غذاهای محلیکافه‌ها و رستوران‌ها

معرفی 10 تا از بهترین رستوران های اصفهان ✅​😋​🍗​

اصفهان مهد تاریخ و تمدن ایران یکی از پرطرفدارترین استان‌های ایران در میان گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. این شهر نه تنها به واسطه جاذبه‌های تاریخی و دیدنی آن مورد توجه گردشگران واقع شده است، بلکه به واسطه غذاهای سنتی خوشمزه و رستوران‌های منحصر‌به‌فردش در دل مردم جای گرفته و منجر به رزرو هتل در اصفهان شده است. در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از بهترین رستوران های اصفهان آشنا شویم. اگر شما هم اهل شکم گردی و خوردن غذاهای خوشمزه هستید، با هومسا همراه باشید.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

معرفی 10 تا از بهترین رستوران های اصفهان

در دل خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های اصفهان که قدم می‌زنیم، می‌‌توانیم رستوران‌های سنتی و مدرن متعددی را ببینیم که از جمله مطرح‌ترین و بهترین این رستوران‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

بیشتر بخوانید: کافه‌ های اصفهان؛ معروف ترین کافه های اصفهان به همراه منو کافه

بهترین رستوران های اصفهان

1. رستوران بریانی اعظم (خیابان‌های مسجد سید، دروازه دولت، چهارباغ بالا و کمال اسماعیل)

حتما می‌دانید که بریانی محبوب‌ترین غذای سنتی شهر اصفهان بوده که بهترین نمونه آن را می‌توان در رستوران بریانی اعظم یافت. بریانی اعظم دارای چهار شعبه فعال در خیابان‌های مسجد سید، دروازه دولت، چهارباغ بالا و کمال اسماعیل بوده که تک به تک این شعب به وقت ناهار و شام مملو از جمعیت می‌شود. از رستوران بریانی اعظم می‌توان به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم یاد کرد.

بهترین رستوران های اصفهان

2. رستوران شهرزاد (چهارباغ عباسی)

یکی از زیباترین رستوران‌های شهر اصفهان که دارای معماری جذاب و تزیینات سنتی و اصیل می‌باشد، رستوران شهرزاد است. این رستوران در لیست بهترین رستوران های اصفهان است. رستوران شهرزاد جزو قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان بوده که در معماری داخلی آن از آینه کاری‌های سنتی و نقاشی‌های زیبا در کنار پنجره‌های شیشه‌ رنگی بهره برده شده است.

کیفیت غذای رستوران شهرزاد بسیار بالا بوده که شلوغی همیشگی این رستوران مهر تاییدی بر کیفیت غذاهای آن می‌باشد. در این رستوران نه تنها غذاهای سنتی و اصیل ایرانی و اصفهانی سرو می‌شود، بلکه انواع غذاهای فرنگی را نیز می‌توان در این رستوران یافت. رستوران شهرزاد در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده و به عنوان یکی از رستوران‌های لاکچری اصفهان شناخته می‌شود.

بهترین رستوران های اصفهان

3. رستوران خوان گستر (خیابان کلیسای وانک، سیتی سنتر)

از دیگر رستوران‌های معروف و قدیمی شهر اصفهان می‌توان به رستوران خوان گستر اشاره کرد که در سال 1375 افتتاح شده است. این رستوران دارای دو شعبه فعال در خیابان کلیسای وانک و سیتی سنتر اصفهان بوده که هر دو شعبه آن در اغلب روزها شلوغ و پر از مشتری می‌باشد.

رستوران خوان گستر از معماری منحصربه‌فرد و دکوراسیون داخلی زیبایی برخوردار است. بر روی دیوارهای داخلی این رستوران نقاشی‌های چهره‌های اصیلی مانند حبیب‌الله بدیعی، غلامحسین بنان، اصغر بهاری، استاد فرهنگ شریف، احمد عبادی و… کشیده شده است که بر روی دیوارهای آبی رنگ این رستوران نمای جذابی یافته‌اند. در رستوران خوان گستر انواع غذاهای ایرانی سرو شده و یک بخش سالادبار نیز مخصوص افراد گیاهخوار در نظر گرفته شده است. این رستوران همه روزه برای ناهار و شام آماده پذیرایی از مشتریان می‌باشد.

بهترین رستوران های اصفهان

4. رستوران شب نشین (بلوار آتشگاه)

چنانچه به دنبال رستورانی با معماری و فضای متفاوت هستید، رستوران شب نشین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌باشد. این رستوران دارای معماری چینی زیبایی بوده که به واسطه نورپردازی‌های جذابش مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی و البته مردم محلی قرار گرفته است.

معماری زیبا و نورپردازی‌های جذاب این رستوران سبب شده تا بهترین زمان برای غذا خوردن در آن شب‌ها باشد. در دل شب نه تنها فضای رستوران جذاب و دلنشین بوده، بلکه به واسطه قرارگیری آبنماخانه در محوطه رستوران، هوا خنک و مطبوع می‌باشد.

در رستوران شب نشین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی شامل خوراک ماهی قزل‌آلا، جوجه چینی با سس تاتار، کباب شیشلیک، باقالی پلو با گوشت گردن و سینی مخصوص سه نفره شب نشین سرو می‌شود. این رستوران به وای‌ فای رایگان مجهز بوده و یک پارکینگ اختصاصی نیز برای رفاه حال مشتریان برای آن در نظر گرفته شده است. به خاطر همین امکانات است که این رستوران جزو بهترین رستوران های اصفهان به حساب می‌آید. رستوران شب نشین در بلوار آتشگاه واقع بوده و برای وعده‌های ناهار و شام آماده پذیرایی از مشتریان می‌باشد.

بهترین رستوران های اصفهان

5. رستوران نقش جهان (میدان نقش جهان)

اگر به شهر اصفهان رفتید و از میدان نقش جهان بازدید کردید، می‌توانید به وقت ناهار و شام به رستوران نقش جهان در کنار مسجد شیخ لطف‌الله مراجعه کنید. رستوران نقش جهان دارای فضای داخلی زیبایی بوده که ترکیبی از معماری قدیمی و امروزی می‌باشد. برای دکوراسیون داخلی این رستوران از معماری‌های کهن اصفهانی و تزیینات زیبای قدیمی استفاده شده و به جای استفاده از میز، تخت‌هایی برای نشستن مشتریان در نظر گرفته شده است.

خوراک‌های سنتی و محلی زیادی در این رستوران سرو می‌شود که از جمله این خوراک‌ها می‌توان به انواع چلوکباب، خورشت ماست، خوراک گردن گوسفندی، بریانی و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سوغات اصفهان ؛ طعم خوش نصف جهان

بهترین رستوران های اصفهان

6. رستوران جارچی ‌باشی (خیابان سپه)

قدمت شهر اصفهان سبب شده تا از معماری سنتی آن در ساخت و دکوراسیون اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها استفاده شود. از جمله رستوران‌های اصفهان که حس و حالی سنتی و کهن دارد، می‌توان به رستوران ملک سلطان جارچی باشی اشاره کرد. این رستوران در ابتدا یک حمام قدیمی مربوط به دوران صفویه بوده که در سال 1382 به رستوران تبدیل شده است. در معماری داخلی این رستوران از آینه‌کاری‌ها و کاشی‌کاری‌های زیبایی در کنار میز و صندلی‌های چوبی و زینتی استفاده شده است.

در رستوران جارچی باشی انواع غذاهای ایرانی از قبیل انواع کباب، انواع چلو و انواع خورش و همچنین خوراک‌های ایرانی سرو می‌شود. از جمله محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به دیزی، جوجه کباب بی استخوان، ماهیچه گوسفندی، ماهی قزل‌آلا و خورش ماست اشاره کرد. در ضمن انواع دسرها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای زعفران، کاپوچینو و… نیز در این رستوران یافت می‌شود.

بهترین رستوران های اصفهان

7. رستوران باستانی اصفهان (میدان نقش جهان)

از دیگر رستوران‌های سنتی در لیست بهترین رستوران های اصفهان می‌توان به رستوران باستانی اصفهان در دل میدان نقش جهان اشاره کرد. این رستوران در واقع یک سفره خانه زیبا بوده که انواع غذاهای ایرانی و محلی در آن سرو می‌شود. غذاهای سرو شده در آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای تنوع زیادی می‌باشد. از جمله این خوراک‌ها می‌توان به انواع چلو خورش، انواع غذاهای سنتی مانند زرشک پلو با مرغ، کوبیده و جوجه کباب، انواع غذاهای دریایی، دیزی و… اشاره کرد.

در ضمن در کنار غذاها سبزی تازه، نان سنگک، نان تافتون، دوغ محلی و سوپ نیز سرو می‌شود. بخش زیادی از جذابیت و محبوبیت رستوران باستانی اصفهان به واسطه موقعیت جغرافیایی و البته آینه‌کاری‌ها، سقف‌های منبت‌کاری شده و حوض و فواره موجود در حیاط آن می‌باشد. این رستوران از 12 ظهر تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است.

بهترین رستوران های اصفهان

8. قهوه‌خانه چاه حاج میرزا (ابتدای خیابان حافظ)

قهوه‌خانه چاه حاج میرزا یا چای‌خانه آزادگان کهن‌ترین چای‌خانه ایران بوده که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد. این قهوه‌خانه به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم شناخته می‌شود. فضای این قهوه‌خانه بیش از آن که به شکل رستوران یا کافه باشد، شبیه سمساری، عتیقه فروشی یا موزه است؛ چرا که در بخش ورودی و جای جای قهوه‌خانه از وسایل و ابزارهای عتیقه استفاده شده است.

در قهوه‌خانه چاه حاج میرزا می‌توان غذاهایی مانند گوشت کوبیده، کشک و بادمجان، آبگوشت و خوراکی‌هایی مانند دوغ و گوشفیل و انواع چای را امتحان کرد. شاید بتوان غذا خوردن در قهوه‌خانه چاه حاج میرزا را یکی از منحصربه‌فردترین تجربیات گردشگران در سفر به اصفهان دانست.

بهترین رستوران های اصفهان

9. رستوران هوگر (دروازه دولت)

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر غذا خوردن، با یکی از خانه‌های تاریخی اصفهان نیز آشنا شوید، بهتر است رستوران هوگر را انتخاب کنید. کافه رستوران هوگر در خانه دهدشتی که یکی از خانه‌های قدیمی مربوط به دوره قاجار در اصفهان است تاسیس شده است. این رستوران از بهترین رستوران های اصفهان فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون توانسته نام خود را در لیست بهتر رستوران‌های اصفهان حفظ کند.

غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای در این رستوران سرو می‌شود که از جمله این غذاها می‌توان به کباب وزیری، جوجه ترش، کباب برگ، شینسل مرغ، کباب سلطانی و… اشاره کرد. کافه رستوران هوگر از ساعت 4 بعد از ظهر تا 11 شب مشغول به فعالیت بوده و تنها ارائه‌دهنده وعده شام است.

بهترین رستوران های اصفهان

10. رستوران حاج اسماعیل چلویی (خیابان شیخ بهایی)

علاقه‌مندان به چلو کباب می‌توانند خوشمزه‌ترین کباب کوبیده‌های اصفهان را در رستوران حاج اسماعیل چلویی پیدا کنند. رستوران حاج اسماعیل چلویی یک رستوران 60 ساله بوده که توسط آقای مهدی حاجی شفیعی اداره می‌شود. این رستوران دارای معماری سنتی زیبایی بوده که به واسطه میز و صندلی‌های چوبی و شیشه‌های رنگی پنجره‌ها از نمای جذابی برخوردار است.

در این بیمارستان نه تنها انواع چلو کباب‌های خوشمزه سرو می‌شود، بلکه سایر غذاهای سنتی مانند انواع ته‌چین نیز طبخ می‌گردد. رستوران حاج اسماعیل چلویی از 12 ظهر تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: صنایع دستی اصفهان ؛ دریایی از ذوق و هنر ایرانی

بهترین رستوران های اصفهان از نگاه شما

اصفهان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران بوده که هر ساله مسافران زیادی را از داخل و خارج ایران به خود اختصاص می‌دهد. در این شهر قدیمی رستوران‌های سنتی و مدرن زیادی وجود داشته که ارائه‌دهنده انواع غذاهای محلی، ایرانی و فرنگی می‌باشند. در بالا ده مورد از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان را معرفی کردیم. زمان سفر به اصفهان می‌توانید به هر یک از این رستوران‌ها سر بزنید و دلی از غذای لذیذ اصفهانی درآورید. شما تجربه خوردن غذا در کدام رستوران‌ها را داشته‌اید؟ حتما از تجربیات سفر خود برای ما بنویسید و این مقاله را با دوستان شکم گرد خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا