ایران‌ را بگردیمجاهای طبیعیسفرهای پاییزیشمال

جاهای دیدنی گلستان در پاییز ؛ مقصدی تماشایی و رنگارنگ

پاییز از آن دست اتفاق‌هایی در طبیعت است که می‌توان از هر لحظه آن نهایت لذت را برد، در زیبایی‌های آن غرق شد و زمان را به تماشای رنگ‌های آن با خوشی پشت سر گذاشت. شاید بتوان در هر شهری و دیاری از گوشه‌ای از قشنگی‌های پاییز لذت برد اما جاهایی هستند که کمال زیبایی پاییز را تنها می‌توان با آن‌ها لمس کرد. یکی از این مقاصد استان گلستان است که پاییز در آن به معنی واقعی کلمه پادشاه فصل‌ها است و همتایی ندارد. دلیلی که باعث شد در این فصل تماشایی، راهی این استان زیبا شویم و زیباترین جاهای دیدنی گلستان در پاییز را به شما معرفی کنیم. ما را در این سفر هزار رنگ همراهی کنید.

جنگل ناهارخوران

اگر دوست دارید از پاییز در گرگان لذت ببرید و می‌خواهید همزمان به امکانات مختلف تفریحی هم دسترسی داشته باشید، جنگل ناهارخوران بهترین گزینه برای شماست. جنگل ناهارخوران معروف‌ترین جاذبه تفریحی گرگان است و امکانات مختلف رفاهی متنوعی مانند پارکینگ، آلاچیق، رستوران و زمین بازی دارد. جنگل ناهارخوران همچنین یک شهربازی معروف به نام شهربازی پارادایز دارد و با یک آبشار مصنوعی زیبا که در دل این پارک جنگلی برپا شده است، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

جنگل پارک ناهارخوران بخشی از جنگل‌های ثبت جهانی شده هیرکانی است و در فصل پاییز به زیبایی با رنگ‌های قرمز، گلبهی و زرد رنگ‌آمیزی می‌شود. برای لمس زیبایی پاییز و ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز در این جنگل، بهتر است صبح زود راهی ناهارخوران شوید تا بتوانید فضای کافی برای عکاسی داشته باشید. چرا که در طول روز گردشگران زیادی از اینجا دیدن می‌کنند و کمتر امکان گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز در این پارک جنگلی فراهم می‌شود.

جنگل ناهارخوران

جنگل النگدره

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی گلستان در پاییز، جنگل النگدره در نزدیکی شهر گرگان است که زیبایی پاییزی آن شهره خاص و عام است. در این فصل، جنگل النگدره با برگ‌های رنگارنگ فرض می‌شود و بیشترین تعداد رنگ‌های پاییزی در این جنگل به چشم می‌خورد. گاه و بی‌گاه هم جنگل در مهی زیبا فرو می‌رود که حس خوب پاییز را چند برابر می‌کند.

جنگل النگدره یک یک مسیر پیاده‌روی چوبی هم دارد که حس خوب قدم زدن در جنگل در پاییز را چند برابر می‌کند.

جنگل النگدره

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان، تکه‌ای از بهشت طبیعت استان گلستان را در خود جای داده است و قدیمی‌ترین پارک ملی ایران محسوب می‌شود. پارک ملی گلستان 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری را در خود جای داده است و ارزشمندترین منطقه ایران از نظر تنوع حیات جانوری و گیاهی به حساب می‌آید.

پاییز پارک ملی گلستان که یکی از زیباترین جنگل های پاییزی ایران به حساب می آید، بسیار معروف است و زیبایی آن در کلمه‌ها نمی‌گنجد. به دلیل تنوع درخت‌های جنگل هیرکانی پارک ملی گلستان، درختان به هر رنگی در می‌آیند و دامن طبیعت را به رنگی‌ترین حالت ممکن در می‌آورند.

پارک ملی گلستان

پارک جنگلی قرق

گزینه تماشایی دیگری که برای لذت بردن از پاییز در گلستان وجود دارد، پارک جنگلی قرق در 22 کیلومتری گرگان و میانه راه جاده تهران به مشهد است. دست طبیعت در فصل پاییز، قاب‌هایی تماشایی را در این پارک جنگلی خلق می‌کند و جلوه‌هایی فراموش نشدنی از پاییز را پیش چشمان‌تان قرار می‌دهد.

پارک جنگلی قرق زیستگاه اصلی گوزن قرمز ایرانی هم است و امکان بازدید و عکاسی از آ‌ن‌ها در این پارک در محدوده‌های مشخص شده وجود دارد. این پارک به امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، دکه‌های فروش خوراکی، سکوهایی برای چادر زدن و غیره هم مجهز است و برای یک پیک‌نیک کوتاه مدت گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

پارک جنگلی قرق

آبشار لوه

استان گلستان در کنار استان لرستان، مهد آبشارهای زیبا است و در هر گوشه‌ای از طبیعت این استان تماشایی، آبشار و رودی جریان دارد. یکی از این آبشارهای تماشایی، آبشار لوه در نزدیکی شهرستان گالیکش است که به عروس آبشارهای گلستان هم شهرت دارد. این آبشار در دل جنگل‌های هیرکانی در انتهای مسیری از درختان درهم تنیده قرار گرفته و منظره‌ای رویایی و خیره‌کننده خلق کرده است. جنگلی که در پاییز با سمفونی طبیعت هماهنگ می‌شود و تن پوشی رنگارنگ بر تن می‌کند. آبشار لوه یک آبشار طبقاتی است، مسیر دسترسی نسبتا آسانی هم دارد و مانند جواهری در میان طبیعت گلستان می‌درخشد. پیشنهاد می کنیم مقاله ی آبشارهای لرستان را مطالعه کنید.

آبشار لوه

پارک هزار پیچ

گزینه بعدی دیگری که برای لذت بردن از پاییز در گلستان پیش روی شماست، پارک هزارپیچ در جنوب غربی شهر گرگان است. اینجا می‌توانید از رانندگی در جاده‌ای پر پیچ‌وخم با منظره طبیعت پاییزی لذت ببرید و چشم‌اندازی به شهر گرگان داشته باشید. پارک هزار پیچ امکانات خوبی برای پیک‌نیک و گردش دارد و یکی از مناطق خوب برای تجربه آماتور چتربازی است.

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در استان گلستان است، چشمه‌ای با رنگ فیروزه‌ای که در میان درختان و مزارع می‌درخشد و با رنگ و لعاب بی‌نظیرش، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. حالا این چشمه تماشایی را در میان رنگ‌های آتشین پاییزی تصور کنید که چه ترکیب دلبر و چشم‌نوازی را در کنار رنگ فیروزه‌ای چشمه ایجاد می‌کند. اگر به گلستان سفر کردید و گذرتان به رامیان افتاد ،تماشای منظره پاییزی چشمه گل رامیان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: غذای محلی گلستان

آبشار شیرآباد

یکی دیگر از مسیرهای زیبای پاییزی استان گلستان، مسیر رسیدن به آبشار شیرآباد در دل جنگل‌های هیرکانی است. با وجود اینکه در فصل پاییز هوا در این منطقه رو به سرما می‌رود اما طبیعت پاییزی اینجا به اندازه‌ای زیبا می‌شود که حاضر می‌شوید سرما را برای دیدن نقش هزار رنگ مسیر آبشار تحمل کنید.

آبشار شیرآباد

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی را در بین آبشارهای گلستان دارد و فرصت بی‌نظیری برای رانندگی از میان درختان جنگلی در اختیارتان قرار می‌دهد. مسیر جنگلی آبشار کبودوال در پاییز، تماشایی‌ترین رنگ‌ها و زیبایی‌های پاییزی را پیش چشمان شما می‌گستراند و حال‌وهوایی فراموش‌نشدنی خلق می‌کند.

پاییز آبشار کبودوال شهرت زیادی دارد و خیلی‌ها این فصل را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند.

مسیر آبشار کبودوال

جاده توسکستان

در نهایت می‌رسیم به گل سرسبد جاده‌های پاییزی، جاده توسکستان که به عنوان یکی از زیباترین جاده‌های ایران هم شناخته می‌شود. جاده‌ای که دل کوه‌های البرز و جنگل‌های توسکستان را می‌شکافد و رویایی‌ترین مناظر را در میان مه و ابر خلق می‌کند. در هر فصلی زیبایی این جاده زبان را از توصیف قاصر می‌کند اما هماهنگی رنگ‌های پاییزی آن در کنار همدیگر، جلوه‌ای از بهشت را پیش روی‌تان قرار می‌دهد.

البته این جاده ناهمواری‌ها و پیچ‌وخم‌های خطرناکی دارد که برای رانندگی در آن، به ویژه در فصل‌های سرد سال نیاز به یک ماشین خوب، تجهیزات مناسب و مهارت زیاد نیاز دارید.

جاده توسکستان

سخن آخر

مقاصدی که در این مطلب معرفی کردیم،؛ تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های پاییز در استان گلستان را به نمایش می‌گذارد. گوشه گوشه استان گلستان به اندازه ای در پاییز زیبا می‌شود که مجال معرفی کردن تمام آن‌ها در یک مطلب نیست. از غربی‌ترین نقطه استان در بندر گز گرفته تا شرق استان در مینودشت، گلستان زیبا در پاییز غرق در تصاویری بی‌همتا از پاییز می‌شود و دل از هر بیننده‌ای می‌برد. اگر زمان داشتید و فرصت کردید حتما در سفرهای‌تان، پاییزهای استان گلستان را از دست ندهید. پیشنهاد می کنیم که با جاهای دیدنی بندر گز آشنا شوید.

‫3 دیدگاه ها

    1. نسیم جان
      گوشه‌گوشه ایران زیبایی‌های خاص خودش رو داره حتی همین تهران شلوغ و پرترافیک

  1. به نظرم جنگل های رامیان گلستان خیلی زیباتر از جنگل های ماسال گیلان هست انقدری که همه ماسال رو میشناسن رامیان رو نمیشناسن ممنون از مطالب خوب وزیباتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا