ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای طبیعیجنگل‌های ایرانشمال

سفر به قلب جنگل ناهارخوران گرگان

امروز قصد داریم بخش دیگری از جنگل‌های 40 میلیون ساله هیرکانی در ایران را به شما معرفی کنیم. جنگلی با آب‌و‌هوای بسیار مطبوع و دلچسب که از زیباترین جاهای دیدنی گلستان در پاییز به شمار می‌رود. این جنگل از امکانات رفاهی مختلفی از جمله پارکینگ، رستوران و زمین‌بازی برخوردار است به همین دلیل یکی از تفرجگاه‌‎های اصلی مردم محلی و گردشگران محسوب می‌‍شود. در ادامه درباره جنگل ناهارخوران، دیدنی‌ها و تفریحات آن، امکانات اقامتی و همینطور بهترین فصل سفر به این منطقه صحبت خواهیم کرد.

جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران منطقه‌ای با وسعت 300 هکتار در جنوب شهر گرگان است که صرف‌نظر از مناظر طبیعی زیبا و آب‌و‌هوای فوق العاده‌اش، از نظر طبیعی هم دارای ارزش بسیاری زیادی است. این جنگل مانند جنگل ابر و النگدره جزو باقیمانده جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود و قدمت آن به دوره ژوراسیک می‌رسد.

دیدنی‌ها و تفریحات جنگل ناهارخوران

در بخش‌های خاصی از جنگل امکاناتی در نظر گرفته شده تا در سفر به این منطقه، در کنار آرامش بتوانید از تفریحات آن هم لذت ببرید.

منطقه پارادایز

ناهارخوران

در سفر به ناهارخوران اگر تصمیم گرفتید خود را به یک وعده غذای خوش مزه مهمان کنید یا از بازارچه‌های سنتی، صنایع‌دستی تهیه کرده و به عنوان سوغات همراه خود ببرید، حتما سری به منطقه پرادایز بزنید.

البته پارادایز فقط مخصوص شکم گردی و خرید نسیت. یکی از معروفترین شهربازی‌ها و چرخ‌و‌فلک بزرگ پارادیز می‌تواند لحظات شادی را برای شما و فرزندانتان فراهم کند.

آبشار مصنوعی جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران

فراموش نکنید حین گشت‌وگذار در پارک جنگلی، ساعتی را کنار آبشار مصنوعی ناهارخوران سپری کنید مخصوصا در فصل بهار و تابستان. این آبشار با ارتفاع 15 متر، هم فضای جالبی برای عکاسی است و هم نورپردازی زیبای آن برای کودکان جذاب است.

پیک‌ نیک در جنگل ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران

اینکه جنگل بهترین جا برای پهن‌کردن بساط پیک نیک و گذراندن یک روز آرام است، شکی نیست. اما کسانی که جنگل ناهارخوران را برای یک نیک انتخاب می‌کنند، انتخاب‌های زیادی خواهند داشت. اگر اهل آب‌بازی باشید می‌توانید با طی کردن مسافتی کوتاه خود را به رودخانه زیارت که از میان جنگل عبور می‌کند برسانید و چند ساعتی را در کنار رودخانه به تفریح و بازی سپری کنید. علاوه بر رودخانه، در جای جای جنگل چشمه‌هایی با آب زلال و گوارا روان هستند که با دنبال کردن صدای آب می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

در بخش دیگری از جنگل، پارک مصنوعی ساخته شده که تمام گستره آن را درختان کاج همیشه سبز پوشش داده‌اند و مناظر متفاوت‌تری را در برابر دیدگان‌تان قرار می‌دهند، به خصوص در فصل زمستان که لایه‌ای از برف روی کاج‌ها را می‌پوشاند، اما تفریحات ناهارخوران تنها به این چند مورد خلاصه نمی‌شود. در این سفر برای علاقه‌مندان به کوهپیمایی و پیاده‌روی حرفه‌ای هم امکاناتی وجود دارد. ارتفاعات باباطاهر که دسترسی به آن از طریق پله‌های سنگی قدیمی امکان‌پذیر شده، یکی از محبوب‌ترین تفریحات این منطقه در بین اهالی به شمار می‌رود بنابراین توصیه میکنیم اگر فرصت دارید حتما جنگل ناهارخوران را در اولویت بازدیدهای خود قرار دهید.

دیدنی‌های اطراف جنگل ناهارخوران

در سفر به جنگل ناهارخوران سعی کنید از جاذبه‌های زیر هم دیدن کنید. این جاهای دیدنی فاصله کمی با ناهارخوران دارند و می‌توانند کامل کننده یک سفر خاطره‌انگیز باشند.

روستای زیارت

دیدنی های اطراف ناهارخوران

روستای زیارت که یکی از چندین روستای گردشگری ایران است از طریق جاده‌ای جنگلی و فوق‌العاده زیبا به پارک جنگلی ناهارخوران متصل می‌شود. این روستا به واسطه طبیعت زیبا و بافت تاریخی خود بازدیدکنندگان بسیاری دارد. در سفر به روستای زیارت از آبشار زیارت، چشمه آبگرم، امامزاده عبدلله، امام زاده صالح و بافت تاریخی روستا دیدن کنید و از طعم غذاهای بی‌نظیر غذاهای محلی آن لذت ببرید.

پارک جنگلی النگدره

جنگل ناهارخوران

پارک جنگلی النگدره در 5 کیلومتری جنوب غربی گرگان و در مسیر منتهی به ناهارخوران واقع شده است. النگدره هم مانند سایر جنگل‌های ایران زیبایی‌های خاص خود را دارد که باعث می‌شود حتی نتوانید زیبایی‌های مناظر آن را خصوصا در فصل پاییز، بر زبان آورید.

فاصله ناهارخوران تا دریا

پارک جنگلی ناهارخوران با بندر ترکمن؛ یکی از زیباترین بنادر ایران، چیزی حدود 46 کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به این بندر باید 50 دقیقه زمان صرف کنید که البته ارزشش را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بندر گز

بهترین فصل برای رفتن به ناهارخوران

ناهارخوران در کنار بهار و تابستان‌های زیبایش، پاییزهای چشمگیری هم دارد. آیا کسی را می‌شناسید که از قدم‌زدن زیر باران در جاده‌ای جنگلی که سطح آن را برگ‌هایی به رنگ‌های گرم پاییزی پوشانده و دو طرف جاده را درخت‌هایی سر به فلک کشیده احاطه کرده‌اند، لذت نبرد؟ اینجا همه چیز برای رسیدن به یک آرامش بی‌حد‌‌و‌‌اندازه آماده است. آسمان ابری، نم‌نم باران، بوی خاک، سکوت و آرامش. تنها صدایی که گاه به گوشتان می‌رسد، صدای آواز پرندگان است و نسیمی که لابه‌لای درختان می‌پیچد.

اقامتگاه در ناهارخوران گرگان

اقامت در گرگان

علاوه بر کمپینگ در دل جنگل، می‌توانید روی اجاره ویلا و سوئیت در گرگان و همین‌طور اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای اطراف هم حساب باز کنید.

امکانات موجود در جنگل ناهار خوران

در جنگل ناهارخوران امکاناتی چون آلاچیق، برپایی کمپ، هتل، رستوران، میز، نیمکت، آب آشامیدنی، نمازخانه، فروشگاه و سرویس بهداشتی و فضای ورزشی در دسترس مسافران و گردشگران قرار گرفته است

فاصله گرگان تا ناهارخوران

ناهارخوران تا مرکز شهر گرگان چیزی حدود 8 کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به این جنگل کافی است به سمت جنوب شهر گرگان حرکت کرده و از طریق بلوار ناهارخوران مسیر جنگل را در پیش بگیرید.

در این مطلب هرچند کوتاه درباره جنگل ناهارخوران گرگان صحبت کردیم. به امکانات و دیدنی‌های اطراف آن اشاره کردیم و پیشنهاد کردیم در سفر به این منطقه زیبا و خوش آب‌و‌هوا، شب را در ویلاها و سوئیت‌های گرگان اقامت داشته باشید.

یک دیدگاه

  1. بخش موردعلاقه من محدوده پاردایز هستش که پر از خوراکی های خوشمزه و وسائل تفریحیه به نظرم هرکسی تجربه کنه دوست داره تمدید باز اونجا رفتنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا