ایران‌ را بگردیمکافه‌ها و رستوران‌ها

کافه‌ های اصفهان؛ معروف ترین کافه های اصفهان به همراه منو کافه

هر زمان که اسمی از اصفهان به میان می‌آید، ذهن ما به سمت بازدید از جاهای دیدنی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی آن می‌رود. اما سفر به نصف جهان تنها در بازدید از جاهای دیدنی خلاصه نمی‌شود و گزینه‌های هیجان‌انگیز و جذاب دیگری برای تفریح و گشت‌وگذار در این شهر وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها، کافه‌گردی در پایتخت زیبای صفویان است که تعدادی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین کافه‌های ایران را در خود جای داده است.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

معرفی بهترین کافه های اصفهان

در این مطلب 36 تا از بهترین کافه های اصفهان شامل کافه آنی محله جلفا، کافه شربت سرای روزگار، کافه سینما سکانس، کافه رادیو و… را با جزئیات کامل به شما معرفی می‌کنیم و انتخاب‌های جذابی برای کافه‌گردی و خوشمزه‌گردی در نصف جهان پیش روی‌تان قرار می‌دهیم.

1. کافه آنی محله جلفا

نمی‌شود درباره کافه‌های اصفهان صحبت کرد اما از کافه‌های محله ارمنی‌های این شهر چیزی نگفت. محله جلفای اصفان که بیشتر اهالی ارمنی در این بخش ساکن هستند، تعدادی از بهترین کافه‌های شهر را در خود جای داده‌اند و بهترین قهوه‌ها و دسرها را برای مشتریانشان سرو می‌کنند.

 یکی از این کافه‌های شناخته شده در محله جلفا، کافی آنی است که یکی از کافه‌های قدیمی و شناخته شده اصفهان محسوب می‌شود. کافه‌ای با فضای دنج و صمیمی که به خاطر دسرها و کیک‌های خوشمزه، قهوه‌های خوش عطر و بستی خوش طعمش معروف شده است. کافه آنی چیدمان دلنشینی هم دارد و با دیوارهای آجری، صندلی‌های چوبی، سنگفرش‌های قهوه‌ای دل از هر مشتری می‌برد.

منو

صبحانه، انواع قهوه، انواع دسر و کیک، انواع بستنی، انواع نوشیدنی‌های سرد، غذای گرم و خوراک، فیلتر کافی

آدرس: اصفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، کوچه جلفا، کافه آنی

ساعت کار: 8 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 36244926-031

آیدی اینستاگرام: anicafejolfa

کافه آنی اصفهان

2. کافه شربت سرای روزگار

اگر دوست دارید حال‌وهوای معماری سنتی ایرانی و اصفهانی را در یک کافه تجربه کنید، باید سری به کافه شربت سرای روزگار بزنید. کافه‌ای دنج در همسایگی مسجد شیخ لطف الله که با چند پله شما را وارد یک دنیای دیگر می‌کند.

وارد کافه که می‌شوید، در گوشه و کنار آن طاق‌هایی طرحدار به چشم می‌خورد. روی در و دیوار نقاشی‌ها و عکس‌هایی دیده می‌شود و یک کتابخانه کوچک هم در کنار پیشخوان، حال‌وهوای داخل کافه را جذاب‌تر و دلنشین‌تر می‌کند.

منو

صبحانه، بستنی، غذای فرنگی، غذای ایرانی، پاستا، سالاد، پیش غذا، کیک و دسر، افشره‌‎های طبیعی، نوشیدنی سرد، چای و دمنوش، نوشیدنی گرم

آدرس: میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، سرای اسپادانا، پلاک 37

ساعت کار: 9 صبح تا 10 شب

شماره تماس: 031-32234357

آیدی اینستاگرام: Roozegar_cafe

شربت سرای روزگار

3. کافه میدون اصفهان

کافه میدون یکی از کافه‌های لوکس و شیک اصفهان است که در نزدیکی میدان نقش جهان یک تجربه متفاوت از کافه گردی به شما می‌دهد. کافه‌ای که طراحی سنتی اما شیکی دارد و برای جلسه‌های کاری، دورهمی‌های دوستانه و مراسم خانوادگی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. کافه میدون چشم‌اندازی به گنبدها و مناره‌های مسجد امام میدان نقش جهان دارد و حال‌و‌هوای اصفهان را برای‌تان زنده می‌کند.

منو

نوشیدنی‌های گرم بر پایه قهوه اسپرسو، نوشیدنی‌های سرد بر پایه قهوه اسپرسو، نوشیدنی‌های گرم میدون، چای ایرانی و سایر اقوام، دمنوش‌های مخصوص و ویژه مردان

آدرس: خیابان استانداری، گذر پشت مطبخ

ساعت کار: 9 تا 23

شماره تماس: 031-32244006 و 031-32244007

آیدی اینستاگرام: meydoon.caferestaurant

کافه میدون اصفهان

4. کافه سینما سکانس

یکی از جذاب‌ترین کافه‌های اصفهان کافه سکانس است، کافه‌ای با چشم‌اندازی به زاینده رود و سی و سه پل زیبا که بالکنی بزرگ و تماشایی دارد. اما جذابیت این کافه فقط به همین موضوع محدود نمی‌شود، در کافه سینما سکانس هر روز از ساعت 9 تا 11 شب فیلم اکران می‌شود.

اینجا می‌توانید در فضای کافه روی صندلی بنشینید، غذا یا نوشیدنی دلخواه‌تان را سفارش دهید و از دیدن فیلم مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

منو

انواع چای، انواع دمنوش، اسپرسو و شیر، قهوه‌های دمی، کلد کافئین، چاکلت فکتوری، کیک و دسر، ماکتیل، شیک‌ها، اسموتی بار، شرابه، سافت درینک، استارتر، سالاد، برگر، پاستا، پیتزا، صبحانه

آدرس: میدان انقلاب، پردیس سینمایی ساحل، طبقه دوم

ساعت کار: ساعت 08:30 تا 23:00

شماره تماس: 03132208268

آیدی اینستاگرام: Sequence-cafe

کافه سکانس سینما

اجاره آنلاین سوئیت و ویلا در اصفهان

5. کافه رادیو

کافه رادیو یکی از حرفه‌ای‌ترین کافه‌هایی است که می‌توانید در اصفهان سری به آن بزنید. کارکنان کافه رادیو سعی می‌کنند در تمام قسمت‌ها حرفه‌ای باشند و یک خاطره عالی از کافه‌گردی در ذهن شما باقی بگذراند.

کافه رادیو چیدمان دلنشین و زیبایی دارد و با تزئینات و دکوراسیون داخلی جذابش، دل از مشتریان خود می‌برد. در قسمت بالایی بار، یک قفسه کتاب به چشم می‌خورد، جای جای کافه با تابلوهای فلزی تزئین شده است.

این کافه حتی یک نشریه مخصوص به خود به نام قهوه دان هم دارد و استفاده از گوشی همراه در آن ممنوع است.

کافه رادیو به غیر از شعبه خیابان استانداری، یک شعبه دیگر در خیابان چهارباغ، خیابان سپاهان هم دارد.

کافه رادیو اصفهان

منو

انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد، شیک‌ها، قهوه‌های دمی، افزودنی‌ها، اسموتی‌ها، افزودنی‌ها، نوشیدنی‌های گرم مانند چای و دمنوش، میان وعده، نوشیدنی گازدار، صبحانه، کیک، غذا و خوراکی

آدرس: خیابان استانداری، روبروی بیمارستان خورشید، جنب گالری هشت بهشت

ساعت کار: 8 تا 24

شماره تماس شعبه استانداری: 3223388-031

شماره تماس شعبه سپاهان: 32245089-031

آیدی اینستاگرام: Café_radio

بیشتر بخوانید: کافه بردگیم های تهران

6. کافه رستوران آرامش

اگر دوست دارید غذای‌تان را در یک محیط آرام میل کنید و در آرامش در افکارتان غوطه‌ور شوید، می‌توانید سراغی از کافه رستوران آرامش اصفهان بگیرید. فضای این کافه به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند فضای آرامش بخشی را برای مشتریان ایجاد کند و تا جای ممکن مزاحمتی برای آنان به وجود نیاورد.

کافه آرامش از کافه‌های بزرگ اصفهان است که دو سالن 20 نفره دارد و برای برگزاری جشن تولد هم مناسب است.

منو

اسپرسو بار، نوشیدنی گرم، قهوه‌های دمی، نوشیدنی سرد بر پایه قهوه، چای و دمنوش، شیک‌ها، ماکتیل بار، اسموتی، کیک و میان وعده، صبحانه‌ها، ناهار، غذای اصلی، برانچ، برگر، پیش غذا، سالاد، پنینی، پاستا، وجترین فود و نوشابه

آدرس: خیابان سپاه، مجتمع کوروش

ساعت کار: منو کافه و نوشیدنی 8 تا 24 ، منو صبحانه 8 تا 11:45 ، منو ناهار 12 تا 16 ، منو غذا شام 17 تا 24

شماره تماس: 344194310-031

آیدی اینستاگرام: Café.aramesh

کافه آرامش اصفهان

7. کافه شمعدونی برای تولد و صبحانه

کافه شمعدونی یکی از بهترین کافه های اصفهان برای تولد و صبحانه است. کافه‌ای روباز که سرویس‌دهی و کیفیت غذای بالایی دارد و پرسنل آن هم بسیار خوش‌برخورد هستند. این کافه در بین کافه‌های خیابان معروف چهارباغ جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود.

منو

غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی، کباب، سینی کباب، غذاهای دریایی، اسپرسو بار، ماکتل بار، چای و دمنوش، نوشیدنی گرم، پیتزا ایتالیایی، اسموتی، آیس کریم، نوشیدنی سرد کافئین دار، شیک، کیک و دسر، میان وعده

*این کافه منوی بیرون بر هم دارد.

آدرس: چهارباغ بالا، ابتدای خیابان میر

ساعت کار: روزهای عادی 12 تا 16  و  19:30 تا 23

روزهای تعطیل و آخر هفته: 12 تا 16  و  19:30 تا 23:30

کافه به صورت یک‌سره: 12 الی 23

شماره تماس: 36671111-031

آیدی اینستاگرام: Shamdooni_restaurant

کافه شمعدونی اصفهان

8. کافه عمارت نمکدان؛ کافه ای روباز و دلنشین

اگر اهل سر زدن به خانه‌های سنتی قدیمی ایرانی هستید و دوست دارید در چنین فضایی غذا بخورید و از محیط لذت ببرید، یکی از جذاب‌ترین پیشنهادها کافه عمارت نمکدان است. کافه‌ای که در دل یکی از زیباترین عمارت‌های دوره قاجار در نصف جهان قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین کافه‌ های روباز اصفهان شناخته می‌شود.

کافه عمارت نمکدان، یک کافه سنتی روباز است و انواع مخلفات خوشمزه و نوشیدنی‌های سنتی و طبیعی سرو می‌کند.

منو

غذای اصلی (غذای ایرانی)، پیش غذا، در کنار غذا (مخلفات)، نوشیدنی‌های گرم، چای و دمنوش، نوشیدنی‌های سرد بر پایه قهوه، نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم بر پایه قهوه، میلک شیک، شربت و آب‌میوه طبیعی، اسموتی، کیک و دسر

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، ابتدای گذر پشت مطبخ

ساعت کار: 10 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 32247313-031

آیدی اینستاگرام: namakdan.mansion

کافه عمارت نمکدان

9. چایخانه آزادگان اصفهان (چاه حاج میرزا)

در اولین قدم سری می‌زنیم به یکی از خاص‌ترین کافه‌ها و چایخانه‌هایی که در اصفهان و شاید ایران می‌توانید به سراغ آن بروید. چایخانه آزادگان اصفهان که به نام چاه حاج میرزا هم شناخته می‌شود و داستان‌ها و قصه‌های بسیاری در گوشه‌وکنار آن پنهان شده است.

تمام بخش‌های کافه با وسایل کهنه و عتیقه پوشیده شده است و حس‌وحالی از یک موزه یا عتیقه فروشی را به شما می‌دهد.

قهوه‌خانه‌ای که گفته می‌شود تاریخ ساخت آن به دوره صفوی باز می‌گردد و به نوعی قدیمی‌ترین قهوه خانه عهد صفویه در اصفهان به حساب می‌آید. لوازمی که اینجا می‌بینید همگی یادگارهایی از گذشته‌های دور و نزدیک هستند، از زمان‌هایی که اینجا شاهنامه خوانی، تعزیه و نقالی برگزار می‌شد. در آن زمان‌ها هر بار که در این قهوه‌خانه برنامه‌هایی به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شد، مردم وسایلی مانند نیزه، شمشیر، سنگ گرانقیمت، نقاشی‌های گران قیمت و بسیاری لوازم دیگر را به این قهوه خانه اهدا می‌کردند.

منو

در چایخانه چاه حاج میرزا صبحانه، ناهار و شام در کنار انواع دسر، مخلفات، عصرانه (برای فصل پاییز و زمستان)، دمنوش‌های طبیعی تک نفره، نوشیدنی، سرد نوش، میلک شیک، قهوه سرو می‌شود.

*در این چایخانه می‌توانید گوشفیل و دوغ معروف اصفهانی‌ها را هم امتحان کنید.

آدرس: میدان نقش جهان، بازار لوافها، کوچه چاه حج میرزا

ساعت کار: 7 صبح تا 11 شب

شماره تماس: 3221125-031

آیدی اینستاگرام: ‌azadegan_hajmirza

چایخانه آزادگان اصفهان

10. کافه خانه حیاطت اصفهان

کافه خانه حیاطت در یکی از آن خانه‌های قدیمی کوچه‌پس‌کوچه‌های اصفهان قرار دارد. از همان خانه‌هایی که با درهای چوبی و حوض وسط حیاط و گلدان‌های اطراف حوض نوستالژی شیرین خانه مادربزرگ را برایمان زنده می‌کند. حیاطت، نه حیاط نوشته می‌شود و نه حیات اینجا کافه حیاطت است هم با «ت» و هم با «ط»! در حیاط این کافه حیات جاری است.

منو

انواع قهوه ، نوشیدنی‌های گرم، چای بار، دمنوش‌ها، نوشیدنی‌های سرد، شیک‌ها، شربت‌ها، صبحانه، دسرها (چیز کیک و کیک شکلاتی)، سالادبار، باربکیو، غذاهای اصلی شامل پیتزا و پاستا، و نوشیدنی‌های کنار غذا

آدرس: اصفهان، چهارباغ پایین، حدفاصل دروازه دولت ‌تا ‌تختی،کوچه۱۱، کوچه‌ رشتی‌ها، انتهای‌ کوچه‌ سمت‌ چپ‌

ساعت کار: 8 تا 23

آدرس اینستاگرام: hayat_house

کافه حیاطت اصفهان

11. کافه رستوران موسیو آراکل اصفهان

خانه تاریخی موسیو آراکِل از آن خانه‌های طاق و چشمه‌ای قدیمی با شیشه‌های رنگی و حال و هوای فیلم‌های کلاسیک دوران پهلوی و متعلق به دوران قاجار است. در وسط حیاط این کافه حوض فیروزه‌ای زیبایی قرار دارد و درختان و گل‌های دورن باغچه این زیبایی را تکمیل کرده است. در این کافه هم می‌توانید از فضای بسته اتاق‌ها استفاده کنید و هم از فضای باز حیاط سرسبز و باصفای آن.

منو:

انواع پیش‌غذا و سالاد، غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی، کیک، شیک، بستنی، قهوه دمی، قهوه سرد، چای و دمنوش، موکتل، شربت، اسموتی، نوشیدنی طبیعی

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، سنگتراش‌های غربی

 شماره تماس: 03136243714

ساعت کار: 9 الی 23

 آدرس اینستاگرام: monsieurarakel

خانه موسیو آراکل

12. کافه هتل سنتی یاس اصفهان

هتل سنتی یاس ، یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی سنتی در اصفهان و مربوط به دوران قاجار است. این عمارت زیبا، پس از بازسازی به هتلی سنتی تبدیل شده که معماری آن گردشگران داخلی و خارجی زیادی را شیفته خود کرده است. این هتل شامل رستوران و کافی‌شاپ هم هست که علاوه بر مسافران و گردشگران، دل همشهریان خود را هم برده است و افراد زیادی این کافه رستوران را برای سرو یک خوراکی لذیذ در یک فضا زیبا و کم‌نظیر انتخاب می‌کنند.

منوی کافه:

چای، دمنوش، قهوه، نوشیدنی گرم، نوشیدنی سرد، کیک، گلاسه، شربت، اسموتی، بستنی، شیک، پیش غذا و میان وعده غذای اصلی

آدرس: اصفهان، خیابان عبدالرزاق، کوچه۹، بن‌بست یاس

شماره تماس: 09392944710

ساعت کار: 10 تا 22

آدرس اینستاگرام: coffeeshop_yas

آدرس اینستاگرام هتل: yas_historical_hotel

کافه هتل سنتی یاس

13. کافه ارگ اصفهان

ارگ، یکی از کافه‌های مدرن اصفهان است که با داشتن فضای بزرگ و دل‌باز با نورپردازی مناسب برای مهمانی و تولدهای شلوغ خانوادگی و دوستانه یا حتی برای برگزاری ورکشاپ مناسب است.

اما از فضای مناسب کافه که بگذریم منوی کافه ارگ حسابی جنسش جور است؛ از انواع نوشیدنی بر پایه قهوه تا کشک‌بادمجان و آش رشته و سالاد سزار!

منو:

صبحانه، میان وعده، نوشیدنی، شیک، بستنی، کیک، انواع دمنوش، ماکتیل، پاستا، پیتزا، هات چیپس، آش رشته، کشک‌بادمجان، سالاد سزار، نوشیدنی‌های سرد بر پایه اسپرسو، قهوه، آبمیوه‌های طبیعی

آدرس: اصفهان، میدان دروازه دولت، ارگ جهان‌نما، طبقه زیرزمین، واحد 0016، کافه ارگ

 شماره تماس: 03132121334

 ساعت کار: 9 الی 23

 آدرس اینستاگرام: cafe.arg

14. کافه بازی دوز اصفهان

اگر اهل رقابت و بازی رومیزی هستید کافه دوز همان‌جایی است که در اولین فرصت باید به آن سر بزنید. کافه گیم دوز محیطی بزرگ و جذاب برای یک دورهمی و بازی و کَل‌کَل دوستانه است . خود کافه، بازی رومیزی دارد. همچنین می‌توانید از فروشگاه کافه، بازی مرد علاقه‌تان را خریداری کنید، قبل از خرید هم می‌توانید همان بازی را یک دور در کافه بازی کنید. دوز علاوه بر شعبه کافه بازی یک شعبه کافه نان فوق‌العاده هم دارد که نان‌های تازه‌اش در شعبه کافه گیم هم سرو می‌شود.

منو:

میان وعده، نان، قهوه، اسموتی، میلک شیک، کروسان

آدرس: اصفهان، دروازه دولت، ارگ جهان‌نما

 شماره تماس: 03132121189

 ساعت کار: 9 تا 22:30

 آدرس اینستاگرام: doozcafe

کافه بازی دوز

15. کافه افرا اصفهان

افرا یک کافه جذاب دونبش بر خیابان است که از همان بیرون با آن گل و گلدان‌های زیبایش به شما خوش‌آمد می‌گوید و شما را جذب خود می‌کند. در تزئین فضای داخلی کافه از چوب و گیاهان مختلف استفاده شده است. افرا میزبان خوش‌سلیقه و مهمان‌نواز شما برای هر نوع قرار و دور همی است.

منو:

صبحانه، نوشیدنی سرد، کیک، بستنی، نوشیدنی گرم، پیش‌غذا، غذای اصلی

آدرس: اصفهان، پل مارنان، خیابان خیام، نبش بن‌بست 10

شماره تماس: 03132378604

ساعت کار: 9 تا 23:55

آدرس اینستاگرام: afra_cafe

کافه افرا اصفهان

16. کافه آلند اصفهان

آلند تزئینات و دکوراسیون جذاب و رنگارنگی دارد. پرده‌های رنگین‌کمانی آلند و منوی بزرگی که بر روی دیوار نصب شده است فضای داخلی کافه را خاص کرده‌اند. این کافه در نزدیکی شهر کتاب اصفهان واقع شده است و به همین دلیل قشر بزرگی از مشتریان آن دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب هستند.

آدرس: اصفهان، ارگ جهان‌نما، ورودی دوم، طبقه اول، کافه آلند

 شماره تماس: 03132121058

ساعت کار: 9 الی 23

 آدرس اینستاگرام: cafe_aland

کافه آلند اصفهان

17. کافه داستان اصفهان

در خیابان سپه اصفهان تیمچه قدیمی و زیبایی به نام تیمچه مثقالی قرار دارد که اکنون چندین کافه در آن تاسیس شده است؛ تیمچه‌ها در قدیم سرایی دارای چند دکان بودند که تاجران در آن دادوستد می‌کردند چیزی شبیه به همان پاساژهای امروزی خودمان!

یکی از کافه‌ها تیمچه مثقالی با منوی خوشمزه و سینی‌های مخصوص هیجان انگیزش کافه داستان است. این کافه هم دارای فضای باز و هم فضای بسته است. سایه‌بان‌های چتری بالای هر میز و سیستم گرمایشی میزها خیال شما را از بابت باران، آفتاب و سرمای زمستان راحت می‌کند.

 منو:

انواع صبحانه، انواع قهوه، نوشیدنی، کیک و دسر

آدرس: اصفهان، حدفاصل میدان نقش‌جهان و خیابان سپه، مقابل اداره مالیات، تیمچه مثقالی،

 ساعت کار: 9 تا 24

 آدرس اینستاگرام: cafe_story_esf

کافه داستان اصفهان

18. کافه امرداد اصفهان

قبل از ورود به کافه امرداد نمای زیبای ساختمان آن شما را شگفت‌زده می‌کند. ساختمان کافه امرداد بسیار زیبا و طرح چوب ساخته‌شده است، استفاده از چوب در تزئینات داخلی کافه هم از حال و هوای دل‌انگیزی له آن داده است. این کافه دوطبقه است و طبقه دوم آن با پنجره شیشه‌ای بزرگ نمای خوبی به بیرون از کافه دارد. طبق نظر کاربران در سایت‌های بررسی کافه‌ها اکثر مشتریان، محیط کافه را دنج بیان کرده و از برخورد پرسنل راضی بوده‌اند.

 منو:

انواع نوشیدنی، کیک و دسر، وافل مخصوص امرداد، هات چیپس، لازانیا، کلاب گوشت، پیتزا، پاستا،

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق جنوبی(خیابان برج)، اول خیابان پرواز

 شماره واتساپ برای ارسال سرویس: 09356853213

 ساعت کار: 9 الی 24

 آدرس اینستاگرام: amordad_cafe

کافه امرداد

19. کافه قهوه چی باشی اصفهان

قهوه چی باشی از آن کافه‌های کوچک با حال‌وهوای مثبت است که پس از ورود به آن لبخند روی لبتان خواهد نشست. بزرگ‌ترین دلیل شهرت این کافه در بین کافه‌های اصفهان، خدمات Take-Away یا همان قهوه بیرون بر آن است. قهوه‌های بیرون بر این کافه بسته‌بندی مناسب و قابل‌حملی دارد و می‌توانید به‌راحتی، نوشیدنی خود را هرکجا که مایل باشید همراه خودتان ببرید.

منو:

انواع چای، دلمه، انواع قهوه بر پایه اسپرسو، پنکیک، سوتلاپ (نوعی دسر معروف ترکیه‌ای) کنافه

آدرس: اصفهان، خیابان گلخانه، کوچه گلخانه 29، رو‌به‌روی پارک

شماره تماس: 09162156947

ساعت کار: 8 تا 20

آدرس اینستاگرام: ghahvehchibashi

کافه قهوه چی باشی

20. شربت خانه فیروز اصفهان

عمارت شربتخانه‌ی فیروز در خیابان تاریخی جلفای اصفهان واقع شده است. زیبایی عمارت و فضای داخلی آن هر رهگذری را به داخل جذب و دکوراسیون قدیمی داخل کافه نوستالژی خاصی را در شما تداعی می‌کند. منوی این کافه با منوی کافه‌های معمولی متفاوت است و شربت‌های خوشمزه آن را در کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید.

منو:

انواع شربت، بستنی، کیک و شیرینی، چای، دمنوش، قهوه، نوشیدنی سرد، میلک شیک، ناشتایی، گلاسه، دسر، ناهار، عصرانه، شام، دسرهایی مانند ماست و خیار و دوغ و گوش‌فیل

آدرس: اصفهان،ميدان تاريخي جلفا، عمارت شربت خانه فيروز

 شماره تماس: 03136295462

 آدرس اینستاگرام: sharbatkhaneh_firouz

شربتخانه فیروز

21. شربتخانه بهارنارنج اصفهان

در خیابان زیبا و سنگ‌فرش جلفای اصفهان که قدم می‌زنید چشمتان به کافه‌ای می‌خورد که زیبایی در ورودی آن شما را میخکوب می‌کند. با خودتان می‌گویید از این زیباتر نمی‌شود اما زیبایی واقعی درون کافه است؛ محیطی با فضای سنتی، دیوارهای نقاشی شده و شیشه‌های رنگی و سقفی با معماری منحصربه‌فرد، همگی بهارنارنج را به یک مکان خاص و بی‌نظیر تبدیل کرده است.

منو:

بستنی، کیک و شیرینی، چای و دمنوش قهوه و نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد، آبمیوه، بستنی، میان وعده شامل کشک‌بادمجان و آش رشته، ناشتایی

آدرس: خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسای وانک، روبروی هتل جلفا، شربتخانه بهارنارنج

 شماره تماس: 09131266484

 ساعت کار : 8 الی 24

 آدرس اینستاگرام: sharbatkhane_baharnarenj

شربتخانه بهارنارنج

22. کافه و سفره‌خانه سنتی رومانس اصفهان

رمانس سفره‌خانه‌ای سنتی در محله تاریخی جلفای اصفهان است. فضای رستوران با طاق‌های ضربی و کاشی‌های فیروزه‌ای و حیاط باصفا نماد بارز یک ساختمان تاریخی و سنتی و محل بسیار مناسبی برای گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز است.

 منو: منوی کافه‌ای شامل انواع نوشیدنی و قهوه، انواع کیک و دسر، منوی سفره‌خانه شامل انواع غذای ایرانی

آدرس: میدان جلفا، حمام قدیمی جلفا

 آدرس اینستاگرام: romanos.cafe.restaurant

کافه سنتی رومانس

23. کافه رستوران بام شهر اصفهان

کافه رستوران بام شهر اصفهان یک کافه رستوران با فضای وسیع و زیبا است که دارای فضای باز گرمایشی، فضای بسته، آلاچیق‌های جداگانه و اتاق‌های VIP برای جلسات کاری،تولد و دورهمی‌های خصوصی است. منوی کافه‌ای این رستوران یک منوی متنوع است و اکثر خوراکی‌های مدنظر در آن یافت می‌شوند.

 منو:

بشقاب دسر شامل کنافه و بستنی، بشقاب غذا و پیش‌غذا، میان وعده، شربت‌ها، انواع شیک قهوه‌های دمی، قهوه‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های گرم بر پایه اسپرسو، نوشیدنی‌های خنک

آدرس: هزارجريب، روبه‌روی كوی امام جعفر صادق

 شماره تماس: 03136751579

 ساعت کار: 12 تا 24

 آدرس اینستاگرام: baameshahr.esf

کافه رستوران بام شهر

24. کافه میوه اصفهان

کافه رستوران فرانسوی میوه یکی از رستوران‌های باصفای اصفهان است. این کافه در دوطبقه طراحی ‌شده است و دیوارهای داخل آن با آجر تزئین شده‌اند. دیوار شیشه‌ای یکی از وجوه کافه نور بسیار خوبی را برای داخل کافه فراهم می‌کند. طبق نظر مشتریانی که به این کافه رفته‌اند کیفیت و طعم این کافه بسیار خوب و راضی‌کننده اما قیمت‌های آن کمی بالاست.

برخی آیتم‌های این کافه را می‌توانید به‌صورت بیرون بر درب منزل یا محل کار خود دریافت کنید برای رزرو آیتم‌های بیرون بر باید با شماره تلفن 03136687329 تماس بگیرید.

 منو:

قهوه، کیک، نوشیدنی، پاستا، برگر، انواع ساندویچ، صبحانه، هات چیپس

آدرس: خیابان شیخ صدوق جنوبی ابتدای خ پرواز

 شماره تماس: 03136687329

 آدرس اینستاگرام: cafemive

کافه میوه اصفهان

25. کافه لوتوس اصفهان

لوتوس از آن کافه‌های خوشگل و خوش آب و رنگ است ک در عمارت زیبای شکرچیان واقع شده است. فضای داخلی آن نسبتا بزرگ و دل‌باز است و به خاطر تعداد زیاد پنجره نور خوبی را از بیرون دریافت می‌کند. بالکن کافه یکی از جاهای منحصر به فردا آن و روبه محله قدیمی و زیبای سنگ بهارخواب‌ها است.

 منو:

صبحانه، املت بار، صبحانه سلف‌سرویس VIP لوتوس، پیش‌غذا، غذای مجلسی، عصرانه، غذای فرنگی، انواع پیتزا، نوشیدنی گرم بر پایه قهوه، چای و دمنوش، انواع کیک، شیک، قهوه سرد، عرقیجات، آبمیوه و کوکتل، چیپس و پنیر، انواع دسر، غذای روز

آدرس: حکیم نظامی، سنگتراش‌های غربی، چهارسوقی‌ها، عمارت شکرچیان، کافه رستوران لوتوس

 شماره تماس: 03136284159

ساعت کار: یکشنبه الی جمعه 8:15 الی 23

 آدرس اینستاگرام: lotus.cafe.restaurant

کافه لوتوس اصفهان

26. کافه رستوران هتل سهروردی اصفهان

هتل سهروردی از آن اقامتگاه‌های سنتی با معماری فوق‌العاده است. گچ‌بری‌های زیبا، سقف‌های طاق ضربی، حوض زیبای وسط حیاط و گل و گلدان‌های بسیار در این ساختمان زیبایی آن را دوچندان کرده است. رستوران این هتل با کادر مجرب غذاهای باکیفیت ایرانی را سرو می‌کند هم و منوی کافه‌ای هم دارد.

آدرس: اصفهان، خيابان ميرداماد، انتهاي كوچه يازدهم

 شماره تماس: 03132344183

 آدرس اینستاگرام: sohrevardi_hotel

کافه رستوران هتل سهروردی

27. کافه پیانو اصفهان

پیانو یک کافه مدرن در اصفهان است که امکان سرو خوراکی هم در فضای بسته و هم فضای بیرون آن وجود دارد. فضای باز این کافه بسیار باصفا است و از دو بخش ایوان و حیاط تشکیل ‌شده است. دکوراسیون داخلی کافه هم بسیار مدرن و چشم‌نواز است و حس و حال خوبی دارد.

 منو:

انواع نوشیدنی سرد، ماکتل، قهوه، صبحانه، پاستا، چیپس و پنیر، کلاب گوشت

آدرس: نظر شرقی‌‌‌‌‌‌‌‌، بین چهارباغ بالا و توحید، جنب بانک مسکن

 شماره تماس: 03136294590

 آدرس اینستاگرام: cafepianoesfahan

کافه پیانو اصفهان

28. کافه ایرونی اصفهان

کافه ایرونی یک کافه دنج و جمع‌وجور در جوار میدان نقش‌جهان اصفهان است. از قالی ایرانی که در قسمتی از این کافه پهن شده است تا رومیزی‌هایی با نقش و نگار زیبای ایرانی و حال و هوای کافه، همگی این کافه را برازنده نام ایرونی کرده‌اند. دیوارهای کافه ایرونی با آجر تزئین شده است و این آجرها تا بالای سقف گنبدی شکل ادامه دارد. خلاصه که کافه ایرونی از زیبای فضا و حس و حال خوب و کیفیت و طعم مطبوع چیزی کم ندارد.

 منو:

قهوه، نوشیدنی سرد، کیک و دسر، هات چیپس، پنینی

آدرس: میدان نقش‌جهان، ابتدای خیابان سپه، روبه‌روی بانک تجارت، بازارچه نقش‌جهان

 شماره تماس: 03132237736

ساعت کار: 8 الی 23

 آدرس اینستاگرام: irooni_cafe

کافه ایرونی اصفهان

29. کافه میراث اصفهان

میراث، یک کافه در میدان نقش‌جهان اصفهان است، اما نه از آن کافه‌های معمولی. در این کافه یک گالری صنایع دستی اصفهان هم وجود دارد؛ به هر طرف گه نگاه می‌کنید صنایع‌دستی زیبای اصفهان را مشاهده می‌کند. این کافه گالری موردتوجه توریست‌های خارجی هم هست و به‌ندرت ممکن است به میراث بروید و توریستی در آن نبینید.

 منو: انواع نوشیدنی، کیک و دسر، میان وعده، پیتزا، همبرگر

آدرس: اصفهان، ميدان نقش‌جهان، جنب مسجد شيخ لطف‌الله

 آدرس اینستاگرام: mirascafegallery

کافه میراث اصفهان

30. کافه مس و قالی اصفهان

کافه مس و قالی یکی دیگر از کافه‌های داخل تیمچه مثقالی است که در یکی از حجره‌های تیمچه واقع شده است و امکان سرو سفارش در محیط باز تیمچه، در کنار حوض فیروزه‌ای آب را دارد.

از ویژگی‌های بسیار خوب این کافه می‌توان به امکان سفارش آیتم‌های کافه به‌صورت بیرون بر یا تحویل درب منزل با پیک اشاره کرد.

 منو:

کیک و دسر، نوشیدنی شکلات، چای، قهوه، دمنوش تک‌پایه،‌ صبحانه، دمنوش ترکیبی، موکتل، آبمیوه فصل، قهوه سرد، بستنی و گلاسه، پیش‌غذا و خوراک، شربت، اسموتی، میلک شیک، پیتزا، آب و نوشیدنی‌های گازدار، آیس تی

آدرس: خیابان سپه(ورودی میدان نقش‌جهان)، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی، کافه مس و قالی

 شماره تماس: 03132222764

 آدرس اینستاگرام: messo_qali_cafe

کافه مس و قالی

31. کافه فردا اصفهان

کافه فردا به خاطر فضای بیرونی بسیار زیبا با داشتن درختانی کهن‌سال و استخر بزرگ یکی از بهترین و زیباترین کافه‌های اصفهان محسوب می‌شود. بخشی از کافه به‌عنوان لژ در نظر گرفته شده است و کافه دارای فضای مخصوص کودکان و افراد معلول هم هست از این نظر می‌توان آن را یک کافه خانوادگی و عالی دانست.

منو:

قهوه، نوشیدنی گرم، دمنوش، چای، قهوه‌های سرد، بستنی، کیک، شیک، اسموتی، ماکتل، شربت، پاستا، برگر، غذاهای سنتی مانند کشک‌بادمجان، دلمه، میرزاقاسمی، صبحانه

آدرس: خیابان آپادانا اول، آموزشگاه نسل فردا، کافه فردا

شماره تماس: 0313224480

ساعت کار: 9 الی 23:30

آدرس اینستاگرام: farda.cafe

کافه فردا اصفهان

32. رستوران خانه مارکوس اصفهان

خانه مارکوس از آن خانه‌های سنتی اصفهان با حوض فیروزه‌ای و گل وگلدان و در پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی است. این کافه دارای دو منوی کافه‌ای و رستورانی با آیتم‌های خوشمزه و جذاب است.

 منو: انواع غذای اصیل ایرانی، انواع نوشیدنی، قهوه، کیک و دسر، پاستا، برگر

آدرس: خیابان حکیم نظامی، سنگتراش‌ها غربی، بعد از بن‌بست 17

 شماره تماس: 03136254025

 ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه 12 الی 24

جمعه 9 الی 24

 آدرس اینستاگرام: marcous.house

کافه مارکوس اصفهان

33. کافه فیکا اصفهان

در کافه فیکا امکان سرو غذا هم در فضای باز و هم فضای بسته داخلی وجود دارد. فیکا دکوراسیون داخلی و تزئینات زیبایی دارد و به دلیلی پنجره‌های بزرگی که دارد از نور مناسبی برخوردار است. موسیقی ملایم و دل‌نشینی که همواره در فضای بزرگ کافی‌شاپ پخش می‌شود آن را به محیطی مناسب برای قرارهای دوستانه و عاشقانه تبدیل کرده است.

منو:

صبحانه، بستنی، ماکتل، میلک شیک، قهوه، عصرانه، کیک

آدرس: اصفهان، خیابان فردوسی، ابتدای خیابان منوچهری،کافه فیکا

 شماره تماس: 03132242703

ساعت کار: 8 تا 24

 آدرس اینستاگرام: caffe_fika

کافه فیکا اصفهان

34. کافه ساباط اصفهان

کافه ساباط یکی از کافه‌های خوب و باکیفیت با دو شعبه در اصفهان است که یکی از آن‌ها در خیابان مرداویج و دیگری در خیابان آتشگاه واقع‌ شده است.

قیمت، تنوع منو و سرویس‌دهی شعبات کافه ساباط خوب گزارش شده است و می‌توانید از سفارش خود در کافه روباز شعبه آتشگاه و در فضای خوب و سربسته شعبه مرداویج لذت ببرید.

 منو:

انواع نوشیدنی، قهوه، کیک و دسر، پیتزا ، پاستا، پنینی، خاچاپوری

آدرس شعبه مرداویج: اصفهان، خیابان مرداویج، خیابان استقلال جنوبی، نبش کوچه هفتم، کافه ساباط

شماره تماس: 03136695542

ساعت کار: 10 الی 24

آدرس شعبه آتشگاه: اصفهان، خیابان آتشگاه، بعد از سه‌راه نبوی منش، داخل خانه گل ناردین، کافه ساباط

 شماره تماس: 03137735385

ساعت کار: 8:30 الی 23

 آدرس اینستاگرام: cafe_sabat

کافه ساباط اصفهان

35. کافه خانه دون اصفهان

خانه دون از کافه‌های مدرن با طراحی داخلی بسیار زیبا و مینیمال است، رنگ بکار رفته در طراحی کافه رنگ طوسی و مشکی است و نورپردازی به‌خوبی انجام شده است.

 منو:

صبحانه، پیش‌غذا، پیتزا، خوراک و ساندویچ، پاستا، چای و دمنوش، قهوه دمی، قهوه سرد، نوشیدنی سنتی، نوشیدنی گرم و سرد، شیک و گلاسه، اسموتی، نوشابه، کیک، بستنی

آدرس: بلوار آذر، خیابان آذر، کوچه شماره 1

 شماره تماس: 03132347699

03132341437

 آدرس اینستاگرام: don_house_isfahan

کافه دون اصفهان

36.کافه ترابایت

کافه ترابایت یک کافه گیم مخصوص دختران است. در این کافه گیم می‌توانید بازی‌های گروهی مختلف از جمله مافیا را تجربه کنید و در کنار دوستان خود لحظات خوشی را سپری کنید.

منو:

انواع ماکتل‌، قهوه، شیک، کیک، دمنوش،اسموتی، آب میوه، بستنی، گلاسه، هات چیپس و اسنک

آدرس: میدان شهدا، خیابان فروغی، خیابان علاقه مندان، جنب فرهنگسرا بانوان، کافه ترابایت

 شماره تماس: 09057290210

 آدرس اینستاگرام: caffe_terabyte

کافه‌های اصفهان

اقامت در اصفهان

انتخاب‌های بسیار متنوعی برای اقامت در اصفهان پیش روی شما قرار دارد، از اقامتگاه بوم گردی در اصفهان بسیار جذاب و دل‌نشین بگیرید تا انواع سوئیت و آپارتمان که برای اجاره آن‌ها می‌توانید روی گزینه‌های پیشنهادی سایت هومسا حساب باز کنید.

هومسا سامانه اجاره آنلاین اقامتگاه در سرتاسر ایران است و با پیشنهادهایی که برای اقامت به شما می‌دهد و پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ای که دارد، خیال شما را از بابت اجاره اقامتگاه راحت می‌کند. برای اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان، اجاره اقامتگاه بومگردی یا آپارتمان مبله در این شهر تنها کافی است سری به سایت هومسا بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را با قیمتی که برای شما مناسب است، را انتخاب کنید.

کلام آخر

سری به بهترین کافه های اصفهان زدیم و با تعدادی از معروف‌ترین و زیباترین کافه‌های نصف جهان آشنا شدیم. البته اصفهان کافه جذاب و خوب زیاد دارد که می‌تواند یک تجربه خوشمزه‌گردی حسابی برای‌تان رقم بزند. در آینده‌ای نزدیک با دیگر کافه‌ها و رستوران‌های مهم و پرطرفدار اصفهان آشنا می‌شویم و این لیست را تکمیل تر می‌کنیم.

‫11 دیدگاه ها

  1. ممنون 🌷
    ای کاش کافه ترابایت رو هم اضافه میکردین 😊 کافه ترابایت ، خیابان شهید علاقه مندان

  2. من خیلی وقت بود اصفهان نرفته بودم، چند ماه پیش رفتم و یه اقامتگاه تو محله‌ی جلفا گرفتم. تو این محله کلی کافه‌ی خوشگل و جالب هست. یه چیز شبیه چهارراه ولیعصر تهران با بچه‌های هنر. چون این محله ارمنی نشینه پیشنهاد می‌کنم یه قهوه متفاوت رو تو یکی از کافه‌ها تجربه کنین. یه کافه تو موزه گنجینه موسیقی هست اسمش یادم نمیاد، حال و هواش خیلی جذابه.

    1. ستاره جان
      ممنونیم از اینکه تجربه خوبت از سفر به اصفهان اون هم تو محله زیبای جلفا رو باهامون به اشتراک گذاشتی

      1. مطالب عالی عالیه
        ولی جای کافه پاریس اصفهان توی مطالب خالیه
        یک مکان کوچک اما دنج در چهارراه وفایی ابتدای خیابان کاشانی شمالی روبرو کوچه 28
        قهوه ها و نوشیدنی هاش عالین
        پرسنل خوش اخلاق و درجه یک
        یه چیز میگم یه چیز می‌شنوی فقط باید بری و ببینی

  3. من با خانمم که پارسال سفر کردیم اصفهان یه شب اقامت توی هتل سنتی یاس داشتیم محیط عالی بود حتما پیشنهاد میکنم

  4. کافه رستوران آقاجان با ویو میدان آزادی هم حتما سری بزنید و ای کاش اضافه میشد 🤩

    1. کافه تیم بارمان هم اضافه کنین برای قرارای دو نفره واقعا مناسب و شیک هست تو خیابون شیخ کلینی

  5. سلام کاش کافه نیل هم اضافه میکردین عالی و دنجه طرفای امادگاه و استانداری کنار مادی فرشادیه😍

  6. سلام … کافه ای که بشه توش لب تاپ برد و کار کرد به مدت نامحدود و با هزینه کم اصفهان کجا هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا