ایران‌ را بگردیمبازارها و مراکز خریدتهرانتهران‌گردی

مراکز خرید تهران ؛ تجربه خوب گردش و خرید در پایتخت

خرید کردن بیشتر اوقات یک کار ضروری است، اما گاهی هم می‌تواند یک تفریح جذاب باشد. مراکز خرید تهران از جمله محبوب‌ترین مراکز خریدی هستند که در آن‌ها می‌توان اجناس مختلف را خریداری کرد. به این ترتیب هم اقلام مورد نیازمان را تهیه می‌کنیم و همچنین از انجام یک خرید خوب لذت می‌بریم؛ البته در کنار این کار لذت‌بخش می‌توانیم از جاهای دیدنی تهران هم دیدن کنیم. مراکز خرید زیادی در شهر تهران وجود دارد، اما ما به‌دنبال جایی هستیم که در آن دو فاکتور مهم تنوع و کیفیت باهم وجود داشته باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم در مورد پاساژ های تهران و بهترین مراکز خرید تهران صحبت کنیم و با ارائه لیست مراکز خرید تهران، بتوانید مایحتاج روزانه خود را تامین و یک پیاده روی جذاب در تهران را تجربه کنید.

تعداد زیادی از گردشگران هم به‌خاطر پاساژهای معروف تهران، این شهر را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. در مراکز خرید تهران جنس‌های مختلف به قیمت‌های متنوع وجود دارد و هر کسی از هر طبقه اجتماعی می‌تواند نیازهای خود را تهیه کند. بسیاری از این مراکز خرید در دسته جاهای دیدنی تهران در شب قرار می‌گیرند و تجربه خوبی از گشت‌وگذار شبانه در پایتخت برای شما بر جای می‌گذارند. برای اینکه تجربه خوب خرید را در کنار گشت‌وگذار داشته باشید در ادامه بهترین پاساژها و مراکز خرید تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. مرکز خرید مگامال

مراکز خرید تهران

یکی از مراکز خرید تهران، مرکز خرید مگامال است که علاوه بر خرید، محلی برای تفریح و سرگرمی هم هست. این مجموعه در 9 طبقه واقع شده و 206 واحد تجاری دارد که زمینه فعالیت‌شان به شرح زیر است:

  • مواد غذایی (هایپر مارکت)
  • پوشاک
  • مبلمان خانگی و اداری
  • فرش و موکت
  • طلا و جواهرات
  • صنایع دستی
  • لوازم ورزشی
  • کامپیوتر و تجهیزات مربوطه و…

در این مجموعه انواع برندهای معروف را مشاهده خواهید کرد ولی در مقابل مغازه‌هایی که برند نیستند هم وجود دارند. از دیگر مزایای این مرکز خرید میتوان به فودکورت، سالن ورزش، پردیس سینمایی که مجموعا 6 سالن دارد و به روزترین فیلم‌های سینمایی را نمایش می‌دهد و شهربازی اشاره کرد. این مجموعه در یک محیط فرهنگی با چشم انداز زیبا ساخته شده است که برای دسترسی به آن باید از بزرگراه شهید ستاری به سمت فاز 2 شهرک اکباتان بروید و از آن‌جا به میدان شهید صارمی بروید تا یکی از بزرگترین مرکز خرید تهران را ببینید.

بیشتر بخوانید: شهربازی برج میلاد

2. مرکز خرید میلاد نور

مراکز خرید تهران

یکی دیگر از پاساژ های تهران که پاتوق تعداد زیادی از مردم غرب تهران است، مرکز خرید میلاد نور است. این مجموعه 357 مغازه دارد و زمینه فعالیتی که دارند در این زمینه هاست:

  • پوشاک
  • کالای خواب
  • کیف و کفش
  • لوازم ورزشی
  • لوازم صوتی و تصویری

این مجموعه در سال 1378 افتتاح شده است و از آن زمان تا کنون به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های جذب جمعیت در شهر تهران تبدیل شده است. در این مجموعه امکانات رفاهی مانند پارکینگ، آسانسور، رستوران، کافی‌شاپ و سرویس بهداشتی وجود دارد و ساعت کاری مجموعه از شنبه تا پنجشنبه از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب و روزهای جمعه از ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰:۳۰ شب است. برای رفتن به این مرکز خرید باید به میدان صنعت در غرب تهران بروید تا در ابتدای بلوار فرحزادی، این مرکز خرید زیبا را ببینید.

3. مجتمع تجاری سام سنتر

مراکز خرید تهران

یکی از لوکس‌ترین و البته گران‌ترین مراکز خرید تهران مجتمع تجاری سام سنتر است که به بهشت برند پوشان معروف است. این مرکز خرید در 9 طبقه ساخته شده است. در این مجتمع برندهای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانید لوازم زیر را آن جا پیدا کنید:

  • عینک آفتابی (عینک های معروف مون بلان)
  • جواهرات
  • محصولات چرمی
  • لوازم بهداشتی و آرایشی (خصوصا عطر و ادکلن)

برندهای مشهوری مثل بولگاری، شوپارد، چروتی، مون بلان و… را در این مجتمع تجاری مشاهده خواهید کرد. تمام فروشگاه‌ها را در طبقه اول و دوم خواهید دید و از طبقه سوم تا هفتم پارکینگ است. در طبقه اول هم کافی‌شاپ معروف سم کافه قرار دارد که بوی قهوه‌هایش شما را مست خواهد کرد. طبقه نهم هم مجموعه‌ای از رستوران‌های لوکس است که یک محل خوب برای سرو غذاهای ایرانی و فرنگی است. برای رفتن به این مرکز خرید شیک و لوکس، به ابتدای خیابان فرشته در شمال تهران بروید تا مجتمع تجاری سام سنتر را ببینید.

بیشتر بخوانید: کافه‌های بام لند

4. مجتمع تجاری سون سنتر

مراکز خرید تهران

یکی از بهترین مراکز خرید تهران که طراحی بی نظیر و کلاسیک دارد و در 2100 متر مربع ساخته شده است. این مجموعه در 7 طبقه است که 4 طبقه از آن پارکینگ است که در آن 400 خودرو جای می گیرد، فودکورتی که رستوران‌های زنجیره ای معروف در آن جا شعبه دارند و تالار پذیرایی که میزبان مراسم و مهمانی‌های شماست. در این مجتمع برندهای ایرانی و خارجی هستند که تنوع قیمتی بالایی دارند. اقلامی که در این مجموعه می توانید پیدا کنید به شرح زیر است:

  • لوازم بهداشتی
  • کیف و کفش
  • پوشاک زنانه و مردانه و بچه گانه
  • طلا و جواهرات و بدلیجات
  • لوازم تزیینی
  • لوازم ورزشی
  • لوازم آشپزخانه
  • لوازم الکترونیکی
  • اسباب بازی

برای رفتن به این مرکز خرید زیبا باید به شرق تهران و محله نارمک بروید و را خود را به سمت میدان نبوت ادامه دهید. کمی پایین تر از میدان، مرکز خرید سون سنتر را پیدا خواهید کرد.

رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه هومسا

5. مرکز خرید تیراژه

مراکز خرید تهران

شاید یکی از باحال ترین مرکز خریدهای تهران ، مرکز خرید تیراژه باشد. این مرکز خرید در سه طبقه است که یک طبقه آن، شهربازی است و وسایل بازی متنوعی در آن وجود دارد که همراه دوستان یا فرزندان تان می توانید به آنجا بروید و از گشتن در فروشگاه های این مرکز خرید خسته نشوید.

در این مرکز خرید 350 واحد تجاری وجود دارد که کالاهایی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش، پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه، محصولات چرمی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم ورزشی، عینک، جهیزیه عروسی، نوشت افزار و… به فروش می رسد. طبقه اول هم کافی شاپ و رستوران وجود دارد. ساعت کار این مجموعه از 10 صبح تا 12 شب است. برای رفتن به تیراژه که یکی از مراکز خرید خوب تهران است، باید به بزرگراه اشرفی پایین تر از پل همت بروید.

6. مرکز خرید پالادیوم

مراکز خرید تهران

یکی دیگر از مراکز خرید لوکس تهران که پاتوقی برای خرید و خوش گذرانی‌های شمال تهران است، مرکز خرید پالادیوم است. این مرکز خرید که در خیابان زعفرانیه قرار دارد، در مجموع 150 واحد تجاری دارد که مجموعه‌ای از برندهای معتبر است. این مجموعه که یک مجموعه گران به حساب می‌آید، معماری خاصی دارد. برندهای معروفی مانند جیوکس، منگو، اسکچرز، سواروفسکی در این مجتمع تجاری حضور دارند و علاوه بر فروشگاه سالن ورزشی و استخر هم وجود دارد. طبقه آخر این مرکز خرید هم فودکورت قرار دارد که 25 رستوران و کافی شاپ، با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، جای خوبی برای استراحت و صرف غذاست.

چیزهایی که می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید: پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهرات، وسایل ورزشی، صنایع دستی، لوازم دیجیتال، لوازم خانگی، شیرینی و شکلات، ساعت و عینک و…

از امکانات رفاهی این مجموعه میتوان به استخر و سونا، سالن ماساژ، سالن زیبایی و کیلینیک های پوست، سالن بدنسازی و ورزش های گروهی، شهربازی، سوپرمارکت، سالن همایش، بانک و صرافی، آجیل و خشکبار، دراگ استور، گل فروشی، خشکشویی، آژانس هواپیمایی اشاره کرد. برای رفتن به این مرکز خرید باید به خیابان مقدس اردبیلی بروید و بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مجتمع تجاری پالادیوم را ببینید.

7. مرکز خرید ونک

مراکز خرید تهران

یکی از مراکز خرید تهران با قیمت‌های متنوع که تنها دو طبقه و 120 واحد تجاری دارد، مرکز خرید ونک است. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک و کیف و کفش زنانه، لباس‌های مجلسی زنانه، محصولات آرایشی و بهداشتی و عطر و ادکلن است.

این مجتمع تجاری از ساعت 11 صبح تا 10 شب باز است و فضایی برای استراحت و پارکینگ اختصاصی دارد. کافی شاپ و دکه‌های کوچک فروش غذاهای فست فودی در این مجتمع وجود دارد. برای رفتن به این مرکز خرید باید به میدان ونک، خیابان ونک بروید. بعد از خیابان کار و تجارت می توانید مرکز خرید ونک را ببینید.

8. مجتمع تجاری کوروش

مراکز خرید تهران

یکی از مراکز خرید مهم تهران که در مدت کوتاهی توانست به یک پاتوق برای تعداد زیادی از تهرانی‌ها تبدیل شود، مجتمع تجاری کوروش است. روزانه هزاران نفر به این مجموعه می روند تا علاوه بر خرید از شهربازی و فودکورت و کتاب فروشی و سالن های سینمای آن استفاده کنند و تمام این ها به خاطر مدیریت درست این مجموعه است. در واقع مرکز خرید کوروش یک مکان مناسب برای تفریح در تهران است.

مجتمع تجاری کوروش به شکل زیر طراحی و چیدمان شده است:

  • زیرزمین سوم تا نهم پارکینگ است که دارای ظرفیت 1600خودرو است.
  • زیرزمین دوم از فروشگاه های تجاری، هایپراستار، گل فروشی، كافي شاپ و شوروم تشکیل شده است.
  • زیرزمین اول و طبقه همکف از فروشگاه های تجاری، کافی‌شاپ، طلا و سکه و جواهر تشکیل شده است.
  • طبقه اول ترکیبی از فروشگاه های تجاری، اتاق سیگار و لوازم و تجهیزات موبایل است.
  • طبقه دوم ترکیبی از فودکورت(1)، سرزمین بازی و ال‌سی‌وایکیکی است.
  • طبقه سوم از سالن‌های سینما و گیشه مربوطه، خانه کودک، کافی شاپ و فست فود تشکیل شده است.
  • طبقه چهارم هم ترکیبی از سالن های شماره 1 تا 6 سینما، رستوران و کافی شاپ است.
  • طبقه پنجم شامل رستوران و کافی شاپ، اتاق سیگار، نشرچشمه و نمازخانه می باشد.
  • طبقه ششم شامل سالن‌های شماره 7 تا 12 سینما و رستوران می باشد.
  • بام هم شامل فودکورت است.

برای رفتن به این مرکز خرید باید به بزرگراه شهید ستاری بروید و تقاطع خیابان پیامبر و مرکزی را بروید تا به کورش مال برسید.

9. مرکز خرید تندیس

مراکز خرید تهران

یکی از بهترین مراکز خرید تهران تندیس است که 4 طبقه آن فروشگاه‌های تجاری هستند و 5 طبقه اداری است. فروشگاه‌های تجاری محصولاتی مانند پوشاک آقایان و بانوان و بچه گانه، لوازم خانگی، عینک، ساعت، طلا و جواهر و بدلیجات، موبایل و کامپیوتر، صنایع دستی، اسباب بازی فروشی، عطر و ادکلن و … را به فروش می‌رسانند. رستوران و کافی‌شاپ هم در این مرکز خرید وجود دارد که رستوران معروف اردک آبی هم در همین‌جاست. برای رفتن به این مرکز خرید باید به میدان تجریش ابتدای خیابان جعفری بروید. میدان تجریش یکی از بهترین محل‌ها برای تهران گردی است. بازارچه تجریش، مراکز خرید، رستوران‌ها همه و همه بهترین فرصت را برای تهران گردی فراهم می‌کنند.

10. دپارتمان سنتر روشا

مراکز خرید تهران

اولین فروشگاه بدون مرز ایران، روشا است. تعداد زیادی از برندهای مهم دنیا در روشا هستند و برند بازان می‌توانند از میان آن‌ها، کالای مورد نظرشان را انتخاب کنند. روشا یکی از بلندترین مراکز خرید تهران است که 17 طبقه دارد و 10 طبقه آن پارکینگ خودرو است و 4 طبقه آن متعلق به فروشگاه های تجاری است.

فروشگاه های تجاری این مرکز خرید به شرح زیر است:

  • طبقه همکف: عطر و ادکلن و محصولات آرایشی و بهداشتی، پوشاک و کیف و کفش بانوان
  • طبقه اول: پوشاک و کیف و کفش آقایان
  • طبقه دوم: لباس و لوازم ورزشی
  • طبقه چهارم: رستوران و کافی شاپ‌های متعدد

این مرکز خرید می‌تواند یک محل خوب برای قرارهای دوستانه و کاری باشد. برای رفتن به این مرکز خرید باید به خیابان نیاوران، تقاطع عمار و فرمانیه بروید.

11. مرکز خرید دنیای نور

مراکز خرید تهران

یکی از پاساژ های معروف تهران در شرق تهران، مرکز خرید دنیای نور است که مقابل پارک زیبایی ساخته شده است. این مرکز خرید شاید یکی از مراکز خرید ارزان در تهران باشد که در 10 طبقه واقع شده است. در این مرکز خرید لوازمی مانند: پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات، موبایل و کامپیوتر، اسباب بازی، و لوازم خانگی به فروش می رسد. برای رفتن به این مرکز خرید باید وارد بزرگراه رسالت شوید و نبش خیابان کرد، مجتمع تجاری دنیای نور را ببینید.

12. مرکز خرید الماس ایران

مراکز خرید تهران

این مرکز خرید لوکس در شمال شرق تهران و در اتوبان ارتش قرار دارد. اگر قیمت برای شما مهم نیست و به‌دنبال کالاهای لوکس و با کیفیت هستید، به این مرکز خرید بروید. برندهای معروفی مثل آدیداس، نایکی، پوما، برشکا، مون‌بلان، بنتون، گپ، سیسلی، منگو و… را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. محوطه بیرونی این مرکز خرید هم از رستوران‌های مختلف، کافی شاپ ها، شهروند، شیرینی فروشی و… تشکیل شده است. پارکینگ این مرکز خرید هم بسیار بزرگ است و ظرفیت بالای آن باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود. برای رفتن به این مرکز خرید باید وارد بلوار ارتش شوید و از آن‌جا به خیابان نیروی زمینی بروید تا این مرکز خرید بزرگ را ببینید.

13. مرکز خرید مدرن الهیه

مراکز خرید تهران

یکی از مدرن‌ترین و زیباترین مراکز خرید تهران که در 11 طبقه بنا شده است، مرکز خرید مدرن الهیه است. دو طبقه از این مرکز خرید بزرگ به فروشگاه‌های تجاری تعلق دارد و لوازمی مثل پوشاک، عطر و ادکلن، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، شکلات دست‌ساز و… در آن به فروش می‌رسد که به برندهای معروفی مثل استفانو ریچی، لامبرود دپارک، مونت کارلو، رد والنتینو، پرومد و… تعلق دارند.

بازدیدکنندگان از این مرکز خرید می‌توانند در رستوران و کافی شاپ استراحت کنند و غذا بخورند. پارکینگ این مجموعه هم با ۱۷۵ جای پارک خودرو خیال بازدیدکنندگان را از جای پارک در منطقه جردن راحت کرده است. برای رفتن به این مرکز خرید باید به الهیه، بلوار آفریقای شمالی، مقابل خیابان گلنار بروید.

14. پاساژ ارگ تجریش

مراکز خرید تهران

پاساژ ارگ یکی ازبهترین پاساژ های تهران و با معماری مدرن و برند‌های معروف توانسته در میدان تجریش تهران، نمایی جذاب ایجاد کند. این پاساژ خاص که در ضلع شمالی میدان تجریش و خیابان سعد آباد واقع شده دارای ۱۰ طبقه است و با داشتن پارکینگ در چند طبقه خیال خریداران و بازدیدکنندگان را آسوده کرده است. وجود امکانات دیگر مانند کافی شاپ، کارواش، آمفی تئاتر، فودکورت و رستوران در معماری مدرن و جذاب پاساژ حس مثبتی را به خریداران منتقل می‌کند.

از جمله اقلامی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد می‌توان به لباس مجلسی زنانه، کت و شلوار مردانه، گوشی، لوازم خانگی، فرش، لوازم الکترونیکی، کالای خواب، طلا و جواهر و لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع پوشاک زنانه، پوشاک بچه‌گانه،  سیسمونی، کیف و کفش، بلور، عطر و ادکلن و ساعت اشاره کرد.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد
  • شماره تماس: ۲۲۳۹۶۱۲۱ – ۲۲۳۹۶۸۹۲

15. مرکز خرید ایران مال

باغ دیدار ایران مال

برای توصیف مرکز خرید ایران مال احتمالا تنها جمله بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه کافی باشد. این مجموعه بزرگ نه فقط فروشگاه تجاری بلکه امکانات مختلفی دارد که شما را از بودن در این محل خوشنود خواهد کرد. کتابخانه این مرکز خرید بی‌نظیر است و تنوع کتاب های آن قدر زیاد است که برای هر رده سنی و هر سلیقه ای، کتاب پیدا خواهید کرد. شربت خانه، سوغات سرا، رستوران‌های متعدد، پیست یخ یا پاتیناژ، زمین‌بازی اسکواش، جاده سلامتی، پارکینگ، بازارچه‌سنتی، سالن سینما، باغ های تفریحی، هایپر استار و… از امکانات این مجموعه بزرگ هستند. ساعت کار این مجموعه عظیم، شنبه تا پنج‌شنبه از 8 صبح تا 12 شب و روزهای جمعه از 9 صبح تا 11 شب است و برای رفتن به آن باید به اتوبان شهید خرازی غرب به شرق بروید و نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر، به مرکز خرید ایران مال بروید.

16. بازار 15 خرداد، قلب تپنده اقتصاد پایتخت

مراکز خرید ارزان تهران

بازار بزرگ تهران یا بازار 15 خرداد یکی از بهترین بازارهای تهران، برای خرید بسیار مناسب است. این بازار در دوران صفوی به‌صورت بازاری روباز ساخته شد اما در زمان ناصرالدین شاه قاجار، به بازاری مسقف تبدیل شد. در حال حاضر در بازار تهران صدها حجره مختلف وجود دارد که به فروش اجناس مختلف مثل پوشاک، طلا و جواهر، فرش، ادویه، پارچه، لوازم‌التحریر، شوینده و صدها قلم جنس دیگر مشغول هستند.

اجناس موجود در بازار بزرگ تهران یا بازار ۱۵ خرداد دارای قیمت‌های بسیار مناسبی هستند و به همین دلیل افراد می‌توانند حتی خریدهای عمده خود را نیز در این بازار انجام دهند. این بازار شامل راسته‌ها و تیمچه‌های مختلفی است. برای خرید آجیل و خشکبار می‌توان به بازار چارسوق مراجعه کرد. لباس‌های زنانه را می‌توان در بازار جعفری پیدا کرد. بازار زرگرها نیز برای خرید طلا و جواهر با اجرت کم، بازار حاجب‌الدوله برای خرید لوازم خانگی، سرای مشیر برای خرید کیف و کوله‌پشتی و چمدان و بازار بین‌الحرمین برای خرید لوازم‌التحریر مناسب است. افراد می‌توانند ضمن بازدید از معماری زیبای بازار تهران خریدهای مختلف خود را با قیمت مناسب انجام دهند.

همچنین در نقاط مختلف این بازار می‌توان کافه‌ها و رستوران‌هایی را پیدا کرد که اغلب قدمتی طولانی دارند و سال‌ها است که با کیفیت  و قیمت مناسب مشغول ارائه خدمات به کسبه و مشتریان بازار بزرگ تهران هستند. از جمله این رستوران‌ها می‌توان به رستوران مسلم، رستوران شرف‌الاسلامی، رستوران قدح و رستوران شمشیری اشاره کرد.

پشت همین بازار قدیمی که برخی آن را شناسنامه پایتخت می‌دانند، محله‌ای قدیمی وجود دارد که پر است از حکایت و تاریخچه از این شهر شلوغ و دوست‌داشتنی تهران؛ اسم این محله، عودلاجان است که هومسا در اپیزودی در پادکست خودش با عنوان روزی روزگاری، عودلاجان به خوبی به آن پرداخته است. شنیدن این اپیزود از رادیو هومسا پیشنهاد ما به شما است.

  • آدرس بازار 15 خرداد: تهران، خیابان ۱۵ خرداد
  • ساعت فعالیت بازار 15 خرداد: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷، پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴. بازار در تعطیلات رسمی بسته است.

17. خیابان جمهوری، از کافه نادری تا شانزلیزه

خیابان جمهوری تهران

یکی دیگر از مراکز اصلی تهران برای تجربه خرید، خیابان جمهوری است. مشتریان می‌توانند در این بازار اجناس مختلف، از پوشاک تا لوازم الکترونیک را در مراکز خرید مختلف با قیمت مناسب خریداری کنند. در خیابان جمهوری مشتریان همچنین می‌توانند از تنوع وسیعی که در محصولات مختلف وجود دارد بهره‌مند شوند و به این ترتیب اجناس دل‌خواه خود را به راحتی پیدا کنند.

مشتریان می‌توانند برای خرید تلفن‌همراه هوشمند، لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری به پاساژ علاالدین، پاساژ چارسو، پاساژ امجد و پاساژ حافظ مراجعه کنند. همچنین برای خرید پوشاک، می‌توانند در خیابان جمهوری به ساختمان پلاسکو، پاساژ شانزلیزه، پاساژ کمپانی، پاساژ حافظ، پاساژ بهارستان و بازار کویتی‌‌ها سر بزنند.

در خیابان جمهوری افراد همچنین می‌توانند ابزارآلات موسیقی، لباس عروسی، طلا و جواهرات را نیز در مراکز خرید مختلف خریداری کنند. اما در بین بهترین مراکز خرید تهران در خیابان جمهوری مشتریان می‌توانند برای صرف خوراکی‌ و نوشیدنی‌ خوشمزه هم به کافه‌های این خیابان بروند. از جمله بهترین کافه‌های خیابان جمهوری می‌توان به کافه نادری، قهوه ریو و پیراشکی خسروی اشاره کرد.

18. خیابان سعدی، مقصد صنعتگران و ساختمان‌سازان

افرادی که به‌دنبال خرید ابزار و وسایل صنعتی و ساختمانی هستند می‌توانند سری به خیابان سعدی بزنند. مشتریان می‌توانند در این بازار، انواع ابزار و لوازم باغبانی، تجهیزات سرویس بهداشتی مثل شیرآلات، ابزار کشاورزی، توربین‌های صنعتی و بسیاری دیگر از لوازم صنعتی را خریداری کنند. خیابان سعدی در گذشته بورس پوشاک بود، اما امروزه بیشتر مغازه‌های آن به فروش ابزار و محصولات صنعتی مشغول هستند؛ البته در میان این فروشگاه‌ها هنوز هم می‌توان فروشگاه‌های پوشاک مشاهده کرد.

از جمله فروشگاه‌های خیابان سعدی می‌توان به فروشگاه محصولات روشنایی و سیم و کابل، فروشگاه قطعات یدکی ماشین لباس‌شویی، فروشگاه بلبرینگ، فروشگاه ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، فروشگاه انواع فیلتر، فروشگاه انواع تسمه، فروشگاه انواع موتورهای صنعتی و همچنین فروشگاه انواع محصولات چاپ اشاره کرد.

19. میدان بهارستان، ساز کوک عروس و داماد‌ها

مراکز خرید ارزان تهران

متقاضیان خرید پوشاک و کیف و کفش نیز می‌توانند سری به مغازه‌ها و مراکز خرید میدان بهارستان بزنند. در این محدوده ده‌ها فروشگاه و پاساژ وجود دارد که افراد می‌توانند انواع پوشاک و کیف و کفش را با قیمت‌های مناسب خریداری کنند. همچنین تنوع وسیعی که در محصولات فروشگاه‌های میدان بهارستان وجود دارد باعث می‌شود مشتریان بتوانند با هر سلیقه‌ای، اجناس موردنظر خود را به‌راحتی پیدا کنند.

فروشگاه‌های میدان بهارستان جای مناسبی برای خرید انواع کفش، مانتو، کیف، لباس‌های زنانه، لباس‌های مردانه و لباس‌های بچگانه است. همچنین وجود چندین خیاطی، آموزشگاه خیاطی و همچنین تولیدی‌های مختلف به مشتریان کمک می‌کند بتوانند تعمییرات لباس یا سفارشات خود را نیز در همین محدوده انجام دهند. لازم به ذکر است که فروشگاه‌های ابزارآلات موسیقی نیز در این میدان مشغول فروش و تعمیر ساز هستند.

این میدان معروف پایتخت، همچنین محلی خاطره‌ساز برای تازه عروس‌ و دامادها است؛ افرادی که قرار است به مناسبت ازدواج، کام دوستان و نزدیکان خود را با برگزاری مراسم عروسی شیرین کنند، برای سفارش کارت دعوت عروسی به فروشگاه‌های میدان بهارستان مراجعه می‌کنند و از این میدان تاریخی اولین قدم‌ها را برای برگزاری یک مراسم شاد و دل‌انگیز برمی‌دارند. در این میدان چندین فروشگاه سفارش کارت عروسی به چشم می‌خورد.

اجاره ویلا و سوئیت

20. بازار دوم نازی آباد

اگر به‌دنبال خرید پوشاک در تهران هستید می‌توانید سری به بازار دوم نازی آباد در منطقه ۱۶ تهران بزنید. در این بازار مشتریان می‌توانند انواع پوشاک از لباس‌های مجلسی تا مانتو، از کیف و کفش تا لباس‌های اداری را با قیمت مناسب تهیه کنند. اینجا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران است که تنوع بالای پوشاک و همچنین قیمت مناسب آن‌ها باعث شده تا به یکی از بهترین مراکز خرید تهران تبدیل شود. علاوه بر خرید پوشاک و کیف و کفش، مشتریان می‌توانند برای خرید میوه و تره‌بار نیز سری به بازار میوه و تره‌بار نازی‌آباد در نزدیکی همین بازار بزنند. همچنین مشتریان برای خوردن جگر تازه و باکیفیت هم می‌توانند سری به جگرسراهای میدان بهمن در نزدیکی بازار دوم نازی آباد بزنند.

  • آدرس بازار دوم نازی آباد: تهران، منطقه ۱۶، خیابان نازی آباد
  • ساعت فعالیت بازار دوم نازی آباد: همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰

21. بازار سنتی ستارخان

بازار سنتی ستارخان یکی از مراکز خرید تهران است که از سال‌ها پیش فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است. در حال حاضر فاز ۱، فاز ۲ و فاز 4 بازار سنتی ستارخان به بهره‌برداری رسیده و مشتریان می‌توانند در این بازار اجناس مختلف را با قیمت مناسبی خریداری کنند.

در فاز ۱ بازار سنتی ستارخان که بافتی قدیمی‌تر دارد مشتریان می‌توانند لباس‌های راحتی و خانگی، لوازم خانگی مربوط به اتاق نشیمن مثل آباژور و ساعت و میز و صندلی خریداری کنند. در فاز ۲ و ۴ بازار سنتی ستارخان هم فروشگاه‌ها مانند فاز ۱ این بازار به فروش انواع پوشاک، کیف و کفش و لوازم خانه می‌پردازند. همچنین در بازار سنتی ستارخان چندین رستوران هم وجود دارد که از آن جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به مستردیزی اشاره کرد.

آدرس بازار سنتی ستارخان: تهران، خیابان ستارخان، بلوار گلاب، زیر پل یادگار امام

ساعت فعالیت بازار سنتی ستارخان: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲

22. پاساژ شانزلیزه، دروازه مد پاریس در تهران

مراکز خرید ارزان تهران

پاساژ شانزلیزه یکی از اولین مراکز خرید تهران مدرن است. سال‌ها پیش زمانی که به‌واسطه سفرهای قشر مرفه ایران به فرنگ، مد و فشن فرانسه به ایران راه یافت این پاساژ هم در تهران افتتاح شد. این مرکز خرید خیلی زود به پاتوق زنان و مردانی تبدیل شد که به دنبال مد روز و خرید لباس‌های خاص بودند. انواع برندهای فرانسوی و برندهای مطرح ایرانی در این مرکز خرید شعبه‌ای افتتاح کردند و با استقبال خوب مردم تهران مواجه شدند. حالا پس از گذشت ده‌ها سال از آن زمان هنوز هم این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید تهران است. گرچه حالا دیگر خبری از برندهای مطرح اروپایی و ایرانی در آن نیست. پاساژ شانزلیزه این روزها به یکی از مراکز خرید تهران تبدیل شده که مشتریان در آن می‌توانند انواع پوشاک زنانه و مردانه، بخصوص لباس‌های اداری و رسمی را با قیمت مناسب خریداری کنند.

  • آدرس پاساژ شانزلیزه: تهران، خیابان جمهوری
  • ساعت فعالیت پاساژ شانزلیزه: همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱

23. بازار عبدل آباد

مراکز خرید ارزان تهران

کسانی که به‌دنبال خرید پوشاک خارجی با کیفیت و قیمت مناسب هستند می‌توانند به بازار عبدل آباد بروند. اینجا بازاری بزرگ است که در آن انواع پوشاک خارجی با کیفیت خوب و قیمت خوب وجود دارد. اکثر پوشاک بازار عبدل آباد از کشورهای بنگلادش و پاکستان وارد می‌شوند. لباس‌هایی که در همه جای دنیا طرفداران خود را دارند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. در بازار عبدل آباد از مانتو و کیف و کفش تا لباس‌های خانگی جهت فروش وجود دارند. در بین پوشاک، چندین فروشگاه خوراکی هم وجود دارد که در آن‌ها می‌توان هم برندهای خارجی و هم برندهای داخلی را پیدا کرد. در بازار مبل عبدل آباد هم انواع مبل و میز و صندلی با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

  • آدرس بازار عبدل آباد: تهران، منطقه ۱۹، عبدل آباد
  • ساعت فعالیت بازار عبدل آباد: همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱

24. خیابان باب همایون، باب‌میل رسمی پوش‌ها

مراکز خرید ارزان تهران

خیابان باب همایون بورس کت‌شلوار است. بنابراین کسانی که به دنبال کت‌شلوار با قیمت مناسب هستند می‌توانند سری به باب همایون بزنند. در اینجا انواع کت‌شلوارهای رسمی و غیررسمی با تنوعی وسیع وجود دارد. باب همایون یکی از خیابان‌های قدیمی تهران با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، به دستور ناصرالدین‌شاه سنگفرش شد و سپس مغازه‌ها یکی پس از دیگری در آن شروع به کار کردند. در همان ابتدا هم فروشگاه‌های پوشاک نخستین فروشگاه‌هایی بودند که در این خیابان شروع به فعالیت کردند. این روزها خیابان باب همایون مرکز فروش انواع کت‌شلوار است. اما در بین کت‌شلوار فروشی‌های باب همایون، انواع دیگر فروشگاه‌های پوشاک و کیف و کفش هم وجود دارند. خرید در خیابان باب همایون هم فال است و هم تماشا؛ فرصت یک خرید و بازدید از یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران. در این بین اغذیه خیابانی باب همایون را فراموش نکنید؛

آدرس خیابان باب همایون: تهران، میدان امام خمینی، جنب مترو امام خمینی

25. خیابان ناصرخسرو

مراکز خرید ارزان تهران

برای کسانی که به‌دنبال مراکز خرید در تهران هستند و از طرفی هم علاقه‌مند هستند یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران را هم ببینند، قدم زدن در خیابان ناصرخسرو گزینه مناسبی است. این خیابان در سال ۱۲۸۵ احداث شد و به فرمان ناصرالدین شاه قاجار، ناصریه نام گرفت. نخستین داروخانه و چاپخانه تهران هم در همین خیابان افتتاح شد. پس از آن نیز بناهای مهمی چون دارالفنون، شمس‌العماره و سرای روشن در این خیابان ساخته شدند. ناصرخسرو یکی از زیباترین خیابان‌های قدیمی شهر تهران است؛ اما برای خرید می‌توانید به بی‌شمار فروشگاه‌ها و مراکز خرید این خیابان سر بزنید. از لوازم و تجهیزات پزشکی و بهداشتی تا لوازم آرایشی، عکاسی و الکترونیک را می‌توانید با قیمت مناسب در خیابان ناصرخسرو پیدا کنید. البته که این خیابان به فروش اجناس قاچاق و بخصوص داروهای کمیاب هم شهره است. اما رفتن به خیابان ناصرخسرو می‌تواند فرصت خوبی برای یک گردش تاریخی و انجام خرید باشد.

آدرس خیابان ناصر خسرو: میدان امام خمینی، ضلع جنوب شرقی میدان

26. کوچه مروی

مراکز خرید ارزان تهران

کوچه مروی یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که از دیرباز جز مراکز اصلی خرید در تهران بوده است. این کوچه در نزدیکی خیابان ناصرخسرو واقع شده و یکی از کوچه‌های فرعی این خیابان است. مروی که محل خرید و فروش لوازم آرایش، عطر و لوازم بهداشتی، شکلات و پوشاک است، در گذشته محلی برای تجمع ایرانیانی بوده که قبلا ساکن عراق بوده‌اند؛ به همین دلیل در بین فروشگاه‌های کوچه مروی اغذیه‌فروشی‌هایی به چشم می‌خورد که اغلب غذاهای عربی مثل شاورما و فلافل سرو می‌کنند.

27. میدان هفت حوض، از کویتی‌ها تا الماس

میدان هفت حوض یکی از بزگترین میادین شرق تهران است که در بخش جنوبی محله نارمک واقع شده است. اطراف این میدان پر از مراکز خرید است که مشتریان می‌توانند انواع اجناس مختلف را با قیمت مناسب از آن‌ها خریداری کنند. بیشتر فروشگاه‌هایی که در اطراف میدان هفت حوض قرار دارند به فروش زیورآلات و پوشاک مشغول هستند؛ اما در بین آن‌ها فروشگاه‌هایی با اجناس دیگر را هم می‌توان یافت. از جمله مراکز خرید اصلی در اطراف میدان هفت حوض می‌توان به مرکز خرید نوین، مرکز خرید کویتی‌ها، امرالداستار، مرکز خرید گلبرگ، پاساژ الماس، سون سنتر و پاساژ نبوت اشاره کرد. اگر هم در حین خرید و گشت‌وگذار در اطراف میدان هفت حوض، تصمیم گرفتید که غذا یا نوشیدنی میل کنید می‌توانید به اغذیه‌فروشی‌های مختلفی که در آن حوالی قرار دارند بروید.

28. کوچه برلن

مراکز خرید ارزان تهران

کوچه برلن یکی از کوچه‌های قدیمی تهران است که بین خیابان‌های لاله‌زار جنوبی و خیابان فردوسی واقع شده است. دروازه جنوبی سفارت آلمان در این کوچه قرار دارد و نام کوچه نیز از نام پایتخت کشور آلمان گرفته شده است. اما وجود یک مرکز خرید بزرگ در این کوچه است که باعث شده تا کوچه برلن به یکی از مراکز خرید در تهران تبدیل شود. در بازار بزرگ برلن انواع فروشگاه‌های پوشاک به‌ویژه فروشگاه‌های لباس شب و پوشاک رسمی را می‌توان یافت. اجناسی که در این مغازه‌ها به فروش می‌رسند دارای قیمت مناسبی هستند. همچنین تنوع وسیع در اجناس بازار بزرگ برلن باعث شده تا مشتریان به‌راحتی بتوانند جنس مورد نظر خود را پیدا کنند.

29. پاساژ کویتی‌ها

مراکز خرید ارزان تهران

پاساژ کویتی‌ها یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید تهران است که در خیابان جمهوری واقع شده. این پاساژ که به نام بازار صمصام هم مشهور است بیشتر به فروشگاه‌های سیسمونی اختصاص دارد. در این پاساژ انواع اجناس مربوط به سیسمونی از برندهای خارجی و داخلی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. گرچه پاساژ کویتی ها بیشتر به فروشگاه‌های سیسمونی اختصاص دارد اما در بین آن‌ها فروشگاه‌های کیف و کفش و پوشاک بزرگسال هم به وفور یافت می‌شوند. این پاساژ بیشتر محل خریدهای عمده است اما مشتریان زیادی هم برای خرید اجناس تک به اینجا می‌آیند. تنوع وسیع در محصولات، کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که مشتریان را به پاساژ کویتی ها می‌کشاند. البته موقعیت مکانی پاساژ نیز که در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران واقع شده دلیل دیگری برای محبوبیت بازار کویتی ها در تهران است.

  • آدرس پاساژ کویتی‌ها: تهران، خیابان جمهوری، ضلع شمالی چهارراه استانبول
  • ساعت فعالیت پاساژ کویتی‌ها: همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۲۱
  • شماره تماس پاساژ کویتی‌ها: ۰۲۱۳۳۹۳۱۸۸۱

30. فلکه اول و دوم صادقیه

یکی دیگر از مراکز خرید در تهران فلکه اول و دوم صادقیه است. در این محدوده  پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم صوتی و تصویری، کیف و کفش و صدها قلم جنس دیگر با قیمت مناسب به فروش می‌رسند. مغازه‌ها و مراکز خرید متعددی در فلکه اول و دوم صادقیه وجود دارند که به مشتریان این فرصت را می‌دهند که هر جنسی که مدنظرشان باشد را با قیمت مناسب تهیه کنند.

اقامت در تهران با هومسا

یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر هم روند اجاره ویلا و سوئیت است؛ انتخاب خوب شما برای اجاره یک اقامتگاه خوب، سفری دل‌پذیر برای شما رقم خواهد زد. اگرچه شما در این مسیر تنها نیستید و هومسا در کنارتان خواهد بود تا با انتخاب بهترین اقامتگاه هرگونه نگرانی احتمالی شما از این بابت رفع شود. فقط کافی است به سایت هومسا مراجعه کنید و با جستجوی اسم شهر تهران، برای اجاره ویلا و سوئیت در تهران اقدام کنید.

کلام آخر

خرید کردن همیشه لذت‌بخش است؛ حالا اگر بتوانیم خریدهای خود را در جاهایی انجام دهیم که هم تنوع محصول داشته باشند و هم محیط دل‌پذیر، لذت خرید دو چندان می‌شود. در مراکز خرید تهران می‌توانیم تمام اقلام مورد نیاز خود، از پوشاک و کیف و کفش تا لوازم منزل و خوراکی را  تهیه کنیم. این مراکز خرید را در همه جای تهران می‌توان پیدا کرد. بنابراین در هر نقطه از شهر که باشیم به‌راحتی می‌توانیم به یکی از مراکز خرید تهران سر بزنیم و خریدهای خود را انجام دهیم. اگر شما هم تابحال به مراکز خرید تهران سر زده‌اید و خرید کرده‌اید لطفا نظرات و تجربه‌های ارزشمند خود را زیر همین پست با ما و همراهان هومسا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

معروف ترین بازارهای تهران کدامند؟

مرکز خرید مگامال، میلاد نور، مجتمع تجاری سام سنتر، سون سنتر، مرکز خرید تیراژه، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید ونک، مجتمع تجاری کوروش، مرکز خرید تندیس، دنیای نور، الماس ایران و…

‫2 دیدگاه ها

  1. از نظر من تنوع اجناس بیشتر تو این مراکز وجود داره :
    مجتمع تجاری سام سنتر
    مجتمع تجاری سون سنتر
    مرکز خرید تیراژه
    مرکز خرید پالادیوم
    مرکز خرید ونک
    مجتمع تجاری کوروش
    مرکز خرید تندیس
    دپارتمان سنتر روشا
    مرکز خرید دنیای نور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا