ایران‌ را بگردیمجاهای طبیعیجنگل‌های ایرانشمال

پارک جنگلی النگدره گرگان جایی برای تفریحات خانوادگی

اگر قصد دارید برای تعطیلات آخر هفته راهی سفر شوید و لیستی از تمام جاهای دیدنی ایران تهیه کرده‌اید، اما هنوز در انتخاب مردد هستید، اجازه دهید ما هم یک گزینه به انتهای لیست‌تان اضافه کنیم. البته مطمئن باشید با خواندن این مطلب، در نهایت این گزینه آخر است که تیک خواهد خورد و آخر هفته، شما مهمان طبیعت زیبای پارک جنگلی النگدره خواهید بود. یادتان باشد شمال ایران با وجود جاذبه‌های طبیعی و زیبایی همچون جنگل نهارخوران گرگان، الیمستان آمل، پلنگ دره شیرگاه مازندران و تعداد زیادی دریاچه و رودخانه و چشمه بهترین مقصد برای یک سفر تابستانی دلچسب است. پس با هومسا همراه شوید تا این‌بار گشتی در پارک النگدره بزنیم.

هزار و یک دلیل برای رفتن به پارک جنگلی النگدره

شاید مهم‌ترین دلیل برای بازدید از پارک جنگلی النگدره مناظر خیره‌کننده آن باشند. به هر کجا که بنگرید، طبیعت این پارک جنگلی زیبا چیزی برای ارائه دارد. علاوه بر مناظر زیبا، آب‌و‌هوای مطبوعی نیز دارد به‌طوری که در بیشتر اوقات دمای آن 10 درجه خنک‌تر از خود شهر گرگان است. در کنار این‌ها، پارک جنگلی النگدره به امکانات مختلفی تجهیز شده تا سفری راحت و بدون دغدغه خصوصا برای خانواده‌ها ایجاد کند. النگدره یک پارک جنگلی طبیعی است و در کنار داشتن زیبایی های یک جنگل، امنیت بالایی نیز دارد و برای سفر خانواده ها که فرزند  خردسال دارند بسیار مناسب است.

پارک جنگلی النگدره را بهتر بشناسیم

پارک النگدره

پارک جنگلی النگدره در 5 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان درست کنار پارک معروف ناهارخوران واقع شده است. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور بوده و از مکان‌های دیدنی گرگان محسوب می‌شود. تعدادی زیادی چشمه، آبشار و یک رودخانه در سرتاسر این جنگل 185 هکتاری جای گرفته‌اند تا میزبان طبیعت دوستان در فصل‌های مختلف باشند. درختانی چون بلوط، بید، توسکا، ممرز، انجیلی، افرا و شیردار و چون نوع درخت دیگر پوشش گیاهی جنگل را تشکیل می‌دهند.

یک روز عالی در پارک جنگلی النگدره

در النگدره امکانات مختلفی در اختیار مسافرین قرار می‌گیرند. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه‌سواری و زمین‌بازی تنها چند نمونه از امکانات تفریحی این منطقه گردشگری محسوب می‌شوند.

جاده سلامتی: این جاده به طول 6 کیلومتر، سراسر جنگل را به هم متصل می‌کند. دو طرف جاده پر از درختان بلند و سر به فلک کشیده است که قدم زدن و دویدن در این جاده را لذت بخش‌تر می‌کند. تماشای آسمان آبی و مناظر زیبا، نفس‌کشیدن در هوای تازه و شنیدن صدای شرشر آب و آواز پرندگان لذت‌بخش‌ترین چیزی‌های هستند که این جاده به شما هدیه می‌کند. علاوه بر جاده سلامتی، یک مسیر چوبی به طول 1500 متر نیز در جنگل کشیده شده است. به حسی فکر کنید که هنگام راه رفتن روی این مسیر چوبی و شنیدن صدای جیرجیر چوب زیر گام‌هایتان به شما دست خواهد داد.

جنگل النگدره

ایستگاه دوچرخه‌سواری: دوچرخه‌سواری همواره یکی از ورزش‌های محبوب بین کودکان و جوانان بوده است به ویژه اگر قرار باشد در یک مسیر سرسبز با هوای خنک و زیر سایه درختان دوچرخه‌سواری کرد. برپایی ایستگاه دوچرخه‌سواری برای علاقه‌مندان یکی از کارهای بسیار مثبتی بوده که در این جنگل انجام شده است.

پارک النگدره

عکاسی: عکاسی پایه ثابت سفر در دل طبیعت است. هر چقدر هم که حافظه تصویری خوبی در ثبت تصاویر و به خاطرسپاری آن‌ها داشته باشید، باز هم به مرور زمان این تصاویر کم رنگ و کمرنگ‌تر می‌شوند تا جایی که تنها احساسی که در آن لحظه تجربه کرده‌اید باقی خواهند ماند. اما عکس‌ها یادآور تمام لحظات شیرین زندگی هستند. فقط کافی است دوربین خود را بردارید و شروع کنید.

گشت‌و‌گذار و پیک‌نیک در النگدره:  یکی از زیباترین بخش‌های این پارک جنگلی، نزدیکی‌های رودخانه قلاشی است. این رود در میانه‌های جنگل جاری است و سه چشمه پر آب در نزدیکی آن قرار دارند، به همین دلیل فضایی بسیار خنک و مطبوع ایجاد کرده‌اند که برای یک پیک‌نیک خانوادگی بسیار عالی است. کافی است بساط همیشگی پیک‌نیک را بردارید و لحظات به یادماندنی را در کنار خانوادتان سپری کنید.

پیاده‌روی در جاده سلامتی، دوچرخه‌سواری و عکاسی تنها تفریحات این جنگل نیستند. خوشبختانه تردد خودرو در داخل جنگل در روزهای زوج ممنوع شده تا مسافران بتوانند به راحتی از ساعت 6 صبح تا 6 عصر از جنگل نوردی، پیک‌نیک، بازی‌های ساده‌ای مانند بدمینتون و سایر تفریحات لذت ببرند.

در کنار امکانات تفریحی، خدمات اقامتی نظیر آلاچیق، منطقه مخصوص کمپینگ و پیک‌نیک، باربکیو، ماشین‌های برقی، زمین ورزش، صندلی و نیمکت برای استراحت کوتاه، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی نیز در پارک جنگلی النگدره برای استفاده مسافران و گردشگران وجود دارند.

بهترین زمان برای رفتن به پارک جنگلی النگدره چه زمانی است؟

پارک النگدره

برای کسی که از بودن در دل طبیعت لذت می‌برد فرقی نمی‌کند که بر بلندای قله‌ای برفی بایستد، روی شن‌های گرم ساحل گام بردارد یا از مناظر پاییزی و هزار رنگ یک جنگل عکاسی کند. هرجایی و هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارند. زیبایی النگدره به گونه‌ای است که تفاوتی ندارد چه فصلی را برای بازدید از آن انتخاب کنید. بهار و تابستان آن، همان‌قدر زیبا هستند که پاییز و زمستانش. البته نمی‌توان از این نکته چشم پوشی کرد که النگدره از زیباترین جنگل های پاییزی ایران است و عکس‌هایی که از مناظر زیبای این جنگل در فصل‌های مختلف می‌بینید خود گویای این حقیقت هستند.

آیا می‌توان شب را در پارک جنگلی النگدره گذراند؟

پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره فضاهایی برای کمپینگ وجود دارد، اما اگر به گذراندن شب در جنگل و سر‌و‌کله زدن با پشه و سایر حشرات علاقه‌ای ندارید می‌توانید از امکانات خود شهر گرگان استفاده کنید. در گرگان تعداد زیادی اقامتگاه با امکانات مختلف وجود دارند. برای اجاره ویلا و سوئیت در گرگان کافیست وارد وب‌سایت هومسا شوید.

چطور به پارک جنگلی النگدره برویم؟

آدرس این پارک جنگلی بسیار سر راست است. کافی است خود را به گرگان برسانید و سپس در قسمت جنوب غربی شهر  از طریق بلوار ناهار خوران وارد فرعی پارک جنگلی النگدره شوید. البته فراموش نکنید که در روزهای زوج امکان بردن خودرو به داخل پارک را ندارید و باید از پارکنیگ استفاده کنید.

دیدنی‌های اطراف النگدره

هرچند در النگدره به اندازه کافی تفریحات مختلف وجود دارند و عملا کل روز شما را پر می‌کنند اما حتی اگر تصمیم داشتید از جاذبه‌های اطراف دیدن کنید؛ جنگل ناهارخوران و روستای زیارت گزینه‌های خوبی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بندر گز

کلام آخر

اگر در این لحظه تصمیم گرفتید آخر هفته یکی ماه‌های پیش رو را در پارک جنگلی النگدره سپری کنید، یک نکته بسیار مهم را فراموش نکنید؛ پارک‌ها و جنگل‌ها سرمایه‌های فرزندان و آیندگان ما هستند و باید با تمام وجود از این سرمایه‌ها حافظت کنیم. آتش روشن کردن، شکستن شاخ‌و‌برگ درختان، ریختن زباله و برهم زدن نظم طبیعت به مرور زمان ظاهری زشت و ناپسند به طبیعت خواهد داد و دیگر جایی برای نشستن و لذت‌بردن از طبیعت زیبا باقی نخواهد ماند.

یک دیدگاه

  1. پیست دوچرخه سواری خیلی محشری داره ولی امکاناتش کمه و دوچرخه ها هم قدیمی اند اگر این دومورد بررسی بشه واقعا جای عالی برای تفریحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا