد. پس از مدتی به‌دلیل اشتیاق مشتریان بر مساحت این رستوران افزوده شد و دو اتاق آن خانه قدیمی هم به محوطه اضافه شد. اکنون نیز مرشد درمیان رستوران‌ های تهران آوازه خوبی پیدا کرده و در چندین شعبه فعالیت می‌کند و میزبان مشتریان علاقه‌مند به این رستوران است.

رزرو آنلاین ویلا و انواع اقامتگاه

رستوران مرشد که نام خود را از القاب حضرت علی(ع) انتخاب کرده، دارای طراحی داخلی ایرانی و معماری سنتی خاص است که همین امر لذت تجربه غذای با کیفیت این رستوران را در کنار دوستان و آشنایان دوچندان می‌کند.

  • شعبه نیاوران رستوران مرشد: خیابان باهنر ( نیاوران ) – بعد از جماران – نبش کوچه دلشاد – پلاک 2
    تلفن : 22002200-021
  • شعبه کاشانک رستوران مرشد: کاشانک – جنب مسجد والفجر
    تلفن : 22830399-021
  • شعبه سعادت آباد رستوران مرشد: سعادت آباد، پایین تر از میدان کاج، کوچه کیان ۱۳ شرقی، پلاک ۲
    تلفن : 22096293-021
  • شعبه تهرانپارش رستوران مرشد: 
  • شعبه نور رستوران مرشد: جاده نور به سمت محمود‌آباد، جنب پارک جنگلی نور، ورودی مجتمع اقامتی نم
    تلفن : 44551314-011

3. رستوران ارکیده

رستوران ارکیده

یکی دیگر از رستوران های تهران ارکیده است. این رستوران دارای سابقه 65 ساله است و در حال حاضر  در استان های تهران، مازندران و البرز فعالیت می‌کند، این رستوران با طبخ غذای اصیل ایرانی، در این سال‌ها توانسته مقبولیت خاصی میان مشتریان خود ایجاد کند؛ اگرچه خیلی‌ها رستوران ارکیده را با جاده زیبای چالوس می‌شناسند، اما این رستوران در ۸ شعبه در دو منوی غذای ایرانی و کافه پذیرای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است. این رستوران با فضایی مدرن آمادگی پذیرائی از مهمان‌ها با جمعیت بالا دارد و دارای امکانات رفاهی همچون سالن‌های VIP، خانه بازی کودکان، پله برقی، پارکینگ اختصاصی، کافی‌شاپ مجزا و آلاچیق است.

  • آدرس و تلفن شعبه اقدسیه رستوران ارکیده: اقدسیه، بزرگراه ارتش، مجتمع شمیران سنتر، طبقه ۱۰، ۷۲۱۴۶ (۹۸۲۱+)
  • آدرس و تلفن شعبه سعادت آباد رستوران ارکیده: سعادت آباد، میدان کاج (شهید طهرانی مقدم)، ابتدای خیابان علامه شمالی،نبش خیابان اقبال ملی؛ ۷۹۳۹۷ (۹۸۲۱+)
  • آدرس و تلفن شعبه چالوس رستوران ارکیده: جاده چالوس – کیلومتر ۱۲؛ ۳۴۱۲۲ (۹۸۲۶+)
  • آدرس و تلفن شعبه آرژانتین رستوران ارکیده: میدان آرژانتین – ابتدای خیابان الوند؛ ۸۸۸۸۵۳۰۰ (۹۸۲۱+)
  • آدرس و تلفن شعبه متل قو رستوران ارکیده: مازندران، متل قو، بعد از برج‌های عظیم‌زاده؛ ۵۴۶۱۲۲۱۲ (۹۸۱۱+)
  • آدرس و تلفن شعبه مهستان رستوران ارکیده: کرج، میدان نبوت، مجتمع تجاری مهستان، رستوران گردان ارکیده، ۳۴۱۲۳ (۹۸۲۶+)
  • آدرس و تلفن شعبه شهریار رستوران ارکیده: شهریار، میدان نماز، خیابان مطهری، تقاطع بهشتی، ۰۲۱۶۵۲۵۱۶۱۶
  • آدرس و تلفن شعبه هروی رستوران ارکیده: میدان هروی، خیابان وفامنش، پلاک ۷۸، ۲۶۹۱۲۹۴۹ (۹۸۲۱+)

4. رستوران نایب

رستوران نایب

سال 1254 بود که نایب غلامحسین (نایب بزرگ) به‌همراه خانواده به تهران مهاجرت كرد و  سنگ‌بنای رستوران خود را در پایتخت گذاشت؛ اکنون با گذشت این‌همه سال نام نایب در میان تهرانی‌ها شهرت زیادی پیدا کرده و کیفیت مطلوب غذای آن زبان‌زد خاص‌وعام شده است. خیلی از خانواده‌های تهرانی جشن‌ها و مناسبت‌های خاص و مهم خود را در شعب این رستوران لوکس برگزار می‌کنند و درکنار لذت‌بردن از یک غذای اصیل ایرانی در فضای دل‌نشین این رستوران لحظاتی شیرین را سپری می‌کنند. نایب به‌عنوان یکی از رستوران‌ های تهران درای چندین شعب است.

  • آدرس شعبه ساعی رستوران نایب: تهران – خیابان ولیعصر، پایین تر از پارک ساعی، شماره ۱۰۳۰؛ شماره تلفن: 02188713474
  • آدرس شعبه وزرا رستوران نایب: خیابان شهید بهشتی، خیابان وزرا، نبش کوچه یازدهم، رستوران نایب؛ شماره تلفن: 02188707272
  • آدرس شعبه الهیه رستوران نایب: تهران، الهیه، انتهای مریم شرقی، نبش فرشته، پلاک 16؛ 02126200200

5. رستوران البرز

رستوران البرز

چلوکبابي البرز در سال 1346 توسط مرحوم “برماس” بنيان نهاده شد. البرز به‌عنوان یکی از رستوران‌ های تهران از قدیم‌الایام در میان تهرانی‌ها معروف بوده و مشتریان خاص خود را داشته است. این رستوران لوکس با بيش از 120 نفر پرسنل متخصص، دو سالن پذيرايی، و يک سالن VIP صرفا دارای یک شعبه اصلی است و در همین شعبه با طبخ غذاهای اصیل ایرانی و غذاهای دریایی به مشتریان خود سرویس ارائه می‌دهد. این رستوران در کنار دیگر رستوران‌های معروف تهران در میان پایتخت‌نشینان از اسم و رسم خوبی برخوردار است.

  • آدرس رستوران البرز: خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچه نیکو قدم، چلوکبابی البرز/ تلفن : 88534757-021

6. رستوران شمشیری

رستوران شمشیری

رستوران شمشیری یکی از رستوران‌ های معروف و صاحب‌نام بازار تهران است؛ اگر  مسیرتان به سبزه‌میدان بازار افتاده باشد نام حک شده «شمشیری» بر تابلوی سفید یکی از حجره‌های ضلع جنوبی میدان توجه‌تان را جلب کرده است. رستوران شمشیری با ارائه غذاهای با کیفیت اصیل ایرانی توانسته در دل پایتخت نشسنان جا باز کند و به‌عنوان یکی از رستوران‌ های تهران، سهمی از بازار غذای اصیل ایرانی را تصاحب کند.

حاج محمدحسن شمشيری (زاده: 1273 خورشيدي در تهران، درگذشت: 1340 خورشيدي در تهران) از بازاريان ثروتمند تهران و صاحب چلوکبابی معروف شمشيری واقع در سبزه ميدان تهران محسوب می‌شد که از همان زمان، به دلیل مرغوبيت غذایی که ارائه می‌داد مشتريان بسيار داشت. اگرچه ممکن است در تهران رستوران‌ های مختلفی را با نام شمشیری مشاهده کرده باشید؛ اما این رستوران فقط دو شعبه اصلی دارد که یکی در خیابان شهید اندرزگو و دیگر در سبزه‌میدان بازار تهران واقع شده است.

  • شعبه بازار رستوران شمشیری: تهران، بازار تهران، سبزه میدان/ تلفن: 02155621051
  • شعبه اندرزگو رستوران شمشیری: تهران، بلوار شهید اندرزگو، بین کاوه و قیطریه/ تلفن: 0212419

7. دیزی سرای ایرانشهر

دیزی سرای ایرانشهر

اگر به‌دنبال نوش‌جان کردن یک غذای اصیل ایرانی در یک محیط دل‌نشین و سنتی هستید؛ پیشنهاد ما به شما  دیزی سرای ایرانشهر، یکی از رستوران های تهران است است. دیزی سرای ایرانشهر که آوازه‌ای دیرینه دارد، توانسته از سال 1358 با کافه‌های متعددی این خیابان یک همنشینی مسالمت‌آمیز داشته باشد و البته یک پارادوکس دل‌نشین هم در فضای ایران‌شهر ایجاد کند. این رستوران با ارائه دیزی با کیفیت همه‌روزه افراد زیادی را برای صرف یک وعده غذای اصیل ایرانی از نقاط مختلف تهران به سمت خود جذب کند. نوش‌جان کردن یک دیزی فرد اعلا در فضایی دل‌نشین آن‌هم بعد از قدم‌زدن چندساعته در خیابان‌های مرکز تهران حسابی شما را از روزمرگی‌های شلوغ پایتخت دور خواهد کرد و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما برجای خواهد گذاشت. پس اگر اهل دیزی و غذای سنتی هستید حتما به این رستوران سر بزنید.

  • آدرس دیزی سرای ایرانشهر: تهران، ایرانشهر ، خیابان کلانتری ، پلاک 52
  •  تلفن: 02188810008

8. رستوران مسلم از قدیمی ترین رستوران های معروف تهران

رستوران مسلم

اگر برای خرید یا گشت‌وگذار به بازار تهران سر بزنید و برای صرف غذا به‌دنبال یکی از رستوران‌های معروف تهران باشید، پیشنهاد ما به شما رستوران مسلم است. رستوران مسلم که درمیان کاسبان بازار و حتی مردمی که گه‌گاه برای خرید به بازار سر می‌زنند، آوازه‌ای دیرینه دارد، همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 6 عصر پذیرای مشتریان خود است. این رستوران غذای ایرانی طبخ می‌کند و از معروف‌ترین و دل‌چشب‌ترین غذاهای آن می‌توان به کباب کاردی و ته‌چین اشاره کرد. اگر شماهم به بازار تهران سری زدید و برای صرف ناهار به‌دنبال رستوران پرطرفدار بودید حتما مسلم را انتخاب کنید.

  • آدرس رستوران مسلم: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حج رحیم خان ،پلاک۴
  • تلفن: ۵۵۶۰۲۲۷۵-۰۲۱
بیشتر بخوانید: معرفی بازار تهران

9. رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی

یکی‌ذیگر از رستوران‌های معروف تهران که در بازار پایتخت، زبان‌زد خاص و عام است رستوران شرف الاسلامی است. این رستوران قدیمی از سال 1317 به کاسبان بازار و مردمی که برای خرید به قلب اقتصادی پایتخت می‌آیند غذاهای اصیل ایرانی ارائه می‌کند و با طبخ غذاهای با کیفیت بر شهرت نام خود افزوده است. رستوران شرف الاسلامی تا آنجا میان تهرانی‌ها مقبولیت دارد که برخی برای نوش‌جان کردن غذای این رستوران از دورترین مناطق تهران به بازار می‌آیند و وعده ناهار خود را در این رستوران میل می‌کنند. اگر به بازار تهران رفتید حتما برای صرف وعده ناهار یک سر هم به این رستوران بزنید.

  • آدرس رستوران شرف‌الاسلامی: تهران، بازار تهران، خیابان 15 خرداد
  • تلفن: 02155620957

10. رستوران تاج محل

رستوران تاج محل

غذای هندی در تهران؟ بی‌شک پیشنهاد ما رستوران تاج محل است. عطر ادویه‌های رنگارنگ و خوش‌بو، پیچیده در یک محیط استثنایی که معرف فرهنگی غنی هندوستان است، قطعا از تجربه صرف یک وعده غذای هندی، خاطره‌ای به‌یادمندنی برای شما برجای می‌گذارد. این رستوران در طبقه همکف هتل تاج محل واقع شده و از سال تاسیس این هتل یعنی سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرد. طراحی داخلی رستوران، معماری، بوی خوش ادویه و عطر غذای رستوران تاج محل شما را وارد حال‌وهوای گرم و خوش‌عطر هندوستان می‌کند. پس فراموش نکنید اگر دلتان تجربه‌ای نو می‌خواهد بدانید که از تهران تا هندوستان  فقط یک تاج محل فاصله است.

  • آدرس رستوران تاج محل: میدان ونک، بلوار ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی‌جنوبی، پلاک ۲۹.
  •  تلفن رستوران: ۰۲۱۸۸۰۳۵۴۴۴

11. رستوران ناکایا

رستوران ناکایا

ناکایا یکی از رستوران‌ های تهران است که درمیان طرفداران سوشی و غذاهای دریایی از شهرت زیادی برخوردار است. این رستوران منحصر‌به‌فرد با ارائه سوشی با کیفیت و لذیذ و با دارا بودن یک فضای خاص و جذاب توانسته در صنعت رستوران‌داری تهران سهم مهمی را به خود اختصاص دهد و در میان بسیاری از رستوران‌هایی که غذای دریایی ارائه می‌دهند نامی سرآمد باشد. البته باید توجه کنیم که ناکایا جزو رستوران‌های لوکس تهران محسوب می‌شود و از رده قیمتی بالایی برخوردار است؛ اما اگر قیمت غذا برایتان اهمیتی ندارد و طرفدار غذای دریایی و سوشی هستید حتما به ناکایا سر بزنید.

  • آدرس رستوران ناکایا: بلوار اندرزگو، مرکز خرید سانا سنتر، طبقه دوم
  • تلفن : ۹۶۸۶۱۹۱۹-۰۲۱

12. رستوران مانسون لانژ

رستوران مانسون لانژ

اگر به‌دنبال صرف یک وعده غذای با کیفیت آسیایی در یکی از رستوران های معروف تهران هستید، پیشنهاد ما به شما مانسون لانژ است. سوشی، نودل، سالمون و میگو و… تفاوتی ندارد، تمامی غذاهای دریایی در این رستوران به بهترین شکل طبخ می‌شود و در محیطی لوکس برای مشتریان سرو می‌شود. البته باید توجه کنیم که قیمت غذاهای این رستوران آنچنان ارزان نیست و به‌دلیل کیفیت بسیار بالای غذا و مواد اولیه بسیار مرغوب آن برای صرف یک وعده غذای آسیایی باید قید قیمت ارزان غذا را بزنید.

  • آدرس مانسون لانژ: خیابان جردن، نبش خیابان گلدان، پلاک دو، طبقه یک
  • تلفن: ۲۲۰۵۳۴۱۶-۰۲۱

کلام آخر

خودتان را تصور کنید که در یک بعد از ظهر دل‌انگیز بهاری قصد دارید به‌همراه خانواده از جاهای دیدنی تهران بازدید کنید و وعده ناهار خود را در یکی از رستوران‌ های تهران میل کنید؛ اما در میان تعداد زیادی از رستوران‌ های معروف و با کیفیت تهرانی کدام را انتخاب خواهید کرد و برای این انتخاب چه معیاری خواهید داشت؟ ما در این مقاله از هومسا تلاش کردیم شما را با تعدادی از رستوران‌‌های معروف تهران آشنا سازیم تا هنگام انتخاب رستوران بر اساس معیارهای شخصی خود بهترین گزینه‌ها را در مقابل خود داشته باشید. رستوران ایرانی؟ فرنگی یا آسیایی؟ انتخاب شما کدام است؟ اگر دراینباره تجربه‌ای دارید و اگر تجربه‌ خاصی از رستوران‌های عنوان شده در این مقاله دارید، در قسمت نظرات با ما و با ما همراهان هومسا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

معروف ترین رستوران های تهران کدامند؟

شمرون کباب، رستوران مرشد، رستوران ارکیده، رستوران نایب، رستوران البرز، رستوران شمشیری، دیزی سرای ایرانشهر، رستوران مسلم، شرف الاسلامی و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا