اطراف تهرانایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنی

بام کرج؛ هرآنچه درباره آن باید بدانید!

بام کرج یکی از جاهای دیدنی کرج است که هم فرصت تفریح و ورزش را به شما می‌دهد و هم از شما با منظره‌ای زیبا از این شهر پذیرایی می‌کند، اگر می‌خواهید در کنار تماشای منظره‌ای زیبا از شهر کرج و جاده چالوس، کمی هم فعالیت بدنی داشته باشید و یا راه‌پیمایی و کوه‌پیمایی کنید، بام کرج می‌تواند گزینه‌ای مناسبی برای شما باشد. بام کرج زمانی تماشایی‌تر می‌شود که هوا صاف و پاک باشد و فرصت عکاسی برای علاقه‌مندان مهیا شود، همان زمان است که کوچه و خیابان‌های کرج را همچون ریزنقش‌های یک فرش ایرانی خواهید دید و قابی زیبا در مقابل چشمان‌تان ظاهر خواهد شد. اگر شما هم به طبیعت و گذراندن اوقات فراغت در محیطی دوست‌داشتنی و البته ثبت عکس‌های یادگاری در آن علاقه‌مند هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

معرفی بام کرج

بام کرج

عکس از: حسین رمضانی، موسسه تبیان

بام کرج همان کوهپایه‌های عظیمیه کرج است که به‌دلیل برخورداری از طبیعتی مناسب برای کوه‌‌پیمایی و فعالیت بدنی، مقصد بسیاری از شهروندان و ورزشکاران کرجی است. اگرچه طبیعت، منظره‌ زیبا و امکانات مختلف بام کرج همچون چندین رستوران و کافه باعث شده این جاذبه گردشگری فقط مقصد ورزشکاران نباشد و بسیاری از افراد برای عکاسی و گذراندن اوقات فراغت در کنار دوستان و خانواده این منطقه را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: پارک چمران کرج

بام کرج کجاست؟

بام کرج به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در در انتهای بلوار طالقانی شمالی، در دامنه کوه نور عظیمیه قرار دارد. اگر در شهر کرج زندگی نمی‌کنید و از تهران به بام کرج می‌روید باید از طریق اتوبان‌های شرق به غرب تهران همچون اتوبان همت خودتان را به جاده تهران_کرج برسانید و پس از رسیدن به شهر کرج به سمت میدان طالقانی حرکت کنید، خیابان طالقانی شمالی را تا انتها پیش بگیرید تا به بام کرج برسید. شما می‌توانید پس از اینکه خودتان را به چهاراه طالقانی رساندید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و تاکسی نیز به بام کرج بروید.

آدرس بام کرج: استان البرز، کرج، میدان طالقانی، انتهای خیابان طالقانی شمالی.

بام کرج

تفریحات بام کرج

بام کرج

مسیر مناسب کوه‌نوردی و وجود محیطی مناسب برای سنگ‌نوردی، بام کرج را به محیطی مناسب برای ورزشکاران مبتدی و همچنین ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل کرده است؛ درواقع بام کرج و امکانات ورزشی که در آن وجود دارد هم برای گردشگران جذاب است و هم برای سنگ‌نوردان و کوهنوردان حرفه‌ای. کوهنوردانی که بام‌کرج را برای کوه‌پیمایی خود انتخاب می‌کنند باید بدانند که ارتفاع کوه نور کرج ۲۲۳۴ متر است و در مسیر صعود شاهد چشمه‌ آبی زلال خواهند بود که محلی مناسب برای صرف صبحانه است. قبل از اعزام به کوهنوردی در بام کرج حتما به فکر تهیه وسایل مناسب سنگ‌نوردی و کوهنوردی باشید.

یکی‌دیکر از تفریحات بام کرج عکاسی است. بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی، در روزهای غیر بارانی به بام کرج می‌آیند و از منظره زیبایی که این بام برای آن‌ها فراهم کرده عکس‌برداری می‌کنند. هوای صاف و آفتابی در روز شاید بهترین موقعیت برای عکاسی در بام کرج باشد اما تماشای منظره زیبای این منطقه در شب نیز فرصتی است که نباید از دست بدهید؛ پس حتما یک شب را هم به قدم زدن در بام کرج و تماشای منظره زیبای شهر در شب اختصاص دهید.

کافه‌ ها و رستوران‌ های بام کرج

کافه و رستوران های بام کرج

کافه رستوران روما

کافه رستوران روما با منویی متنوع از غذاهای ایرانی و فرنگی و منوی کافه‌ای کامل در نزدیکی بام کرج واقع شده است و برای صرف یک وعده غذای لذیذ و یا یک نوشیدنی دل‌چسب گزینه خوبی است. اگر به بام کرج رفتید می‌توانید از غذاها و محیط دل‌نشین این کافه رستوران لذت ببرید.

اینستاگرام کافه رستوران روما

آدرس کافه رستوران روما: کرج، عظیمیه، میدان طالقانی، به سمت بام کرج.

کافه بیلیونز

اگر اهل کافه گردی هستید و بعد از قدم زدن در بام کرج، دلتان هوای کافه نشنینی و عطر قهوه کرد، حتما به کافه بیلیونز سر بزنید. این کافه در نزدیکی بام کرج واقع شده و برای ساعاتی هم‌نشینی با دوستان در یک محیط دنج گزینه مناسبی است.

اینستاگرام کافه بیلیونز 

آدرس کافه بیلیونز: عظیمیه میدان ‌طالقانی به‌سمت بام نبش گلستان‌ 20.

اجاره ویلا و سوئیت در کرج

کافه تی شی نی

یکی‌دیگر از کافه‌های خوب نزدیک بام کرج، کافه تی شی نی است. این کافه با دارا بودن محیطی دنج و منوی کافه‌ای با کیفیت، مقصد خوبی برای کافه‌بازان و شهروندان کرجی است.

اینستاگرام کافه تی شی نی

آدرس کافه تی شی نی: كرج بام،عظيميه بلوارطالقانی شمالی،نبش گلستان 20.

بیشتر بخوانید: باغ فاتح کرج

کافه جوجک

کافه جوجک هم در کنار دیگر کافه رستوران‌های بام کرج گزینه مناسبی برای صرف یک نوشیدنی و یا یک وعده غذای لذیذ است. این کافه برای مشتریان خود محیط دنج و فضایی دوست‌داشتنی فراهم کرده تا افراد در محیطی مناسب اوقات خوشی را تجربه کنند. اگر به بام کرج رفتید می‌توانید برای به در کردن خستگی مسیر، به کافه جوجک سر بزنید.

اینستاگرام کافه جوجک

آدرس کافه جوجک: كرج بام،عظيميه بلوارطالقانی شمالی،نبش گلستان 18.

اقامت در کرج با هومسا

اقامت در کرج

بام کرج، تمام دیدنی ‌های کرج نیست و این شهر زیبا پر است از جاهای دیدنی. اگر ساکن کرج نیستید و قرار است برای تفریح و گشت‌وگذار به این شهر سفر کنید، می‌توانید با انتخاب اقامتگاهی مناسب مدتی را در این شهر اقامت کنید. شما می‌توانید به‌راحتی از وب‌سایت هومسا یک اقامتگاه بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب رزرو کرده و سفری به یادماندنی را تجربه کنند. اجاره ویلا و سوئیت از وب‌سایت هومسا تنها با چند کلیک ساده و سریع امکان‌پذیر است. در هومسا از بین تعداد زیادی اقامتگاه مختلف از جمله ویلا، سوئیت، هتل آپارتمان و غیره بهترین گزینه را از نظر بودجه و ترجیحات خود انتخاب کنید.

کلام آخر

کرج مانند دیگر شهرهای کشورمان، پر است از دیدنی‌های گردشگری و تفریحی. از جاذبه‌های طبیعی همچون آبشار هفت چشمه گرفته تا پارک‌های جنگلی و کافه و رستوران‌هایی که فرصت یک هم‌نشینی دوستانه را برای شهروندان کرجی یا مسافران دیگر شهرها فراهم می‌کند. بام کرج هم یکی از همین جاذبه‌ها است که هم در میان شهروندان کرجی محبوب است و هم در میان مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند. ورزش، کافه‌گردی و عکاسی هر کدام  بهانه‌ای است که شهروندان ساعاتی را در کنار خانواده و دوستان در بام کرج بگذرانند و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند.

تنها شهروندان کرجی نیستند که بام کرج را به‌عنوان مقصدی برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند، بلکه بسیاری از تهرانی‌ها نیز بام کرج را برای سنگ‌نوردی و کوهپیمایی انتخاب می‌کنند. ما در این مقاله تلاش داشتیم شما را بیشتر با این دیدنی کرج آشنا کنیم؛ اگر تاکنون به شهر کرج و بام مرتفع این شهر رفته‌اید تجربه و یا خاطرات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا